MuscleMeat

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Wilders laat AOW-breekpunt varen

Geert Wilders laat zijn breekpunt over de AOW vallen
NOS Update: donderdag 10 jun 2010, 11:37

Verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen. Dit zei Wilders vanmorgen. "Het is een belangrijk punt. Maar ik wil het kabinet er niet kapot op laten gaan."

De PVV is met een zetelwinst van 15 zetels de grote winnaar van de Tweede Kamerverkiezingen. Wilders wil graag regeren. "Wij zijn er klaar voor".

Inzet
Vanmorgen zijn de eerste vergaderingen aan de gang van de nieuwe fracties. De fracties praten dan onder meer over hun inzet bij de formatie.

ParTeider Rutte van de VVD, die gisteren de grootste partij werd, wil niet te veel vooruitlopen op de coalitiebesprekingen. "Er is niet veel over te zeggen. Laten we eerst kijken hoe we zo snel mogelijk scherp krijgen welke partijen een werkbare coalitie kunnen vormen", aldus Rutte. "Het is echt een buitengewoon ingewikkelde situatie."

Winnaars
PvdA-leider Cohen wil ook nog weinig kwijt. Hij wijst er wel op dat de VVD en de PVV de grote winnaars zijn. D66-leider Pechtold vindt dat de VVD een belangrijke rol moet spelen en dat ook de PVV serieus moet worden genomen. Er zijn ook mogelijkheden waarin D66 een rol kan krijgen, aldus Pechtold.

bron:nos.nl

Wahaha wat is het toch ook een lachertje he, die blonde aap

Laatst bewerkt:
Ik begrijp heel goed waarom mensen 'een proteststem' hebben uitgebracht, het gros van dat zooitje heeft een nogal vervormd beeld van de werkelijkheid en op basis van die vervormde werkelijkheid denken ze dat er iets valt te protesteren. Halve garen ja, een heleboel. Kijk naar een Volendam, kijk naar Rucphen, kijk naar heel Limburg, het is om je kapot voor te schamen.

Nou je gaat nu wel een beetje kort door de bocht. Als iets niet in je straat past dan is iedereen een halve gare... Jammer.

Ik vind het prima dat de PVV nu al concessies doet, ze kunnen mij niet snel genoeg als onderdeel van het establishment worden gezien. Die halve garen die massaal op Wilders hebben gestemd zullen in no-time gaan janken dat ook de PVV veel beloofd maar weinig klaarmaakt. Als ze op die manier te gretig willen reageren zal dit proces alleen maar versnellen.

Hehe, een beetje respect voor Wilders stemmers. Als jij zo verschrikkelijk slim bent, waarom ben je dan niet rijk? En voor de rest praat jij als een typische verliezer, een slechte verliezer welteverstaan.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp heel goed waarom mensen 'een proteststem' hebben uitgebracht, het gros van dat zooitje heeft een nogal vervormd beeld van de werkelijkheid en op basis van die vervormde werkelijkheid denken ze dat er iets valt te protesteren. Halve garen ja, een heleboel. Kijk naar een Volendam, kijk naar Rucphen, kijk naar heel Limburg, het is om je kapot voor te schamen.

Er zijn wel meer mensen die een vervormd beeld van de werkelijkheid hebben. Ook jouw favoriete partij de PvdA. Ik noem bijvoorbeeld het idee om ''bankenbelasting'' in te voeren. Als je denkt dat zoiets werkt, dan heb je inderdaad een vervormd beeld van de werkelijkheid. Overigens is de PVV ook voor dit idee, maar daar gaat het nu even niet om.

:roflol:

Als ze niets wilden veranderen had je ze weer verweten dat ze niet willen regeren. Zo voorspelbaar allemaal. :)

Nee hoor, dan moet je geen breekpunten opwerpen. Breekpunten na 1 dag verlaten is gewoon kiezersbedrog.

Verder ben ik geen barmhartige Samaritaan zoals Fonkmeistah het stelt, die zetels die de PVV won vanwege hun AOW-standpunt verliezen ze vanzelf bij een volgende verkiezing.

In ieder geval is D66 mijn stem gelijk weer kwijt als ze de HRA ongemoeid laten omdat ze samen met de VVD willen regeren. HRA is onhoudbaar in de huidige situatie en er zou minimaal een aftopping moeten plaatsvinden.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:49 ----------

Is iedereen die op de PVV stemt volgens jou dan meteen een xenofoob?

Nee, dat maak jij er nu van. Niet iedere bewoner van dat soort dorpen is een xenofoob verder maar gemiddeld genomen hangt er wel een afkeer van alles dat vreemd is. Zo gek is dat ook niet, hoe kleiner de gemeenschap des te hechter meestal. Daarom ben ik stedeling.

Nee hoor, dan moet je geen breekpunten opwerpen. Breekpunten na 1 dag verlaten is gewoon kiezersbedrog.

In ieder geval is D66 mijn stem gelijk weer kwijt als ze de HRA ongemoeid laten omdat ze samen met de VVD willen regeren. HRA is onhoudbaar in de huidige situatie en er zou minimaal een aftopping moeten plaatsvinden.

Politiek is kiezersbedrog kan je dan wel stellen denk ik.. Er is volgens mij nog geen enkele (grotere) partij die op een beslissing teruggekrabbeld is..

Ben het overigens met je eens wat betreft de HRA.

Politiek is kiezersbedrog kan je dan wel stellen denk ik.. Er is volgens mij nog geen enkele (grotere) partij die op een beslissing teruggekrabbeld is..

Ben het overigens met je eens wat betreft de HRA.

We hebben het wel over breekpunten, die verlaat je niet na 1 dag terwijl er nog geen enkele onderhandeling heeft plaatsgevonden. Breekpunten probeer je te verdedigen tot het niet meer houdbaar is. Ook al gooide Wilders wel erg vaak de AOW als breekpunt in de discussies, dan ben je niet geloofwaardig als je dat gelijk loslaat.

Politiek is concessies doen maar Wilders deed het voorkomen alsof zijn nieuwe politiek met het oude kon breken door niet te gaan polderen en dus ook zo min mogelijk concessies te doen.

whahaha het is niet alleen rucphen ..wilders wint hier ook in de kleine steden of grotere gemeenten. ook in roosendaal de meeste stemmen zag ik net.
voor jou zijn wij misschien de halve garen. hier ben jij de halve gare die het niet snapt

en dat xenofobisch klopt wel wat maar 1 gesprekje is genoeg om dat aan de kant te zetten. blijk je hier een aardige turk marokaan antilliaan aziaat dan ga je hier gelijk heel goed mee.

Laatst bewerkt:
hoe lang gaat dit nog door?
Binnen een jaar kunnnen we opnieuw stemmen, let maar op.
Peace

Nou je gaat nu wel een beetje kort door de bocht. Als iets niet in je straat past dan is iedereen een halve gare... Jammer.

Hoe kom je daar nu bij? Een VVD stemmer die kiest voor de VVD met een goede afgewogen motivatie past niet in mijn straatje om maar iets te noemen, datzelfde geldt voor een CDA'er. Dit zijn even zo rechtlijnig gesteld voor mij geen halve garen. Echter, de PVV heeft haar succes te danken aan de simpliciteit van een groot deel van haar aanhang. Je komt ze in aller partijen en van alle kleuren tegen maar je kan mij niet vertellen dat je ervan overtuigd bent dat de PVV niet over het grootste aandeel halve garen beschikt die eigenlijk geen flauw idee hebben wat nu de echte verschillen zijn tussen ik noem maar wat de VVD of PVVV of de overeenkomsten tussen PVV en SP.

en dat xenofobisch klopt wel wat maar 1 gesprekje is genoeg om dat aan de kant te zetten. blijk je hier een aardige turk marokaan antilliaan aziaat dan ga je hier gelijk heel goed mee.

Dat geloof ik graag maar dat gesprekje komt er natuurlijk niet altijd. Zeker niet in gemeenten waar je nou niet echt struikelt over de niet Westerse allochtonen.

Nee, dat maak jij er nu van. Niet iedere bewoner van dat soort dorpen is een xenofoob verder maar gemiddeld genomen hangt er wel een afkeer van alles dat vreemd is. Zo gek is dat ook niet, hoe kleiner de gemeenschap des te hechter meestal. Daarom ben ik stedeling.

Nee, ik vroeg om wat duidelijkheid.
Maar het leek er (op zijn minst een beetje) op omdat je als reactie op een hoog percentage PVV stemmers in dorpen begint over dat er daar een hoop mensen xenofobisch zouden zijn.
Volgens mij richt de PVV zich niet op xenofobe stemmers, maar vooral op stemmers die zich realiseren dat het gevaar van moslim-extremisme reeel is, en dat een beetje praten en tolerant zijn tegenover INtolerantie niet afdoende zal zijn..

Ben jij nou een stedeling omdat hechte gemeenschappen je niet bevallen? ;)

Ben jij nou een stedeling omdat hechte gemeenschappen je niet bevallen? ;)

Nee ik ben er geboren maar ik blijf er ook omdat ik geen gemeenschappen wil waar iedereen op elkaar let. Dat is ook het nadeel van een hechte gemeenschap.

simpelere of eenvoudigere ( ik zeg maar betere mensen hehe) zijn niet persee halve garen...we zijn ook goed op de hoogte van de politiek maar we winden er geen doekjes om. men weet gewoon heel goed wat men wil. al dat slappe gelul met dure woordjes maar er gebeurt helemaal nix

Wel handig hoor, zo kwam mijn buurvrouw onlangs vertellen dat mijn keukenraampje op een heel klein kiertje stond, zo klein dat ik dat zelf van 20 centimeter afstand zelf niet eens door had!

Hoe kom je daar nu bij? Een VVD stemmer die kiest voor de VVD met een goede afgewogen motivatie past niet in mijn straatje om maar iets te noemen, datzelfde geldt voor een CDA'er. Dit zijn even zo rechtlijnig gesteld voor mij geen halve garen. Echter, de PVV heeft haar succes te danken aan de simpliciteit van een groot deel van haar aanhang. Je komt ze in aller partijen en van alle kleuren tegen maar je kan mij niet vertellen dat je ervan overtuigd bent dat de PVV niet over het grootste aandeel halve garen beschikt die eigenlijk geen flauw idee hebben wat nu de echte verschillen zijn tussen ik noem maar wat de VVD of PVVV of de overeenkomsten tussen PVV en SP.

Er zijn veel kiezers overgelopen van CDA en SP naar de PVV. Dat is toch wel opmerkelijk. Waren dat eerder dan ook halve garen of is er toch iets meer aan de hand? Ik weet het niet maar ruim 1,5 miljoen mensen stemmen op de PVV. Dat vind ik een behoorlijk hoog aantal.
Ik denk overigens wel dat sentiment inderdaad een groot deel van de mensen heeft doen besluiten om PVV te stemmen. Ik zag gisteren op Ned 1 dat de PVV helemaal niet zoveel laagopgeleiden heeft als stemmers als ik had gedacht. Het merendeel was middelbaar opgeleid.

Dat geloof ik graag maar dat gesprekje komt er natuurlijk niet altijd. Zeker niet in gemeenten waar je nou niet echt struikelt over de niet Westerse allochtonen.

roosendaal is 1 en al turken/marokanen..daar wint de pvv ook.
als er een marokaan in rucphen komt wonen is het ook 1x Hoi goedendag en daarna is het heej ali hoe is het jongen..kom een pilske drinken:cool:

er is natuurlijk ook haat en nijd zoals overal wel voorkomt

simpelere of eenvoudigere ( ik zeg maar betere mensen hehe) zijn niet persee halve garen...we zijn ook goed op de hoogte van de politiek maar we winden er geen doekjes om. men weet gewoon heel goed wat men wil. al dat slappe gelul met dure woordjes maar er gebeurt helemaal nix

Dit soort reflectie is te waarderen maar ik neem aan dat je begrijpt dat een land besturen een vrij complexe zaak is?

Het lijkt me verstandig, voor letterlijk iedereen, dat mensen 'die niet zo goed op de hoogte van de politiek zijn' simpelweg geen invloed kunnen uitoefenen op politiek. Voor het rijden met een auto moet je perse een rijbewijs hebben, ik zie niet in waarom dat niet opgaat voor zoiets belangrijks als stemrecht.

roosendaal is 1 en al turken/marokanen..daar wint de pvv ook.
als er een marokaan in rucphen komt wonen is het ook 1x Hoi goedendag en daarna is het heej ali hoe is het jongen..kom een pilske drinken:cool:

er is natuurlijk ook haat en nijd zoals overal wel voorkomt

:orly:

Terug
Naar boven