XXL Nutrition

Weinig tot geen groente eten?

Het je The Beautiful Truth gezien? Zijn genoeg bewijzen over, als ik die film mag geloven. en als ik het over Gerson heb.... bedoel ik het verband tussen eten en kanker.

Ga je gang en post ze. Want tot nu toe moet je toegeven dat je nog geen enkel bewijs of zelfs maar argument hebt aangedragen.

En Charlotte is de dochter van.... Dus niet de gene die er ooit mee begonnen is.

Van iemand die anderhalve eeuw geleden een DR was, en de wetenschap heeft stilgestaan sindsdien? Bovendien, de dochter zijn van authoriteit x, is wederom een authoriteitsargument.

En Wikipedia is geen goed info bron omdat iedereen dat kan aanpassen als je wil.

Een boek is ook geen goede bron, omdat iedereen kan opschrijven wat hij wil.

Trouwens Gerson kliniek in Mexico bestaat nog steeds, Als het niet zou werken denk je dat het nu na 60 jaar nog zou bestaan?

Er bestaan ook nog oneindig veel geloven, die elkaar allemaal tegenspreken, en dus zijn ze sowieso allemaal fout op maximaal eentje na. Hoe kunnen die foute geloven nog bestaan na 60 jaar? Dat er mensen zijn die erin geloven bewijst helemaal niets. Als de biostabil een miljoen keer verkocht is in NL, is dat voor jou dan bewijs dat hij werkt?

Weet jij voor de rest nog mensen die onderzoek hebben gedaan over kanker en eten? Zou het graag eens door willen lezen.

http://www.canceranddiet.nl/

PS CV zegt niks... Einstein had ook niet echt een dikke CV voor dat hij bekend werd. Was nog dyslectisch ook! ;)

Mooi, want dat probeerde ik je al 2 posts duidelijk te maken. Denk eraan wanneer je weer zegt dat je liever naar x luisterd dan naar iemand op een forum. ;)

Nou als je levensstijl voor 50% waardeloos is en je gaat dan 2x zo veel groete eten bv. als je al kanker hebt. Maakt dat idd niks uit.
Zo doen ze ook onderzoeken naar vitamine pillen. Nemen ze een groep mensen maakt niet uit wat of hoeveel, en die geven ze dan 1 vitamine pil met 100% d.a.h. per dag. Dat gaan ze kijken wat het met een mens doet. Je kan het al raden,,, niks!! Wel grappig dat ze het allemaal hebben onderzocht, niet dat het veel nut heeft.

Nou als je levensstijl voor 50% waardeloos is en je gaat dan 2x zo veel groete eten bv. als je al kanker hebt. Maakt dat idd niks uit.
Zo doen ze ook onderzoeken naar vitamine pillen. Nemen ze een groep mensen maakt niet uit wat of hoeveel, en die geven ze dan 1 vitamine pil met 100% d.a.h. per dag. Dat gaan ze kijken wat het met een mens doet. Je kan het al raden,,, niks!! Wel grappig dat ze het allemaal hebben onderzocht, niet dat het veel nut heeft.

Kies eens een stuk uit op http://www.canceranddiet.nl/ waarvan jij vind dat het niet klopt (de interpretatie en/of de opzet van het onderzoek) en leg eens uitgebreid uit waarom.

Want nu ben je naar mijn mening meer wild om je heen aan het slaan met loze opmerkingen.

Het is wel de bedoeling dat je biologische groente eet, anders heeft het idd geen zin.

Laat me één onderzoek zien waaruit blijkt dat mensen die biologische groenten eten een verlaagde kans hebben op kanker, of dat er een verschil in het effect gevonden is tussen biologische en "conventionele" groenten in het risico op kanker bij mensen...... Eentje maar......

En eerlijk gezegt geloof ik liever Gerson als wie dan ook hier op het forum als het over kanker gaat en eten.;)

Je moet echt een geintje maken :rolleyes: http://www.gerson.org/

Waarop baseer je haar autoriteit? Dat ze de dochter is van een arts?
Kun je even aannemelijk maken dat ze ook maar ene moer van epidemiologie begrijpt. Epidemiologie is namelijk de basis van al het advies over de relatie tussen voeding/medicijnen en gezondheid.
In de referentielijst zie ik namelijk niet één onderzoek staan naar de relatie tussen groenten/fruit en kanker in een onderzoeksgroep met een controle-groep: http://www.gerson.org/GersonTherapy/studies.htm

En dan nog wat heb je te verliezen om het wel te eten?

Een non-agrument. En dan ook nog een die je niet aannemelijk kunt maken.

Ik zou zeggen leen het boek bij de bieb... en kijk of je er wat van op steekt. Deze mensen waren al bezig met kanker onderzoek voor dat jij kon lopen. Maar ze zullen het wel niet snappen oke.
Ik zeg ook niet dat Isdatzo geen gelijk heeft.... alleen als ik kanker zou hebben had ik wel verder gekeken.;)
Ik heb trouwens niks gezegt over melk drinken en zo....

Misschien moet je even uitleggen wat je bedoelt met de opmerking dat ik verder moet kijken.

Ik heb een uitgebreid literatuuronderzoek gedaan naar de relatie over groenten/fruit en het risico op totale kanker. In mijn review heb ik al het prospectieve onderzoek beschreven wat ik heb gevonden.
Daarbij heb ik de referentielijsten van alle relevante studies die ik heb gevonden doorgezocht op zoek naar mogelijke artikelen die ik zelf niet kon vinden met mijn zoekterm.

Hiermee heb ik alle gegevens van alle artikelen die bij vele tientallen epidemiologen bekend waren (lees: zijn gepubliceerd), gebruikt in mijn artikel:
http://canceranddiet.nl/total_cancer/Vegetables-Fruit.html

Misschien kun je me even laten zien welke artikelen ik over het hoofd heb gezien. Hulp is altijd welkom. De referentielijst staat links bovenaan in de link hierboven.

http://www.canceranddiet.nl/ slaat echt helemaal nergens op! Je kan zelf wel bedenken waarom denk ik.

De artikelen van voor 2009 zijn voor verbetering vatbaar. Met deze verbetering ben ik momenteel bezig.

Zelfs voor de publicaties van 2008 denk ik dat je geen completer overzicht kunt vinden voor de meeste variabelen die ik heb genoemd in de specifieke reviews.

Maar je mag even uitleggen wat er mis is met de inhoud en methodologische opzet van de site. Ben reuze benieuwd.

Er zitten ongetwijfeld wat verbeterpuntjes in, maar ik daag je uit om ergens een internetsite te vinden waar de onderbouwde informatie completer is dan op mijn site.

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:29 ----------

Noem eens één wetenschappelijk onderzoek wat is uitgevoerd op de wijze die jij beschrijft. :)

Laat me raden: Je hebt nog nooit, ook maar één volledig wetenschappelijk artikel doorgelezen..... Toch?
Ook hier weer ben ik benieuwd waar je deze (niet onderbouwde) informatie vandaan haalt.

Ooit weleens van de schijf van 5 gehoord, staat toch degelijk ook groentes bij maargoed de helft van nederland lust ook geen vis...:o

Ooit weleens van de schijf van 5 gehoord, staat toch degelijk ook groentes bij maargoed de helft van nederland lust ook geen vis...:o

Voor de duidelijkheid: Ik zou ten allen tijde mensen aanraden om wèl groenten te eten. De vraag is: Waarvóór je groenten zou moeten eten. :)

Isdatzo en Dr. P weet niet waar je heen wil met dit gedoe, maar ik heb geen kanker.
Ik heb een willekeurig iets aangeklikt op de site. Prostaatkanker en de invloed van appels. Geen resultaat, en dat verbaast me ook niks. Dus het klopt wat er staat, zou best vaag zijn als het eten van appels kanker zou kunnen genezen.
Het gaat om het totaal plaatje. Wat ik hier boven al zei als je voor de rest niks aan je levensT doet heeft groente eten niet veel zin nee tegen kanker.

