XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Wilders heeft op zijn minst gezegd dat hij niks heeft tegen de moslims als persoon maar tegen de Islam als religie. Allochtonen die zich aanpassen, scholen en een baan zoeken zijn van harte welkom om te blijven. Maar crimineel, uitkeringvretend tuig mag het liefste de koffers terugpakken.
Hoe kan iemand het hier niet mee eens zijn?

Wat een naïef gelul, dit is wat hij zegt ja maar als je luistert en kijkt naar zijn retoriek, zijn terminologie dan weet je dat dat hij opzettelijk grote groepen wegzet. De term kopvoddentax is daar maar een enkele voorbeeld van. Verbod op de Koran is wellicht nog idioter en treffender. Het is ook zo gemakkelijk om te roepen dat je 'tuig' eruit gaat zetten terwijl je het veelal hebt over onvolwassen tieners of jonge volwassenen die je met de beste bedoelingen nooit het land uit kan zetten simpelweg omdat dit land meer hun eigen land is dan welk ander land dan ook. Dan heb ik het niet eens over de juridische basis van dergelijke lulkoek.

Ik ga voor een Godwinnetje en dat boeit me even geen reet maar ik ken nog iemand die een uur achter elkaar kon speechen zonder het beestje bij de naam te noemen terwijl toch iedereen door had wat zijn echte intenties waren achter de woorden die je met wat 'goede' wil daar waar nodig kon vergoelijken.

Laatst bewerkt:
Extremisme betekend dat het doel de middelen heiligt.
Volgens mij moet je extremisme eens opzoeken in het woordenboek, extremisme betekend heel veel meer dan 'het doel heiligt de middelen'..
wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Extremisme
encyclo.nl: http://www.encyclo.nl/begrip/extremisme

Ben het wel met je eens dat de PVV met zijn moslim standpunt ver van de andere partijen afstaat.
Zo komt het volgens mij door de politiek correcte multiculturele instelling van het westen dat het nog steeds redelijk normaal is dat als je kritiek hebt op de islam (gek genoeg niet als je een ander geloof bekritiseerd) dat je meteen een racist genoemd wordt. Terwijl dat op zijn minst geen correct nederlands is..

Dat begrijp je niet helemaal goed..
Wilders heeft een probleem met de islam als Islamitische theologie, maar heeft geen probleem met moslims die hun eigen normen en waarden boven die in de Koran stelt. snap je het verschil?

Nee en zo verwoordt hij het ook niet. Inmiddels is het gewoon de islam is k*t en daarmee verklaar je ook iedere aanhanger als k*t.

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."

De islam en zijn aanhangers zijn dus k*t.
"Hoe dominanter de islamitische cultuur in Nederland wordt hoe verder we af zullen draaien van alles wat te maken heeft met vrijheid, tolerantie en gelijkheid. Omdat de islam in tegenstelling tot andere religies niets anders zal accepteren dan de islam." "De samenleving zal dan veranderen ten negatieve. Het is geen 'clash of civilizations', maar een botsing tussen cultuur en barbarisme en achterlijkheid."

Alle moslims willen ons dus overnemen

"Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien."

Volledige groep beledigen, ook al doen ze meestal niemand kwaad. Wat boeit het nou welk boek ze thuis lezen?

"Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."

Iedere moslim is dus ook een fascist, abject en fout.

Kan nog wel even doorgaan maar Wilders is niet alleen tegen de radicale islam aan het strijden, voor hem is de islam radicaal en iedere moslim in feite net zo radicaal. Ze nemen ons over!

Waar blijft de analyse van de PvdA in Amsterdam EricR? Is het niet frappant dat men massaal daar op de PvdA stemt terwijl Cohen er daar een puinhoop van gemaakt heeft? Zegt dat niet iets over het kiesniveau van dat volk? Want de meeste zullen daar PvdA stemmen omdat ze anti-Wilders zijn.

Wat me ook opvalt is de kinderachtige manier waarop Wilders wordt gedemoniseerd. Posters worden toegetakeld e.d. Zo kwam ik net nog een aantal posters van Wilders tegen waarop een snorretje is gestift. De rest van de posters werd ongemoeid gelaten. Hetzelfde geldt voor zo'n recent onderzoek waarin stond dat sommige ambtenaren niet onder het bewind van Wilders zouden willen werken. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit geroepen heb toen de PvdA dit land door het slijk haalde?

