XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Die voedingsbodem is al grotendeels opgelost Fonkmeistah, en het geeft ook wel wat aan als een aanzienlijk deel is overgestapt op de VVD. Ik bedoel het zegt wel wat over de mentale capaciteiten van dat volk. Ze zullen groeien maar Wilder's zal achter de facade teleurgesteld zijn, nog een periode in de oppositie zal dodelijk zijn voor zijn partij. Krijgen we over een paar jaar weer een nieuwe rechts conservatieve protestpartij voor de zure kleinburgerij en laten we hopen dat die wel stabiliteit vertoond.

Hij raakte de kern van wat er mis is met de PVV, op de een of andere manier wordt Wilders nooit (zover ik gemerkt heb) daarop zo doortastend aangepakt door zijn politieke tegenstanders en ik heb geen idee waarom.

Ik vond het niet erg doortastend. het kopvoddentax debacle is uitgekouwde poep. En verder bleef hij maar doorgaan zonder een duidelijk punt te maken.

Ik vond het niet erg doortastend. het kopvoddentax debacle is uitgekouwde poep. En verder bleef hij maar doorgaan zonder een duidelijk punt te maken.

Hij maakte voor mij een heel duidelijk punt, waarom kiezen voor dergelijke terminologie terwijl minder aanstootgevende bewoordingen voldoende zijn, ook in electoraal opzicht. Maar goed, ik ben totaal geen fan van die Peter R de Vries met zijn k*tprogramma's, ben wel positief verrast met zijn wijze van ageren tegen de held van de zure kleinburgerij, terwijl het zo'n icoon was onder dat volk.

Hij maakte voor mij een heel duidelijk punt, waarom kiezen voor dergelijke terminologie terwijl minder aanstootgevende bewoordingen voldoende zijn, ook in electoraal opzicht. Maar goed, ik ben totaal geen fan van die Peter R de Vries met zijn k*tprogramma's, ben wel positief verrast met zijn wijze van ageren tegen de held van de zure kleinburgerij, terwijl het zo'n icoon was onder dat volk.

Same here, maar een debater kan je het niet echt noemen, eerder een schreeuwerd.
En dat voor andere terminologie gekozen had kunnen worden is al meerdere malen aan bod gekomen, wat mij betreft had het geen meerwaarde dat De Vries dat zei. Maar moet toegeven dat onder het gepeupel het misschien wel tot nieuwe inzichten geleid kan hebben (al betwijfel ik het sterk dat die naar DWDD kijken.)

Ja jij zult de wijsheid wel in pacht hebben en weten wat de reden is waarom circa een miljoen mensen op de PVV gaan stemmen. Hetzelfde gelul kan ik schrijven over al die debielen die weer op de PvdA gaan stemmen.

Het feit dat Wilders zoveel volgers heeft, geeft aan dat er een probleem is in Nederland. De meerderheid van de politici ontkennen de klachten over de negatieve gevolgen van etnische diversiteit (multicul) of noemen het racisme.

Deze ontkenning (waar jij vrolijk aan mee doet) zorgt alleen maar voor nog grotere teleurstellingen bij veel burgers. Dat is tevens een voedingsbodem voor het groeien van de partijen als de PVV omdat veel mensen geen uitweg meer zien in het huidige establishment.

Maar ik betwijfel of je het uberhaupt wel tot je door laat dringen..
Ik ontken helemaal niet dat er een problemen zijn met moslims en verschillende culturen, ik denk alleen dat je dat niet oplost met het verbieden van boeken.
geert is xenofoob, en probeert mensen angst aan te jagen.

Laatst bewerkt:
Een stem uitbrengen in deze tijden op basis van wat wazig gelul over ontwikkelingshulp is misschien wel het allerdebielste wat ik gehoord heb de afgelopen dagen. Nou ja, Brinkman tegenover Peter R. de Vries gisteren bij DWDD kwam ook erg dichtbij.

Wazig gelul? Daar valt jou opmerking eerder onder. Er wordt veel geld gegeven aan ontwikkelings hulp en de EU. Wij als kleinste land betalen in verhouding het meeste.

En de linkse partijen hebben het over "de sterkste schouders dragen de grootste lasten" Ik val zelf onder die groep en heb daar keihard voor gewerkt.
en maak soms 60 uur per week.

Waarom moet ik meer betalen als de mensen die minder lang naar school wilden of extra/avondopleidingen gedaan hebben om het ver te schoppen?

"oke" "jonge god". 8 Cent voor elke 10 euro die je verdient is inderdaad niet te behapstukken.

