MuscleMeat

Weinig tot geen groente eten?

Die groentemixen ownen wel, gwn wat mayonaise bij kappen en eet lekker weg, bij verse groenten heb ik meestal geen zin om het allemaal klaar te maken:p

Weet er trouwens iemand of diepvriesgroenten even gezond zijn als verse groenten?

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Euhm, ik wil helemaal niet grellig overkomen ofzo, maar ik heb net hetzelfde voorgehad. Ik at bijna nooit geen groenten en op m'n 19 had ik prijs, kanker verdomme. Heb twee zware operaties moeten laten doen om me te redden, dan anderhalf jaar later (in die tijd weer niet veel groenten gegeten, sliep weinig) weer prijs, de constatatie en operatie is trouwens nog maar twee maand geleden, ben nu een maand al hersteld van de operatie. Maar nu ben ik wat wijzer aan het worden en heb sinds begin deze week toch maar fruit en groenten in m'n voeding erbij gezwierd, want ik kan het je zeggen, it aint worth it. Beter even gore troep eten dat werkelijk goed is voor je dan je leven eraan te verspelen.

Ps: ik rookte ook wel wat enige tijd ervoor maar de dokter verzekerde me dat het niet echt aan die sigaretten lag. Ik weet heus dat die groenten stinken en echt gore troep zijn maar ik moet ze vreten want anders loopt het verhaaltje niet leuk af. Ik raad het iedereen aan trouwens. (alhoewel ik de meeste nog niet binnenkrijg probeer ik het toch

Ik zou eens beginnen met vitamine D, recent nogal wat onderzoek naar boven gekomen dat bijna iedereen een vitamine d tekort heeft en dat vitamine D het risico op kanker serieus vermindert.
http://www.vitamindcouncil.org/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/4563336.stm

etc.. doe wat research...
Gezonde voeding lost andere tekorten op, maar vitamine D moet je echt bijnemen want dat is niet in voeding te vinden. (behalve levertraan maar daar mag je niet teveel van nemen ivm met vitamine A).

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------

zow, wat een filmpjes zeg, maar wie moet je nu nog geloven ??

Iig geen filmpjes maar pubmedonderzoeken, dat je door een "groentedieet" geen kanker zou krijgen is complete bullcrap.

@isdatzo ,

heb je ook onderzoek gedaan/gelezen naar het verzuring van het lichaam door een hoog eiwit konsumptie en de werking van groenten om deze verzuring tegen te werken ?
of is dat een fabeltje ?

De gezondheidsraad is in Nederland dé autoriteit op het gebied betreffende de relatie tussen voeding & gezondheid.
De gezondheidsraad heeft een transparant rapport uitgebracht wat voor iedereen vrij toegankelijk is: De conslusies zijn vooral gebaseerd op de resultaten van literatuuroverzichten en duidelijk onderbouwd. Dit in tegenstelling tot het voedingscentrum waar niet altijd bronvermeldingen bijstaan.

In 2006 heeft de gezondheidsraad een rapport uitgebracht waarin ook dit topic wordt beschreven. Ik quote uit het rapport:

Osteoporose
In het advies Preventie van aan osteoporose gerelateerde fracturen (54) en het advies Voedingsnormen energie, eiwitten, vetten en verteerbare koolhydraten (3) wordt gewezen op de aanwijzingen uit onderzoek dat een voeding met een hoog eiwitgehalte door een verhoogde calciumuitscheiding osteoporose zou bevorderen. Ook wordt in deze adviezen opgemerkt dat tevens uit onderzoek blijkt dat een lage eiwitinname juist de botgezondheid negatief beïnvloedt en het risico op botfracturen vergroot. Deze aanwijzingen waren echter te beperkt en te weinig eenduidig om een conclusie te kunnen trekken over de betekenis van de hoeveelheid eiwit in de voeding voor de preventie van osteoporose.
In een recent overzichtsartikel benadrukt Bonjour het belang van een goede eiwitvoorziening voor de botgezondheid en de preventie van osteoporose. (55) Deze auteur wijst erop dat de resultaten van veel experimenteel en klinisch onderzoek suggereren dat een voeding met een laag eiwitgehalte de botgezondheid negatief beïnvloedt. Bovendien komt uit de resultaten van verscheidene grootschalige observationele onderzoeken die sinds 2001 zijn gepubliceerd een invers verband naar voren tussen de eiwitinname en het risico op een heupfractuur. De commissie ziet in deze nieuwe onderzoeksresultaten echter geen aanleiding om de voedingsnorm voor eiwit in het kader van de preventie van osteoporose bij te stellen.

