MuscleMeat

Wat is god?

in andere woorden; God is waar jij in gelooft.

Over geloof valt niet te discussiëren, over de bijbel wel.

Ik praat veel met gelovigen (over geloof), en als er een ding is wat ik daarvan heb geleerd is dat het christendom bij lange na niet 1 geloof is. Dat geld ongetwijfeld voor alle andere geloven. Het geloof verschilt van persoon tot persoon, en is dus net als elk mens uniek. Iedereen gelooft uiteindelijk wel in iets. Doe je dat niet, komt het wel naarmate je ouder word en meer (minder leuke) dingen meemaakt.

Mensen als klusmier zijn vol van hun geloof en worden daar intens gelukkig van (noem het fantasie of w/e), het gaat erom dat ze gelukkig zijn. Wil jij niks temaken hebben met hun geluk, bemoei je er dan ook niet mee.

;)
Mensen die geloven kun je gerust indelen in de categorie dom.
Als jij je als zelfstandig denkend individu je nooit hebt weten los te koppelen van het gedachtegoed wat je van je ouders meekreeg in dit geval het geloof zegt dat veel over de persoon die je bent!

Ik ben opgegroeid met het Communisme met de paplepel ingegoten,maar op een zekere leeftijd ga jezelf nadenken en conclusies maken dat 1 en ander totaal niet klopt aan dit Politieke systeem.
Je gaat je eigen weg,zelf nadenken!

Dat kan de onderdanige slaafse meerderheid helemaal niet,simpelweg bang om verstoten te worden door familie etc. de angst overheerst en wint duidelijk.
Zo wordt moeiteloos van generatie tot generatie het geloof erin gepompt.
Enkel en alleen omdat al dit soort mensen bang en bovenal dom zijn.
Want als ik nu echt een beroep doe op iemands gezonde verstand moet je toegeven dat het hele Bijbel/Koran verhaal wankelt aan alle kanten en zo infantiel is als de pest.
Adam en Eva een slang en voilla de oorzaak van alle ellende,hoe achterlijk kun je zijn omdat te geloven??

Dan wordt erom respect gevraagd voor religieuzen,moet ik respect kunnen opbrengen voor iemand die te laf is om zijn eigen weg te bewandelen,eigen keuzes te maken?
0,0 heb ik respect voor dit soort bange en bovenal laffe figuren.

Mensen willen koste wat het kost gewoon een verklaring hebben voor de dingen en zo heeft de mens God geschapen en zeker niet andersom.
En daar er nog altijd idioten zijn die klakkeloos in Allah Babba en Tjezus geloven leven we in een wereld met oorlogen en ellende veroorzaakt door die achterlijke sprookjes.

hehe, wat een onzin zeg.. geloof je zelf nou echt dat gelovigen per se een kadertje in willen zodat hun vragen beantwoord zijn? geloof je nu echt dat men zich aan allerlei regels gaat houden (geen coïtus voor het huwelijk, vasten, een hoofddoek op.. etc.) puur omdat ze zichzelf voorhouden dat er een god is ? Mensen geloven echt.. :D niet omdat ze zich dan veiliger voelen .. maar gewoon omdat ze geloven ..

los daarvan.. je zegt dat alle gelovigen gewoon gecategoriseerd worden als dom.. weet je hoeveel procent van fockin heel de wereld gelooft ? als is het ergens in ? .. jij denkt serieus dat, zeg, meer dan 50 % van heel de wereld te achterlijk is, om wat jij zojuist ter plekke even bedenkt niet kan bedenken ?

Dude.. als ik de Koran voor me neem .. en wat research doe.. kom ik verzen(stukken) tegen van 1400 jaar terug die de dag van vandaag beschrijven.. en dan niet globaal zoals je zou denken.. maar er staan echt dingen in die onmogelijk toendertijd al duidelijk konden zijn.