7%? Het is 0,8%, geen 7%.

Sorry als je je aangesproken voelt...

7% van jou salaris stelt misschien niks voor maar bij andere wel.

Ja, want ik woon in Afrika, dus vul mijn zakken met westerse ontwikkelingsgelden.
Het gaat om een percentage dipshit, dat betekent voor iedereen waarschijnlijk hetzelfde. Voor de hogere inkomens misschien nog minder, omdat ze meer overhouden.

Hoe kan je geld aan ontwikkelingshulp geven als je een staatsschuld van meer dan 60% van het bbp hebt en een begrotingstekort van meer dan 3%? Als we zo graag met de EU willen meedoen moeten we ons eerst aan de regels houden.

Dat geld haal je niet op door belasting te verhogen, maar door te bezuinigen. Snijden in de uitgaven dus, waaronder ontwikkelingshulp.

Hoe kan je geld aan ontwikkelingshulp geven als je een staatsschuld van meer dan 60% van het bbp hebt en een begrotingstekort van meer dan 3%?

Omdat daar mensen liggen te sterven door een gebrek aan primaire levensmiddelen, wij hopen daarentegen dat we die tweede auto, supersnelle mobiele internetverbinding en ons abonnement op de ****ing Linda nog kunnen veroorloven.

Hoe kan je geld aan ontwikkelingshulp geven als je een staatsschuld van meer dan 60% van het bbp hebt en een begrotingstekort van meer dan 3%? Als we zo graag met de EU willen meedoen moeten we ons eerst aan de regels houden.

Dat geld haal je niet op door belasting te verhogen, maar door te bezuinigen. Snijden in de uitgaven dus, waaronder ontwikkelingshulp.

Die staatsschuld is de schuld van de banken en domme consumenten, maar goed daarvoor leggen we gewoon de rekening neer bij degenen die in feite geen ruk met de crisis te maken hebben.

Ben zelf overigens wel voorstander van snijden in het budget voor ontwikkelingssamenwerking maar meer omdat er niet efficient wordt omgegaan met die miljarden.

Voor de bankencrisis had Nederland een zeer gezonde schuldquote en was er ook geen sprake van grote begrotingstekorten.

Omdat daar mensen liggen te sterven door een gebrek aan primaire levensmiddelen, wij hopen daarentegen dat we die tweede auto, supersnelle mobiele internetverbinding en ons abonnement op de ****ing Linda nog kunnen veroorloven.

En al die miljarden die daar naar toe zijn gegaan hebben niks geholpen. Waarom zullen die aankomende jaren wel helpen.

Het westen wil helemaal niet dat het daar beter gaat.
Stel je voor dat zij het ineens goed hebben. Veel eten (vlees), luxe kleding enz enz. Dan zou het voor het westen niet meer te betalen zijn.

Vervelend voor de mensen die daar geboren worden, maar de hulp die wij geven helpen echt niks!

Samen voor ons eigen.

Zoals ik al zei, geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Daarnaast heb ik niet het idee dat ontwikkelingshulp geweldig helpt.

Die staatsschuld is de schuld van de banken en domme consumenten, maar goed daarvoor leggen we gewoon de rekening neer bij degenen die in feite geen ruk met de crisis te maken hebben.

Ben zelf overigens wel voorstander van snijden in het budget voor ontwikkelingssamenwerking maar meer omdat er niet efficient wordt omgegaan met die miljarden.

Voor de bankencrisis had Nederland een zeer gezonde schuldquote en was er ook geen sprake van grote begrotingstekorten.
Ik heb er ook weinig mee te maken, maar ik betaal ook. Zo werkt dat helaas. Overigens is die staatsschuld niet alleen de schuld van de banken en de domme consumenten. De regering heeft vrij dom gehandeld. ING is bijvoorbeeld gered, maar gister zag ik een leuk grafiekje en ING heeft echt belachelijk veel geld uitstaan bij Zuid-Europese landen. ING is op dezelfde manier bezig als voor de crisis, dus dat gaat binnenkort weer mis. Zodra één van die landen default en Griekenland zie ik dat wel doen, dan is ING verloren. Uiteraard kan dat niet, omdat ze veel te veel klanten hebben om failliet te gaan, dus mag de overheid ze wederom redden met geld van de burger. Wat had er moeten gebeuren? Failliet gaan was geen optie, dus nationaliseren. Dat zal waarschijnlijk volgende keer ook gebeuren, alleen heeft het dan twee keer zoveel geld gekost.

Terug
Naar boven