MuscleMeat

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Er zijn veel kiezers overgelopen van CDA en SP naar de PVV. Dat is toch wel opmerkelijk. Waren dat eerder dan ook halve garen of is er toch iets meer aan de hand? Ik weet het niet maar ruim 1,5 miljoen mensen stemmen op de PVV. Dat vind ik een behoorlijk hoog aantal.
Ik denk overigens wel dat sentiment inderdaad een groot deel van de mensen heeft doen besluiten om PVV te stemmen. Ik zag gisteren op Ned 1 dat de PVV helemaal niet zoveel laagopgeleiden heeft als stemmers als ik had gedacht. Het merendeel was middelbaar opgeleid.

Volgens RTL in de 40% laagopgeleid en 13% hoogopgeleid. Grootste aandeel laagopgeleiden van alle partijen en kleinste aandeel hoogopgeleiden. Geen idee hoe RTL exact aan die gegevens komt verder.

Wacht gewoon af, bekijk en hoor die 24 PVV Kamerleden aan zou ik zeggen. Dit is wat 'jullie' vertegenwoordigd. Sterkte daarmee.

Laatst bewerkt:
Hoe kan het dat een ''hoogopgeleide'' PvdA'er enkele belachelijke standpunten niet doorziet? Ik noem bijvoorbeeld km-heffing en bankenbelasting.

Dit soort reflectie is te waarderen maar ik neem aan dat je begrijpt dat een land besturen een vrij complexe zaak is?

Het lijkt me verstandig, voor letterlijk iedereen, dat mensen 'die niet zo goed op de hoogte van de politiek zijn' simpelweg geen invloed kunnen uitoefenen op politiek. Voor het rijden met een auto moet je perse een rijbewijs hebben, ik zie niet in waarom dat niet opgaat voor zoiets belangrijks als stemrecht.

ja maar ik blijf toch van mening dat vaak juist de overcorrecte mensen juist weinig van politiek weten. ik praat niet echt met een brabo accent en kom wel hier en daar en als je dan met mensen praat die zich een stapje hoger als jou VOORDOEN dan kunnen ze veel lullen maar eigenlijk zegggen ze nix en het raakt nog kant nog wal
maarja iedereen zijn mening...het is wel een goed een gesprek over toch een belangrijk onderwerp

ben zelfs speciaal even uit bed gekomen om even politiek gedoe te checken(nachtdienst gehad)

Toch vind ik het weer raar dat NOS met het soort statistieken komt over het opleidingsniveau binnen een partij als PVV. Ze deden dat toen ook al bij LPF. Gaan ze ook het aandeel allochtonen binnen de PvdA bekijken, en zelfs het aandeel wat niet eens nederlands praat. Gaan ze ook neerzetten wat het opleidingsniveau binnen bv de VVD is? We weten nu wel dat je jezelf diep en diep moet schamen als je op de PVV stemt, dat je heel stout en super dom bent. Dat jij eigenlijk de reden bent waarom die zielige allochtonen niet goed integreren omdat mensen zoals jij er voor zorgen dat ze zich hier niet thuis voelen.

Mensen zijn niet halfgaar, maar bang en die angst is door Wilders uitgebuit. Er zitten gevaren in extremisme dat kan niemand ontkennen.

Het is belachelijk om te denken dat in een dorp een moslim extremist jou levensstijl komt verpesten en helemaal belachelijk om een complete geloofsovertuiging als reëel gevaar voor de Nederlandse samenleving te zien. Maar door het aanhangen van die absurditeiten schept men een werkelijkheid die dichter bij hun komt te staan.

Die extremisten vinden namelijk dat alles wat hun tegen werkt vergelding verdient.

Door Wilders groot en belangrijk te laten worden zorgt voor een bevestiging naar de extremisten dat wij een gevaar zijn. Waardoor de kans het grootst is dat er een bevestiging komt van het geen wat Wilders predikt.

Nuance is wat het wint van extremisme niet vuur met vuur bestreiden dan staat binnen de kortste keren de wereld in brand, het geen waar men zo bang voor is.

Ga het debat met mensen aan en stop boven al niet mensen zo makkelijk in het zelfde hokje, onderdrukking van moslims zorgt er voor dat ze hun rug naar de samenleving keren en zich gaan verschuilen in extremisme.

