Fitness Seller

Wat is god?

ben ik aleens bij je aan de deur geweest om jou, mijn geloof op te dringen?

nee dus, want je scheert alle gelovigen over 1 kam, en je beledigt me daarmee.......

als je niet wil luisteren blijf dan weg uit dit topic, lees mijn postjes niet en reageer er dan al helemaal niet op!

mijn boodschap is vrijwillig, dat jullie reageren is niet omdat ik het je dwing, maar omdat je dat zelf wilt: maar achteraf geef je mij dus de schuld dat ik je dat opdring?
:roflol:

Dit ben ik met je eens. Ik snap niet dat mensen het idee hebben dat je iets 'opdringt' via een forum. Naar mijn idee is dit niet eens mogelijk en als het wel zo is, dan zijn we allemaal schuldig aan die zonde.

Zijn er eigenlijk (bekende/beroemde/geleerden?) mensen met een hoog iq bekend die in een god geloven?

Dude.... Een van de hoofdfiguren binnen het human genome project is een christen. How about Newton? Spinoza? Er zijn hopen intelligentsia die in een god hebben geloofd, of er in geloven. Niettemin is met het verwijderen van het godsbeeld uit de professie die ze beoefenen (een tak van de wetenschap) die wetenschap met sprongen vooruit gegaan.

kerel het feit dat jij iemand met andere principes en of overtuiging(en) als dom en arrogant bestempeld zegt al dat jij zelf arrogant bent.. je verwacht van iedereen dat ze zoals jou zouden moeten denken.. btw.. je hebt het erover dat veel mensen met je eens zijn in je stelling.. ik moet je teleurstellen want de meerderheid gelooft ergens in.. ik meen 70 % van de wereldbevolking.. en in die zin kan ik me dus ook op hetzelfde beroepen.

İk zeg niet dat er een heerser is om me veilig te voelen of omdat dat mijn vragen zou oplossen. İk zeg dat omdat ik overal, waar ik ook om heen kijk zie dat niets vanzelf gebeurt.. get it ? ..

hoe logisch is het dat de mens een tong heeft en er toevallig smaken zijn die ermee waargenomen kunnen worden..?? je stelt dus dat de tong zomaar is ontwikkeld.. helemaal vanzelf ? omdat het wist dat er smaken waren die je kon proeven ? hoe logisch is het dat de wereld juist op de exacte afstand ligt van de zon. want als het een centimeter dichterbij de zon zou liggen zou het verschroeien .. 1cm verderaf en de wereld zou bevriezen .. ?

Gast... serieus. Wis dat argument over de tong en smaken even. Je zet jezelf nogal voor schut en geeft mensen meer dan genoeg reden om je op z'n minst als 'ignorant' te bestempelen.
Daarbij: al eens nagedacht dat de aarde een ellips beschrijft om de zon? Je 1 cm idee slaat nergens op. Maar idd, de zgn. Goldy Locks zone' is een feit. (niet in de laatste plaats gezien de eigenschappen van water)

het is wat mij betreft makkelijker om alles op toeval te gooien .. zou ik ook graag doen.. maar zo makkelijk is het niet.. zo zie ik het niet.. pas als jij de dood kunt doden zal ik leven zoals jij doet..

stel dat er geen god is ? .. wat heb ik verloren ? ik heb geleefd met regels .. ik heb niet gezondigd.. geen diefstal.. geen coïtus voor het huwelijk.. niet vreemdgaan etc. etc. maar wat heb jij te verliezen als er wel een god is..

het is voor jou belangrijker om zeker te weten dat er geen god is.. dan dat het voor mij van belang is zeker te weten dat hij er niet is !

fl**ker nu eens op met dat argument van Pascal. Imo is het grootste probleem dat de basisveronderstelling is dat er twee mogelijkheden zijn: je gelooft wel of je gelooft niet. Wat betreft de atheïstische kant, niet geloven is het idd makkelijk te stellen: god is afwezig. Maar de andere kant: god bestaat, is absoluut niet zo homogeen: islamieten, christenen, hindoeïsten, joden, animisten, satanisten, etc etc etc etc etc, zij hebben alle eenzelfde claim op die kant en dus een aandeel in het argument van Pascal. En geen enkele, ook niet de homerische goden, hebben meer of minder aanspraak op de waarheid dan om het even welke god in die verzameling.

Je komt dus op een pletora aan mogelijke goden uit, of de aannemelijkheid van de redenen om het bestaan van een god te verwerpen. (doorgaans hoeven mensen maar heel iets meer atheïstisch te worden dan ze al zijn...)

Laatst bewerkt:
Hij zit onderaan in elk pak kellogs

ik denk dat je meer in de richting van een mengelmoes van spriritueel en astronomie moet zoeken , en dan nog begrijpen we onze creator niet met onze beperkte hersenpan.:D
Ik geloof niet idat sinsterklaasboek,
je moet maar tot inkeer komen en naar de kerkgaan , bidden, , geld ,en je zonden overzien . En zingen met zware versen hoe geweldig de almachtige wel niet is.
Ik vind dat die god aardig loopt tepoggen , en ongelovigen, of zelfs als je in het verkeerde geloofd hebt kan je branden in de hel tot oneindigheid..
Maar hij houd wel van je ???

Als je geloofd doe je dat met je hart en er is daar geen kerk , boek wat daar nodig voor heb

Hoe dan ook, we gaan er op vooruit...de westerse gelovigen hebben vandaag de dag meer angst van atheïsten dan van hun geweldige fantasie God.. :D

Alleen spijtig dat de rest van de wereld nog steeds moet lijden onder het juk van onnozelaars en achterlijke die bereid zijn je hoofd eraf te hakken of je te stenigen als je hun waanzinnigheid niet deelt.. :eek:

Als we de wereld verlossen van al deze dogma's tem frustraties dan zou de wereld een veel mooier plaats zijn..
Dan komt er plaats voor dingen die de moraalridder "Jezus" verkondigde!!!
Nu is er enkel haat en angst dankzij de verschillende religieuze kampen...
Joden / Christenen / Islamieten / ... gooi die etiketten toch weg!!

Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, we gaan er op vooruit...de westerse gelovigen hebben vandaag de dag meer angst van atheïsten dan van hun geweldige fantasie God.. :D

Haha, dat is idd een scherpe observatie :D
Nu ik het zo lees doet het me denken aan Sam Harris, als hij uitwijdt over het gevaar dat een atheïstische buurman vormt voor je kinderen: hij heeft immers in zekere mate de mogelijkheid hen voor eeuwig pijn te laden lijden! Alle narigheid van de wereld en nog veel meer, voor eeuwig losgelaten op je kroost...

Alleen spijtig dat de rest van de wereld nog steeds moet lijden onder het juk van onnozelaars en achterlijke die bereid zijn je hoofd eraf te hakken of je te stenigen als je hun waanzinnigheid niet deelt.. :eek:

Als we de wereld verlossen van al deze dogma's tem frustraties dan zou de wereld een veel mooier plaats zijn..

Ik ben bang dat religie geen oorzaak is, maar een symptoom. Het is een middel dat aangewend kan worden om een aantal doelen te verwezenlijken. Uitgaande van het feit dat religies menselijke verzinsels zijn en ze dus hun oorsprong vinden in de mens, niet er buiten, zou het imo lood om oud ijzer zijn of er nu wel of geen religie in de wereld is.
Het heeft imo meer te maken met de verklaringsdrang van mensen (in die zin is religie een volledig rationele bezigheid), angst voor de natuur (i.c. alles wat jij niet bent) en de moeilijkheden die we ervaren bij het verwerpen van denkbeelden die we hebben aangeleerd/die ons aangeleerd zijn en die zeer diep zitten.
Ook binnen de wetenschap komen dergelijke aspecten naar voren: de opkomst van de quantummechanica was een doorn in het oog van de 'zittende' wetenschap op dat moment. (met Einstein als een van de bekendste) Ik ken zijn werk van horen zeggen, maar Thomas Kuhn is iemand die veel over deze materie schijnt te hebben geschreven!
Het wordt echter wel duidelijk dat religie een extra sterk element vormt uiteindelijk in die strijd: waar religie botste met wetenschappelijke bevindingen, is de strijd het grootst. Niet meer binnen de wetenschap, maar hoe deze naar buiten wordt gebracht. Angst voor de onbegrijpelijkheid van de natuur, is omgeslagen in angst voor het begrip ervan. (daar staat religie overigens niet alleen in!)

Overigens schaar ik een groot deel van de new age beweging (inc. alle ufo shizzle) ook onder de noemer 'religie'.

