XXL Nutrition

Wat vinden jullie van Henk Vissers's trainingmethode?

1 ding:
Ook ik heb in de loop der jaren diverse Anabolica gebruikt, echter wel in lage doseringen en niet die mega doseringen van nu.
nou ja 2 dan:
Een echt goed lichaam kun je nog steeds opbouwen door keihard trainen, goed eten en rust. Een lichte medische ondersteuning (2x per jaar) is je eigen keuze.

maar toch, intrigerend, misschien dat ik het toch een poosje ga proberen.

Frenkpie zei:
?
En waarom denk je dat iedereen zn onderarmen overbelast wordt? Jij vindt dus dat je je onderarmen nooit apart hoeft te trainen omdat ie met andere compound oefeningen al voldoende (of zelfs teveel) belast wordt om te groeien?

De onderarmen worden bij zo'n beetje elke oefening die je vor je bovenlichaam doet belast (en zelfs bij sommige been oefeningen zie ik witte knokkels) Dat is dus al een soort van high volume training.

Nog eens een apparte workout met veel reps er bij doen heeft imo dus weinig zin. Wat niet wil zeggen dat ik tegen onderarm training ben, maar dan gewoon met een 5-12 reprange. Uiteindelijk is het doel van de apparte training kracht/massa.

3XL zei:
De onderarmen worden bij zo'n beetje elke oefening die je vor je bovenlichaam doet belast (en zelfs bij sommige been oefeningen zie ik witte knokkels) Dat is dus al een soort van high volume training.

Nog eens een apparte workout met veel reps er bij doen heeft imo dus weinig zin. Wat niet wil zeggen dat ik tegen onderarm training ben, maar dan gewoon met een 5-12 reprange. Uiteindelijk is het doel van de apparte training kracht/massa.

Kijk, precies wat ik dus ook denk. Worden veel gebruikt dus heeft veel herhalingen weinig nut.

3XLIk denk ook niet dat Henk zomaar op dit schema gekomen is maar dat hij na experimenteren geconstateerd heeft dat dit voor hem werkt [/QUOTE zei:
:thumbup:
En zo is het.

Dit is best een grappige thread. Eerst lees ik de kritiek op de trainingsmethode van Henk Visser, en daarna bekijk ik de foto’s van Henk Visser. Volgens mij weet Henk Visser prima waar ie mee bezig is. :D

Het is idd zo dat wat voor Henk Visser werkt nog niet voor iedereen hoeft te werken. De meesten onder ons hebben helaas ietsiepietsie minder aanleg als Henkiepenkie.
Maar zijn trainingsmethoden zijn wel het proberen waard als je eens wat anders wilt.

To each its own...maar ik blijf erbij, als dat schema door een onbekende gepost zou worden, zou iedereen het afkeuren.

Euh...vind persoonlijk dat het teveel hh zijn. Vind zijn kuiten niets voorstellen voor zo iemand. Ik doe zelf altijd 3*10 met een maximaal gewicht dat ik de oefn nog goed kan uitvoeren, soms 20hh afh hoe ik mij voel die dag. En moet zeggen dat ik grotere kuiten heb, en het is niet genetisch zo dat ik ze altijd al gehad heb. Ok... ha staat wel iets droger in zijn kuiten ;).

Ik dacht trouwens ook dat kuiten niet perse veel volume aan kunnen, maar zijn te zwaar getraind kunnen worden (in gewicht dan) en dat hun frequentie hoger ligt dan andere spieren.

Basis eetschema voor BB om droger en zwaarder te worden

Ontbijt: Whey-proteine shake 35 gram, 4 eetlepels bambix) in water).
2 snee bruin brood met honing
Tussendoor: 1 multivitamine
1 banaan
3 boterhammen
125 gr kipfilet

lunch: 125 gr volkoren rijst
125 gr. Gehakt
50 gr. Groente

Tussendoor: 250 gram kwark en 1 eetlepel proteine
3 Muslie bollen
1 Appel

Tussendoor: 4 eiwitten, 1 eigeel
3 boterhammen met 100 gram tonijn
1 banaan

Avondeten: 225 gr. Aardappelen of 125 gr. Rijst
125 vis, kip of vlees.
Groenten onbeperkt.

Avond: 400 gram magere kwark
4 eetlepels brinta

Avond: 30 gram eiwit-shake (eiwit 85) + 4 eetleps brinta

Nou jongens allemaal aan dit dieet, want je kan zwaarder EN droger tegelijk worden..?!!?!

wat een bullshit allemaal

Ik vind het bodbuilding gedoe hier allemaal een beetje overdreven.
Dit is ook echt mijn laatste post hier op het forum.

