XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
En al die miljarden die daar naar toe zijn gegaan hebben niks geholpen. Waarom zullen die aankomende jaren wel helpen.

Het westen wil helemaal niet dat het daar beter gaat.
Stel je voor dat zij het ineens goed hebben. Veel eten (vlees), luxe kleding enz enz. Dan zou het voor het westen niet meer te betalen zijn.

Vervelend voor de mensen die daar geboren worden, maar de hulp die wij geven helpen echt niks!

Ik weet eigenlijk niet of al die miljarden "niks" geholpen hebben. Maar ik begrijp wel je punt. Echter zie ik niet in dat het volledig schrappen van ontwikkelingsgelden iets gaat helpen. Reorganisatie van de ontwikkelingshulp lijkt me een veel beter idee.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Als ik überhaupt bezwaar zou maken zou dat om Nederlands belang zijn en niet om persoonlijk belang want die 0,7 procent is inderdaad wel te verwaarlozen.

Ach, ik zie het Nederlands belang niet zo om te schrappen in ontwikkelingsgeld. En zoals je zegt valt het te verwaarlozen.

En al die miljarden die daar naar toe zijn gegaan hebben niks geholpen. Waarom zullen die aankomende jaren wel helpen.

Het westen wil helemaal niet dat het daar beter gaat.
Stel je voor dat zij het ineens goed hebben. Veel eten (vlees), luxe kleding enz enz. Dan zou het voor het westen niet meer te betalen zijn.

Vervelend voor de mensen die daar geboren worden, maar de hulp die wij geven helpen echt niks!

Leg dat maar eens uit aan een willekeurig ouderloos kind die nu dagelijks wat te vreten en andere hulp krijgt bij zo'n post van een hulporganisatie.

"Ja kijk eens dametje, zie je die statistiekjes hier op dit papiertje, hieruit blijkt dat het merendeel van jullie sloebers niet echt geholpen is bij de hulp die wij hier komen brengen dus als je het niet erg vindt, ik heb nog werk te doen dus dat bord rijst vreet ik zelf wel op en die inentingen kunnen wij beter besteden aan de andere kant van de oceaan. Ja, dat grafiekje inderdaad, kijk dat lijntje geeft aan wat er gebeurd als we er niet zijn en zie je dat andere lijntje? Weinig verschil eigenlijk he? Ik bedoel, je ziet er heel erg zielig uit en zo maar volgens de statistieken hebben je dorpsgenoten door onze hulp geen aanzienlijke voordeel daarbij op de lange termijn ofwel je kan beter nu ter plekke afsterven in plaats van dat we je hoop geven met dit bord rijst en die vervelende injectienaald."

Laatst bewerkt:
Ik weet eigenlijk niet of al die miljarden "niks" geholpen hebben. Maar ik begrijp wel je punt. Echter zie ik niet in dat het volledig schrappen van ontwikkelingsgelden iets gaat helpen. Reorganisatie van de ontwikkelingshulp lijkt me een veel beter idee.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Ach, ik zie het Nederlands belang niet zo om te schrappen in ontwikkelingsgeld. En zoals je zegt valt het te verwaarlozen.

Tuurlijk doet het iets. Echter is het nu een beetje aanpappen.
Waterproblemen hadden toch al lang opgelost kunnen zijn.
Hier moeten we vechten tegen het water (wat ook lukt) en daar komen ze te kort.
Gewoon tig kanalen graven in die continenten.
Kost ook veel geld, maar op de lange duur hebben ze daar meer aan.
Dan kunnen ze hun oogsten ook bij houden en dergelijke.
Goede wegen aanleggen, zodat hun infrastructuur ook goed is.
Dan mogen ze de boel daar ook eens gaan ontwapenen en zorgen voor een fatsoenlijke regeringen.
Enz enz enz.
Zolang dat niet gedaan wordt is geld geven overbodig.

---------- Toegevoegd om 12:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Leg dat maar eens uit aan een willekeurig ouderloos kind die nu dagelijks wat te vreten en andere hulp krijgt bij zo'n post van een hulporganisatie.

"Ja kijk eens dametje, zie je die statistiekjes hier op dit papiertje, hieruit blijkt dat het merendeel van jullie sloebers niet echt geholpen is bij de hulp die wij hier komen brengen dus als je het niet erg vindt, ik heb nog werk te doen dus dat bord rijst vreet ik zelf wel op en die inentingen kunnen wij beter besteden aan de andere kant van de oceaan. Ja, dat grafiekje inderdaad, kijk dat lijntje geeft aan wat er gebeurd als we er niet zijn en zie je dat andere lijntje? Weinig verschil eigenlijk he? Ik bedoel, je ziet er heel erg zielig uit en zo maar volgens de statistieken hebben je dorpsgenoten door onze hulp geen aanzienlijke voordeel daarbij op de lange termijn ofwel je kan beter nu ter plekke afsterven in plaats van dat we je hoop geven met dit bord rijst en die vervelende injectienaald."