Je hebt het over zelf nadenken.. Als ik zelf nadenk kom ik in tegenstelling tot jou juist tot de conclusie dat er een heerser is. Waarom ? Niets gaat vanzelf .. zelfs een klein dorpje heeft een burgemeester of een leider.. niets in de wereld gaat vanzelf als je om je heen kijkt.. je beroept je op wetenschappers maar er zijn nog talloze onverklaarbare dingen. Vandaag de dag weet men nog steeds niet hoe het kan dat bijen kunnen vliegen.. die vleugeltjes horen hun theoretisch niet te kunnen dragen..

anyway.. ik geef hier mijn perspectief weer en het is mijn bedoeling niet om iemand iets wijs te maken ;)

Dat gemekker over geloof van o.a klusje begint irritant te worden.
Nu worden wij gevraagd om bewijs te leveren of hij bestaat cq bestaan heeft, maar als de gelovigen zo heilig overtuigd zijn dat hij bestaan heeft waarom is er dan geen enkel bewijs gevonden dat hij inderdaad geleefd heeft.
De gelovigen nemen het aan door een dik boek wat de bijbel heet en er is werkelijk geen èèn gelovige die vragen stelt over wat er allemaal instaat.
In mijn ogen vrij kansloos dus de enige boeken die ik lees/las waren vroeger sprookjes en o.a oorlogswinter en nu beperk ik mij tot vakliteratuur dus klus kom jij maar eens met onomstotelijk bewijs dat God bestaat/bestaan heeft ik kan je nu al zeggen dat het jou niet gaat lukken.
Dus houd a.u.b eens op met je geïndoctrineer over het geloof dat volgens jou bestaat.
Ik weet enkel uit eigen ervaring als er een goed was die het beste met de mens voor heeft waarom zijn er dan nog steeds oorlogen, is er betrekkelijk veel criminaliteit en waarom gaan de naasten die je lief hebt eerder dood dan de mensen die je niet mag.
En kom niet aan dat dat levenslessen zijn als ik levenslessen wil ga ik wel naar de Teletubbies kijken die komen tenminste wel geloofwaardig over.

Het geloof is het enige wat continu een 1 april grap is en ook de enige grap waar mensen constant in blijven trappen.

doe je huiswerk ghostie.. de antwoord op je vraag is heel duidelijk en simpel.. er is een hemel en een hel .. als jij zeker zou weten dat er een god is.. waarom de hel dan nog ? get it ?

Een goede discussie? Waarom kom je dan nooit veel verder dan 'het heet geloof' of 'het staat in de bijbel dus het is waar'. Een goede discussie betekent ingaan op elkaars argumenten. Om de zaken heen draaien heeft weinig met een discussie te maken.

ik geef je argumenten.. kom maar eerst met stellingen dan .. :D

ik geef je argumenten.. kom maar eerst met stellingen dan .. :D

God is het meest waardeloze idee om je levensvisie op te baseren.

reden: Er is geen enkel idee dat zich zo slecht laat beschrijven. Niet in de laatste reden omdat god per definitie niet omschrijfbaar is.

Het vormt geen basis voor ethiek, het is de antithese van wetenschap en er is in het geheel gebleken dat het een zeer gemakkelijk een basis kan vormen voor gruwelijke onderdrukking van veel zéér belangrijke aspecten van het leven.

schrijf de passages maar op en ik zal je uitleg geven, voor zover dat me lukt!
;)

ik ga het al es goedkoop doen via ne copy paste.. :D
om op te warmen.... hmmmmm....

ON THE SABBATH DAY

"Remember the Sabbath day, to keep it holy." -- Exodus 20:8

"One man esteemeth one day above another: another esteemeth every day alike. Let every man be fully persuaded in his own mind." -- Romans 14:5
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ON THE PERMANENCY OF THE EARTH

"... the earth abideth for ever." -- Ecclesiastes 1:4

"... the elements shall melt with fervent heat, the earth also and the works that are therein shall be burned up." -- 2Peter 3:10

ON SEEING GOD

"... I have seen God face to face, and my life is preserved." -- Genesis 32:30

"No man hath seen God at any time..."-- John 1:18

ON HUMAN SACRIFICE

"... Thou shalt not let any of thy seed pass through the fire to Molech, neither shalt thou profane the name of thy God..." -- Leviticus 18:21

[In Judges, though, the tale of Jephthah, who led the Israelites against the Ammonoites, is being told. Being fearful of defeat, this good religious man sought to guarantee victory by getting god firmly on his side. So he prayed to god] "... If thou shalt without fail deliver the children of Ammon into mine hands, Then it shall be, that whatsoever cometh forth of the doors of my house to meet me, when I return in peace from the children of Ammon, shall surely be the LORD's, and I will offer it up for a burnt offering" (Judges 11:30-31).