Alle topbodybuilders zijn gewoon aan de dope.

Ik heb wel vaker van die wedstrjdgasten gezien en als ze een maand stoppen met trainen zijn ze net plumppudding, slappe hap.

Alleen met dope kunnen die gasten trainen.

theRb zei:

Ik heb wel vaker van die wedstrjdgasten gezien en als ze een maand stoppen met trainen zijn ze net plumppudding, slappe hap.

Goodbye, farewell, have a nice life, toedels, doei !

theRb zei:

doei, fl**ker dan maar op...

theRb zei:

Kom eens gezellig bij 1 van ons langs om dat te zeggen! fl**ker.

haha dat jullie op dat soort mensen reageren. Te grappig!

Centaur zei:
Kom eens gezellig bij 1 van ons langs om dat te zeggen! fl**ker.

Hee, gedraag je even wil je. !!

Trouwens, hij (theRB) heeft gelijk:
- Alle pro-bodybuilders gebruiken drugs (AS)
- Als je een flinke poos niet traint verdwijnt je fysiek (kijk maar naar hoe Levrone er op DIT moment uitziet). En als je niet strak op je vet% let ga je er opgeblazen uitzien (kijk maar naar Lee Priest)
- Veel BB'ers gebruiken stimulerende middelen voor de workout, caffeine, efedrine, (of erger) ....
- En HIJ vind het wat overdreven, nou, dat is zijn mening, ik kan het me voorstellen.

theRb zei:

Ha! heerlijk, dit soort mensen zijn er te weinig op DBB. Als ik eens een slechte dag heb wil ik dat op iemand afreageren. Maar dat moet wel een onsympathiek iemand zijn.

Jullie raden het misschien al wel, the RB vind ik hoogst onsympathiek.
Komt ie:

ZWEETNEK! ZWEETNEK! ZWEETNEK! ZWEETNEK!
En je bent ook een ongelooflijke pony!
Sterker nog, je bent een zweetnek pony!
Hoppa, nog wat negatieve karma d’r achteraan.

Aahhh, dat luchtte op. :p

Eigenlijk vind ik het wel goed dat theRB dat “bodybuilding gedoe” maar overdreven vind. Hoe meer mensen die mening delen hoe minder concurrentie. :D

wazzup zei:
Hee, gedraag je even wil je. !!

Trouwens, hij (theRB) heeft gelijk:
- Alle pro-bodybuilders gebruiken drugs (AS)
- Als je een flinke poos niet traint verdwijnt je fysiek (kijk maar naar hoe Levrone er op DIT moment uitziet). En als je niet strak op je vet% let ga je er opgeblazen uitzien (kijk maar naar Lee Priest)
- Veel BB'ers gebruiken stimulerende middelen voor de workout, caffeine, efedrine, (of erger) ....
- En HIJ vind het wat overdreven, nou, dat is zijn mening, ik kan het me voorstellen.
Er zijn zat BB`ers die hard trainen voor resultaat zonder AS aan te raken, voor hun is die opmerking een beledeging.

Ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk :)
Voor mij is het allemaal goed zolang een prof maar niet begint over zijn 'gezonde levensstijl' :D

Centaur zei:
Er zijn zat BB`ers die hard trainen voor resultaat zonder AS aan te raken, voor hun is die opmerking een beledeging.

pro's ?

ik reken pro-hormonen (tribulus, dhea, etc), diuretica, clen en T3 even mee...

Hij had het over top-bodybuilders, ik neem aan dat hij het had over de line-up van de olympia. (niet over Hans Kroon), je gaat me toch niet vertellen dat die clean zijn he ?

wazzup zei:
pro's ?

ik reken pro-hormonen (tribulus, dhea, etc), diuretica, clen en T3 even mee...

Hij had het over top-bodybuilders, ik neem aan dat hij het had over de line-up van de olympia. (niet over Hans Kroon), je gaat me toch niet vertellen dat die clean zijn he ?
Een ander persoon die zijn levensstijl aan BB wijd en er steeds weer geld in steekt, is in mijn ogen ook een pro hoor, je hoeft niet altijd 3 meter breed te zijn en grote wedstrijden gewonnen te hebben om een echte pro te zijn. (in mijn ogen dan)

Terug
Naar boven