- Waardering
- 14
Zen is niet wat ik zocht, ik kwam het tegen. Ik ben dan ook geen boedhist, maar pas de weg toe in mijn leven.
De dingen die je toepast zijn niet verkeerd trouwens

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zen is niet wat ik zocht, ik kwam het tegen. Ik ben dan ook geen boedhist, maar pas de weg toe in mijn leven.

We hebben volgens mij niet enorm veel religieuzen op DBB... Maar de vraag 'wie/wat is God?' klinkt als een onmogelijke vraag.

Net als sinterklaas; een ouwe vent met een baardHeeft ooit es iemand tegen me gezegt
![]()
kijk, in een discussie is het zo dat wanneer je iets beweert JIJ dat onderbouwt en niet iets zegt en dan vervolgens gelijk denkt te hebben tot de andere jouw dingen ontkracht. het is hier de pvv niet.
ik vind het niet aannemelijk dat god bestaat en iedereen liefheeft. als ik kijk naar wat er in afrika gebeurt, waar zwangere moeders verkracht worden en hun buik wordt opengesneden om de embryo ook te doden vraag ik me toch af waar god dan is met z'n naastenliefde en andere bullshit.
als god zou bestaan zou ik hem aanklagen omdat hij dit soort dingen die hij zou moeten kunnen voorkomen niet voorkomt...

I see it like this.. Je kunt twee kanten op.. ofwel zeg je dat alles puur toeval is.. ofwel zeg je dat er een hogere macht is (God) die alles regelt. .. Als alles toeval is..;
- zou de eerste mens (aap volgens sommigen) een lichaam moeten hebben zoals we die nu hebben.. waarom?? stel voor dat er één ding ontbrak.. de mond bijvoorbeeld, of longen, of ogen, of benen.. hoelang denk je dat het eerste wezen dan overleefd zou hebben.. zonder ogen / oren / benen / armen / of zelfs een tong.. stel voor dat het voor de eerste mens niet duidelijk was dat het moest eten.. omdat de tong niks proeft.. wat dan??
- nou, ook de wereld moet perfecte leefomstandigheden bieden.. Zuurstof, want anders zou de mens het hier niet overleven, warmte, licht, voedsel (+ het besef om dat te eten) water.. etc. etc. vul zelf aan .. Als de aarde slechts een beetje dichterbij de zon was geplaatst, zou de aarde verschroeien van de hitte.. als de aarde een klein beetje verder van de zon was geplaatst, zou de aarde bevriezen..
Al met al.. wellicht kunnen wetenschappers bovenstaanden verklaren en goedpraten.. maar als ik hier alles wat toeval zou moeten geweest zijn moet noteren.. dan denk ik niet dat alles een verklaring heeft.. Dus is er in mijn ogen wel degelijk een macht die alles regelt.. Nu nog op zoek naar GOD !
Gewoon, flop voelt zich begeert en dat levert haar een triomfantelijk gevoel van succesvolle zelfontplooiing op.
Voor de rest leuk draadje, ik blijf met stomheid geslagen. Groep 3 voelt alweer eeuwen geleden, maar blijkbaar kun je ook jaar in jaar uit blijven zitten met een onvoldoende.

Zo droog....doet me aan Lauw denken....ik zie een hoop bullshit en weinig tot geen onderbouwing, zoiets kun je toch niet serieus nemen? stellingen en uitspraken volop, onderbouwing ervan onvindbaar. waarom zou ik het dan moeten geloven?zwangere moeder verkracht dit dat, dat doet god niet maar de ongelovige.
[Link niet meer beschikbaar]
lees dit maar eens, het is veel en zet je zeker aan het denken
Rep je reet naar de bibliotheek en zoek naar die ene bekende boek van Charles Darwin.
onderbouwing? bron?Darwin heeft aan het einde van zijn leven, al zijn theorieën verworpen.
ik zie een hoop bullshit en weinig tot geen onderbouwing, zoiets kun je toch niet serieus nemen? stellingen en uitspraken volop, onderbouwing ervan onvindbaar. waarom zou ik het dan moeten geloven?
33 pagina's vol onzin.
ik stel ook niet dat god mensen vermoord, ik snap ook niet hoe je erop komt dat ik dat zeg aangezien dat nergens in mijn tekst staat. ik zeg dat als god bestaat en hij de macht heeft die mensen zeggen dat hij heeft het een onrechtvaardige kl***zak is omdat hij onrecht in de wereld toestaat.