MuscleMeat

Weinig tot geen groente eten?

Die Juicer is trouwens de beste uitgave die ik gedaan heb. Gebruik hem elke dag.
Kilo winterpeen er door van 1,75 met 1 appel na het sporten :d

Euhhmmm.........SPIERGROEI!!! :D

Ben nog steeds gezond hoor na 8 jaar geen konijnenvoer.
Vitamines en mineralen komen voldoende binnen.

Als de gehele gezondheid het belangrijkste was ,had ik nooit wat gesnoven, geslikt, rookte ik niet, trainde ik niet zwaar etc.etc.

Dat zei mijn vriend ook zijn hele leven totdat hij op zijn 22e te horen kreeg dat hij kanker had.

Goede voeding is gewoon een MUST en daar horen groentes bij.:)
Dus wees creatief... :thumbs:;)

Er gebeurt heel veel onderzoek naar de gezondheidseffecten van groenten. Regelmatig kunt u dan ook de positieve resultaten van dat onderzoek lezen. Deze week was het volgende bericht actueel in de Vlaamse pers (in HLN en De Standaard) Tomaat-broccoli goede combinatie tegen prostaatkanker.

Alhoewel, was dat wel echt nieuws? Ik denk het niet, want op 19 juli 2004 verscheen het volgende bericht Tomaat en broccoli bundelen krachten.

De werkzame stof in tomaten is lycopeen. De werkzame stof, in broccoli is glucosinolaat, en werkt vooral als het in contact gebracht wordt met andere werkzame stoffen.Bij de combinatie van broccoli en tomaten bleek dat ratten die al prostaatkanker hadden, een duidelijke rem in de groei van de tumoren lieten zien. Zelfs het medicijn dat normaal gesproken aan mannen met prostaatkanker wordt voorgeschreven, moest het afleggen tegen de combinatie van beide groenten!

Gelukkig vinden we vandaag in De Standaard een mooi artikeltje dat op eenvoudige wijze uitlegt waarom groenten gezond zijn. Gedaan dus met uitgebreide rapporten te lezen. Met dit berichtje hebt u alvast een aantal redenen bij de hand om nog meer groenten te kweken en te eten.

Waarom zijn groenten gezond?

Met groenten blijf je op gewicht.

In verhouding tot hun volume en gewicht leveren groenten weinig calorieën, maar veel essentiële voedingsstoffen. Dankzij hun vezelinhoud zorgen ze bovendien voor een voldaan gevoel na de maaltijd. Voldoende vezels voorkomt trouwens constipatie.
Hier verschenen
Hoeveel calorieën bevatten groenten?
Een afslankplan per dag met groenten.
Groenten beschermen het hart
Mensen die voldoende groenten ete, hebben ongeveer twintig procent minder risico op hart- en vaatziekten dan anderen. Welke stoffen precies verantwoordelijk zijn voor dat beschermende effect, is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk ligt het aan de unieke mix van voedingsstoffen die groenten kenmerkt. Ook daarom is variëren tussen verschillende groentesoorten heel belangrijk.
Hier verschenen
Groenten verminderen beroertes
Groenten zorgen voor lager bloeddruk
Minder kanker met meer groente
Hoewel er nog onduidelijkheden zijn, wijzen alle gegevens op een mogelijk beschermend effect van groenten en ook van fruit. Een dagelijkse portie groenten zou de kans op kanker met twintig tot dertig procent verminderen. De sterkte van het beschermende effect verschilt evenwel per type kanker. Ook hier biedt het eten van verschillende soorten en voldoende hoeveelheden groenten de beste garanties.
Hier verschenen
Groenten bieden bescherming tegen longkanker
Groenten voor sterke botten
Recent wetenschappelijk onderzoek benadrukt dat groenten een belangrijke rol spelen in de preventie van osteoporose. Hoe dat precies in zijn werk gaat, werd evenmin volledig uitgeklaard, maar toch.
Hier verschenen
Ajuin houdt botten stevig
Groenten zijn ook goed voor uw tanden.
En zo zou je nog een tijdje kunnen doorgaan :

- Groenten tegen nierstenen
- Minder problemen met geheugen, Alzheimer en galblaas, hier.
- Groenten, onze ogen varen er wel bij.
- Groenten en vitaminen goed voor de ogen.
- Bewegen en meer groenten strijdmiddel tegen suikerziekte
- Groenten houden ook de geest gezond.
- Heel veel gezondheidseffecten van broccoli

Groenten uit een flesje dan maar? Nee toch niet. Want dit staat ook in De Standaard Magazine vandaag.

