Fitness Seller

Wat is god?

Dawkins rekent zichzelf tot neo-Darwinian.

vrijheid van meningsuiting is dus alleen voorbehouden aan niet-gelovigen?
:roflol:

het is mijn mening, en ik denk dat dat de waarheid is.............ga me niet overtuigen of dwingen om mijn mening te herzien omwille van wat menselijke wetenschappelijke verhaaltjes........
;)

Atheisten dringen hun mening niet op en vertellen ook niet hoe anderen moeten leven.
Dit in tegenstelling tot gelovigen die te pas en onpas hun verhaaltje aan de man proberen te brengen.
Wel is een Atheist aan de deur gehad die ''zijn geloof ''wilde opdringen over de evolutietheorie?
Dan daarbij als er 1 groep is die niet naar andermans meningen wil luisteren zijn het de gelovigen zelf wel.
Want alleen deze Ubermenschen hebben de Waarheid in pacht.
Denken ze............

dit is nog een goei:

RELIGIE:
...
zonder heb je goede mensen die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen..
Maar om goede mensen slechte dingen te doen doen heb je RELIGIE nodig...

dit is nog een goei:

RELIGIE:
...
zonder heb je goede mensen die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen..
Maar om goede mensen slechte dingen te doen doen heb je RELIGIE nodig...

je lult een beetje teveel uit je nek, maar ik vergeef t je want je weet niet beter...........
;)

Atheisten dringen hun mening niet op en vertellen ook niet hoe anderen moeten leven.
Dit in tegenstelling tot gelovigen die te pas en onpas hun verhaaltje aan de man proberen te brengen.
Wel is een Atheist aan de deur gehad die ''zijn geloof ''wilde opdringen over de evolutietheorie?
Dan daarbij als er 1 groep is die niet naar andermans meningen wil luisteren zijn het de gelovigen zelf wel.
Want alleen deze Ubermenschen hebben de Waarheid in pacht.
Denken ze............

ben ik aleens bij je aan de deur geweest om jou, mijn geloof op te dringen?

nee dus, want je scheert alle gelovigen over 1 kam, en je beledigt me daarmee.......

als je niet wil luisteren blijf dan weg uit dit topic, lees mijn postjes niet en reageer er dan al helemaal niet op!

mijn boodschap is vrijwillig, dat jullie reageren is niet omdat ik het je dwing, maar omdat je dat zelf wilt: maar achteraf geef je mij dus de schuld dat ik je dat opdring?

ook wat flauwekul...
Ja, ik vind dat mensen maximaal moeten geïnformeerd worden... zeker vóór dat ze 'lord of the rings' verhaaltjes als waarheid gaan aanvaarden en u volgen in blind geloof..

Dus je volgt de leer van Jezus.. OK, maar besef dat alles wat over hem geschreven is minstens >70jaar later werd opgetekend, door mensen die hem nooit gekend hebben! Er gingen toen bergen verhaaltjes de ronde.. Er waren toen ook veeeeeel verschillende 'christenen'.. van strijdvaardige tot ware passivisten.. Rome dacht: wat je niet kan uitroeien moet je adapteren in in je voordeel gebruiken.. iets wat ze al eeuwen deden.. zo gezegd zo gedaan.. dus Keizer Constantijn bekeerde zich.. er werd de geloofsbelijdenis van Nicea belegd, ze vormden een 'doctrine' die hun veel voordelen gaf met een hiërarchie met oa de Paus bovenop.. goed controleerbaar en in functie van de machthebbers, de ware heren in de gemeenschap.. De gnostische Christenen werden uitgemoord want die verkondigden de ware leer en daarin was geen sprake van een plaatsvervanger van Jezus op aarde etc..
Nog later in de middeleeuwen was de kerk betrokken in zowat ieder schandaal, volkerenmoord en oorlog, dit tot en met de 2e wereldoorlog.. Nu zijn ze vooral in schandalen van pedofilie goed.. normaal gezien enkel wat gefrustreerden zich geroepen voelen om deel uit te maken van een "schwindel" ald de kerk...

dus de mensen die iets over de evolutie leer/theorie hebben geschreven zijn daar ook persoonlijk bij geweest, ze hebben dat persoonlijk meegemaakt.....dino's enz.??

laat me niet lachen man, je praat flauwekul!

ben ik aleens bij je aan de deur geweest om jou, mijn geloof op te dringen?

nee dus, want je scheert alle gelovigen over 1 kam, en je beledigt me daarmee.......

als je niet wil luisteren blijf dan weg uit dit topic, lees mijn postjes niet en reageer er dan al helemaal niet op!

mijn boodschap is vrijwillig, dat jullie reageren is niet omdat ik het je dwing, maar omdat je dat zelf wilt: maar achteraf geef je mij dus de schuld dat ik je dat opdring?