Toen ik 4 was en ik een klein zielig negertje op de tv zag met zo'n klein dik buikje en 10 vliegen in zijn gezicht kon ik het niet bevatten.
Mijn eigen kind is nu ook 4 jaar. Ik zie nog steeds kleine negertjes op de tv.
Rest my case!

Het is allemaal zo simpel!

Hun zijn gewoon k*t.

Omdat daar mensen liggen te sterven door een gebrek aan primaire levensmiddelen, wij hopen daarentegen dat we die tweede auto, supersnelle mobiele internetverbinding en ons abonnement op de ****ing Linda nog kunnen veroorloven.
inderdaad :thumbs: daarom vind ik het vrij asociaal om op dat alles te bezuinigen, terwijl er ook zat andere mogelijkheden zijn.

Ik heb SGP gestemd. Het wordt dat vrouwen weer achter het aanrecht staan!

Inderdaad, kunst en sport zijn ook linkse hobbies waar je prima op kan bezuinigen.

Het gaat gewoon om 5 miljard euro, en dat is veel cash. Dan kan je die getallen wel zo draaien dat het weinig lijkt (0,7% van je inkomen). Ik vind dat grof te veel, zeker wanneer je ziet wat er met het meeste van de geld gebeurt. Feit blijft dat je met die 5 miljard heel wat leuke dingen kan doen. Als dat al zo weinig is, waarom dan in hemelsnaam de belastingen voor topinkomens extreem verhogen, hoeveel denk je daar nou daadwerkelijk mee te verdienen? Dat gaat misschien om een paar honderd miljoen. Ja dat is veel geld maar daarmee kan je echt niet al die veranderingen doorvoeren waar Halsema het over heeft.
Je hoort het al bij Halsema, die de topinkomens noemt in hetzelfde rijtje als de vervuilers en de bankiers die verantwoordelijk zijn voor de crisis. Daar zit niet veel liefde.

Zo zijn er voor alle partijen dingen te zeggen. En voor VVD ook. Stufi wegnemen en in universiteiten pompen zie ik niet als een vorm van 'investeren in het onderwijs'. En sowieso is Rutte wel erg streng voor studenten als je ziet dat hij zelf 8 jaar over zijn studie geschiedenis heeft gedaan. Ook zal de vergoeding in de gezondheidszorg wel snel weg getrokken worden, en de huurverhoging maakt het voor veel mensen die voor hun 1e koopwoning nog wat willen huren ook zwaar.

Voor mij persoonlijk is VVD op dit moment helemaal niet gunstig (bijna afgestudeerd), maar toch vind ik de basis ideeën van die partij het beste.

Wilders vind ik ook goede punten hebben, jammer dat hij zo obsessed is over die Islam. Maar ik hoop wel dat hij gaat regeren met VVD, lijkt me op dit moment wel een goede combo. Minder extreem over de Islam, minder extreem over de marktwerking, denk dat die partijen samen best een prima beleid kunnen voeren. Wat er dan nog bij moet komen, mja, dunno.

Weet je wat pas asociaal is? Meedoen aan een project als de JSF terwijl we die zooi toch echt niet nodig hebben. Natuurlijk zijn dat maar eenmalige kosten in tegenstelling tot de terugkerende kosten van ontwikkelingssamenwerking maar het zijn wel vele miljarden voor een hobbyproject. Maar ja dat is een rechtse hobby, dan mag het wel natuurlijk.

vanochtend op de weg naar mijn werk vroeg een (marokkaans uitziende jongen) mij of hij even mocht bellen. Hij stond bij zijn auto en er was ingebroken, zowel zijn telefoon als zijn portemonnee was gestolen. Zielige gozer, dus ik hem mijn telefoon lenen. Hij moest bellen naar een maatje om zo geld te lenen om benzine te kopen, want hij moest naar zijn werk en had te weinig benzine. Nou goed, werd niet opgenomen, super k*t natuurlijk. Maar ik moest naar mijn werk, dus telefoon gepakt en op weg naar mijn werk. Kwam hij me achterna rijden om te vragen of ie een paar euro mocht lenen, zou hij me vanavond bellen om het terug te betalen. Ik hem 10 euro geleend, want hij zag er uit alsof hij het hard nodig had.

Nou ja, "goed verhaal" natuurlijk. Maar moraal is, ik had vanavond ook lekker bij de spare ribs express heerlijke ribjes kunnen bestellen van het geld. Maar hij had het op dat moment harder nodig dan ik.

