XXL Nutrition

Wat is god?

alles wat je zelf niet rationeel kan bevatten

Precies. Dat is wat ik dan ook vaak als antwoord krijg. Maar daarmee is het plaatje natuurlijk niet rond (niet dat dat jouw standpunt is, don't get me wrong). Het blijft daarmee het 'kwaad' dat door god geschapen is. Adam en Eva waren door god geschapen, hoe kan een almachtige als de goed God twee mensen creeren die vervolgens voor de 'slechte weg' kiezen?

Zelfs al is het de keuze van mensen zelf, de keuze wordt gemaakt binnen een wereld waar er te kiezen valt voor een slechte daad. Waarom is die mogelijkheid er uberhaupt dan, als God, een almachtige goeiert, die wereld volledig geschapen heeft?

Hoe dan ook: onder God zijn verantwoordelijkheid is er een wereld ontstaan met heel veel ellende, oneerlijkheid, etc. En mensen moeten dan niet antwoorden: " dat is bewust gedaan, opdat mensen kunnen worden uitgetest, zodat kan worden bepaald of zij naar de hemel gaan dan wel naar de hel", want wat heeft men aan zo'n 'test', als er na het aardse bestaan niets meer is om goed of slecht voor te zijn? Je bent dan toch al in: of een paradijs, of een vreselijke hel, waarin men zich of nergens meer zorgen over hoeft te maken, of waarin men niets anders doet dan het ondergaan van martelingen. Een 'aardse test' is totaal zinloos als er daarna sprake is van een van deze twee bestemmingen.

ja, dit klopt zeker niet.. en de gelovigen zoeken dan naar goeie lijm en plakkers om de boel alsnog met wat plek en knipwerk samen te houden...

man, de hele bijbel loopt over van tegenstrijdigheden en fouten..
als dit samenraapsel van sprookjes het woord van God is, dan maakt "Hij" nogal veeeeeeeel fouten...

Trouwens in het oude testament is Hij een dikke sadist.. en geniet van straffen en testen van Zijn uitverkoren volk...
Ook laat hij ze graag van alles en nog wat offeren in zijn naam.. tot kinderen toe.. Lieve tist dien God daar...

Dat gemekker over geloof van o.a klusje begint irritant te worden.
Nu worden wij gevraagd om bewijs te leveren of hij bestaat cq bestaan heeft, maar als de gelovigen zo heilig overtuigd zijn dat hij bestaan heeft waarom is er dan geen enkel bewijs gevonden dat hij inderdaad geleefd heeft.
De gelovigen nemen het aan door een dik boek wat de bijbel heet en er is werkelijk geen èèn gelovige die vragen stelt over wat er allemaal instaat.
In mijn ogen vrij kansloos dus de enige boeken die ik lees/las waren vroeger sprookjes en o.a oorlogswinter en nu beperk ik mij tot vakliteratuur dus klus kom jij maar eens met onomstotelijk bewijs dat God bestaat/bestaan heeft ik kan je nu al zeggen dat het jou niet gaat lukken.
Dus houd a.u.b eens op met je geïndoctrineer over het geloof dat volgens jou bestaat.
Ik weet enkel uit eigen ervaring als er een goed was die het beste met de mens voor heeft waarom zijn er dan nog steeds oorlogen, is er betrekkelijk veel criminaliteit en waarom gaan de naasten die je lief hebt eerder dood dan de mensen die je niet mag.
En kom niet aan dat dat levenslessen zijn als ik levenslessen wil ga ik wel naar de Teletubbies kijken die komen tenminste wel geloofwaardig over.

Het geloof is het enige wat continu een 1 april grap is en ook de enige grap waar mensen constant in blijven trappen.

ik geef je keer op keer duidelijke en heldere antwoorden, maar als je daar niet in wil geloven houd het op............

ik ga verder met mij leven en blijf anderen niet continu afkraken; zoals jij daar blijkbaar een hobby van hebt weten te maken!
;)

Wat ik me overigens ook wel eens afvraag, in ieder geval inzake de christelijke religie, is hoe het 'kwaad' nu precies kon ontstaan. God schiep toch immers de gehele wereld. Niet enkel de aarde, alles. De mensen, de dieren, de engelen...

Hoe kan nu dat een wereld welke volledig door een almachtige is geschapen, die tot in alle opzichten het 'goede' vertegenwoordigt, er zoveel 'kwaad' zijn? Waar komt het 'kwaad' uberhaupt vandaan, als een almachtige die enkel goeds voor ogen heeft alles geschapen heeft?

satan was de beste engel die God had geschapen, genaamd lucifer.

helaas dacht lucifer dat hij beter was dan god en kreeg een derde van alle engelen met zich mee

God laat satan in de waan dat hij het spelletje nog kan winnen, maar inmiddels weten we beter.............satan breekt alleen alles af en liefde is ver te zoeken bij dat mormel!
:D

ja, dit klopt zeker niet.. en de gelovigen zoeken dan naar goeie lijm en plakkers om de boel alsnog met wat plek en knipwerk samen te houden...

man, de hele bijbel loopt over van tegenstrijdigheden en fouten..
als dit samenraapsel van sprookjes het woord van God is, dan maakt "Hij" nogal veeeeeeeel fouten...

Trouwens in het oude testament is Hij een dikke sadist.. en geniet van straffen en testen van Zijn uitverkoren volk...
Ook laat hij ze graag van alles en nog wat offeren in zijn naam.. tot kinderen toe.. Lieve tist dien God daar...

als jou gevraagd zou worden, een samenvatting van de Bijbel te maken, zou je er een diike onvoldoende aan overhouden.
:rolleyes:

ik geef je keer op keer duidelijke en heldere antwoorden, maar als je daar niet in wil geloven houd het op............

ik ga verder met mij leven en blijf anderen niet continu afkraken; zoals jij daar blijkbaar een hobby van hebt weten te maken!
;)

respect voor diegene die probeert te volgen/leven waar de figuur (reëel of niet) Jezus voor staat... (>> gnostisch..)
dus
**** de kerk, vooral de rooms katholieke huichelbakken..
screw de predikanten die aan eigen gewin denken
verban de gefrustreerde die denken de waarheid te kennen...

;)

Je geeft juist geen antwoorden je vraagt ons namelijk waarom god niet zou bestaan!
En niet andersom er zijn bewijzen dat Dinosauriërs hebben geleefd dit mede door fossielen die ze vinden heden ten dage, maar waarom zijn er nog steeds geen aanwijzingen dat god bestaan heeft?
Elke gelovige die je zou vragen "bewijs eens dat god bestaan heeft" zal een uitvlucht zoeken en een wedervraag stellen in de trant van ik hoef niet te bewijzen dat god bestaat bewijs maar dat hij niet bestaat.
Er is geen enkel bewijs dat hij bestaan heeft en ik snap ook niet dat er in de bisschoppen zoveel pedofilie bestaat hoe verklaar je dat dan?

als jou gevraagd zou worden, een samenvatting van de Bijbel te maken, zou je er een diike onvoldoende aan overhouden.

vriend, daag me niet uit.. het is zeer gemakkelijk om de vele tegenstrijdigheden aan te tonen.. en nog eenvoudiger om passages van de sadistische God aan te wijzen..

Ik neem aan dat je uw bijbel reeds een paar keer gelezen hebt?Dan weet je maar al te goed dat dit klopt..

vriend, daag me niet uit.. het is zeer gemakkelijk om de vele tegenstrijdigheden aan te tonen.. en nog eenvoudiger om passages van de sadistische God aan te wijzen..

Ik neem aan dat je uw bijbel reeds een paar keer gelezen hebt?Dan weet je maar al te goed dat dit klopt..

Laat klus maar.
Zoals ik in mijn post al aangaf een antwoord van hem krijg je niet hij komt enkel met een wedervraag.
En je merkt het gelijk al ;)

"Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen"

:D

Je geeft juist geen antwoorden je vraagt ons namelijk waarom god niet zou bestaan!
En niet andersom er zijn bewijzen dat Dinosauriërs hebben geleefd dit mede door fossielen die ze vinden heden ten dage, maar waarom zijn er nog steeds geen aanwijzingen dat god bestaan heeft?
Elke gelovige die je zou vragen "bewijs eens dat god bestaan heeft" zal een uitvlucht zoeken en een wedervraag stellen in de trant van ik hoef niet te bewijzen dat god bestaat bewijs maar dat hij niet bestaat.
Er is geen enkel bewijs dat hij bestaan heeft en ik snap ook niet dat er in de bisschoppen zoveel pedofilie bestaat hoe verklaar je dat dan?

Jij bent het bewijs dat Hij bestaat
en ook meteen de bewijs dat de satan bestaat.

Laatst bewerkt:
Jij bent de bewijs dat Hij bestaat
en ook meteen de bewijs dat de satan bestaat.

Het doet mij zeer dat je mij koppelt aan God dat van Satan vat ik op als een compliment.
Daarom is mijn tweede naam niet voor niets Beëlzebub en mijn eerste naam is Damiën.
Nog toevalliger is dat mijn huisnummer 666 is.

Enne het is "Jij bent het bewijs" en niet de, ****ing analfabeet

Het doet mij zeer dat je mij koppelt aan God dat van Satan vat ik op als een compliment.
Daarom is mijn tweede naam niet voor niets Beëlzebub en mijn eerste naam is Damiën.
Nog toevalliger is dat mijn huisnummer 666 is.

Enne het is "Jij bent het bewijs" en niet de, ****ing analfabeet

agressief jongetje:o
zal ik het meteen ff veranderen..srry he

Mensen die geloven kun je gerust indelen in de categorie dom.
Als jij je als zelfstandig denkend individu je nooit hebt weten los te koppelen van het gedachtegoed wat je van je ouders meekreeg in dit geval het geloof zegt dat veel over de persoon die je bent!

Ik ben opgegroeid met het Communisme met de paplepel ingegoten,maar op een zekere leeftijd ga jezelf nadenken en conclusies maken dat 1 en ander totaal niet klopt aan dit Politieke systeem.
Je gaat je eigen weg,zelf nadenken!

Dat kan de onderdanige slaafse meerderheid helemaal niet,simpelweg bang om verstoten te worden door familie etc. de angst overheerst en wint duidelijk.
Zo wordt moeiteloos van generatie tot generatie het geloof erin gepompt.
Enkel en alleen omdat al dit soort mensen bang en bovenal dom zijn.
Want als ik nu echt een beroep doe op iemands gezonde verstand moet je toegeven dat het hele Bijbel/Koran verhaal wankelt aan alle kanten en zo infantiel is als de pest.
Adam en Eva een slang en voilla de oorzaak van alle ellende,hoe achterlijk kun je zijn omdat te geloven??

Dan wordt erom respect gevraagd voor religieuzen,moet ik respect kunnen opbrengen voor iemand die te laf is om zijn eigen weg te bewandelen,eigen keuzes te maken?
0,0 heb ik respect voor dit soort bange en bovenal laffe figuren.

Mensen willen koste wat het kost gewoon een verklaring hebben voor de dingen en zo heeft de mens God geschapen en zeker niet andersom.
En daar er nog altijd idioten zijn die klakkeloos in Allah Babba en Tjezus geloven leven we in een wereld met oorlogen en ellende veroorzaakt door die achterlijke sprookjes.

en mensen vliegen elkaar wederom in de haren omwille van God(gelukkig nu maar op een forum).. de gelovigen tegen de ongelovigen. Haat is geboren.
Zo gaat het al eeuwen op aarde met alle vervelende gevolgen van dien :mad:
Gelukkig is het een kwestie van tijd voordat het geloof verdwijnt, elke generatie heeft er minder en minder mee hoe je het ook went of keert ;)

mooie conclusie in je laatste alinea sculpture
Vind het echter zelf helemaal geen probleem dat mensen willen geloven, waar ik me alleen zo aan erger is die superieure houding die een heleboel hebben en dat je net als hun moet geloven "anders is je ziel verloren/brand je in de hel/krijg je geen verlossing". Dat ze neerkijken op andere mensen, wake the **** up. :)

Mensen die geloven kun je gerust indelen in de categorie dom.
Als jij je als zelfstandig denkend individu je nooit hebt weten los te koppelen van het gedachtegoed wat je van je ouders meekreeg in dit geval het geloof zegt dat veel over de persoon die je bent!

Dan wordt erom respect gevraagd voor religieuzen,moet ik respect kunnen opbrengen voor iemand die te laf is om zijn eigen weg te bewandelen,eigen keuzes te maken?
0,0 heb ik respect voor dit soort bange en bovenal laffe figuren.

ik ben niet bang en al helemaal niet laf!

waar haal je die domme beschuldiging eigenlijk vandaan?

schrijf de passages maar op en ik zal je uitleg geven, voor zover dat me lukt!
;)

Dat gemekker over geloof van o.a klusje begint irritant te worden.

als je het echt zo irritant begint te vinden, waarom post je dan nog in dit topic? ( en reageer je op mijn postjes?)

niemand DWINGT je mijn postjes te lezen, of er zelfs maar op te reageren.

ik ben best in voor een goede discussie, maar als iemand mij verwijt dat ik een splinter in mijn oog heb, raad ik degene aan de balk uit zijn eigen ogen eerst te verwijderen!
;)

ik ben best in voor een goede discussie, maar als iemand mij verwijt dat ik een splinter in mijn oog heb, raad ik degene aan de balk uit zijn eigen ogen eerst te verwijderen!
;)

Een goede discussie? Waarom kom je dan nooit veel verder dan 'het heet geloof' of 'het staat in de bijbel dus het is waar'. Een goede discussie betekent ingaan op elkaars argumenten. Om de zaken heen draaien heeft weinig met een discussie te maken.

Een goede discussie? Waarom kom je dan nooit veel verder dan 'het heet geloof' of 'het staat in de bijbel dus het is waar'. Een goede discussie betekent ingaan op elkaars argumenten. Om de zaken heen draaien heeft weinig met een discussie te maken.

jullie komen met argumenten die ik niet geloof, ik kom met argumenten die jullie niet geloven............

einde discussie dan maar, wat de makkelijkste weg zou zijn, of......

laten we beide de balk uit onze eigen ogen halen en wat meer openstaan voor het argument van de ander?

geloof is geen wetenschap, maar iedereen vraagt desondanks toch om bewijzen............die alleen verteld kunnen worden door ooggetuigen of door verhalen die geschreven zijn door ooggetuigen!

wat verwacht je van mij dan, dat ik kan toveren?
:o

Terug
Naar boven