Als jij je geloofsgeklaag dan ook eens centraal in 1 topic houd i.p.v in 9 van de 10 reply's iets over je geloof er bij te halen in elk ander willekeurig topic.
Doe je dat niet dan lijkt het er veel op dat je juist wel jouw geloof aan ons wil opdringen.
Is er niet ergens een Hour of Power bijeenkomst ofzo?
Ga daar lekker heen ofzo.

Zijn er eigenlijk (bekende/beroemde/geleerden?) mensen met een hoog iq bekend die in een god geloven?

Als jij je geloofsgeklaag dan ook eens centraal in 1 topic houd i.p.v in 9 van de 10 reply's iets over je geloof er bij te halen in elk ander willekeurig topic.
Doe je dat niet dan lijkt het er veel op dat je juist wel jouw geloof aan ons wil opdringen.
Is er niet ergens een Hour of Power bijeenkomst ofzo?

Ga daar lekker heen ofzo.
ik dacht juist dat dat hier was?
:D

geloof is mijn mening, en die ventileer ik gewoon..............al heb je idd gelijk dat ik sommigen voor de kop stoot door het ook buiten het religie-subforum te doen.

bad habits.............wordt nog aan gewerkt!
;)

ik dacht juist dat dat hier was?
:D

geloof is mijn mening, en die ventileer ik gewoon..............al heb je idd gelijk dat ik sommigen voor de kop stoot door het ook buiten het religie-subforum te doen.
bad habits.............wordt nog aan gewerkt!
;)

Dat zou ik ook maar gaan doen, anders ben ik genoodzaakt te reporten;)
Er zijn maar weinig posts van je waarin het woord geloof of god niet vallen.

"Religion is what keeps the poor man from murdering the rich."
Napoleon Bonaparte

God is een sneeuwvlok, jongen
Die op je hand, smelt.

-Herman van Veen

God is voor de wijze hooguit alles wat men niet weet.
Voor de domme is god alles wat men denkt te moeten weten.

Daarbij is de vraag 'wat is god' direct een vraag naar: 'hoe moeten we dit te weten komen?' Als je een antwoord op die vraag hebt: bel even de intelligent design proponenten, ik denk dat ze een baan voor je hebben, eentje die al zo'n 30 jaar vrij is.

Zolang we geen antwoord op die vraag hebben, lijkt de eerste vraag 'wat is god' me al onbeantwoordbaar.

Ik denk dat met bovenstaande post van BuilderB alles gezegd is.

Volgens klus zijn de eerste mensen op de wereld gezet door god en hebben dino's nooit bestaan en zijn botten van dino's in de grond gestopt door mensen.

Je bent echt ** grappig.Eigenlijk verdien je karma !

Laf omdat het not done is om geen Moslim te zijn bv,dus wordt van generatie tot generatie Mo aanbeden.
Respect kan ik opbrengen als je zelfstandig nadenkt en daar je conclusies uittrekt,kritisch bent etc.
Niet zomaar iets aannemen omdat jou cultuur dat aan je wil opdringen.
Dat gebeurt zelden omdat deze mensen bang zijn om verstoten te worden,inelkaar geslagen dreigen te worden en in een isolement belanden.
Dus er wordt zeker ook veelal geloofd omdat het niet geloven zeer nadelige gevolgen kan hebben.

Als je de vrije keuze zelf maakt om later in iets te geloven is dat dan weer niet laf eerder een beetje stupide.
Normen en waarden en respect voor anderen etc kun je jezelf ook bijbrengen daar is geen boek voor nodig die dat voorschrijft.