Weet je wat pas asociaal is? Meedoen aan een project als de JSF terwijl we die zooi toch echt niet nodig hebben. Natuurlijk zijn dat maar eenmalige kosten in tegenstelling tot de terugkerende kosten van ontwikkelingssamenwerking maar het zijn wel vele miljarden voor een hobbyproject. Maar ja dat is een rechtse hobby, dan mag het wel natuurlijk.

Voordat je op ontwikkelingshulp bezuinigt moet je inderdaad op defensie bezuinigen. Defensie voegt niets toe.

vanochtend op de weg naar mijn werk vroeg een (marokkaans uitziende jongen) mij of hij even mocht bellen. Hij stond bij zijn auto en er was ingebroken, zowel zijn telefoon als zijn portemonnee was gestolen. Zielige gozer, dus ik hem mijn telefoon lenen. Hij moest bellen naar een maatje om zo geld te lenen om benzine te kopen, want hij moest naar zijn werk en had te weinig benzine. Nou goed, werd niet opgenomen, super k*t natuurlijk. Maar ik moest naar mijn werk, dus telefoon gepakt en op weg naar mijn werk. Kwam hij me achterna rijden om te vragen of ie een paar euro mocht lenen, zou hij me vanavond bellen om het terug te betalen. Ik hem 10 euro geleend, want hij zag er uit alsof hij het hard nodig had.

Nou ja, "goed verhaal" natuurlijk. Maar moraal is, ik had vanavond ook lekker bij de spare ribs express heerlijke ribjes kunnen bestellen van het geld. Maar hij had het op dat moment harder nodig dan ik.

Dat was zijn auto niet, die gast gooit een ruit in van een vreemde auto en hangt dan een lulverhaal op. Had je toch beter spareribs kunnen gaan eten.

Verhaal komt me trouwens bekend voor en mijn 'grap' ook. Deja vu?

Laatst bewerkt:
JSF had voor mij ook niet gehoeven hoor:D
Kan ook wel wat bespaart worden op defensie. En desnoods defensie voor politietaken inschakelen:)

NEW YORK -

Topmodel Doutzen Kroes haalt op haar Twitter-account opnieuw uit naar PVV-lijsttrekker Geert Wilders.

,,Ik ga absoluut niet op hem stemmen'', twittert ze. ,,Wilders is een enge vent'', vindt Kroes. ,,Hij niet goed voor ons mooie land.'' Kroes gaat zeker stemmen, maar ze weet nog niet op welke partij.

Toen de PVV in juni flink won bij de verkiezingen voor het Europees Parlement liet het topmodel uit Eastermar via Twitter weten teleurgesteld te zijn over die uitslag.

Niet op PVV stemmen als je bij Doutzen nog een kans wil maken jongens.

Dat was zijn auto niet, die gast gooit een ruit in van een vreemde auto en hangt dan een lulverhaal op. Had je toch beter spareribs kunnen gaan eten.

Verhaal komt me trouwens bekend voor en mijn 'grap' ook. Deja vu?
Nee, eigenlijk niet. Leg uit.

Soortgelijk verhaal heb ik ook tweemaal, misschien zelfs driemaal, meegemaakt. Een keer een tientje en een keer twintig euro gegeven. Het geld zouden ze mij persoonlijk terug geven of bij afwezigheid door de brievenbus afleveren. Zij waren mij, volgens eigen zeggen, eeuwig dankbaar, nooit meer iets vernomen van beide personen. Overigens beide van buitenlandse afkomst (oostblok) of dat gegeven relevant is? Moeilijk te zeggen...

Haha, nee het gegeven is helemaal niet relevant, zette de afkomst in mijn verhaal er ook meer als geintje bij.
En de kans is inderdaad aanzienlijk dat ik niks terug zie van het geld, maarja. Liever nog dat dan dat het verhaal wel kloppend was en ik hem niet had geholpen.

Denk het wel hoor, PVV scoort al jaren vrij hoog in de polls op DBB. Jongeren stem vrij veel op de PVV, dat zal het beeld hier ook nog eens vertekenen. Actieve forumleden op DBB zijn gemiddeld toch vrij jong.

De hond is wel representatief voor ned? kan me niet voorstellen dat veel jongeren voor zijn peilingen zijn ingeschreven.

Hoe zit het eigenlijk om 9 uur, dan hebben ze al een soort poll. die is alleen gebaseerd op voorspellingen?

Niet op PVV stemmen als je bij Doutzen nog een kans wil maken jongens.
Hoewel ik de mening deel dat de PVV niet bepaald goed zou zijn voor NL, klinkt ze toch wel een beetje als een naïef kind door zo'n ongenuanceerde uitspraken in het openbaar te doen. Voor iemand die havo heeft gedaan klinkt ze een beetje simpel imo.

Terug
Naar boven