Bron: Gezondheidsraad. Richtlijnen goede voeding 2006. Den Haag: Gezondheidsraad,
2006; publicatie nr 2006/21.
Link: http://www.gezondheidsraad.nl/sites/default/files/2006@21N.pdf

De referenties waarin naar dit stuk wordt verwezen zijn als volgt:
3) Gezondheidsraad. Voedingsnormen energie, eiwitten, vetten en verteerbare koolhydraten. 2001/19. 2001. Den Haag, Gezondheidsraad.
Link: http://www.gezondheidsraad.nl/sites/default/files/01@19nR2.pdf
54) Anonymus. Gezondheidsraad Preventie van aan osteoporose gerelateerde fracturen. 1998/05. 1998. Rijswijk, Gezondheidsraad.
Link: Kan ik zo snel niet vinden op internet!
55) Bonjour J-P. Dietary protein: an essential nutrient for bone health. J Am Coll Nutr 2005; 24(6):526S-36S.
Link: http://www.jacn.org/cgi/content/full/24/suppl_6/526S

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Raar? Ik snap de hele discussie niet!???

Topicstarter, Isdatzo en gelijkgestemden lijken me een eigen mening klaar te hebben over groente in relatie tot een gezonde levensstijl (naast BB dus), die met geen enkel bewijs is om te buigen. Zou daar dan ook geen moeite meer voor doen.

Wil je hiermee zeggen dat één of meerdere van mijn punten niet kloppen en/of dat ik mijn mening niet goed onderbouw?

En wat bedoel je met "met geen enkel bewijs is om te buigen?".

Ik baseer mijn mening altijd/zoveel mogelijk op resultaten van complete literatuuroverzichten. Zodra er nieuwe studies uitkomen die andere resultaten laten zien, veranderd de conclusie van een nieuw literatuuroverzicht ook en daarmee mijn mening.

Dit blijkbaar in tegenstelling tot mensen die ooit hebben gehoord dat groenten/fruit zo'n beetje elke ziekte helpen voorkomen en dit als vaststaande waarheid hebben aangenomen. Ongeacht verkregen kennis uit nieuwe onderzoeksgroepen.

Laatst bewerkt:
zow, wat een filmpjes zeg, maar wie moet je nu nog geloven ??

Er zijn allerlei mensen die van de daken schreeuwen dat het eten van veel groenten/fruit de kans op kanker/overlijden daaraan vermindert.

Over het effect van groenten op personen die op dat moment kanker hebben, is nog maar zeer weinig bekend. Daar vallen moeilijk harde uitspraken over te doen. Zélf zou ik dan iig wel proberen om dagelijks mijn 200 g groenten en 2 stuks fruit te eten.

Over het effect van groenten en fruit op de kans om kanker te krijgen is in het verleden zeer veel gepubliceerd. Weinig betrouwbare studies uit het verleden gaven goede hoop dat groenten/fruit de kans op verschillende vormen van kanker zouden verlagen. De uitkomsten van betrouwbaar onderzoek neigen helaas redelijk consistent naar eenzelfde effect --> praktisch géén effect op het totale risico op kanker (alle types gecombineerd).

Mensen die schreewen dat groenten/fruit de kans op kanker verlagen moeten maar eens proberen het volgende feit uit te leggen:
Waarom hebben zeer grote groepen mensen die veel groenten/fruit eten - en over een periode van soms wel enkele tientallen jaren worden gevolgd - dan een net zo grote kans op kanker als mensen die er weinig van eten?

Mijn advies: Kijk altijd naar de bronvermelding en probeer te begrijpen wat deze bron laat zien!!!!

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

Weet er trouwens iemand of diepvriesgroenten even gezond zijn als verse groenten?

Laat ik het zo zeggen: Er is totaal géén onderzoek naar het verschil tussen consumptie van verse groenten en diepvriesgroenten in relatie tot het daaropvolgende effect op chronische ziekten. Pure speculatie dus, waarover we mogelijk pas over X jaar duidelijkheid krijgen!