[The terms were acceptable to god -- remember, he is supposed to be omniscient and know the future -- so he gave victory to Jephthah, and the first whatsoever that greeted him upon his glorious return was his daughter, as god surely knew would happen, if god is god. True to his vow, the general made a human sacrifice of his only child to god!] -- Judges 11:29-34

ON THE POWER OF GOD

"... with God all things are possible." -- Matthew 19:26

"...The LORD was with Judah; and he drave out the inhabitants of the mountain; but could not drive out the inhabitants of the valley, because they had chariots of iron." -- Judges 1:19

ON DEALING WITH PERSONAL INJURY

"...thou shalt give life for life, Eye for eye, tooth for tooth, hand for hand, foot for foot. burning for burning, wound for wound, stripe for stripe. " -- Exodus 21:23-25

"...ye resist not evil: but whosoever shall smite thee on the right cheek, turn to him the other also." -- Matthew 5:39

ON CIRCUMCISION

"This is my covenant, which ye shall keep, between me and you and thy seed after thee; Every man child among you shall be circumcised." -- Genesis 17:10

"...if ye be circumcised, Christ shall profit you nothing." -- Galatians 5:2

ON INCEST

"Cursed be he that lieth with his sister, the daughter of his father, or the daughter of this mother..." -- Deuteronomy 27:22

"And if a man shall take his sister, his father's daughter, or his mother's daughter...it is a wicked thing...." -- Leviticus 20:17

[But what was god's reaction to Abraham, who married his sister -- his father's daughter?] See Genesis 20:11-12

"And God said unto Abraham, As for Sara thy wife...I bless her, and give thee a son also of her..." -- Genesis 17:15-16

ON TRUSTING GOD

"A good man obtaineth favour of the LORD..." -- Proverbs 12:2

Now consider the case of Job. After commissioning Satan to ruin Job financially and to slaughter his shepherds and children to win a petty bet with Satan. God asked Satan: "Hast thou considered my servant Job, that there is none like him in the earth, a perfect and an upright man, one that feareth God, and escheweth evil? and still he holdeth fast his integrity, although thou movedst me against him, to destroy him without cause." -- Job 2:3

ON THE HOLY LIFE-STYLE

"Go thy way, eat thy bread with joy, and drink thy wine with a merry heart..." -- Ecclesiastes 9:7

"...they that rejoice, as though they rejoiced not..." -- 1 Corinthians 7:30

ON PUNISHING CRIME

"The son shall not bear the iniquity of the father..." -- Ezekiel 18:20

"I the LORD thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation..." -- Exodus 20:5

ON TEMPTATION

"Let no man say when he is tempted, I am tempted of God: for God cannot be tempted with evil, neither tempteth he any man." -- James 1:13

"And it came to pass after these things, that God did tempt Abraham..." -- Genesis 22:1

ON FAMILY RELATIONSHIPS

"Honor thy father and thy mother..."-- Exodus 20:12

"If any man come to me, and hate not his father, and mother, and wife, and children, and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple. " -- Luke 14:26

ON RESURRECTION OF THE DEAD

"...he that goeth down to the grave shall come up no more. " -- Job 7:9

"...the hour is coming, in which all that are in the graves shall hear his voice, and shall come forth...." -- John 5:28-29

ON THE END OF THE WORLD

"Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom. " -- Matthew 16:28

"Verily I say unto you, This generation shall not pass away, till all be fulfilled. Heaven and earth shall pass away: but my words shall not pass away. " -- Luke 21:32-33

"And that, knowing the time, that now it is high time to awake out of sleep: for now is our salvation nearer than when we believed. The night is far spent, the day is at hand: let us therefore cast off the works of darkness, and let us put on the armour of light." -- Romans 13:11-12

"Be ye also patient; establish your hearts: for the coming of the Lord draweth nigh." -- James 5:8

"Little children, it is the last time: and as ye have heard that antichrist shall come, even now are there many antichrists; whereby we know that it is the last time." -- 1 John 2:18

"But the end of all things is at hand: be ye therefore sober, and watch unto prayer." -- 1 Peter 4:7