Groentedrankjes: een goed idee?

Ook groentedrankjes worden gepromoot als een tijdsbesparend en gezond alternatief voor verse groenten. De helft van onze dagelijkse behoefte aan fruit en groenten zou in zo’n potje zitten. “Er zitten inderdaad veel nuttige stoffen in”, zegt professor Greet Vansant, voedingsdeskundige. Maar die vind je even goed in verwerkte groenten. Bovendien is een groentedrankje heel vlug op, en het stilt je honger niet. Zo’n groentepauze doet iemand gegarandeerd grijpen naar andere snacks, die wel veel calorieën bevatten en die eventueel ongezond zijn. Het is beter echte groenten te eten. Daarbij moet je toch nog kauwen, wat ook voor een verzadigd gevoel zorgt.
Hier verschenen
Groenten uit een flesje & Een ‘groente- en fruit-shot’ uit de koelkast.

There's your answer ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja ,daar staat heel duidelijk in dat groenten gezond zijn, maar dat wist ik al.

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Dat zei mijn vriend ook zijn hele leven totdat hij op zijn 22e te horen kreeg dat hij kanker had.

Goede voeding is gewoon een MUST en daar horen groentes bij.:)
Dus wees creatief... :thumbs:;)

Zijn hele leven ,maar op zijn 22e?
En de oorzaak was ,omdat hij geen groente at, kom op hee ???

Is erg genoeg omdat te horen ,dan ga je dat toch hier niet neerzetten in een groente kwestie? Doe effe normaal.

Hoeveel gram groente per dag moet je eigenlijk?

Ik eet iig 150gr broccoli elke dag bij mijn rijst..

Kennis van mij eet ook geen groente of fruit.... ging heel lang goed. tot een jaar of 2 gelee.
Viel opeens heel veel af! Opgenomen in het ziekenhuis, geen kanker maar hij moest wel normaal gaan eten anders zou het niet goed aflopen.
Moest 2 weken blijven. hij is nu 35

Zijn hele leven ,maar op zijn 22e?
En de oorzaak was ,omdat hij geen groente at, kom op hee ???

Is erg genoeg omdat te horen ,dan ga je dat toch hier niet neerzetten in een groente kwestie? Doe effe normaal.

Heb ik gezegd dat dat de oorzaak is dan? (gaat om de gehele levensstijl van toen incl. het niet eten van groente)
Probeer alleen maar duidelijk te maken dat zonder een goede gezondheid je weinig aan spierkracht hebt. Je spiermassa kan overigens ook zo verdwenen zijn als je gezondheid naar beneden stort.

Het gaat om het gehele plaatje en je balans daar in proberen te vinden. Groentes zijn gewoon belangrijk vanwege de inhoudsstoffen. Meestal ga je pas nadenken over de gevolgen als je last krijgt van lichamelijke/geestelijke klachten.

Anyway... om je vraag te beantwoorden aangezien dat in dit topic belangrijker is. Je kunt zonder groente ook spiermassa aanmaken, mits je maar voldoende kcal eet en dan daarvan wel goede (essentiële) eiwitten en uiteraard goede vetten. Vitaminen/mineralen zijn belangrijk voor veel dingen in je lijf waaronder ook groei,herstel,orgaanfuncties,reiniging, gezonde huid/haar/nagels,botten etc etc. Wel denk ik als je te weinig belangrijke vitaminen/mineralen binnen krijgt voor ook je groei&herstel, dat je dan goede genen moet hebben.

Maar goed hoe ik deze vraag beantwoord is op basis van iemand die ik ken die niks lust en alleen maar leeft op vlees en brood. :(

Er gebeurt heel veel onderzoek naar de gezondheidseffecten van groenten. Regelmatig kunt u dan ook de positieve resultaten van dat onderzoek lezen. Deze week was het volgende bericht actueel in de Vlaamse pers (in HLN en De Standaard) Tomaat-broccoli goede combinatie tegen prostaatkanker.

Alhoewel, was dat wel echt nieuws? Ik denk het niet, want op 19 juli 2004 verscheen het volgende bericht Tomaat en broccoli bundelen krachten.

Onbewezen.
Er is geen onderzoek gedaan naar het effect van deze combinatie in mensen. Er is overigens géén bewijs dat tomaten of broccoli de kans op prostaatkanker verminderen. Het is niet uitgesloten dat de progressie van de ziekte wordt tegengegaan, maar hier is meer onderzoek voor nodig.
Bron: http://canceranddiet.nl/prostate-cancer/vegetables-fruit.html

De werkzame stof in tomaten is lycopeen. De werkzame stof, in broccoli is glucosinolaat, en werkt vooral als het in contact gebracht wordt met andere werkzame stoffen.

Onbewezen.
Voor zover ik weet is er geen onderzoek gedaan naar het effect van lycopeen en/of glucosinolaat in relatie tot de kans op prostaatkanker of de progressie van de ziekten in mensen. Zowel broccoli als tomaten bevatten een grote hoeveelheid (mogelijk duizenden) nutriënten. Het simpelweg uitkiezen van 2 nutriënten en vervolgens hieraan een eventuele werking toeschrijven, doet de andere nutriënten + alle mogelijke interacties hiertussen tekort.
Bron: Van Patten CL. Diet and dietary supplement intervention trials for the prevention of prostate cancer recurrence: a review of the randomized controlled trial evidence. J Urol. 2008 Dec;180(6):2314-21; discussion 2721-2. Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18930254

Bij de combinatie van broccoli en tomaten bleek dat ratten die al prostaatkanker hadden, een duidelijke rem in de groei van de tumoren lieten zien. Zelfs het medicijn dat normaal gesproken aan mannen met prostaatkanker wordt voorgeschreven, moest het afleggen tegen de combinatie van beide groenten!

Als je rat prostaatkanker krijgt, kun je het misschien een keer uitproberen.

Gelukkig vinden we vandaag in De Standaard een mooi artikeltje dat op eenvoudige wijze uitlegt waarom groenten gezond zijn. Gedaan dus met uitgebreide rapporten te lezen. Met dit berichtje hebt u alvast een aantal redenen bij de hand om nog meer groenten te kweken en te eten.

Op basis waarvan heb je dit artikel uitgekozen. In het artikel staat geen informatie over de "uitgebreide rapporten die zijn doorgelezen":
http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/waarom-zijn-groenten-gezond/

Waarom zijn groenten gezond?

Met groenten blijf je op gewicht.

Hier zijn geloof ik wel aardige aanwijzingen voor.
Blijft de vraag: Welke groenten en in welke hoeveelheden?

In verhouding tot hun volume en gewicht leveren groenten weinig calorieën, maar veel essentiële voedingsstoffen. Dankzij hun vezelinhoud zorgen ze bovendien voor een voldaan gevoel na de maaltijd. Voldoende vezels voorkomt trouwens constipatie.

O.k.

Groenten beschermen het hart
Mensen die voldoende groenten ete, hebben ongeveer twintig procent minder risico op hart- en vaatziekten dan anderen.

Er is zwak bewijs dat groenten de kans op hart-en vaatziekten verlagen. Resultaten zijn inconsistent! Ook hier weer is de vraag: Welke groenten en in welke hoeveelheden?
Bron: http://canceranddiet.nl/cardiovascular_disease/vegetables-fruit.html

Welke stoffen precies verantwoordelijk zijn voor dat beschermende effect, is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk ligt het aan de unieke mix van voedingsstoffen die groenten kenmerkt. Ook daarom is variëren tussen verschillende groentesoorten heel belangrijk.

Onbewezen.
De term "waarschijnlijk" suggereert dat er meervoudig relevant onderzoek naar is gedaan waarbij de resultaten (redelijk) consistent een beschermend effect laten zien door variatie in consumptie van groenten. Dit onderzoek is er niet.

Groenten verminderen beroertes

Het bewijs hiervoor is zwak en inconsistent.

Groenten zorgen voor lager bloeddruk

Geen idee. Ik houd mezelf alleen bezig met zgn. end points die imo relevanter zijn: hart-en vaatziekten.

Minder kanker met meer groente

Helaas is deze stelling op basis van het huidige bewijs onjuist! Buiten misschien een zwak beschermend effect voor rokende mannen.
Bron: http://canceranddiet.nl/total_cancer/Vegetables-Fruit.html

Hoewel er nog onduidelijkheden zijn, wijzen alle gegevens op een mogelijk beschermend effect van groenten en ook van fruit. Een dagelijkse portie groenten zou de kans op kanker met twintig tot dertig procent verminderen. De sterkte van het beschermende effect verschilt evenwel per type kanker.

Er is geen bewijs dat groenten de kans op kanker in zijn totaliteit laat dalen. Studies laten redelijk consistent een nul-effect zien. Studies die hier meer duidelijkheid over verschaffen laten een verlaagde kans zien op een paar vormen van kanker, maar een verhoogde kans op andere vormen van kanker:
Bron: George SM. Fruit and vegetable intake and risk of cancer: a prospective cohort study. Am J Clin Nutr. 2009 Jan;89(1):347-53. Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19056579

Ook hier biedt het eten van verschillende soorten en voldoende hoeveelheden groenten de beste garanties.

Onbewezen.
Ook in dit geval is er geen onderzoek gedaan waarin is gekeken naar variatie in consumptie van groenten op het totale risico op kanker.

Groenten bieden bescherming tegen longkanker

In het laatste literatuuroverzicht wat ik hierover heb gemaakt, kwam ik tot de conclusie dat er aanwijzingen zijn dat dit mogelijk alleen voor rokers geldt, en dan ook nog eens alleen voor mannen. Voor andere subgroepen mensen is hier geen bewijs voor gevonden. Over een paar maanden hoop ik hier een nieuw literatuuroverzicht van klaar te hebben.

Groenten voor sterke botten
Recent wetenschappelijk onderzoek benadrukt dat groenten een belangrijke rol spelen in de preventie van osteoporose. Hoe dat precies in zijn werk gaat, werd evenmin volledig uitgeklaard, maar toch.

Ik geloof dat hier wel aanwijzingen voor zijn. Wederom de vraag: Welke groenten en in welke hoeveelheden?

Ik heb hier nog geen relevante mensstudies over kunnen vinden.

- Minder problemen met geheugen, Alzheimer en galblaas, hier.

Naar het effect op het geheugen of alzheimer is zeer weinig onderzoek gedaan. En dan ook nog eens in kleinde onderzoeksgroepen. De voorlopige aanwijzingen zijn bemoedigend.
Er zijn aanwijzingen dat groenten de kans op galstenen zouden kunnen laten verminderen.

- Groenten, onze ogen varen er wel bij.
- Groenten en vitaminen goed voor de ogen.

Volgens mij geldt dit vooral voor cataract, en dit effect is niet gevonden door alle groenten.

- Bewegen en meer groenten strijdmiddel tegen suikerziekte

Bewegen wel. Groenten mogelijk/waarschijnlijk niet.
Bron: Hamer M. Intake of fruit, vegetables, and antioxidants and risk of type 2 diabetes: systematic review and meta-analysis. J Hypertens. 2007 Dec;25(12):2361-9. Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17984654

- Groenten houden ook de geest gezond.
?

- Heel veel gezondheidseffecten van broccoli
Heel weinig bewezen gezondheidseffecten in relevante mensstudies (Helaas).

Isdatzo wat wil je hier nu mee zeggen?

Wat is jouw kennis hierover isdatzo? kan je ook in goede gezondheid zijn zonder groenten en zijn de voordelen overdreven?

De kennis die ons wordt voorgeschoteld is alle behalve transparant. Niemand heeft een tabelletje gemaakt waarin je kunt aflezen wat verschillende hoeveelheden groenten doen met een variatie aan chronische ziekten/doodsoorzaken.

Niemand kan je dus vertellen wat de optimale hoeveelheid is en wanneer je er teveel van eet.

Wetenschappelijke artikelen laten meestal resultaten zien over bepaalde soorten ziekten en doodsoorzaken door specifieke ziekten.
Wat doen groenten echter met de totale kans op overlijden?

De lange lijsten met gezondheidsvoordelen zijn zeker overdreven. Meestal natte vingerwerk met wat willekeurig leeswerk op het internet.

Toch denk ik dat het eten van groenten je wel wat gezondheidsvoordelen kan opleveren. Mogelijk verlaagd consumptie van groenten/fruit/volkoren granen de kans op overgewicht. En overgewicht is wel een verhoogde risicofactor voor verschillende aandoeningen.

