XXL Nutrition

Wat moet ik doen om strakkere benen te krijgen?

Lol, hoe kom je aan 187 g kwark? :D

Stel nou gewoon zelf s iets op, heb je zoveel meer aan.

En je kunt je eiwitshake na je training beter met water nemen in plaats van melk, dan neemt je lichaam het sneller op..

Heel veel succes!

ik weet niet veel over tijgerbrood maar is volkoren normaal niet beter?
(ook al heb je volkoren tijgerbrood)

• Topic Starter Topic Starter
Nou die 187 gram kwark dat is precies de eiwitten die ik mag nemen via een schema die ik heb gemaakt dat.

Als ik het met water neem kom ik niet aan mijn eiwitten en moet ik meer kwark eten vandaar dat ik het met melk drink.

Als je hem met water neemt kun je toch 250gr kwark nemen? Misschien ook wel handig omdat het dan meteen een halve bak is. Tenminste, meeste zijn 500gr geloof ik.

Zelf drink ik me eiwitshakes gewoon met melk omdat ik ze dan veel lekkerder vind :D

ik weet niet veel over tijgerbrood maar is volkoren normaal niet beter?
(ook al heb je volkoren tijgerbrood)
Maakt geen ene fl**ker uit, enige verschil met tijgerbrood en 'normaal' brood is de korst :P En het is niet alsof daar een suikerlaagje overheen zit. Volkoren is volkoren, tenzij je het echt over bijvoorbeeld allinson brood of volkoren meergranen gaat hebben dat gaat nog een stukje verder.

Ik denk dat het beste dat je kan doen een andere sportschool opzoeken is. Het is duidelijk dat ZE daar echt niets afweten van voeding en training. Je voedingsschema is veel te veel brood en melkproducten. Lees de stickies en doorlees een keer het log van abfab en de andere vrouwen hier op het forum.
Het is belangrijk dat je weet waarom je welke oefeningen doet en waarom je wat eet.
Smeer ipv halvarine een rijpe advokado op je brood.

Ik denk dat het beste dat je kan doen een andere sportschool opzoeken is. Het is duidelijk dat ZE daar echt niets afweten van voeding en training. Je voedingsschema is veel te veel brood en melkproducten. Lees de stickies en doorlees een keer het log van abfab en de andere vrouwen hier op het forum.
Het is belangrijk dat je weet waarom je welke oefeningen doet en waarom je wat eet.
Smeer ipv halvarine een rijpe advokado op je brood.

uhm dat voedingsschema heb ik zelf gemaakt :) . veel te veel brood? het zijn 4 plakken brood.. en ik ga niet en s'middags en s'avonds nog eens apart koken. en ik ga ook niet alle dagen rijst en kipfilet eten. kipfilet lust ik zobiezo niet :barf: . ik heb wel wat dingen gelezen en ik heb via exel dat voedingsschema gemaakt. zo kom ik precies uit met eiwitten vetten en koolhydraten.
en een andere sportschool zoeken is geen optie want ik heb 1 jaar abonnement.

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:28 ----------

Als je hem met water neemt kun je toch 250gr kwark nemen? Misschien ook wel handig omdat het dan meteen een halve bak is. Tenminste, meeste zijn 500gr geloof ik.

Zelf drink ik me eiwitshakes gewoon met melk omdat ik ze dan veel lekkerder vind :D

daarom drink ik die van mij ook met melk vind ik zelf ook lekkerder :)

Met pics kunnen we je beter helpen

Zou een schema met losse gewichten hanteren ipv eindeloos leg pressen en op een abductor zitten.

Mijn vriendin traint met me mee en ik heb haar stronglifts 5x5 laten doen zodat ze eerst de techniek goed leert en wat basis kracht opbouwt. Daarna kan ik dan gaan kijken op welke punten ze blijft steken en daar een schema op aanpassen. Dit gaat haar goed af en je ziet ook wel dat ze veranderd.

Je hoeft ook niet elke dag 3x te koken.
Ik kook altijd op zondag voor de hele week.

Spul invriezen, scheelt een hoop gedoe.

EDIT: je hoeft ook niet iedere dag rijst te eten. Varieer het met pasta's en dergelijke.
Krijg een beetje het idee dat je er niet alles voor wilt geven.

Onthoud dit: Als het allemaal zo simpel was, had iedere vrouw het lichaam van haar dromen.

Laatst bewerkt:
denk dat ze de vetten bedoel in melk

denk dat ze de vetten bedoel in melk

Gastric emptying word wel vertraagd idd. Er is zelfs een theorie die aangeeft dat je het beter met een product kan nemen waar whey van oorsprong ook in zit dit omdat het de opname ten goede zou komen. De vraag is wil je het wel sneller je bloed in met de kans dat je meer dan de helft afbreekt door glucogenosis.

Om eens mee van start te gaan zonder je advies te geven over je tijgerbrood, kwark en trainingsschema;
Goed dat je de stap maakt van het hardlopen naar een sport waar je wel een mooie fysiek mee kan bouwen!

In mijn ogen heb je 'niets' aan alle goed bedoelde persoonlijke adviezen wanneer je de materie niet begrijpt. Probeer je te verdiepen in wetenschappelijke artikelen en sticky's van hier. (Hiervoor hoef je geen Einstein te zijn om ze te begrijpen)

Experimenteer met je training en voeding om je lichaam te leren kennen. Kijk voor jezelf hoe ver je wil gaan. Daarmee wil ik zeggen: wil je iedere dag rijst met kip uit een bakje eten of vind je dat je met een 'normaal' eetschema ook tevreden kan zijn. Hoe dieper je erin op gaat hoe beter je resultaat zal zijn maar er zit een wezenlijk verschil tussen een recreant en een professional. Adviezen neigen vaak naar het extreme vind ik persoonlijk. Daarom zou ik aanraden eerst jezelf te verdiepen in de stof.