Waar zit er dan feitlijk vitamine d in??? Want ik krijg enkel maar te horen dat het in vette producten zit zoals vette vis, volle melk, vlees, levertraan, eigeel....kent er iemand nog andere producten die je op dagelijke basis kan eten ?

UV straling maakt vitamine D aan.

sjans dat we dat veel gaan krijgen met de winter die eraan komt :). Kent nog iemand alternatieven ??

Er zijn allerlei mensen die van de daken schreeuwen dat het eten van veel groenten/fruit de kans op kanker/overlijden daaraan vermindert.

Over het effect van groenten op personen die op dat moment kanker hebben, is nog maar zeer weinig bekend. Daar vallen moeilijk harde uitspraken over te doen. Zélf zou ik dan iig wel proberen om dagelijks mijn 200 g groenten en 2 stuks fruit te eten.

Over het effect van groenten en fruit op de kans om kanker te krijgen is in het verleden zeer veel gepubliceerd. Weinig betrouwbare studies uit het verleden gaven goede hoop dat groenten/fruit de kans op verschillende vormen van kanker zouden verlagen. De uitkomsten van betrouwbaar onderzoek neigen helaas redelijk consistent naar eenzelfde effect --> praktisch géén effect op het totale risico op kanker (alle types gecombineerd).

Mensen die schreewen dat groenten/fruit de kans op kanker verlagen moeten maar eens proberen het volgende feit uit te leggen:
Waarom hebben zeer grote groepen mensen die veel groenten/fruit eten - en over een periode van soms wel enkele tientallen jaren worden gevolgd - dan een net zo grote kans op kanker als mensen die er weinig van eten?

Mijn advies: Kijk altijd naar de bronvermelding en probeer te begrijpen wat deze bron laat zien!!!!

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

Laat ik het zo zeggen: Er is totaal géén onderzoek naar het verschil tussen consumptie van verse groenten en diepvriesgroenten in relatie tot het daaropvolgende effect op chronische ziekten. Pure speculatie dus, waarover we mogelijk pas over X jaar duidelijkheid krijgen!

Het is wel de bedoeling dat je biologische groente eet, anders heeft het idd geen zin. En eerlijk gezegt geloof ik liever Gerson als wie dan ook hier op het forum als het over kanker gaat en eten.;)
En dan nog wat heb je te verliezen om het wel te eten?

Vriendin van mij werkt op de kanker afdeling in Rotterdam, heeft zelf ook haar vader verloren aan kanker. Heb het wel eens met haar er over, en ze zegt ook als je niks aan je levensT doet ga je het zwaar krijgen met gemo.
Zeker 7 van de 10 die gemo krijgen sterven aan de gemo of krijgen daarna weer kanker. Genoeg over kanker, het ging over spiergroei.

Laatst bewerkt:
Waar zit er dan feitlijk vitamine d in??? Want ik krijg enkel maar te horen dat het in vette producten zit zoals vette vis, volle melk, vlees, levertraan, eigeel....kent er iemand nog andere producten die je op dagelijke basis kan eten ?

Je moet het in supplementen nemen om genoeg binnen te krijgen, de mens is niet gemaakt om bijna constant binnen te zitten en met kleren aan buiten te lopen. Tenzij je 24 uur per dag naakt buiten loopt heeft iedereen extra vitamine D nodig, de wetenschappelijke basis hierachter is enorm groot.
Op die site van vitamindcouncil staan de aanbevolen dosissen wel volgens mij.

En eerlijk gezegt geloof ik liever Gerson als wie dan ook hier op het forum als het over kanker gaat en eten.;)

Gebaseerd op wat?

Iemand die een boek heeft geschreven zal wel weten waarover ze het heeft!
Iemand die op een forum post zal wel maar middelmatige informatie hebben!

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Er wordt al 4 paginas met allerlei soorten argumenten heen en weer geslingerd, maar ze zijn bijna allemaal slecht.

Iedereen weet toch...
Mijn achterneef eet nooit groente en....
Mijn oma drinkt al 30 jaar bessensap en ....
In groente zitten fietahmientjuhs en antyoksidantuh en die....