De linkse aanpak lijkt laf maar houd rekening met de aard van de mens, het verlangen naar vrijheid en eigenwaarde. Iets wat mensen hoe dan ook willen bereiken goedschiks of kwaadschiks.

Volgens RTL in de 40% laagopgeleid en 13% hoogopgeleid. Grootste aandeel laagopgeleiden van alle partijen en kleinste aandeel hoogopgeleiden. Geen idee hoe RTL exact aan die gegevens komt verder.

Wacht gewoon af, bekijk en hoor die 24 PVV Kamerleden aan zou ik zeggen. Dit is wat 'jullie' vertegenwoordigd. Sterkte daarmee.

dat zegt toch heel weinig. o o o heb al zoveel mensen leren kennen met hoge opleidingen die totaal niets van de samenleving weten..,niets op sociaal vlak,niet als vader/moeder. ze verstaan alleen een paar cijfertjes en verder kunnen ze niet met je communiceren.

je zal idd veel jongens in ene spijkerbroek en nikes zien bij de aanhang pvv EN?
alsof de aanhang van een pvda bijvoorbeeld er niet achterlijk uit ziet.

maar bij de wilders aanhang zoomen ze de camera wel in op een bomberjackie of iemand waar van de ogen scheven staan

ja maar ik blijf toch van mening dat vaak juist de overcorrecte mensen juist weinig van politiek weten. ik praat niet echt met een brabo accent en kom wel hier en daar en als je dan met mensen praat die zich een stapje hoger als jou VOORDOEN dan kunnen ze veel lullen maar eigenlijk zegggen ze nix en het raakt nog kant nog wal
Ik denk dat het onderwerp aan allebei de kanten wat 'slechte discussie technieken' opwekt. Ik merk dat op op mijn werk, opleiding, kroeg etc etc..
Het lijkt er soms op dat zodra het over politiek gaat mensen ineens te emotioneel worden en/of er te weinig van weten (Zoals Klaas ook meld hierboven) Maarja democratie is het best werkende systeem tot nu toe (volgens mij) dus ik zou niet weten wat we hieraan moeten doen helaas..

Toch vind ik het weer raar dat NOS met het soort statistieken komt over het opleidingsniveau binnen een partij als PVV. Ze deden dat toen ook al bij LPF. Gaan ze ook het aandeel allochtonen binnen de PvdA bekijken, en zelfs het aandeel wat niet eens nederlands praat. Gaan ze ook neerzetten wat het opleidingsniveau binnen bv de VVD is? We weten nu wel dat je jezelf diep en diep moet schamen als je op de PVV stemt, dat je heel stout en super dom bent. Dat jij eigenlijk de reden bent waarom die zielige allochtonen niet goed integreren omdat mensen zoals jij er voor zorgen dat ze zich hier niet thuis voelen.
PVV stemmers:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

VVD stemmers:

PvdA stemmers:

CDA stemmers:

maar bij de wilders aanhang zoomen ze de camera wel in op een bomberjackie of iemand waar van de ogen scheven staan
Komt omdat een hoop van de intelligentere PVV stemmers liever anoniem willen blijven.. Dit i.v.m. demonisering etc.. denk ik!

Over halve garen gesproken..

Nebahat Albayrak, u weet wel, staatssecretaris van Justitie en nummer 2 op de PvdA lijst. Daar las ik enige tijd in de Panorama een opmerkelijk stukje over.

Het artikel ging eigenlijk over Awa, de Iraaks-Koerdische jongen die zijn vriendin in brandt(!) stak omdat hij jaloers was.

op 12 mei 2007 brengt Albayrak een werkbezoek aan de TBS-kliniek in Oostrum. Awa vertelt 'Aan het eind van het feestje wilde Albayrak onze cellen bekijken, dus nam ik haar mee. Ik was tien minuten met haar alleen in mijn cel. Plotseling kwam er een fotograaf die een foto wilde nemen. Albayrak vond dat prima. Ze sloeg opeens een arm om mij heen en ze rook erg lekker. Na een leuk gesprek gevoerd te hebben ging ze er weer vandoor..

Hier komt weer duidelijk naar voren wat voor naïeve en incapabele mensen de PvdA op haar kieslijst heeft staan.

Niet gaf ze onlangs nog honderd asielzoekers toch een verblijfsvergunning terwijl ze waren afgewezen door het IND(!) ze gaat ook met TBS-ers nonchalant op de foto zonder enig besef van hun verleden..