Er zijn wel aanwijzingen dat groenten de kans op bepaalde ziekten laten dalen. Bijv. hart-en vaatziekten, oogziekten en botbreuken.
Resultaten van onderzoek zijn echter inconsistent en er is nog weinig bekend over de specifieke soorten groenten die verantwoordelijk zijn voor de gevonden effecten.
Ook de optimale hoeveelheid groenten die je zou moeten consumeren is onduidelijk.

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Isdatzo wat wil je hier nu mee zeggen?

Dat je niet zomaar alles wat je leest moet geloven. Leer relevant onderzoek van niet relevant onderzoek te scheiden.
Resultaten worden meestal zwakker naarmate de opzet van het onderzoek relevanter wordt. Verder zijn resultaten tussen onderzoeken van dezelfde opzet ook nog eens vaak inconsistent.

Het lijkt mij dus logisch dat je niet zomaar een onderzoekje kunt opspitten om vervolgens de resultaten zomaar als waarheid aan te nemen.

Dat snap ik, alleen wat je nu doet is alleen maar zoeken op het net of iets klopt of dat het bewezen is, als het niet bewezen is wil dat niet zeggen dat het niet waar is.
Plaats dat je nou iets post wat wel klopt volgens jou hebben we er nog wat aan.
Met niet bewezen kan ik niet zo veel. En aangezien veel mensen tegenwoordig denken dat groente voornamelijk water is, en ze liever een pil nemen plaats van echt voedsel.

Zou het leuk zijn om iets te lezen waar je wat mee kan. Lezen ook veel jonge gastjes mee en die hebben ook opvoeding nodig :p Begrijp me niet verkeerd hoor.... 5 keer achter elkaar niet onbewezen word je ook niet blij van :)

Kennis van mij eet ook geen groente of fruit.... ging heel lang goed. tot een jaar of 2 gelee.
Viel opeens heel veel af! Opgenomen in het ziekenhuis, geen kanker maar hij moest wel normaal gaan eten anders zou het niet goed aflopen.
Moest 2 weken blijven. hij is nu 35

Er is geen enkel bewijs dat het zou komen omdat ie geen groente of fruit zou eten.Er zijn genoeg mensen die 'bewust' leven ,maar toch kanker hebben gekregen.

Er is geen enkel bewijs dat het zou komen omdat ie geen groente of fruit zou eten.Er zijn genoeg mensen die 'bewust' leven ,maar toch kanker hebben gekregen.

Er zijn ook genoeg mensen die ongezond leven en even oud worden als iemand die gezond eet, maar je neemt wel een risico.

Kanker of niet, je neemt toch risico's m.b.t. je gezondheid bijvoorbeeld een verminderde weerstand.

Of stel je de gezonde invloed van groentes ook ter discussie ?

Ik zou de topicopener toch adviseren om groentes te leren eten. Dat is toch minder zwaar als elke week ijzer tillen ? Kom op zeg..

Dat snap ik, alleen wat je nu doet is alleen maar zoeken op het net of iets klopt of dat het bewezen is, als het niet bewezen is wil dat niet zeggen dat het niet waar is.

-Sommige stellingen uit het stuk zijn bewezen onjuist.
-Sommige stellingen uit het stuk zijn niet onderzocht. Het lijkt me dat je hier dan ook geen uitspraken over kunt doen. Een stelling kan dan wel logisch klinken, maar logica is altijd gekoppeld aan de zeer beperkte kennis van het individu. Met aanvullende kennis kan diezelfde logica ook een resultaat in de tegenovergestelde kant suggereren.

Plaats dat je nou iets post wat wel klopt volgens jou hebben we er nog wat aan.

Bedoel je dat ik bewijs moet posten voor mijn stellingen/mening?
Een paar stellingen (kanker, hart-en vaatziekten) kan ik zeer goed onderbouwen. Hierover heb ik al het relevante onderzoek doorgespit.

Sommige punten van mijn mening heb ik niet onderbouwd met referenties. Doe hier mee wat je wilt. Om deze punten te onderbouwen moet ik een nog een aantal honderden wetenschappelijke artikelen gaan doorlezen. Dank je, maar ik ga echt niet alles voor iedereen voorkauwen. Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid.

Verder ben ik tot nut toe nog de enige geweest die enkele referenties heeft gegeven om zijn standpunten te onderbouwen.

Met niet bewezen kan ik niet zo veel. En aangezien veel mensen tegenwoordig denken dat groente voornamelijk water is, en ze liever een pil nemen plaats van echt voedsel.

Dat gaat ook niet veranderen. Mensen wíllen een eenvoudige oplossing voor alle problemen. Ik kan met 100 artikelen aankomen dat je beter geen vitaminepillen kunt slikken, maar dat interesseert sommigen helemaal niets.
Men wil gewoon dat pillen werken omdat het eten van groenten/fruit teveel moeite kost/duur is/weet ik het.

Zou het leuk zijn om iets te lezen waar je wat mee kan. Lezen ook veel jonge gastjes mee en die hebben ook opvoeding nodig :p Begrijp me niet verkeerd hoor.... 5 keer achter elkaar niet onbewezen word je ook niet blij van :)

Ik kan het niet allemaal uitleggen omdat er niet één instantie op de hele wereld is die op een transparante manier heeft uitgelegd hoe het zit. Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is door duizend+ wetenschappelijke artikelen door te spitten, alle relevante informatie eruit te halen, en deze informatie vervolgens op methodische wijze te beoordelen.

Daarna zul je deze gegevens in tabellen/grafieken moeten plaatsen zodat je kunt aflezen welke hoeveelheid groenten het meest effectief is voor welke ziekten. Met wat geluk is er een bepaalde hoeveelheid waarbij je het sterkste beschermende effect vindt tegen een x aantal ziekten.

Maar dan ben je er nog niet: Je zult dit ook voor alle individuele groenten moeten doen omdat het heel plausibel is dat bepaalde groenten de kans op bepaalde ziekten verlagen, terwijl andere groenten dit niet doen, of de kans zelfs verhogen. Ook deze mogelijke effecten zijn waarschijnlijk afhankelijk van een specifieke hoeveelheid die je consumeert (en dus niet simpelweg elke dag 200 g broccoli wegvreten en denken dat je goed bezig bent).

Iedereen kan je vertellen dat groenten gezond zijn. De vragen zijn echter:
-Waarvoor zijn groenten gezond?
-Welke groenten zijn gezond?
-Welke hoeveelheid moet je consumeren om een maximaal beschermend effect te ervaren?

Ik wens iedereen succes met het beantwoorden van deze vragen ;)

Ik lees dus dat ik wil groente-blends kan drinken, alleen dat het niet echt vult en dus ga teruggrijpen op andere voedingsmiddelen. Dus dat alleen gaat het dan niet worden.

Heeft iemand een idee hoe het zou kunnen komen dat ik vrijwel geen groente lust? Het zal misschien wel een psychische kwestie zijn, maar hoe kom ik er dan vanaf? Iemand hetzelfde probleem gehad en opgelost?

• Topic Starter Topic Starter
En wat doen bijvoorbeeld stress en verdriet eigenlijk allemaal met je??
Heel veel, kan je gezond eten wat je wilt, als je onder de stress zit zal het echt niet helpen.

Er zijn zoveel factoren waarvan je gezondheid afhankelijk kan zijn.
De mens is gewoon een heel complex organisme.
kan er niks anders van maken.

M'n pa leeft nog steeds vrolijk verder met zijn Zware shag en 3 halve liters Heineken in de avond.
Is iemand die geen "konijnenvoer" moet.
Niet kapot te krijgen lijkt het wel, zijn ma leeft ook nog steeds rokend vrolijk verder, (ik 3e generatie ben anti rook :D)

Maat van me is recent overleden aan kanker, bijna 40.
Wij aten VEEL groenten en zijn lang met elkaar opgetrokken.
Na zijn scheiding en verlies van zijn huis ging zijn gezondheid achteruit.

Hey ik weet het niet meer hoe het nou allemaal zit.
Denk dat je alleen maar kunt hopen dat het jou of je naaste niet treft.
Gezond eten,dan zou je helemaal biologisch moeten eten maar is je lichaam daar aan gewend?

Je moet het wel goed lezen... hij heeft geen kanker. Hij eet alleen niet goed. Ze hebben hem een paar weken gehouden om hem goed eten te leren eten. Meer niet.;)

Terug
Naar boven