Uiteindelijk gaat het erom wat de resultaten zijn van onderzoek, en niet wat voor logica jij in de strijd wil gooien (denk daaraan voordat er voor de zoveelste keer weer begonnen wordt dat mensen de enige volwassen dieren zijn die melk drinken dus...., dat men vroeger nauwlijks koolhydraten at dus....etc etc).

Isdatzo heeft zich duidelijk wel verdiept in de onderzoeken. Waarom zou je liever Gerson 'geloven'. Ontkracht de informatie van Isdatzo dan eens? Of je zou op zn minst met tegenstrijdige informatie moeten kunnen komen. Het enige wat je nu doet is zeggen: ik heb ooit voor team rood gekozen zonder reden, maar daar blijf ik hoe dan ook achter staan!

• Topic Starter Topic Starter
Euhm, ik wil helemaal niet grellig overkomen ofzo, maar ik heb net hetzelfde voorgehad. Ik at bijna nooit geen groenten en op m'n 19 had ik prijs, kanker verdomme. Heb twee zware operaties moeten laten doen om me te redden, dan anderhalf jaar later (in die tijd weer niet veel groenten gegeten, sliep weinig) weer prijs, de constatatie en operatie is trouwens nog maar twee maand geleden, ben nu een maand al hersteld van de operatie. Maar nu ben ik wat wijzer aan het worden en heb sinds begin deze week toch maar fruit en groenten in m'n voeding erbij gezwierd, want ik kan het je zeggen, it aint worth it. Beter even gore troep eten dat werkelijk goed is voor je dan je leven eraan te verspelen.

Ps: ik rookte ook wel wat enige tijd ervoor maar de dokter verzekerde me dat het niet echt aan die sigaretten lag. Ik weet heus dat die groenten stinken en echt gore troep zijn maar ik moet ze vreten want anders loopt het verhaaltje niet leuk af. Ik raad het iedereen aan trouwens. (alhoewel ik de meeste nog niet binnenkrijg probeer ik het toch

Dat zijn geen leuke berichten, hoop dat je er gezond en wel door heen komt!
Mag ik vragen waar je het had (klinkt een beetje krom ,maar ik denk wel dat je me begrijpt)
Ik weet zelf heel goed dat groentes gezond zijn en ze bij een gezonde eetsT horen.

Maar jah ,roken is ook dodelijk,en drugs is ook niet al te goed, en ga maar door.

Ik heb ook nooit gezegd dat er geen groente binnen komt, maar je zult mij niet elke dag een vork in groentes zien zetten.

Zuurkoolschotel vind ik heerlijk,(ijsberg)sla komt in kilo,s binnen.
Bruune bonuh hehe:D paprika,s en uien en nog wat rommel.
En heb per dag een overschot aan fruit wat ik binnen krijg wat aangevuld word met Multi-vit en de bekende knorvie.
Er komt dus zeker wel wat binnen.

Ik was zelf gewoon nieuwsschierig als het nadelig zou zijn voor je spiergroei als je weinig groente binnen krijg,

Gebaseerd op wat?

Iemand die een boek heeft geschreven zal wel weten waarover ze het heeft!
Iemand die op een forum post zal wel maar middelmatige informatie hebben!

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Er wordt al 4 paginas met allerlei soorten argumenten heen en weer geslingerd, maar ze zijn bijna allemaal slecht.

Iedereen weet toch...
Mijn achterneef eet nooit groente en....
Mijn oma drinkt al 30 jaar bessensap en ....
In groente zitten fietahmientjuhs en antyoksidantuh en die....

Uiteindelijk gaat het erom wat de resultaten zijn van onderzoek, en niet wat voor logica jij in de strijd wil gooien (denk daaraan voordat er voor de zoveelste keer weer begonnen wordt dat mensen de enige volwassen dieren zijn die melk drinken dus...., dat men vroeger nauwlijks koolhydraten at dus....etc etc).

Isdatzo heeft zich duidelijk wel verdiept in de onderzoeken. Waarom zou je liever Gerson 'geloven'. Ontkracht de informatie van Isdatzo dan eens? Of je zou op zn minst met tegenstrijdige informatie moeten kunnen komen. Het enige wat je nu doet is zeggen: ik heb ooit voor team rood gekozen zonder reden, maar daar blijf ik hoe dan ook achter staan!

