XXL Nutrition

Wat is god?

Als 300.000.000 Amerikanen met de huidige dollarkoers en religieusiteit in Amerika nog geloven dat dat een zinvol credo is: dan maak ik met een gerust hart 300.000.000 Amerikanen voor IDIOOT uit. (in de moderne betekenis van het woord) mong**l is een term die niet bepaald getuigd van een diepgaand inzicht in ofwel geografie of het syndroom van Down.

Overigens is je stelling te belachelijk voor woorden en begin ik me af te vragen of het wel serieus bedoeld is.

hehehe... +1

laat mij dan maar overkomen als dom en arrogant................ik weet tenminste waar ik voor sta, en dat ik daar respect voor krijg!

dat 50% van de wereld niet gelooft en door mij voor dom wordt versleten, nou en?

als je dat al niet eens kunt verdragen, kun je nagaan wat ik als persoon moet verdragen door jullie haatdragendheid............en toch blijf ik nog steeds lachen!
:thumbs:

om het simpel met je handtekening te verwoorden:

wetenschap en menselijk brein is niet bedoeld voor geloof.
............dat is er alleen voor slimme mensen!
:D

hmmm.. waar haal je dat?? waar staat zoiets geschreven?? In tegendeel ten alle tijden hebben de joden gestreefd naar maximale geleerdheid en kennis!

om het simpel met je handtekening te verwoorden:

wetenschap en menselijk brein is niet bedoeld voor geloof.............dat is er alleen voor slimme mensen!

Ik stel dat voor dat je m'n handtekening nog een paar keer goed leest :D

Maar was het nu serieus bedoeld, dat een tekst op een dollarbiljet en de hoeveelheid personen die dollarbiljetten gebruiken (grofweg) een bepaalde significantie inhouden mbt de waarheid van het godsidee dat achter de tekst steekt?

Goede zaak dat het van de euro's is verdwenen btw!

laat mij dan maar overkomen als dom en arrogant................ik weet tenminste waar ik voor sta, en dat ik daar respect voor krijg!

dat 50% van de wereld niet gelooft en door mij voor dom wordt versleten, nou en?

als je dat al niet eens kunt verdragen, kun je nagaan wat ik als persoon moet verdragen door jullie haatdragendheid............en toch blijf ik nog steeds lachen!

neen vriend, ik haat niemand! en ik lach steeds... en fijn dat je die houding deelt! maar ik bestrijd alles wat hypocriet etc is...

Ik stel dat voor dat je m'n handtekening nog een paar keer goed leest :D

Maar was het nu serieus bedoeld, dat een tekst op een dollarbiljet en de hoeveelheid personen die dollarbiljetten gebruiken (grofweg) een bepaalde significantie inhouden mbt de waarheid van het godsidee dat achter de tekst steekt?

Goede zaak dat het van de euro's is verdwenen btw!

niet te vergeten dat veel van de "founding fathers" niet eens gelovig waren.. :D

ook zonder een docent, als een "herder der mensen" (lees: predikant) weet ik waarvoor ik sta.

Respect is grote onzin maar daar hebben we het hier al is over gehad op dit forum over de definitie van respect.

Mensen die geloven in weet ik veel wat dan ook moeten dat voor hun houden en dat niet opdringen als de waarheid.
Want juist dat tenenkrommende betweterige toontje van figuren die net als ik en ieder ander in feitte gewoon helemaal niets weten zorgt voor enorm veel ergenis.

Respect is grote onzin maar daar hebben we het hier al is over gehad op dit forum over de definitie van respect.

Mensen die geloven in weet ik veel wat dan ook moeten dat voor hun houden en dat niet opdringen als de waarheid.
Want juist dat tenenkrommende betweterige toontje van figuren die net als ik en ieder ander in feitte gewoon helemaal niets weten zorgt voor enorm veel ergenis.

zo is't wij weten JACK SHIT... we kunne met zen allen beter in de halters vliegen dan in de filosofie. dat brengt veel meer voldoening... :D

fijn dat je 100% voor je mening uitkomt.. maar dring het niet op aan anderen.. je roeping is bijna als van een missionaris!! man je leeft in de verkeerde eeuw.. ;)

vrijheid van meningsuiting is dus alleen voorbehouden aan niet-gelovigen?
:roflol:

het is mijn mening, en ik denk dat dat de waarheid is.............ga me niet overtuigen of dwingen om mijn mening te herzien omwille van wat menselijke wetenschappelijke verhaaltjes........
;)

je bent toch niet verplicht om naar mij te luisteren, je klikt zelf dit topic aan, en post er.........

ook wat flauwekul...
Ja, ik vind dat mensen maximaal moeten geïnformeerd worden... zeker vóór dat ze 'lord of the rings' verhaaltjes als waarheid gaan aanvaarden en u volgen in blind geloof..

Dus je volgt de leer van Jezus.. OK, maar besef dat alles wat over hem geschreven is minstens >70jaar later werd opgetekend, door mensen die hem nooit gekend hebben! Er gingen toen bergen verhaaltjes de ronde.. Er waren toen ook veeeeeel verschillende 'christenen'.. van strijdvaardige tot ware passivisten.. Rome dacht: wat je niet kan uitroeien moet je adapteren in in je voordeel gebruiken.. iets wat ze al eeuwen deden.. zo gezegd zo gedaan.. dus Keizer Constantijn bekeerde zich.. er werd de geloofsbelijdenis van Nicea belegd, ze vormden een 'doctrine' die hun veel voordelen gaf met een hiërarchie met oa de Paus bovenop.. goed controleerbaar en in functie van de machthebbers, de ware heren in de gemeenschap.. De gnostische Christenen werden uitgemoord want die verkondigden de ware leer en daarin was geen sprake van een plaatsvervanger van Jezus op aarde etc..
Nog later in de middeleeuwen was de kerk betrokken in zowat ieder schandaal, volkerenmoord en oorlog, dit tot en met de 2e wereldoorlog.. Nu zijn ze vooral in schandalen van pedofilie goed.. normaal gezien enkel wat gefrustreerden zich geroepen voelen om deel uit te maken van een "schwindel" ald de kerk...

De evolutie-theorie lijkt me heel wat aannemelijker dan dat een persoon iets geschapen heeft.

Terug
Naar boven