These words were written between 1800 and 1900 years ago and were meant to warn and prepare the first Christians for the immediate end of the world. Some words are those supposedly straight out of the mouth of the "Son of God." The world did not end 1800 or 1900 years ago. All that generation passed away without any of the things foretold coming to pass. No amount of prayer brought it about; nor ever so much patience and belief and sober living. The world went on, as usual, indifferent to the spoutings of yet another batch of doomsday prophets with visions of messiahs dancing in their deluded brains. The world, by surviving, makes the above passages contradictions.

veeeeel erger de contradictie tussen de "God" in het oude en het "nieuwe" testament.. de sadist en oorlog freak en de god van "liefde"
maar dan weer.. de evangelisten spreken elkaar weer eens serieus tegen met hun 'weergave' van wat er gebeurde.... dus het nieuwe testament is weer eens vol met fouten en tegenstrijdigheden.. moet ik verder duidelijker worden hierin?

0/10 op eenvormigheid: god heeft die nest ingefluisterd?? dan kon de man beter duidelijker spreken dan wat brabbelen want ze hebben hem niet goed verstaan...:D

meeste passages zijn een vergelijk uit het Oude en het Nieuwe Testament.

als je zelf niet eens weet waarom het Nieuwe Testament is gemaakt, en met welk doel Jezus op aarde is gekomen en te sterven..............dan heeft het voor mij weinig zin om je iets te leren, terwijl je daar nog niet aan toe bent!

TIP: doe eerst wat beter je huiswerk, dat scheelt zeker al 60~60% van je tegenstellingen, omdat je daar dan inmiddels zelf het antwoord op hebt.

:thumbs:

Een goede discussie? Waarom kom je dan nooit veel verder dan 'het heet geloof' of 'het staat in de bijbel dus het is waar'. Een goede discussie betekent ingaan op elkaars argumenten. Om de zaken heen draaien heeft weinig met een discussie te maken.

wat staat er heel duidelijk op een 50 & 100 dollar biljet?

I N G O D W E T R U S T

;)

dus wanneer God niet bestaat, maak je eigenlijk 300 miljoen amerikanen voor mong**l uit?
:roflol:

als je zelf niet eens weet waarom het Nieuwe Testament is gemaakt, en met welk doel Jezus op aarde is gekomen en te sterven..............dan heeft het voor mij weinig zin om je iets te leren, terwijl je daar nog niet aan toe bent!

TIP: doe eerst wat beter je huiswerk, dat scheelt zeker al 60~60% van je tegenstellingen, omdat je daar dan inmiddels zelf het antwoord op hebt.

Jezus was een Jood en kwam er 100% voor uit.. hij weerlegde veel maar aanvarde de basis van de "thora"..

als de figuur al heeft bestaan dan zal hij onder hoogste waarschijnlijkheid zijn beïnvloed door strekkingen die in zijn tijd 'in' waren.. als de Essenen en het boeddhisme.... de eerste christenen btw hebben meer met hippies gemeen dan met de fundamentele zoals die clowns in the states..

I N G O D W E T R U S T

;)

dus wanneer God niet bestaat, maak je eigenlijk 300 miljoen amerikanen voor mong**l uit?

dat is nog makkelijker dan bewijzen dat er GEEN God is... :cool:
aller voor 200 mil toch...

dat staat er niet kerel

er staat alleen op de voorkant linksbovenaan:
"federal reserve note"

:p

ik herinner je eraan da ik NIET tegen de leer ben (gnostisch gezien) die is ontstaan rond de tijd dat er een zekere 'christus' heeft rondgelopen op deze bol... ...

I N G O D W E T R U S T

;)

Als 300.000.000 Amerikanen met de huidige dollarkoers en religieusiteit in Amerika nog geloven dat dat een zinvol credo is: dan maak ik met een gerust hart 300.000.000 Amerikanen voor IDIOOT uit. (in de moderne betekenis van het woord) mong**l is een term die niet bepaald getuigd van een diepgaand inzicht in ofwel geografie of het syndroom van Down.

Overigens is je stelling te belachelijk voor woorden en begin ik me af te vragen of het wel serieus bedoeld is.

Als 300.000.000 Amerikanen met de huidige dollarkoers en religieusiteit in Amerika nog geloven dat dat een zinvol credo is: dan maak ik met een gerust hart 300.000.000 Amerikanen voor IDIOOT uit. (in de moderne betekenis van het woord) mong**l is een term die niet bepaald getuigd van een diepgaand inzicht in ofwel geografie of het syndroom van Down.