Veel gezeik in de Wereld is om het geloof hoe je het ook wendt of keert.
Als God dan liefde moet voorstellen waarom zie ik dat dan niet terug in de praktijk?
Het Ubermensch gevoel van gelovigen schept een klimaat van haat en intolerantie jegens andersdenkenden.

De Bijbel is vele malen ouder dan de Koran maar dat terzijde.
Dat is dus precies het grote probleem van deze schrijfsels dat religieuzen datgene eruit halen wat voor hun (de machtshebbers) van toepassing is.
Dingen in die onmogelijk toentertijd al duidelijk konden zijn zoals??
Nostradamus voorspelde ook op een zeer cryptische manier hoe het eeuwen later zou zijn.
Het is maar net hoe je het wilt lezen/interpreteren

Dat er een heerser is zeg je,kortom je wilt gewoon een simpele verklaring voor het ontstaan van alles.
Je kunt jezelf ook tevreden stellen met de gedachte dat ''wij'' mensen het gewoon niet weten,niet de kennis hebben etc.
Wat weten we nu eigenlijk van het Universum,andere planeten?
Is het eindig of oneindig zo ja wat is daar buiten dan?Zoveel vragen?
Is de theorie van Darwin aannemelijk?
Het siert de mensheid is omdaar eens bescheiden over te zijn en goed te beseffen dat we allemaal maar ''nietig'' zijn en totaal niet weten of er iets is als een God etc.

Maar daar waar ik en gelukkig vele gezond denkende mensen met mij beseffen het gewoon niet te weten,denken gelovigen wel even de wijsheid in pacht te hebben.
En daarom beschouw ik ze als domme arrogante mensen!

kerel het feit dat jij iemand met andere principes en of overtuiging(en) als dom en arrogant bestempeld zegt al dat jij zelf arrogant bent.. je verwacht van iedereen dat ze zoals jou zouden moeten denken.. btw.. je hebt het erover dat veel mensen met je eens zijn in je stelling.. ik moet je teleurstellen want de meerderheid gelooft ergens in.. ik meen 70 % van de wereldbevolking.. en in die zin kan ik me dus ook op hetzelfde beroepen.

İk zeg niet dat er een heerser is om me veilig te voelen of omdat dat mijn vragen zou oplossen. İk zeg dat omdat ik overal, waar ik ook om heen kijk zie dat niets vanzelf gebeurt.. get it ? ..

hoe logisch is het dat de mens een tong heeft en er toevallig smaken zijn die ermee waargenomen kunnen worden..?? je stelt dus dat de tong zomaar is ontwikkeld.. helemaal vanzelf ? omdat het wist dat er smaken waren die je kon proeven ? hoe logisch is het dat de wereld juist op de exacte afstand ligt van de zon. want als het een centimeter dichterbij de zon zou liggen zou het verschroeien .. 1cm verderaf en de wereld zou bevriezen .. ?

het is wat mij betreft makkelijker om alles op toeval te gooien .. zou ik ook graag doen.. maar zo makkelijk is het niet.. zo zie ik het niet.. pas als jij de dood kunt doden zal ik leven zoals jij doet..

stel dat er geen god is ? .. wat heb ik verloren ? ik heb geleefd met regels .. ik heb niet gezondigd.. geen diefstal.. geen coïtus voor het huwelijk.. niet vreemdgaan etc. etc. maar wat heb jij te verliezen als er wel een god is..

het is voor jou belangrijker om zeker te weten dat er geen god is.. dan dat het voor mij van belang is zeker te weten dat hij er niet is !

dus de mensen die iets over de evolutie leer/theorie hebben geschreven zijn daar ook persoonlijk bij geweest, ze hebben dat persoonlijk meegemaakt.....dino's enz.??

laat me niet lachen man, je praat flauwekul!

wat is dit voor BS klus?
moet ik hier nu op antwoorden?
Ooit eens van geologie, archeologie, paleontologie..gehoord?
Die mensen komen met duidelijke, sluitende bewijzen dat de bol 4,6Mj jaar of ouder is... dino's steken in lagen van 230 tot 65Ml jaar oud etc etc
Dus niet 6000jaar aarde en 4000jaar geleden dino's die tussen de mensen door bolden...

Laatst bewerkt:
hip hop clipjes gingen er toch anders uit zien he...

"riding on my 24" t-rex uh!"

Terug
Naar boven