MuscleMeat

Wat is god?

God was toch een DJ...?

god is een drieletterwoord dat mensen gebruiken als motivatie en waar mensen in geloven, maar wat eigenlijk dikke bullshit is, ik ken mensen die nooit iets misdaan hebben in hun leven en enorm gelovig waren en die op hun 30ste aan kanker storven...en dan heb je krapuul dat mensen verkracht, vermoord, en wat je maar wilt en daar gebeurt niets mee. dat is god, geweldig, he? als je volgens god's manier moet leven, ga maar moorden, je zult lang genoeg leven..

god is een drieletterwoord dat mensen gebruiken als motivatie en waar mensen in geloven, maar wat eigenlijk dikke bullshit is, ik ken mensen die nooit iets misdaan hebben in hun leven en enorm gelovig waren en die op hun 30ste aan kanker storven...en dan heb je krapuul dat mensen verkracht, vermoord, en wat je maar wilt en daar gebeurt niets mee. dat is god, geweldig, he? als je volgens god's manier moet leven, ga maar moorden, je zult lang genoeg leven..

God heeft mensen een eigen wil gegeven, daarbij staat er in de Bijbel dat gelovigen net zoveel kans hebben dood te gaan aan een ziekte als niet gelovigen!

het verschil is dat gelovigen naar de hemel gaan en ongelovigen hun poten branden in de hel!
:D

Doet toch niets af aan de hongerige n*gers ? Zij kunnen toch niks doen aan hun situatie ? Daarom is God een sadistisch kl***zak.

GOD is dat/diegene waar ik niet in geloof.

Als god mensen een eigen wil gegeven heeft. is mijn wil om niet te geloven is hetgene wat god wel wil ;)

Ik moest vroeger altijd naar de kerk in de hoop dat ik geloving zou worden/blijven + christelijke school.

Ik hoef nergens in te geloven om mijn leven hier op aarde te leven.
Waarom geloven in iets waar je geen controle over hebt en waar je geen invloed in hebt.

Geloven heeft imo ook te maken met zwakte. Je geeft je over aan god.
Je geeft god te schuld van een overlijdende in de familie, of "god heeft het zo gewilt"

God heeft me gered van de dood omdat ik dit ernstige ongeluk heb overleeft... neenee je hebt gewoon mazzel dat je je gordel omhand anders was je door je ruit heen geschoten recht het ravijn in.

GOD... IMO een zwak excuus om een reden te geven dat dingen gebeuren of juist niet gebeuren.

edit:
O ja ik weet dat gelovigen nu zeggen dat ik zelf zwak ben omdat ik me niet durf te verbinden met god :D keep on trying

God heeft mensen een eigen wil gegeven, daarbij staat er in de Bijbel dat gelovigen net zoveel kans hebben dood te gaan aan een ziekte als niet gelovigen!

het verschil is dat gelovigen naar de hemel gaan en ongelovigen hun poten branden in de hel!
:D

De enige hel is de aarde.

moet zeggen dat ik religie wel erg achterlijk vind, maar ook toegeven dat ik nog niet uit dood ben geweest ...dus valt niet 100% te ontkrachten :p
puur op feiten afgaande , geloof ik er geen drol van en snap ik ook niet echt waarom anderen dat wel doen, snap natuurlijk wel dat veel mensen worden ge-indoctrineerd van kleins af aan...sux to be you

geloof je? leuk voor je, houd het wel voor jezelf en val andere er niet mee lastig, helaas kun je ook geen heldere beslissingen meer nemen als je gelooft dus ik stem wel voor om alle mensen die geloven weg te halen op posities waar dingen worden beslist voor de samenleving zodat niet-gelovenden niet worden benadeeld door de vreemde gedachtengangetjes van de uitverkorenen

Vind het altijd tof om te lezen dat als iemand sterft, dat het dan god zijn schuld is, zou zeggen verdiep je eens in de materie. Mensen die dat zeggen kennen de bijbel dan niet eens.

En wat als god altijd zou ingrijpen op aarde, dan kan de VS al zijn atoombommen op Rusland schieten en 5 minuten daarna heeft god alweer alles rechtgezet? Er is maar een probleem op deze aarde, de mens en alles wat hij doet.

moet zeggen dat ik religie wel erg achterlijk vind, maar ook toegeven dat ik nog niet uit dood ben geweest ...dus valt niet 100% te ontkrachten :p
puur op feiten afgaande , geloof ik er geen drol van en snap ik ook niet echt waarom anderen dat wel doen, snap natuurlijk wel dat veel mensen worden ge-indoctrineerd van kleins af aan...sux to be you

geloof je? leuk voor je, houd het wel voor jezelf en val andere er niet mee lastig, helaas kun je ook geen heldere beslissingen meer nemen als je gelooft dus ik stem wel voor om alle mensen die geloven weg te halen op posities waar dingen worden beslist voor de samenleving zodat niet-gelovenden niet worden benadeeld door de vreemde gedachtengangetjes van de uitverkorenen

je komt op mij over als een luie dwaas die na 6 jaar mavo niet weet of hij zijn uitkering wil houden of wil gaan zwartwerken........zo dom kom je over!

ik belijd mijn geloof op mijn manier en verspreid de boodschap aan een iede die het wil horen; ook beantwoord ik vragen!

ook gelovigen hebben recht op vrije meningsuiting, als je dat niet bevalt, ga dan ergens anders wonen of reageer gewoon niet meer op dit soort topics!
:rolleyes:;)

en jij mag oordelen over andere? ik denk eerder dat jij regelrecht de hel ingaat

Leuke is klusmier bepaalt niks, mss komt ie zelf wel in de hel. Al geloof ik niet in hemel/hel gedoe, maar oke. Want god is degene die het bepaald en hij bepaald of je hem op de juiste manier heb gediend, om het maar plat te zeggen. Dus puntje bij paaltje zelfs een gelovige is niet zeker, maar maakt er tenminste aanspraak op.

Leuke is klusmier bepaalt niks, mss komt ie zelf wel in de hel. Al geloof ik niet in hemel/hel gedoe, maar oke. Want god is degene die het bepaald en hij bepaald of je hem op de juiste manier heb gediend, om het maar plat te zeggen. Dus puntje bij paaltje zelfs een gelovige is niet zeker, maar maakt er tenminste aanspraak op.

:thumbs:

Een dood iets kan nooit meer tot leven komen in een zogenaamde hel of hemel hier ver vandaan.

Hier zijn geen lange discussies voor nodig, jammer dat er zoveel mensen zijn die dit niet snappen.

Een dood iets kan nooit meer tot leven komen in een zogenaamde hel of hemel hier ver vandaan.

Hier zijn geen lange discussies voor nodig, jammer dat er zoveel mensen zijn die dit niet snappen.

??????

je lichaam blijft hier achter, dat is slechts een omhulsel, je ziel gaat de hemel of hel binnen
;)

God bestaat niet.

Terug
Naar boven