Als laatste; tenzij je net die ene sportschool hebt gevonden waar ze wel werkelijk verstand van de sport hebben, vaar niet blind op het advies van de trainers met hun in 15 zaterdagen behaalde certificaat.

En als allerlaatste; Succes en vooral veel plezier!

Zou een schema met losse gewichten hanteren ipv eindeloos leg pressen en op een abductor zitten.

Mijn vriendin traint met me mee en ik heb haar stronglifts 5x5 laten doen zodat ze eerst de techniek goed leert en wat basis kracht opbouwt. Daarna kan ik dan gaan kijken op welke punten ze blijft steken en daar een schema op aanpassen. Dit gaat haar goed af en je ziet ook wel dat ze veranderd.

Dat is dus het probleem ik heb mijn doel duidelijk uit gelegd en zij zouden wel even een schema gaan maken.
Het is een schema voor 3 maanden. En dan gaan we kijken of we resultaat gaan zien...
Maar zij maken geen schema met gewichten voor je dat moet je zelf allemaal uitzoeken en dat vind ik het moeilijkste. Mijn vriend traint ook met gewichten maar wat hij allemaal doet weet ik niet.

Dat is dus het probleem ik heb mijn doel duidelijk uit gelegd en zij zouden wel even een schema gaan maken.
Het is een schema voor 3 maanden. En dan gaan we kijken of we resultaat gaan zien...
Maar zij maken geen schema met gewichten voor je dat moet je zelf allemaal uitzoeken en dat vind ik het moeilijkste. Mijn vriend traint ook met gewichten maar wat hij allemaal doet weet ik niet.

Dan vraag je om een schema met losse gewichten en minder apparaten. En anders vraag je toch je vriend als hij traint?

Je hoeft ook niet elke dag 3x te koken.
Ik kook altijd op zondag voor de hele week.

Spul invriezen, scheelt een hoop gedoe.

EDIT: je hoeft ook niet iedere dag rijst te eten. Varieer het met pasta's en dergelijke.
Krijg een beetje het idee dat je er niet alles voor wilt geven.

Onthoud dit: Als het allemaal zo simpel was, had iedere vrouw het lichaam van haar dromen.

Ik wil er wel alles voor geven dat zeker. Maar de een zegt dit de ander zegt dat.
Dus dan geen aardappels meer maar alleen pasta en rijst?
Ik dacht dat ik een goed schema had gemaakt aan de hand van de sticky's..

Ja was het maar zo simpel :p

Ik wil er wel alles voor geven dat zeker. Maar de een zegt dit de ander zegt dat.
Dus dan geen aardappels meer maar alleen pasta en rijst?
Ik dacht dat ik een goed schema had gemaakt aan de hand van de sticky's..

Ja was het maar zo simpel :p

Rijst kun je keer ruilen voor pasta of aardappelen. Wel even kijken want de verhoudingen verschillen wel een beetje. als je 100gr rijst heb moet je dacht ik wat meer pasta. Hoe het met aardappelen zit geen idee.

Om eens mee van start te gaan zonder je advies te geven over je tijgerbrood, kwark en trainingsschema;
Goed dat je de stap maakt van het hardlopen naar een sport waar je wel een mooie fysiek mee kan bouwen!

In mijn ogen heb je 'niets' aan alle goed bedoelde persoonlijke adviezen wanneer je de materie niet begrijpt. Probeer je te verdiepen in wetenschappelijke artikelen en sticky's van hier. (Hiervoor hoef je geen Einstein te zijn om ze te begrijpen)

Experimenteer met je training en voeding om je lichaam te leren kennen. Kijk voor jezelf hoe ver je wil gaan. Daarmee wil ik zeggen: wil je iedere dag rijst met kip uit een bakje eten of vind je dat je met een 'normaal' eetschema ook tevreden kan zijn. Hoe dieper je erin op gaat hoe beter je resultaat zal zijn maar er zit een wezenlijk verschil tussen een recreant en een professional. Adviezen neigen vaak naar het extreme vind ik persoonlijk. Daarom zou ik aanraden eerst jezelf te verdiepen in de stof.

Als laatste; tenzij je net die ene sportschool hebt gevonden waar ze wel werkelijk verstand van de sport hebben, vaar niet blind op het advies van de trainers met hun in 15 zaterdagen behaalde certificaat.

En als allerlaatste; Succes en vooral veel plezier!

Hardlopen ben ik nu eerst mee gestopt vanwege het weer daarom heb ik me ook aangemeld bij de sportschool :).

Ja dat heb ik gedaan vandaar ook dat voedingsschema..
Maar dat is ook het probleem elke sportschool is weer anders en mijn sportschool zegt ook dat je gewoon koekjes/hagelslag/jam en alles mag eten wat je wilt 'want je hebt de calorieën nodig zeggen ze dan' :fries:
Terwijl het een no go is.

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

Dan vraag je om een schema met losse gewichten en minder apparaten. En anders vraag je toch je vriend als hij traint?

Ja dat kan ik idd ook doen. :)

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Rijst kun je keer ruilen voor pasta of aardappelen. Wel even kijken want de verhoudingen verschillen wel een beetje. als je 100gr rijst heb moet je dacht ik wat meer pasta. Hoe het met aardappelen zit geen idee.

Ja dat kan ook wel idd wat meer variatie.

Dit is van de aardappelen.

Aardappelen (met zout, gekookt) per 100 gram : 87 cal
Eiwit : 1,87 Koolhydraten : 20.13 Vet : 0.1

Terug
Naar boven