XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Hoe staat het eigenlijk met het tegengaan van rassenscheiding fonkmeistah?

Puur de kracht van Wilders, hij vertegenwoordigt geen mening zoals de rest van de politici hij is zelf de mening ongeacht of die extreem veranderd kijk naar zijn visie op de economie nu en 3 jaar geleden. Wilders mag draaien, want hij vertegenwoordigd een gevoel en niet als de rest een politiek standpunt.

Ach, er is een tijd voor lange reply's en er is een tijd waar zelfs de beste argumentatie te kort zal schieten.
Ik onderken overigens mijn verlies wel en heb mijzelf vannacht stilletjes in slaap gehuild. Niet enkel is mij gister 10 euro ontnomen door een niet-westerse allochtoon, maar ook is mij de vreugde ontnomen van een linkse overwinning. Treurige zaak, werkelijk.
Zodra er een coalitie gevormd wordt met zowel de vvd als de pvv er in zal ik nog een potje uithuilen op de schouder van mijn moeder, gewoon omdat het kan. Vervolgens zal ik met alle andere krakers in mijn huis gaan protesteren en ambtshuizen in de fik steken, gewoon omdat het kan. Ik stop acuut met werken en zal mijzelf in de bijstand storten, gewoon ómdat het kán!!

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Oke, bankenbelasting. Zeg het maar. Hoe prima is dit idee en waarom?

Ik heb geen PvdA gestemd.

Laatst bewerkt:

haha, je denkt toch niet dat ik dat ga zeggen "bascross", want ik zie de bui al hangen dat je vervolgens met een heel lijstje van slechte standpunten aankomt. Waardoor ik dan spijt krijg van mijn keuze en ik mij van mijn eigen leven zal moeten beroven, omdat ik niet heb meegewerkt aan de overwinning die VVD heet.

haha, je denkt toch niet dat ik dat ga zeggen "bascross", want ik zie de bui al hangen dat je vervolgens met een heel lijstje van slechte standpunten aankomt. Waardoor ik dan spijt krijg van mijn keuze en ik mij van mijn eigen leven zal moeten beroven, omdat ik niet heb meegewerkt aan de overwinning die VVD heet.

Het is Groenlinks, SP of PvdA. Deze zijn allemaal voor, dus kom maar op met je antwoord.

Wat is er goed aan bankenheffing en waarom?

Populisme links is dus verboden? Bankenbelasting/ heffing is net zo onlogisch als het uitsluiten van volksgroepen. Vrijheid uit de samenleving halen is nog net iets slechter als bepaalde vrijheden uit de vrije markt halen, in mijn ogen.

Bankenbelasting is geen breekpunt of speerpunt geweest, PVV heeft meerdere speerpunten die aangemerkt kunnen worden als onhaalbaar.

Bankenbelasting is geen breekpunt of speerpunt geweest, PVV heeft meerdere speerpunten die aangemerkt kunnen worden als onhaalbaar.

Het gaat er niet om of het een breekpunt is. Het gaat er om dat bij iedere partij belachelijke standpunten worden bedacht.

Ik heb niet eens PVV gestemd trouwens, o.a vanwege de bankenheffing. Ik heb op de Piratenpartij gestemd, ook nog op nummer 1, Samir. :)

Naja, dus jij mag wel kritisch naar anderen zijn, maar andersom is "not done". Beetje flauw en onnodig vind je niet? Ieder zn eigen beweegreden om ergens op te stemmen toch?

Het gaat er niet om of het een breekpunt is. Het gaat er om dat bij iedere partij belachelijke standpunten worden bedacht.

Ik heb niet eens PVV gestemd trouwens, o.a vanwege de bankenheffing. Ik heb op de Piratenpartij gestemd, ook nog op nummer 1, Samir. :)

Natuurlijk heeft iedere partij belachelijke standpunten, genoeg proefballonetjes die op niks uitlopen. Helaas kost dat soms geld, zie de spitstrook ideeen van jaren terug of het rekening rijden dat nu niet wordt ingevoerd. Alleen al het verkennen van die plannen kost klauwen vol met geld en als het uitgevoerd wordt zoals de oude spitsstroken kost het nog meer.

Maar de PVV is uitblinker in plannen die als speerpunt worden opgevoerd terwijl hun plannen in de praktijk onhaalbaar zijn. Dan vraag ik me toch af waarom mensen op een partij stemmen die klaarblijkelijk vooral hun plannen niet wil uitvoeren.

Ik heb niet op de piratenpartij gestemd o.a. vanwege de kortzichtigheid wat betreft "toetsing van kennis moet los staan van verplichting om lessen te volgen".

:dunno:

Het belangrijkste nu is een stabiele coalitie vormen, waarbij al die ideeën samen gesmeed worden tot een geheel wat Nederland weer op de rails krijgt.

In mijn ogen is Nederland door de verkiezingsuitslag nog nooit zo dicht in de buurt van een totale ontsporing geweest en ben ik erg geïnteresseerd in hoe het zich in de komende maanden zal ontwikkelen. Ik denk dat we een eindeloze formatie krijgen of een kortstondige periode met een verharding in politieke retoriek waarbij anders denkende steeds rechter tegen over elkaar komen te staan.

Wilders past namelijk niet in het Nederlandse politieke systeem. Hij is een extremist in onze politieke cultuur. Het Haagsche is een logge achterlijke mastodont die draait op papiermolens en ellenlange discussies, op nuance waarin de gulden middenweg het wint en niemand volledig zijn standpunten kan uitvoeren want er moet altijd meer water in dan wijn.

Wilders gaat daar of in mee en wordt waar hij zo tegen is, of hij gaat er tegen in en het Haagsche zal zich tegen hem keren en dan staan we binnen de kortste keren weer bij de stembus.

Limburg, 5,2% niet Westerse allochtonen, momenteel 28,2% PVV-stemmers :roflol: xenofobe zooi daar.
Of die mensen zien wat er in de steden gebeurd en stemmen preventief. Of gaan werken in die steden en wensen een regering die wat doet aan de problematiek daar. Of die willen gewoon een algemeen rechtser bestuur voor heel het land.

Die mensen meteen afschilderen als xenofoob zou vaak wel eens te kort door de bocht kunnen zijn. Voor zover ik weet gaat het over de landelijke regering in Nederland, dus de lokale situatie doet er eigenlijk minder toe.

Natuurlijk heeft iedere partij belachelijke standpunten, genoeg proefballonetjes die op niks uitlopen. Helaas kost dat soms geld, zie de spitstrook ideeen van jaren terug of het rekening rijden dat nu niet wordt ingevoerd. Alleen al het verkennen van die plannen kost klauwen vol met geld en als het uitgevoerd wordt zoals de oude spitsstroken kost het nog meer.
Dat is dus de reden dat ik niet op de grote partijen stem. Misschien moet ik een eigen partij oprichten volgende keer.

Ik heb niet op de piratenpartij gestemd o.a. vanwege de kortzichtigheid wat betreft "toetsing van kennis moet los staan van verplichting om lessen te volgen".

:dunno:
Zoals ik al zei, iedere partij heeft slechte standpunten. De piratenpartij heeft echter weinig invloed, ze hebben helaas zelfs geen zetel gehaald, daardoor stap ik makkelijker over slechte standpunten heen.

Alhoewel ik het met dit standpunt deels zeker eens ben. Ik heb afgelopen jaar geregeld lessen gehad waarvan ik dacht: wat doe ik hier? Die toetsen haal je ook wel zonder daar aanwezig te zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven