Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Als mijn latijn me niet in de steek laat heeft nomen est omen betekenis: de naam is een voorteken. Aangezien Penose boefje betekent, vind ik hem op dit moment vrij verdacht.
fabula acta est (het spel is afgelopen) zou ook kunnen, maar zie niet echt een verband.
Adelaar en liedje… heb ik nu nog geen antwoord op. Kom erop terug.
Ik denk dat de adelaar een hint is die moet leiden naar het vorige spel. Daar kwam het dier ook wel een aantal keer voor en het is niet echt iets dat ik associeer met sambascholen (tenzij misschien de veren ofzo?).
Gisteren niet echt actief meer geweest en het verhaal snel doorlopen. Nu net wat beter gelezen, en ik meen twee easy hints naar goeie rollen te zien. Als ik het bij het goede eind heb, mogen de hints wel wat moeilijker gaan worden
Ik wacht nog even op het verhaal. Ik heb enkele verdenkingen naar mogelijke cults. Zal ze na het verhaal posten, als daar niets instaat dat me van gedachte doet veranderen
Nu Porta de Pedra geen geldschieter meer heeft denkt men aan fusie met de rivaal. Op deze manier kunnen zij samen het carnaval winnen en daarmee ook de drugsoorlog winnen. Aangezien de helft van de leden van de sambaverenigingen al van beide clubs lid is geweest wordt er geen probleem gezien.
De sambaschool van Beija-Floris krijgt dus versterking. Vandaag wordt voor het eerst met de kostuums getraind, alle sambadansers en –danseressen zijn dan ook aanwezig. De mannen vergapen zich aan het nieuwe vrouwelijk bloot, de bouncende boobs, de shakiraschuddende bolle bibsen en de mooi opgemaakte dames en ‘dames’. Ze vinden het lastig om zich zo nog op hun eigen pasjes te concentreren en wie neemt het hen kwalijk? FabulaActaEst stapt daardoor per ongeluk op Woopys tenen, oepsie. De hele sfeer oosed coïtus, het is de start van hete passie die niet enkel tijdens het sambadansen zal plaatsvinden.
Wauter, Sanca, Penose, Lloydatoni en RockofAges werpen een jaloerse blik op MMAjunkie, die er met de meest begeerde dame vandoor lijkt te gaan. Deze dame heeft echter niet genoeg aan enkel MMAjunkie en maakt een keuze uit andere kwijlerds die voor haar staan. Zij snapt als geen ander wat je allemaal over moet hebben voor een rol als muze. Ze gaat er met meerderen vandoor, maar MMAjunkie, de zieligerd, wordt met een smoes aan de kant gezet door haar. De belofte voor een passievolle nacht met een groep, wordt gereduceerd tot een stomend trio, lichtelijk ouderwets dus. En waar dit plaats vindt vraag je je af? Bij de waterafvoer danst onze muze de nachtelijke salsa met haar twee dansers.
Het moment is bijna daar. De drumqueen moet gekozen worden. Wat een spanning brengt dat teweeg. Iedere dame hoopt dat zij gekozen wordt voor die rol, en de uitverkorene is. Je beeldt dan de ziel, de belichaming van het carnaval uit. Voor Beija-Floris ben je als muze De kolibrie! Natuurlijk is deze rol te verdienen. Door uitmuntend te dansen, je volledig te hebben gegeven gedurende het hele jaar met het maken van de kostuums, of….door coïtus of geld natuurlijk. Jimbooo, Imba, Origineel en vele anderen zijn druk bezig met hun campagnes…op alle mogelijke manieren. Wat gaat het er hier eigenlijk toch goedkoop aan toe.
Wat niemand weet is dat coïtus en geld precies de reden is geweest dat er geen moord heeft plaatsgevonden afgelopen nacht. Ze zijn ontglipt aan een flink drama en een grote nederlaag, maar wat zijn de kosten daarvan
Omdat veel van die gasten de politie ziet als 'verraders', 'Homo's', 'mietjes' en agentjes zich 9 van de 10 keer met andere dingen bezig houden. Hoewel dat in Brazilie wel een iets ander verhaal is, komt het in de drugswereld/onderwereld toch regelmatig voor dat agenten omgekocht worden. Agentjes zijn tegenwoordig lang niet altijd 'schoon'.
Beetje raar om te stellen dat een agent in een spel als dit een verwijzing zal zijn naar een slechte rol. Lloydatoni wil Goldberg hier echter blijkbaar in steunen en vindt het "mooi gevonden", terwijl er al veel betere argumenten waren naar Goldberg zelf.
Goldberg gaat veel te ver voorop om een cult te zijn in de strijd lijkt me, wil daarom best mee gaan op 1 van z'n 3 beschuldigingen, ook vanwege de nodige dag 1 lols
Hier probeert hij nog eens de mensen te doen denken dat Goldberg wel geen cult zal zijn, en wil hij meegaan op zijn 3 beschuldigingen, die in mijn ogen vrij duidelijk wanhoopspogingen waren om de stemming naar iemand anders te krijgen.
Aangezien Lloydatoni niet erg actief was, zou ik nog kunnen denken dat hij het spel niet helemaal volgde, maar waarom dan uitgerekend zich aansluiten bij Goldberg?
Ik heb nog andere mensen die ik verdenk, maar daar ga ik pas op in als ik er zekerder van ben.
Mijn oprechte excuses voor deze spelfout.
/me gaat op d'r knietjes zitten, vouwt haar handjes vroom, kijkt smekend over d'r brilltje: vergeef me, ah toe?
Jorgy zal deze secretaresse zo wel afstraffen vrees ik
[/COLOR]Mijn stem voor vandaag gaat voorlopig op Lloydatoni vanwege de manier waarop hij Goldberg steunde. Hij maakte weinig posts, dit zijn de quotes:
Beetje raar om te stellen dat een agent in een spel als dit een verwijzing zal zijn naar een slechte rol. Lloydatoni wil Goldberg hier echter blijkbaar in steunen en vindt het "mooi gevonden", terwijl er al veel betere argumenten waren naar Goldberg zelf.
Hier probeert hij nog eens de mensen te doen denken dat Goldberg wel geen cult zal zijn, en wil hij meegaan op zijn 3 beschuldigingen, die in mijn ogen vrij duidelijk wanhoopspogingen waren om de stemming naar iemand anders te krijgen.
Aangezien Lloydatoni niet erg actief was, zou ik nog kunnen denken dat hij het spel niet helemaal volgde, maar waarom dan uitgerekend zich aansluiten bij Goldberg?
Ik heb nog andere mensen die ik verdenk, maar daar ga ik pas op in als ik er zekerder van ben.
Iets anders: de wolf heeft niemand opgegeten, of probeerde dezelfde persoon te pakken als de jager -> een vrij onervaren speler? RockOfAges?
Maar da's voorlopig nog een erg wilde gok
De burgemeester van Rio loopt door de poort van het centrum, over de zanderige weggetjes ook maar de favela van Rocinha in. Hij wandelt langs de krotten en klimt behendig over de rotsen. Hij wilde dat hij net als Hanna Barbara in Black Beauty kon zeggen dat alles op zijn pootjes terecht kwam. Was hij maar zo zeker. Hij ziet dat de kleermakers continue aan het werk zijn. De kleding moet af, de pailletjes en lovertjes geregen, de swarovski kristallen geplakt en Imba Is bezig met het uitzoeken van de sminck. Geen gemakkelijk klusje, want de muzes van de sambascholen gaan wat keertjes op de foto en ze moeten er natuurlijk flawless uitzien.
Terwijl Imba grote plakwimpers bij Goldberg opplakt denk hij, ‘neuh dat is ook niet origineel, ik pak rode plakwimpers, met glittertjes en gele streepjes’. Met dat hij dat denkt hoort hij geritsel. Wat zou dat zijn? Voor hij er erg in heeft hoor hij een *plof*
Goldberg valt dood tegen hem aan. Het lijkt wel of de wind huilt en fluistert: ‘Nomen est omen, nomen est omen….’ Wat is er nu gebeurd
Goldberg was een
cult
De nachtrollen mogen nu jorgy PMén. Dit kan tot 24.00 uur.
Wat mij opviel is dat IMBA in het verhaal bezig is met sminck (bewust verkeerd geschreven misschien?) en vermommingen, lijkt me een subtiele omschrijving voor de leugenaarrol. Wie goed oplet valt ook op dat er Imba Is geschreven staat. Zou wel eens twee kunnen zijn wat dan weer verwijst naar zijn dubbelrol.
---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------
Iets anders: de wolf heeft niemand opgegeten, of probeerde dezelfde persoon te pakken als de jager -> een vrij onervaren speler? RockOfAges?
Ik denk dat ik ondertussen al een vijftiental spelen heb gespeeld en het is nog maar vrij zelden gebeurd dat de wolf en jager dezelfde persoon uitgekozen hebben maar het kan.
Nog maar een ideetje opgooien, mss kan iemand er wat mee.
MMAJunkie die niet mocht deelnemen aan het trio:
MMA is de wolf, ging voor adam of eva, maar de jager was er ook om hen te beschermen. Ze hadden dus een trio waar MMA niet mocht aan deelnemen.
"Ze zijn ontglipt aan een flink drama en een grote nederlaag" -> Twee kills in 1 nacht als de jager niet bij het koppel had gestaan.
Then again lijkt het me sterk dat zo vroeg in het spel zo'n hint naar de wolf zou staan...