Ook binnen de wetenschap komen dergelijke aspecten naar voren: de opkomst van de quantummechanica was een doorn in het oog van de 'zittende' wetenschap op dat moment. (met Einstein als een van de bekendste) Ik ken zijn werk van horen zeggen, maar Thomas Kuhn is iemand die veel over deze materie schijnt te hebben geschreven!
Het wordt echter wel duidelijk dat religie een extra sterk element vormt uiteindelijk in die strijd: waar religie botste met wetenschappelijke bevindingen, is de strijd het grootst. Niet meer binnen de wetenschap, maar hoe deze naar buiten wordt gebracht. Angst voor de onbegrijpelijkheid van de natuur, is omgeslagen in angst voor het begrip ervan. (daar staat religie overigens niet alleen in!)

Overigens schaar ik een groot deel van de new age beweging (inc. alle ufo shizzle) ook onder de noemer 'religie'.

hmmm.. What the bleep do we know 1 & 2, David Icke, Zeitgeist the movie..
mixen er allemaal een leuke brei van... goed verteerbaar en met veel leuke dingen erin maar tevens het begin van een alternatieve vorm van 'religie'..

mss zit god wel een beetje in ons allemaal maar een geloof aanhangen doe ik niet hoewel ik wel katholiek ben
maar ja als je een paar jaar bij de krengen van barmhartigheid hebt geleefd als kind dan geloof je nergens meer in

mss zit god wel een beetje in ons allemaal maar een geloof aanhangen doe ik niet hoewel ik wel katholiek ben
maar ja als je een paar jaar bij de krengen van barmhartigheid hebt geleefd als kind dan geloof je nergens meer in

je bent katholiek maar je hangt geen geloof aan? ???

ik heb voor mensen geen angst, dus ik weet niet hoe objectief je vermogen is, maar ik denk dat het nog wel wat beter kan.........
;)

ik snap trouwens niet hoe mensen god een logische verklaring van de evolutie

de evolutie begint van nul en gaat zo langzaam naar 100 (om het zo te zeggen)

en god zou altijd al bestaan hebbe? dan heb je ineens een 100 die een 100 maakt? zit geen logica in

trouwens iets dat zo slim is om leven te kunnen ontwerpen, zou je zelfs al een 200 kunnen noemen

die argumenten van die godgelovers kan je ook altijd omdraaien en tegen hun gebruiken

was ik er toen de dinosaurussen leefden? nee maar jij wel toen god alles schaapte :)

en god zou altijd al bestaan hebbe? dan heb je ineens een 100 die een 100 maakt? zit geen logica in

trouwens iets dat zo slim is om leven te kunnen ontwerpen, zou je zelfs al een 200 kunnen noemen

als je iets niet snapt, stel dan een vraag ipv zo te drammen.........
;)

leg jij eens uit dan hoe je kunt aanvaarden dat iets complex zoals god er altijd al was geweest en wat vind hij van mars?

God=love............

die argumenten van die godgelovers kan je ook altijd omdraaien en tegen hun gebruiken

was ik er toen de dinosaurussen leefden? nee maar jij wel toen god alles schaapte :)

dat is iets wat Richard Dawkins ook steeds vernoemd.. maar stel dat er een "God" zou zijn.. dan is tijd geen belemmering.. Dus...

ik aanvaard het omdat ik erin geloof.
;)

wel klus, dat vind ik nu juist het idiote aan "religie".. "omdat iemand me het vertelde dat het zo is..." Was die iemand erbij toen het 'woord' verkondigd werd, toen de man-God op de aarde rondliep? Nee. Trouwens in al die evangeliën vindt je veel tegenstrijdigheden en fouten.. Daarenboven voel je goed dat iedere schrijver er zijn visie instopt, gekleurd door de tijd en plaats waar hij zich bevond ...
En dan is er den Paulus.. de man die alles pas deftig lanceerde.. de man die nooit in aanraking is geweest met Jezus nog met mensen die dat wel zijn geweest.. Hij heeft het verhaal nog wat meer opgeblazen met zijn fantasmen.. :D Later nam Rome de rotzooi over en maakte er weer eens een machtsinstrument van om de bevolking verder in het gareel te houden..

Wordt eens wakker, neem wat afstand en aanschouw het bedrog..
De kerk is als opium voor het volk. Je zit in Amerika? Wel daar is de kerk business as usual.. Er draaien miljoenen dollars in de kermismolen.. De politiek en godsdienst werken continu samen om stemmen te winnen etc..

In Europa heeft de Roomse kerk quasi het monopolie.. ze zijn zooooooo rijk als het water diep.. en dan prediken over naastenliefde en zelfopoffering..
kan het nog hypocrieter??

Op een paar goedgelovige Thomassen na is het een bende gefrustreerde, verdoken homo's en pedofielen..

Terug
Naar boven