ik ben niet bang en al helemaal niet laf!
waar haal je die domme beschuldiging eigenlijk vandaan?
Laf omdat het not done is om geen Moslim te zijn bv,dus wordt van generatie tot generatie Mo aanbeden.
Respect kan ik opbrengen als je zelfstandig nadenkt en daar je conclusies uittrekt,kritisch bent etc.
Niet zomaar iets aannemen omdat jou cultuur dat aan je wil opdringen.
Dat gebeurt zelden omdat deze mensen bang zijn om verstoten te worden,inelkaar geslagen dreigen te worden en in een isolement belanden.
Dus er wordt zeker ook veelal geloofd omdat het
niet geloven zeer nadelige gevolgen kan hebben.
Als je de vrije keuze zelf maakt om later in iets te geloven is dat dan weer niet laf eerder een beetje stupide.
Normen en waarden en respect voor anderen etc kun je jezelf ook bijbrengen daar is geen boek voor nodig die dat voorschrijft.
los daarvan.. je zegt dat alle gelovigen gewoon gecategoriseerd worden als dom.. weet je hoeveel procent van fockin heel de wereld gelooft ? als is het ergens in ? .. jij denkt serieus dat, zeg, meer dan 50 % van heel de wereld te achterlijk is, om wat jij zojuist ter plekke even bedenkt niet kan bedenken ?
Veel gezeik in de Wereld is om het geloof hoe je het ook wendt of keert.
Als God dan liefde moet voorstellen waarom zie ik dat dan niet terug in de praktijk?
Het Ubermensch gevoel van gelovigen schept een klimaat van haat en intolerantie jegens andersdenkenden.
Dude.. als ik de Koran voor me neem .. en wat research doe.. kom ik verzen(stukken) tegen van 1400 jaar terug die de dag van vandaag beschrijven.. en dan niet globaal zoals je zou denken.. maar er staan echt dingen in die onmogelijk toentertijd al duidelijk konden zijn.
De Bijbel is vele malen ouder dan de Koran maar dat terzijde.
Dat is dus precies het grote probleem van deze schrijfsels dat religieuzen datgene eruit halen wat voor hun (de machtshebbers) van toepassing is.
Dingen in die onmogelijk toentertijd al duidelijk konden zijn zoals??
Nostradamus voorspelde ook op een zeer cryptische manier hoe het eeuwen later zou zijn.
Het is maar net hoe je het wilt lezen/interpreteren
Je hebt het over zelf nadenken.. Als ik zelf nadenk kom ik in tegenstelling tot jou juist tot de conclusie dat er een heerser is. Waarom ? Niets gaat vanzelf .. zelfs een klein dorpje heeft een burgemeester of een leider.. niets in de wereld gaat vanzelf als je om je heen kijkt.. je beroept je op wetenschappers maar er zijn nog talloze onverklaarbare dingen. Vandaag de dag weet men nog steeds niet hoe het kan dat bijen kunnen vliegen.. die vleugeltjes horen hun theoretisch niet te kunnen dragen..
Dat er een heerser is zeg je,kortom je wilt gewoon een simpele verklaring voor het ontstaan van alles.
Je kunt jezelf ook tevreden stellen met de gedachte dat ''wij'' mensen het gewoon niet weten,niet de kennis hebben etc.
Wat weten we nu eigenlijk van het Universum,andere planeten?
Is het eindig of oneindig zo ja wat is daar buiten dan?Zoveel vragen?
Is de theorie van Darwin aannemelijk?
Het siert de mensheid is omdaar eens bescheiden over te zijn en goed te beseffen dat we allemaal maar ''nietig'' zijn en totaal niet weten of er iets is als een God etc.
Maar daar waar ik en gelukkig vele gezond denkende mensen met mij beseffen het gewoon niet te weten,denken gelovigen wel even de wijsheid in pacht te hebben.
En daarom beschouw ik ze als domme arrogante mensen!