Overigens is je stelling te belachelijk voor woorden en begin ik me af te vragen of het wel serieus bedoeld is.

om het simpel met je handtekening te verwoorden:

wetenschap en menselijk brein is niet bedoeld voor geloof.............dat is er alleen voor slimme mensen!
:D

ik ben niet bang en al helemaal niet laf!
waar haal je die domme beschuldiging eigenlijk vandaan?

Laf omdat het not done is om geen Moslim te zijn bv,dus wordt van generatie tot generatie Mo aanbeden.
Respect kan ik opbrengen als je zelfstandig nadenkt en daar je conclusies uittrekt,kritisch bent etc.
Niet zomaar iets aannemen omdat jou cultuur dat aan je wil opdringen.
Dat gebeurt zelden omdat deze mensen bang zijn om verstoten te worden,inelkaar geslagen dreigen te worden en in een isolement belanden.
Dus er wordt zeker ook veelal geloofd omdat het niet geloven zeer nadelige gevolgen kan hebben.

Als je de vrije keuze zelf maakt om later in iets te geloven is dat dan weer niet laf eerder een beetje stupide.
Normen en waarden en respect voor anderen etc kun je jezelf ook bijbrengen daar is geen boek voor nodig die dat voorschrijft.

los daarvan.. je zegt dat alle gelovigen gewoon gecategoriseerd worden als dom.. weet je hoeveel procent van fockin heel de wereld gelooft ? als is het ergens in ? .. jij denkt serieus dat, zeg, meer dan 50 % van heel de wereld te achterlijk is, om wat jij zojuist ter plekke even bedenkt niet kan bedenken ?

Veel gezeik in de Wereld is om het geloof hoe je het ook wendt of keert.
Als God dan liefde moet voorstellen waarom zie ik dat dan niet terug in de praktijk?
Het Ubermensch gevoel van gelovigen schept een klimaat van haat en intolerantie jegens andersdenkenden.

Dude.. als ik de Koran voor me neem .. en wat research doe.. kom ik verzen(stukken) tegen van 1400 jaar terug die de dag van vandaag beschrijven.. en dan niet globaal zoals je zou denken.. maar er staan echt dingen in die onmogelijk toentertijd al duidelijk konden zijn.

De Bijbel is vele malen ouder dan de Koran maar dat terzijde.
Dat is dus precies het grote probleem van deze schrijfsels dat religieuzen datgene eruit halen wat voor hun (de machtshebbers) van toepassing is.
Dingen in die onmogelijk toentertijd al duidelijk konden zijn zoals??
Nostradamus voorspelde ook op een zeer cryptische manier hoe het eeuwen later zou zijn.
Het is maar net hoe je het wilt lezen/interpreteren

Je hebt het over zelf nadenken.. Als ik zelf nadenk kom ik in tegenstelling tot jou juist tot de conclusie dat er een heerser is. Waarom ? Niets gaat vanzelf .. zelfs een klein dorpje heeft een burgemeester of een leider.. niets in de wereld gaat vanzelf als je om je heen kijkt.. je beroept je op wetenschappers maar er zijn nog talloze onverklaarbare dingen. Vandaag de dag weet men nog steeds niet hoe het kan dat bijen kunnen vliegen.. die vleugeltjes horen hun theoretisch niet te kunnen dragen..

Dat er een heerser is zeg je,kortom je wilt gewoon een simpele verklaring voor het ontstaan van alles.
Je kunt jezelf ook tevreden stellen met de gedachte dat ''wij'' mensen het gewoon niet weten,niet de kennis hebben etc.
Wat weten we nu eigenlijk van het Universum,andere planeten?
Is het eindig of oneindig zo ja wat is daar buiten dan?Zoveel vragen?
Is de theorie van Darwin aannemelijk?
Het siert de mensheid is omdaar eens bescheiden over te zijn en goed te beseffen dat we allemaal maar ''nietig'' zijn en totaal niet weten of er iets is als een God etc.

Maar daar waar ik en gelukkig vele gezond denkende mensen met mij beseffen het gewoon niet te weten,denken gelovigen wel even de wijsheid in pacht te hebben.
En daarom beschouw ik ze als domme arrogante mensen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven