Fitness Seller

Water Drinken

4 Liter Melk ( Gaat 1,5 liter op door Brinta, 1 liter op door Shakes )
2 Liter Water

0.10ltr incombi trainingsdagen

drink meer limo/ ice tea etc
**** water serieus smakeloze bagger....ok ok als het echt warm is en ik heb dorst dan gaat het wel maar liever iets met smaak!

Vrij wel geen water. Het enige wat ik drink is vruchtensap en koffie.

4-6 liter water per dag
tijdens training 1-2 liter

waarom? lekkerste drinken eigenlijk

Er is geen enkel bewijs dat veel water drinken ook maar iets doet, behalve een paar extra trips naar de plee. Je krijgt er geen mooie huid van en je herstelt er niet sneller van. Gewoon een fabeltje, gebaseerd op "hoe meer ik plas, hoe meer afvalstoffen ik afvoer", uiteraard gepromoot door Spa.

In werkelijkheid heeft je lichaam doorgaans genoeg aan wat je drinkt én eet (voedsel = 80 % water). Alleen bij stevig vochtverlies tijdens inspanningen moet je water aanvullen om op niveau te blijven.

Nog een bekend fabeltje trouwens: dat caffeïne dehydrateert. Ja, van een kop koffie moet je naar de plee, maar je verliest er niet meer vocht door dan je had ingenomen.

Bron: Wat is nu gezond? (van hoogleraar Voedingsleer M. Katan)

P.S. Er is op zich niks tégen (veel) water drinken, maar er is wel degelijk zoiets als TE veel water. Je verdunt je elektrolyten, waardoor je lichaam ontregeld raakt. Van 4 liter in een half uur ga je dood.

Er is geen enkel bewijs dat veel water drinken ook maar iets doet, behalve een paar extra trips naar de plee. Je krijgt er geen mooie huid van en je herstelt er niet sneller van. Gewoon een fabeltje, gebaseerd op "hoe meer ik plas, hoe meer afvalstoffen ik afvoer", uiteraard gepromoot door Spa.

In werkelijkheid heeft je lichaam doorgaans genoeg aan wat je drinkt én eet (voedsel = 80 % water). Alleen bij stevig vochtverlies tijdens inspanningen moet je water aanvullen om op niveau te blijven.

Nog een bekend fabeltje trouwens: dat caffeïne dehydrateert. Ja, van een kop koffie moet je naar de plee, maar je verliest er niet meer vocht door dan je had ingenomen.

Bron: Wat is nu gezond? (van hoogleraar Voedingsleer M. Katan)

P.S. Er is op zich niks tégen (veel) water drinken, maar er is wel degelijk zoiets als TE veel water. Je verdunt je elektrolyten, waardoor je lichaam ontregeld raakt. Van 4 liter in een half uur ga je dood.

Van 1l op 10 dagen wellicht ook. Extremen zijn nooit gezond. Water drinken is gezond.

• Topic Starter Topic Starter
Oke interessant mensen, k zal s proberen wat meer te drinken structureel. Kijken of ik ook verschil ga merken.

volgens mij merk je er niet zoveel van als je normaliter voldoende vocht binnenkrijgt.

Ja de meningen zijn verdeeld.

Hoe meer je eet hoe meer je moet drinken.

Zelf drink ik zo'n 1 a 2l water per dag , de rest is melk/chocomelk.

had ik ook. water killed die shit, en als dat nog niet genoeg is elimineer je die shit als het nog eens combineert met visolie caps en/of lijnzaadolie. youll be pukkelfree, op zo af en toe is een enkele na

Drink 2-3L per dag. Altijd al gedaan. Zorg dat mijn urine helder blijft om al die slechte afvalstofjes mijn lichaam te doen verlaten!

had ik ook. water killed die shit, en als dat nog niet genoeg is elimineer je die shit als het nog eens combineert met visolie caps en/of lijnzaadolie. youll be pukkelfree, op zo af en toe is een enkele na

het is vooral op me rug.
nu ff gelijk 1 liter water erbij haha :P

gemiddeld 1 @ 2 liter./dag
in de zomer soms 3 liter :) en af en toe een literje melk.

Deze vond ik ook nog, wel een leuk artikel:

[Link niet meer beschikbaar]

Ik drink enkel barleduc, in het kraanwater zit fluoride van de Illuminati.

Terug
Naar boven