Laatst bewerkt:
dit soort reflectie is te waarderen maar ik neem aan dat je begrijpt dat een land besturen een vrij complexe zaak is?

Klinkt als een jaren '50 schoolmeester

het lijkt me verstandig, voor letterlijk iedereen, dat mensen 'die niet zo goed op de hoogte van de politiek zijn' simpelweg geen invloed kunnen uitoefenen op politiek. Voor het rijden met een auto moet je perse een rijbewijs hebben, ik zie niet in waarom dat niet opgaat voor zoiets belangrijks als stemrecht.

hoe bepaal je wie wel en wie niet?

Niet om Nebahat Albayrak te verdedigen maar het enige menselijke wat we met die jongen hadden kunnen doen was natuurlijk ook gewoon in brand steken.

Snap best dat je wat tact van Albayrak verwacht maar meer als ongelukkig kan je zoiets niet noemen.

hoe bepaal je wie wel en wie niet?

Inderdaad heel lastig.

Ik denk dat een opgevoerde versie van Kieskompas of stemwijzer vortaan moet bepalen waar je voorkeur naar uitgaat. Mag je kiezen uit twee partijen waarmee je het meest over een komt.

Hehe, een beetje respect voor Wilders stemmers. Als jij zo verschrikkelijk slim bent, waarom ben je dan niet rijk? En voor de rest praat jij als een typische verliezer, een slechte verliezer welteverstaan.
Brutal redenatie vermogen :roflol:

Dit soort reflectie is te waarderen maar ik neem aan dat je begrijpt dat een land besturen een vrij complexe zaak is?

Het lijkt me verstandig, voor letterlijk iedereen, dat mensen 'die niet zo goed op de hoogte van de politiek zijn' simpelweg geen invloed kunnen uitoefenen op politiek. Voor het rijden met een auto moet je perse een rijbewijs hebben, ik zie niet in waarom dat niet opgaat voor zoiets belangrijks als stemrecht.
Tsja, dat toornt wel flink aan de democratie. Niets op tegen verder, maar in eend emocratische heilstaat als Nederland ondenkbaar natuurlijk.

Hoe kan het dat een ''hoogopgeleide'' PvdA'er enkele belachelijke standpunten niet doorziet? Ik noem bijvoorbeeld km-heffing en bankenbelasting.
Tsja. Wat voor jou belachelijke ideeën zijn kunnen voor andere prima ideeën zijn.

Ik denk dat het onderwerp aan allebei de kanten wat 'slechte discussie technieken' opwekt. Ik merk dat op op mijn werk, opleiding, kroeg etc etc..
Het lijkt er soms op dat zodra het over politiek gaat mensen ineens te emotioneel worden en/of er te weinig van weten (Zoals Klaas ook meld hierboven) Maarja democratie is het best werkende systeem tot nu toe (volgens mij) dus ik zou niet weten wat we hieraan moeten doen helaas..
Democratie zuigt. Afschaffen, sowieso.

Over halve garen gesproken..

Nebahat Albayrak, u weet wel, staatssecretaris van Justitie en nummer 2 op de PvdA lijst. Daar las ik enige tijd in de Panorama een opmerkelijk stukje over.

Het artikel ging eigenlijk over Awa, de Iraaks-Koerdische jongen die zijn vriendin in brandt(!) stak omdat hij jaloers was.

Hier komt weer duidelijk naar voren wat voor naïeve en incapabele mensen de PvdA op haar kieslijst heeft staan.

Niet gaf ze onlangs nog honderd asielzoekers toch een verblijfsvergunning terwijl ze waren afgewezen door het IND(!) ze gaat ook met TBS-ers nonchalant op de foto zonder enig besef van hun verleden..
Boehoehoe, ze gaat op de foto met een tbs-er. Afschieten die turkse snol.

Haha jij bent echt een gefrustreerde mafketel. Gelukkig hebben de verkiezingsuitslagen meer invloed op onze politiek dan een aan internet-verslaafde administrator met wat simplistische k*t filmpjes..

Ach beter dan een gefrustreerde xenofobe negationist. Het filmpje is gewoon een weergave van feiten of ontken je deze feiten ook al? Ben je wel gewend natuurlijk.

@beginnerbb
Iemand met één zin per quote neem ik niet eens serieus..

Terug
Naar boven