En als jullie Gerson kliniek niks vinden mij best, wat ik al zei ik heb geen kanker. Zit nu alleen nog maar op jullie boek en kliniek te wachten. :P
Nee even zonder dollen als Gerson kliniek niet zou werken was het allang dicht. Als mensen daar komen met kanker en die gaan allemaal dood daar, denk ik niet het zo lang stand zou houden denk je niet?
Voor de rest wel cool dat jullie alles uitzoeken hoor!! Maar veel onderzoeken heb je gewoon niet zo veel aan.
En als jullie zeggen dat kanker niks met het eten van groente te maken heeft praat dan maar verder met die jongen hier boven die het 2 keer heeft gehad.

En isdatzo.... als je zoveel gif op een appel spuit zodat er geen 1 beestje meer van eet, waarom zou jij het dat wel op eten?

Maar is groente nou goed voor spiergroei of niet :p

Heb je nu zelf niet in de gaten dat je in cirkels praat en vragen ontwijkt?

Isdatzo en Dr. P weet niet waar je heen wil met dit gedoe, maar ik heb geen kanker.
Ik heb een willekeurig iets aangeklikt op de site. Prostaatkanker en de invloed van appels. Geen resultaat, en dat verbaast me ook niks. Dus het klopt wat er staat, zou best vaag zijn als het eten van appels kanker zou kunnen genezen.
Het gaat om het totaal plaatje. Wat ik hier boven al zei als je voor de rest niks aan je levensT doet heeft groente eten niet veel zin nee tegen kanker.

En als jullie Gerson kliniek niks vinden mij best, wat ik al zei ik heb geen kanker. Zit nu alleen nog maar op jullie boek en kliniek te wachten. :P
Nee even zonder dollen als Gerson kliniek niet zou werken was het allang dicht. Als mensen daar komen met kanker en die gaan allemaal dood daar, denk ik niet het zo lang stand zou houden denk je niet?
Voor de rest wel cool dat jullie alles uitzoeken hoor!! Maar veel onderzoeken heb je gewoon niet zo veel aan.
En als jullie zeggen dat kanker niks met het eten van groente te maken heeft praat dan maar verder met die jongen hier boven die het 2 keer heeft gehad.

En isdatzo.... als je zoveel gif op een appel spuit zodat er geen 1 beestje meer van eet, waarom zou jij het dat wel op eten?

Maar is groente nou goed voor spiergroei of niet :p

Wetenschappelijke bewijzen negeren is ook een vak.

• Topic Starter Topic Starter
Als je de kanker bedoelt, die had ik in m'n linkerhartkamer vergroeid met m'n linkerlong, die is er nu ondertussen al zo'n anderhalf jaar uit en op m'n hart zit een patch ofzoiets. En twee maand geleden zat het op m'n andere long. Maar die mocht gelukkig blijven zitten :) enkel wat aan geprutst om het letsel weg te krijgen....

Bwah ik weet exact dat je niet nooit geen groenten at. Ik at vroeger wortels, spinazie, groene boontjes en sla....das al wat ik luste, nu probeer ik echt om die horizon wat te veruimen. Qua fruit zit ik niet slecht, kiwi's bananen, peren, appels, appelsienen, noten, bessen en druiven dus das niet slecht.

Ma nu moet ik door naar m'n afspraak om te zien of m'n operatiewonden goed geneze zijn zodat ik weer naar de gym kan trainen. Heb al een paar maand niet getraind en loop er gek van:mad:. Das het enige nadeel van kanker en als je aan het genezen bent. Iedere drie maand moet je op check-up in je eerste jaren om te zien of je in orde bent en nog mag "verder leven"

Je praat er aardig nuchter over, dat mag ik wel.
Succes in ieder geval :thumbs:

Terug
Naar boven