AndroidHealthClinic

Weinig spierweefsel, is trainen dan wel zo nuttig?

ryanthatguy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
57kg
Hallo daar,

Als kind heb ik nauwelijks gegeten waardoor ik te weinig voedingsstoffen binnenkreeg, hierdoor verdween een groot deel van mijn spiermassa.

Maar is dit nog wel terug te winnen? Stel dat ik nu een overschot aan calorieen, eiwitten enz. ga nemen vanaf dit punt tot me hart ermee stopt, ga sporten (krachttraining), is het dan mogelijk om mijn kleine aantal spiermassa te laten groeien (of zelfs nieuwe spieren trainen). Want wat ik nu aan me bot heb zitten is iets te onder.
Ik wil dit graag weten voordat ik me stort op krachttrainen omdat zometeen (stel) omdat ik me spieren zolang heb verwaarloosd dat ze alleen kunnen groeien in de staat die ze zich nu bevinden, dus:

(TL;DR) Weinig spiermassa --*trainen*--> Getraind spiermassa, maar niet al te groot door het beperkt aantal spiermassa omdat de helft van me spiermassa verbrand is door me lichaam, omdat ik vroeger juist niks at.

Kan dit verloren spiermassa terugnemen bij het trainen en een eetpatroon met genoeg kcal, eiwit, vetten enz?

AB
Ryan

Jaa tuurlijk, waarom niet?
Heb je een ziekte of iets anders gehad vroeger dan wat je spieren beïnvloede?
Ik zou beginnen met wat artikels lezen en wat vragen stellen op het forum en dan een voedingsschema gaan maken en
daarnaast goed trainen, je kunt het altijd proberen... je gaat er niet dood van ;)

Dus als ik het goed begrijp vraag je nu of je door te trainen spiermassa kan aanzetten?

Wat denk je zelf?

Waarom zouden wij het anders doen?

Je groeit niet meer spieren, je spieren worden dikker. Iedereen heeft evenveel spieren alleen bij een getraind persoon zijn ze veel groter en sterker. Dus ja tuurlijk heeft het zin.

gewoon.. bruh...u kidding me...?

Nee, dan ben je echt een hopeloos geval. Misschien dat ananas met olijfolie je nog kan redden, anders zou ik het niet weten.

Je groeit niet meer spieren, je spieren worden dikker. Iedereen heeft evenveel spieren alleen bij een getraind persoon zijn ze veel groter en sterker. Dus ja tuurlijk heeft het zin.
Dit dus, of je moet gelijk die hgh erin gooien dan ga je 'extra' spiervezels creëeren. Maar voor jou is trainen voldoende! Maak een goed train en eetschema en stay dedicated.. Dan gaat het vanzelf goed komen.

TS denkt dat doordat hij tijdens z'n jeugd te weinig gegeten z'n spierweefsel 'klein' is gebleven, en dat hij daardoor de 'potentie' om nog te kunnen groeien nooit heeft ontwikkeld. Alsof hij nu een auto heeft met alleen een 1e en 2e versnelling en 3/4/5/6 nooit gebouwd zijn, waardoor die kan gaan oefenen/trainen wat ie wil hij nooit 120 km/h zal kunnen rijden.

Antwoord is overigens nee, je lichaam heeft gewoon net zoveel weefsel aangemaakt als normale mensen, en als je dat wilt ontwikkelen moet je gewoon gaan trainen en eten ja, het enige wat je misschien mis hebt gelopen door ondervoed te zijn in je tienerjaren is je lengte, dat kun je nooit meer inhalen. Spiermassa kun je (op uitzonderingen na) altijd gewoon compenseren in latere jaren, kwestie van trainen en eten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven