- Waardering
- 99
ben ik aleens bij je aan de deur geweest om jou, mijn geloof op te dringen?
nee dus, want je scheert alle gelovigen over 1 kam, en je beledigt me daarmee.......
als je niet wil luisteren blijf dan weg uit dit topic, lees mijn postjes niet en reageer er dan al helemaal niet op!
mijn boodschap is vrijwillig, dat jullie reageren is niet omdat ik het je dwing, maar omdat je dat zelf wilt: maar achteraf geef je mij dus de schuld dat ik je dat opdring?
![]()
Dit ben ik met je eens. Ik snap niet dat mensen het idee hebben dat je iets 'opdringt' via een forum. Naar mijn idee is dit niet eens mogelijk en als het wel zo is, dan zijn we allemaal schuldig aan die zonde.
Zijn er eigenlijk (bekende/beroemde/geleerden?) mensen met een hoog iq bekend die in een god geloven?
Dude.... Een van de hoofdfiguren binnen het human genome project is een christen. How about Newton? Spinoza? Er zijn hopen intelligentsia die in een god hebben geloofd, of er in geloven. Niettemin is met het verwijderen van het godsbeeld uit de professie die ze beoefenen (een tak van de wetenschap) die wetenschap met sprongen vooruit gegaan.
kerel het feit dat jij iemand met andere principes en of overtuiging(en) als dom en arrogant bestempeld zegt al dat jij zelf arrogant bent.. je verwacht van iedereen dat ze zoals jou zouden moeten denken.. btw.. je hebt het erover dat veel mensen met je eens zijn in je stelling.. ik moet je teleurstellen want de meerderheid gelooft ergens in.. ik meen 70 % van de wereldbevolking.. en in die zin kan ik me dus ook op hetzelfde beroepen.
İk zeg niet dat er een heerser is om me veilig te voelen of omdat dat mijn vragen zou oplossen. İk zeg dat omdat ik overal, waar ik ook om heen kijk zie dat niets vanzelf gebeurt.. get it ? ..
hoe logisch is het dat de mens een tong heeft en er toevallig smaken zijn die ermee waargenomen kunnen worden..?? je stelt dus dat de tong zomaar is ontwikkeld.. helemaal vanzelf ? omdat het wist dat er smaken waren die je kon proeven ? hoe logisch is het dat de wereld juist op de exacte afstand ligt van de zon. want als het een centimeter dichterbij de zon zou liggen zou het verschroeien .. 1cm verderaf en de wereld zou bevriezen .. ?
Gast... serieus. Wis dat argument over de tong en smaken even. Je zet jezelf nogal voor schut en geeft mensen meer dan genoeg reden om je op z'n minst als 'ignorant' te bestempelen.
Daarbij: al eens nagedacht dat de aarde een ellips beschrijft om de zon? Je 1 cm idee slaat nergens op. Maar idd, de zgn. Goldy Locks zone' is een feit. (niet in de laatste plaats gezien de eigenschappen van water)
het is wat mij betreft makkelijker om alles op toeval te gooien .. zou ik ook graag doen.. maar zo makkelijk is het niet.. zo zie ik het niet.. pas als jij de dood kunt doden zal ik leven zoals jij doet..
stel dat er geen god is ? .. wat heb ik verloren ? ik heb geleefd met regels .. ik heb niet gezondigd.. geen diefstal.. geen coïtus voor het huwelijk.. niet vreemdgaan etc. etc. maar wat heb jij te verliezen als er wel een god is..
het is voor jou belangrijker om zeker te weten dat er geen god is.. dan dat het voor mij van belang is zeker te weten dat hij er niet is !
fl**ker nu eens op met dat argument van Pascal. Imo is het grootste probleem dat de basisveronderstelling is dat er twee mogelijkheden zijn: je gelooft wel of je gelooft niet. Wat betreft de atheïstische kant, niet geloven is het idd makkelijk te stellen: god is afwezig. Maar de andere kant: god bestaat, is absoluut niet zo homogeen: islamieten, christenen, hindoeïsten, joden, animisten, satanisten, etc etc etc etc etc, zij hebben alle eenzelfde claim op die kant en dus een aandeel in het argument van Pascal. En geen enkele, ook niet de homerische goden, hebben meer of minder aanspraak op de waarheid dan om het even welke god in die verzameling.
Je komt dus op een pletora aan mogelijke goden uit, of de aannemelijkheid van de redenen om het bestaan van een god te verwerpen. (doorgaans hoeven mensen maar heel iets meer atheïstisch te worden dan ze al zijn...)
Laatst bewerkt: