Fitness Seller

Wat is god?

god bestaat niet

/closethread

I see it like this.. Je kunt twee kanten op.. ofwel zeg je dat alles puur toeval is.. ofwel zeg je dat er een hogere macht is (God) die alles regelt. .. Als alles toeval is..;

- zou de eerste mens (aap volgens sommigen) een lichaam moeten hebben zoals we die nu hebben.. waarom?? stel voor dat er één ding ontbrak.. de mond bijvoorbeeld, of longen, of ogen, of benen.. hoelang denk je dat het eerste wezen dan overleefd zou hebben.. zonder ogen / oren / benen / armen / of zelfs een tong.. stel voor dat het voor de eerste mens niet duidelijk was dat het moest eten.. omdat de tong niks proeft.. wat dan??

- nou, ook de wereld moet perfecte leefomstandigheden bieden.. Zuurstof, want anders zou de mens het hier niet overleven, warmte, licht, voedsel (+ het besef om dat te eten) water.. etc. etc. vul zelf aan .. Als de aarde slechts een beetje dichterbij de zon was geplaatst, zou de aarde verschroeien van de hitte.. als de aarde een klein beetje verder van de zon was geplaatst, zou de aarde bevriezen..

Al met al.. wellicht kunnen wetenschappers bovenstaanden verklaren en goedpraten.. maar als ik hier alles wat toeval zou moeten geweest zijn moet noteren.. dan denk ik niet dat alles een verklaring heeft.. Dus is er in mijn ogen wel degelijk een macht die alles regelt.. Nu nog op zoek naar GOD !

Gewoon, flop voelt zich begeert en dat levert haar een triomfantelijk gevoel van succesvolle zelfontplooiing op.

Voor de rest leuk draadje, ik blijf met stomheid geslagen. Groep 3 voelt alweer eeuwen geleden, maar blijkbaar kun je ook jaar in jaar uit blijven zitten met een onvoldoende.

kijk, in een discussie is het zo dat wanneer je iets beweert JIJ dat onderbouwt en niet iets zegt en dan vervolgens gelijk denkt te hebben tot de andere jouw dingen ontkracht. het is hier de pvv niet.

ik vind het niet aannemelijk dat god bestaat en iedereen liefheeft. als ik kijk naar wat er in afrika gebeurt, waar zwangere moeders verkracht worden en hun buik wordt opengesneden om de embryo ook te doden vraag ik me toch af waar god dan is met z'n naastenliefde en andere bullshit.
als god zou bestaan zou ik hem aanklagen omdat hij dit soort dingen die hij zou moeten kunnen voorkomen niet voorkomt...

zwangere moeder verkracht dit dat, dat doet god niet maar de ongelovige.
[Link niet meer beschikbaar]
lees dit maar eens, het is veel en zet je zeker aan het denken

god is een dj

God is datgene dat ik elke ochtend in de spiegel zie, of wat er in me onderbroek hangt als er een lekker mokkel langsloopt.

Maar de vraag moet zijn Wie is God en niet wat?

Want God is het begin en het einde, Alpha en Omega :D:D:D:D

KIJK maar eens naar de film ZEITGEIST......Dan zul je weten hoe god is gekomen!

Het is gewoon een aftrekesel van wat de egyptenaren vroeger gebruikten....!!!

Het is allemaal met de zon begonnen HEEEEl HEEEL VER voordat christus of wie dan ook bestond.

En van daaruit hebben allerij mensjes er hun draai aan gegeven.Zoek Maar een naar de film ZEITGEIST(torret, youtube of FTD' steen goed;)

Theïsme is het resultaat van de spijtige samenloop dat de mens tegelijkertijd te intelligent en te dom is voor zijn eigen goed.

Te intelligent omdat hij zijn eigen noodlot (en andere zaken) beseft, te dom omdat hij die niet kan verklaren en plaatsen. Dus creërt men een "hogere macht" om al die zaken op af te schuiven.

En god gaat al die melkwegstelsels af op zijn dagelijkse route.. of heeft elk stelsel een eigen god? Dan is de gene die zogenaamd hier zou moeten zitten niet zo oppermachtig meer.. Heeft hij nog concurrentie ook.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

I see it like this.. Je kunt twee kanten op.. ofwel zeg je dat alles puur toeval is.. ofwel zeg je dat er een hogere macht is (God) die alles regelt. .. Als alles toeval is..;

- zou de eerste mens (aap volgens sommigen) een lichaam moeten hebben zoals we die nu hebben.. waarom?? stel voor dat er één ding ontbrak.. de mond bijvoorbeeld, of longen, of ogen, of benen.. hoelang denk je dat het eerste wezen dan overleefd zou hebben.. zonder ogen / oren / benen / armen / of zelfs een tong.. stel voor dat het voor de eerste mens niet duidelijk was dat het moest eten.. omdat de tong niks proeft.. wat dan??

- nou, ook de wereld moet perfecte leefomstandigheden bieden.. Zuurstof, want anders zou de mens het hier niet overleven, warmte, licht, voedsel (+ het besef om dat te eten) water.. etc. etc. vul zelf aan .. Als de aarde slechts een beetje dichterbij de zon was geplaatst, zou de aarde verschroeien van de hitte.. als de aarde een klein beetje verder van de zon was geplaatst, zou de aarde bevriezen..

Al met al.. wellicht kunnen wetenschappers bovenstaanden verklaren en goedpraten.. maar als ik hier alles wat toeval zou moeten geweest zijn moet noteren.. dan denk ik niet dat alles een verklaring heeft.. Dus is er in mijn ogen wel degelijk een macht die alles regelt.. Nu nog op zoek naar GOD !

Rep je reet naar de bibliotheek en zoek naar die ene bekende boek van Charles Darwin.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon, flop voelt zich begeert en dat levert haar een triomfantelijk gevoel van succesvolle zelfontplooiing op.

Voor de rest leuk draadje, ik blijf met stomheid geslagen. Groep 3 voelt alweer eeuwen geleden, maar blijkbaar kun je ook jaar in jaar uit blijven zitten met een onvoldoende.

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol: Zo droog....doet me aan Lauw denken....

zwangere moeder verkracht dit dat, dat doet god niet maar de ongelovige.
[Link niet meer beschikbaar]
lees dit maar eens, het is veel en zet je zeker aan het denken
ik zie een hoop bullshit en weinig tot geen onderbouwing, zoiets kun je toch niet serieus nemen? stellingen en uitspraken volop, onderbouwing ervan onvindbaar. waarom zou ik het dan moeten geloven?

33 pagina's vol onzin.

ik stel ook niet dat god mensen vermoord, ik snap ook niet hoe je erop komt dat ik dat zeg aangezien dat nergens in mijn tekst staat. ik zeg dat als god bestaat en hij de macht heeft die mensen zeggen dat hij heeft het een onrechtvaardige kl***zak is omdat hij onrecht in de wereld toestaat.

ik zie een hoop bullshit en weinig tot geen onderbouwing, zoiets kun je toch niet serieus nemen? stellingen en uitspraken volop, onderbouwing ervan onvindbaar. waarom zou ik het dan moeten geloven?

33 pagina's vol onzin.

ik stel ook niet dat god mensen vermoord, ik snap ook niet hoe je erop komt dat ik dat zeg aangezien dat nergens in mijn tekst staat. ik zeg dat als god bestaat en hij de macht heeft die mensen zeggen dat hij heeft het een onrechtvaardige kl***zak is omdat hij onrecht in de wereld toestaat.

we zijn allemaal volwassen mensen; wanneer jij wat fout doet spreken we jou toch aan ipv je ouders?
;)

toon eens wat meer respect voor God, zeker als je het nog niet helemaal begrijpt!

Terug
Naar boven