Dat is pas van bedroevend en kinderlijk niveau, maar daar hoor ik bijna niemand over. Men heeft het maar te accepteren. Dat is nou democratie.. :roflol:

Wilders heeft door zijn houding ook zichzelf in de hoek gezet waar de klappen vallen.
Ik respecteer Wilders als persoon net als ieder ander.

Zijn mening en vooral de eenduidige botte manier waarop die geformuleerd wordt hoef ik niet te respecteren en daar zal ik ook altijd tegen zijn.

Ik snap wel waarom mensen niet voor hem willen werken hij is namelijk ongenuanceerd en predikt zijn standpunten als ultieme waarheden. Als je het daar niet mee eens bent is het in mijn ogen logisch dat je niet voor zoon persoon wil werken. De rede dat andere partijen die reactie niet op roepen komt door het feit dat die partijen door debat een algemene waarheid willen bereiken.

Voor de televisiecamera's zijn excuses aanbieden aan de Marokkaanse gemeenschap want het is niet zo dat ze 5x zoveel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit maar 6x.

Dit is sarren, expliciet alle Marokkanen tegen de schenen schoppen. Ook de Marokkanen die goede maatschappelijke posities hebben verworven, ook de Marokkanen die de Nederlandse taal beter beheersen dan de gemiddelde PVV klapmongool en een heldere inzicht hebben in de Nederlandse cultuur dan een of andere pvv-stemmende rukmongool in Rucphen die nog nooit van zijn leven zijn geboorteplaats is uitgeweest en een partijboekje van welke partij dan ook onder ogen heeft gehad .

Laatst bewerkt:
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar zoals je zelf al aangeeft wonen er in steden 50-60-70% allochtonen en die stemmen gewoon nauwelijks PVV. Dan heb je nog 50-40-30% stemmen te verdelen tussen links en rechts, en gezien steden zeer verdeelt zijn qua politieke voorkeur zal dit nooit een grote vijver zijn voor rechts om uit te vissen.

Minder dan 50%, eerder tegen de 40% en lager als je kijkt naar niet Westerse allochtonen. Feit blijft dat grote steden bepaalde problematiek veel meer kennen dan dorpen of kleine steden in Limburg of Zeeland en die inwoners van Limburg en Zeeland buiten de media vaak niet eens regelmatig in contact komen met allochtonen.

Waar blijft de analyse van de PvdA in Amsterdam EricR? Is het niet frappant dat men massaal daar op de PvdA stemt terwijl Cohen er daar een puinhoop van gemaakt heeft? Zegt dat niet iets over het kiesniveau van dat volk? Want de meeste zullen daar PvdA stemmen omdat ze anti-Wilders zijn.

Waar heb je het over? Volgens mij wijst onderzoek uit dat een meerderheid van Amsterdammers positief te spreken is over het functioneren van hun ex-burgemeester.

Volgens mij moet je extremisme eens opzoeken in het woordenboek, extremisme betekend heel veel meer dan 'het doel heiligt de middelen'..
wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Extremisme
encyclo.nl: http://www.encyclo.nl/begrip/extremisme

Ben het wel met je eens dat de PVV met zijn moslim standpunt ver van de andere partijen afstaat.
Zo komt het volgens mij door de politiek correcte multiculturele instelling van het westen dat het nog steeds redelijk normaal is dat als je kritiek hebt op de islam (gek genoeg niet als je een ander geloof bekritiseerd) dat je meteen een racist genoemd wordt. Terwijl dat op zijn minst geen correct nederlands is..

extremisme
ex - tre` mis - me het -woord het gaan, het toepassen van beginselen tot het uiterste;
Dat is exact wat wilders doet binnen het Haagsche

Wat een naïef gelul, dit is wat hij zegt ja maar als je luistert en kijkt naar zijn retoriek, zijn terminologie dan weet je dat dat hij opzettelijk grote groepen wegzet. De term kopvoddentax is daar maar een enkele voorbeeld van. Verbod op de Koran is wellicht nog idioter en treffender. Het is ook zo gemakkelijk om te roepen dat je 'tuig' eruit gaat zetten terwijl je het veelal hebt over onvolwassen tieners of jonge volwassenen die je met de beste bedoelingen nooit het land uit kan zetten simpelweg omdat dit land meer hun eigen land is dan welk ander land dan ook. Dan heb ik het niet eens over de juridische basis van dergelijke lulkoek.
Hij zet moslims die onze maatschappij willen omzetten naar een Sharia-staat(=einddoel) buiten spel.. Gemodereerde moslims mogen gewoon blijven, en hoeven niet eens zoals niet-moslims in Saoudi-Arabia en Iran bijvoorbeeld meer belasting te betalen.
Ik denk dat Wilders zich soms gedwongen voelde om lekkere uitdagende statements te maken omdat hij anders genegeerd zou worden.

Flauw trouwens dat je voordat je tegenargumenten geeft eerst even met een tekst als "naïef gelul" komt.. Dat komt niet zo heel erg volwassen over IMHO

Kom zelf met een analyse, wat boeit mij de PvdA nou? Of zet de PvdA ook aan tot haat of heeft de PvdA beginselen die duiden op xenofobie, racisme, onderdrukking etc?

Amsterdam zal toch blij zijn geweest met Cohen en is het beeld dat de gemiddelde Nederlander heeft van Cohen niet in overeenstemming met wat hij in Amsterdam heeft bereikt. Vergeet niet dat Wilders nog niks heeft bereikt en nu alleen wordt afgerekend op woorden terwijl Cohen wordt afgerekend op gevoerde politiek.

Flauw trouwens dat je voordat je tegenargumenten geeft eerst even met een tekst als "naïef gelul" komt.. Dat komt niet zo heel erg volwassen over IMHO

Ja, de woorden van Wilders één op één voor waar aannemen zonder structureel naar zijn acteren te kijken over een langere periode getuigt van naïviteit, of zal ik gewoon direct zeggen dat het aangeeft dat je dan te stom bent om zelf je reet af te vegen?

Wat me ook opvalt is de kinderachtige manier waarop Wilders wordt gedemoniseerd. Posters worden toegetakeld e.d. Zo kwam ik net nog een aantal posters van Wilders tegen waarop een snorretje is gestift. De rest van de posters werd ongemoeid gelaten. Hetzelfde geldt voor zo'n recent onderzoek waarin stond dat sommige ambtenaren niet onder het bewind van Wilders zouden willen werken. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit geroepen heb toen de PvdA dit land door het slijk haalde?

Dat is pas van bedroevend en kinderlijk niveau, maar daar hoor ik bijna niemand over. Men heeft het maar te accepteren. Dat is nou democratie.. :roflol:

Ik zag ook een poster van Femke Halsema met oogkleppen op. Moest er wel om lachen eigenlijk.
Laat eerder het niveau van de gemiddelde PVV fan zien om hier een punt van te maken

Volgens RTL in de 40% laagopgeleid en 13% hoogopgeleid. Grootste aandeel laagopgeleiden van alle partijen en kleinste aandeel hoogopgeleiden. Geen idee hoe RTL exact aan die gegevens komt verder.

Wacht gewoon af, bekijk en hoor die 24 PVV Kamerleden aan zou ik zeggen. Dit is wat 'jullie' vertegenwoordigd. Sterkte daarmee.

De PVV vertegenwoordigt mij niet. Beetje sip van je als ik kritiek heb op je simplistische gegeneraliseer dat je mij direct schaart onder de "halve gare PVV-stemmer"

'Jullie' stond daar met een reden tussen aanhalingstekens, ik heb geen enkel moment het idee gehad dat jij je stem aan de PVV zou geven.

De PVV vertegenwoordigt mij niet. Beetje sip van je als ik kritiek heb op je simplistische gegeneraliseer dat je mij direct schaart onder de "halve gare PVV-stemmer"

De wereld van Klaaswitz :

Klaaswitz <<>> Halve garen. Meer smaken zijn er niet :D

Kijk, er zijn gewoon ontzettend veel halve zolen maar echt nog niet zoveel dat we heel pessimistisch moeten gaan doen :D

Ja, de woorden van Wilders één op één voor waar aannemen zonder structureel naar zijn acteren te kijken over een langere periode getuigt van naïviteit, of zal ik gewoon direct zeggen dat het aangeeft dat je dan te stom bent om zelf je reet af te vegen?
Zo vindt de andere partij jou waarschijnlijk ook zeer naïef & stom dat je het gevaar van het groeiende moslim-extremisme niet lijkt te zien.
Maar proberen ze dat soort kreten uit deze discussie te houden om deze niet te verpesten.. Nog even wachten en er komt iemand met de tekst: "Iedereen die PVV heeft gestemd ontkent de holocaust" :mad:
Allemaal onzin en het voegt helemaal niet toe aan de discussie..

Terug
Naar boven