BackInAction
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 20
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 115kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat is iets wat Richard Dawkins ook steeds vernoemd.. maar stel dat er een "God" zou zijn.. dan is tijd geen belemmering.. Dus...
Are you serious?
MeDieVil maakt een terecht punt, zo eenvoudig ontdoet men zich niet van het probleem van een oneindige regressie.

dat is iets wat Richard Dawkins ook steeds vernoemd.. maar stel dat er een "God" zou zijn.. dan is tijd geen belemmering.. Dus...

als je iets niet snapt, stel dan een vraag ipv zo te drammen.........
![]()
tja als den Richard het zo ziet.. zal het wel steek houden..
Ben veel te loemp om daar tegenin te gaan..![]()
Bedoel je zeker...Mwa, Richard Dawkins is geen meesterfilosoof en ik ga zijn boek 'the god delusion' nog eens doorlezen met een andere bril op, nl. die van de deontologie. Dawkins profileert zich als een consequentialist pur sang in het boek (als ik me niet vergis), gebruikt wel Kant als verdediger van de menselijke moraal en bekijkt de wereld niet puur door de wetenschappelijke blik (in zijn hypothese van het 'meem') die hij zo vurig predikt. Nu ben ik wel een groot fan van Dawkins, maar naar mijn idee ligt zijn kracht met name in het overdragen van wetenschap (en met name de evolutietheorie) en niet in de teleologie. Zijn uitstappen vanuit de biologie naar het creationisme zijn natuurlijk prachtig, maar er zijn legio auteurs die zich met meer verve op de andere aspecten toeleggen.
Hij houdt daarbij niet voor niets de 'Charles Simonyi Chair for the Public Understanding of Science'
Dus... hebben we eeuwig de tijd om 'zomaar' god te laten ontstaan: poef: oneindigheid/volmaaktheid/tijdloosheid (vul superpower van je actiefiguur in). Lijkt me dat die mensen in ieder geval allemaal in de evolutietheorie geloven
volgens den Darwin .. JA..
God kan ontstaan uit de evolutietheorie in een later stadium..
Nee, je gelooft het omdat je het hebt aanvaard. Nogal een verschil. 'Aanvaarden dat god bestaat omdat je erin gelooft' is nogal een nietszeggende zin.
Zijn vraag is (imo) feitelijk: wat is de oorzaak van god? Het borduurt voort op een van de bewijzen die Augustinus leverde voor het bestaan van god, dat alles een oorzaak heeft en god dus de eerste oorzaak moet zijn. (in het kort)
Nu kun je natuurlijk een god bedenken die niet bij 'alles' wat wij kennen behoort: maar dan heeft die onmogelijk een deel in de wereld, aangezien god zichzelf dan in beweging heeft gezet.
Mwa, Richard Dawkins is geen meesterfilosoof en ik ga zijn boek 'the god delusion' nog eens doorlezen met een andere bril op, nl. die van de deontologie. Dawkins profileert zich als een consequentialist pur sang in het boek (als ik me niet vergis), gebruikt wel Kant als verdediger van de menselijke moraal en bekijkt de wereld niet puur door de wetenschappelijke blik (in zijn hypothese van het 'meem') die hij zo vurig predikt. Nu ben ik wel een groot fan van Dawkins, maar naar mijn idee ligt zijn kracht met name in het overdragen van wetenschap (en met name de evolutietheorie) en niet in de theologie. Zijn uitstappen vanuit de biologie naar het creationisme zijn natuurlijk prachtig, maar er zijn legio auteurs die zich met meer verve op de andere aspecten toeleggen.
Hij houdt daarbij niet voor niets de 'Charles Simonyi Chair for the Public Understanding of Science'
Een van de mooiste zinnen die ik ooit gehoord heb is, hoe meer we denken te weten, des te minder we eigenlijk echt weten. De mens zal nooit en te nimmer antwoord kunnen geven of god bestaat of niet, of hoe de aarde nou precies is ontstaan. Komt men met een theorie, dan roept deze nog meer vragen op, komt men met een geloof, idem. Kortom iedereen kan lullen als brugman, maar het antwoord zal hij/zij nooit vinden.

ja en lang leve wetenschap.. want morgen sturen we alles bij omdat we meer weten dan vandaag!

Ja en overmorgen corrigeren we weer de gevonden "feiten" van de dag ervoor, omdat het toch weer net iets anders is![]()

onze kennis is beperkt en groeit door vallen en opstaan.. maar ze gaat vooruit.. Religie blijft stilstaan bij fantasieverhalen van mensen die al lang opgerot zijn...
al die compilaties van geschriften zijn out-of-date, ze spreken een taal en gebruik die al lang achterhaald is..
Hij is sterker dan jou, dus pas maar op je woorden.

als je ziet hoeveel de wetenschape de laatste jaren teweten gekomen is denk ik wel dat we binnekort een antwoord op alle vragen hebben, een formule die alles en niets herenigtEen van de mooiste zinnen die ik ooit gehoord heb is, hoe meer we denken te weten, des te minder we eigenlijk echt weten. De mens zal nooit en te nimmer antwoord kunnen geven of god bestaat of niet, of hoe de aarde nou precies is ontstaan. Komt men met een theorie, dan roept deze nog meer vragen op, komt men met een geloof, idem. Kortom iedereen kan lullen als brugman, maar het antwoord zal hij/zij nooit vinden.
Hij is sterker dan jou, dus pas maar op je woorden.
Hij haat de mensheid niet, hij haat de zonden die de mensen elke dag blijven doen.
blaim satan, he's the dog you looking for!
![]()