Fitness Seller

Wat meer zekerheid nodig..

Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
52kg
Beste mede-leden,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben zo al het één en ander te weten te komen qua voedingsschema e.d. Ik heb ervoor gekozen om Insanity te doen omdat ik onlangs bevallen ben, een full-time job heb en tussendoor ook nog aan het afstuderen ben. Dit is voor mij even makkelijk omdat ik het op elk moment gewoon thuis kan doen. Ik doe dit 6 dagen in de week, op dit moment doe ik het 's ochtends direct naar mijn ontbijt? Is dit een goed moment of maakt dat geen verschil?

Mijn schema is als volgt:

09.00 uur Cruesli met halfvolle yoghurt
10.00 uur Insanity work-out erna vaak nog 50 sit-ups
11.00 uur 1 banaan en ei
13.00 uur 2 boterhammen met jonge kaas
15.00 uur 2 Evergreen 'Liga'
18.00 uur pasta of rijst met kip

's avonds na het eten neem ik niets meer. Ik drink thee zonder suiker of water. Ik ben nieuw, nieuw, nieuw als het gaat om trainen en eten dus misschien slaat mn schema wel helemaal nergens op. Het is de bedoeling dat ik strakker wordt vooral mijn buik, billen en benen (redelijke spieren kweken dus). Ik ben 1,68 kg en ongeveer 53 kg. Mijn vetpercentage weet ik helaas niet. Daarnaast heb ik een vraag over voedingssuplementen, moet ik bijvoorbeeld shakes nemen om mijn spieren aan te sterken? Zo ja, hoe en wat (hier ben ik nog het minst in thuis). Moet ik naast mn insanity work-out nog bijv. hardlopen of iets anders? Ik hoop dat jullie mij iets meer zekerheid kunnen geven. Alvast bedankt.

Ten eerste gefeliciteerd met je kleintje. Hoe lang geleden ben je bevallen (ook.i.v.m. trainen van buikspieren)?

Insanityy is een mooi programma dat meerdere doelen heeft, waarvan afvallen er één is, de nadruk ligt echter meer op cardiovasculair uithoudingsvermogen en conditie.
Als dat is wat jij wil, kan dat prima.
Het moment op de dag ligt ook een beetje af van je doelen en het door jou gekozen dieet (waarbij ik het woord dieet voor eetschema gebruik). Zolang je minder calorieën eet dan je verbruikt val je af.

Bij veel sporten die onder andere ook cardiovasculair uithoudingsvermogen en conditie als doel hebben, wordt zelfs aangeraden nuchter te trainen en daarna je grootste maaltijd te eten.

Aan de andere kant wordt na het eten van een maaltijd vaak ook een uur aangeraden alvorens te gaan sporten, mocht je toch ontbijten vooraf.

Wat betreft je eetschema: kijk eens bij de sticky's en maak een voedingsschema. Even werk, best lastig, maar het levert je wel een hoop inzicht op.

Succes in ieder geval.

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste gefeliciteerd met je kleintje. Hoe lang geleden ben je bevallen (ook.i.v.m. trainen van buikspieren)?

Insanityy is een mooi programma dat meerdere doelen heeft, waarvan afvallen er één is, de nadruk ligt echter meer op cardiovasculair uithoudingsvermogen en conditie.
Als dat is wat jij wil, kan dat prima.
Het moment op de dag ligt ook een beetje af van je doelen en het door jou gekozen dieet (waarbij ik het woord dieet voor eetschema gebruik). Zolang je minder calorieën eet dan je verbruikt val je af.

Bij veel sporten die onder andere ook cardiovasculair uithoudingsvermogen en conditie als doel hebben, wordt zelfs aangeraden nuchter te trainen en daarna je grootste maaltijd te eten.

Aan de andere kant wordt na het eten van een maaltijd vaak ook een uur aangeraden alvorens te gaan sporten, mocht je toch ontbijten vooraf.

Wat betreft je eetschema: kijk eens bij de sticky's en maak een voedingsschema. Even werk, best lastig, maar het levert je wel een hoop inzicht op.

Succes in ieder geval.
Dank voor je antwoord.. Het is inmiddels alweer 6 maanden geleden dat ik bevallen ben. DUs echt wel weer tijd om wat te gaan doen. Wat ik wil bereiken is niet zozeer afvallen want ik ben wel op mijn oude gewicht, maar ik wil weer buikspieren, stevige billen en benen. Niet te maar wel 'duidelijk' aanwezig. (dan is Insanity miss toch niet zo'n goede keus?) Ik heb mn minimale calorieën uitgerekend namelijk 1341 (met niets doen). Maar hoe bereken je dan wat je nodig heb als je wel sport en dus spieren wil kweken, daar gaat het bij mij even mis. Voeding weeg ik wel af dus ik weet wel wat ik binnen krijg. Ik ga weer even lezen,lezen en lezen ;)

Beste Budd........je kunt je energie inname uitrekenen .
Je gewicht en je Vet percentage ....heb je hierbij nodig.

VB=vrouw 55kg en een Vet- percentage van 20%
Dan is de som = 0,55x20%=11 kg aan vet
Dan doe je 55 kg -11kg vet=44 kg Vetvrijemassa.

44x1.23x24uur=1298.88 is afgerond dus 1300kcal is je grondstofwisseling.
komt bij 10% st 15% sdw en arbeidstoeslag naar gelang de zwaarte van het werk.
Nu kun je je KH en eiwitten en vetten uitrekenen in procenten en hoeveel VB=60% KH 30% eiw en 10% vetten
Lijnzaadolie heel goed bij een dieet .....maar nooit verhitten koudserveren .
En eerst cardio het s'Morgens en dan een halfuurtje erna pas ontbijten ..nu ben je je ontbijt aan het verbranden met je training .
probeeer voorjou zelf erachter tekomen hoe je lichaam hierop reageerd .en leer ervan of schrijf alles op.Maar weet dit is pas het begin, doorzettingsvermogen is wel gewenst in deze sport.Succes

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wat weinig eet, ben niet zeker maar bereken maar eens . Als je 1300 kcals nodig hebt en je doet nog eens insanity zou ik om af te vallen gewoon 1300 kcals eten.

wow ik heb dus altijd verkeerd mijn calorieën berekent....ik zat in cut op 2500 kcal per dag omdat ik dacht dat ik er maar 3000 kcal dagelijkse hoeveelheid had, wat achteraf 3275 blijkt te zijn :D

Terug
Naar boven