Ik zou zeggen leen het boek bij de bieb... en kijk of je er wat van op steekt. Deze mensen waren al bezig met kanker onderzoek voor dat jij kon lopen. Maar ze zullen het wel niet snappen oke.
Ik zeg ook niet dat Isdatzo geen gelijk heeft.... alleen als ik kanker zou hebben had ik wel verder gekeken.;)
Ik heb trouwens niks gezegt over melk drinken en zo....

Dat zijn geen leuke berichten, hoop dat je er gezond en wel door heen komt!
Mag ik vragen waar je het had (klinkt een beetje krom ,maar ik denk wel dat je me begrijpt)
Ik weet zelf heel goed dat groentes gezond zijn en ze bij een gezonde eetsT horen.

Maar jah ,roken is ook dodelijk,en drugs is ook niet al te goed, en ga maar door.

Ik heb ook nooit gezegd dat er geen groente binnen komt, maar je zult mij niet elke dag een vork in groentes zien zetten.

Zuurkoolschotel vind ik heerlijk,(ijsberg)sla komt in kilo,s binnen.
Bruune bonuh hehe:D paprika,s en uien en nog wat rommel.
En heb per dag een overschot aan fruit wat ik binnen krijg wat aangevuld word met Multi-vit en de bekende knorvie.
Er komt dus zeker wel wat binnen.

Ik was zelf gewoon nieuwsschierig als het nadelig zou zijn voor je spiergroei als je weinig groente binnen krijg,

Als je de kanker bedoelt, die had ik in m'n linkerhartkamer vergroeid met m'n linkerlong, die is er nu ondertussen al zo'n anderhalf jaar uit en op m'n hart zit een patch ofzoiets. En twee maand geleden zat het op m'n andere long. Maar die mocht gelukkig blijven zitten :) enkel wat aan geprutst om het letsel weg te krijgen....

Bwah ik weet exact dat je niet nooit geen groenten at. Ik at vroeger wortels, spinazie, groene boontjes en sla....das al wat ik luste, nu probeer ik echt om die horizon wat te veruimen. Qua fruit zit ik niet slecht, kiwi's bananen, peren, appels, appelsienen, noten, bessen en druiven dus das niet slecht.

Ma nu moet ik door naar m'n afspraak om te zien of m'n operatiewonden goed geneze zijn zodat ik weer naar de gym kan trainen. Heb al een paar maand niet getraind en loop er gek van:mad:. Das het enige nadeel van kanker en als je aan het genezen bent. Iedere drie maand moet je op check-up in je eerste jaren om te zien of je in orde bent en nog mag "verder leven"

+10

Groenten zijn onmisbaar PUNT.

Opdringerig ventje ben jij. Ook al in andere topics al menen dat jij het bij het juiste eind hebt. In deze wereld zijn voor de meeste problemen meerdere oplossingen.

Denk dat wazzup het redelijk goed heeft. Zonder groente kun je gewoon leven, het is alleen niet ideaal. Met groente zul je miss net dat beetje eiwit beter verteren, meer eiwit in je bloed, betere opname, you name it.

Word hier trouwens fruit ook bij gerekend? Want met fruit geld het net zo.

Tuurlijk kan je zonder groente.... Eskimo's eten ook haast geen groente.
Maar die hebben ook geen transvet, msg, aspataam ga zo maar door. :)

Ik zou zeggen leen het boek bij de bieb... en kijk of je er wat van op steekt. Deze mensen waren al bezig met kanker onderzoek voor dat jij kon lopen. Maar ze zullen het wel niet snappen oke.
Ik zeg ook niet dat Isdatzo geen gelijk heeft.... alleen als ik kanker zou hebben had ik wel verder gekeken.;)
Ik heb trouwens niks gezegt over melk drinken en zo....

Warez, volgens mij heb jij mijn bovenstaande post niet helemaal gelezen of niet begrepen. Ik ga het nog eens proberen.

Dat die mensen 'al langer bezig waren met kankeronderzoek voordat ik geboren was' zegt absoluut niet dat ze dus zomaar gelijk hebben. Er zijn genoeg mensen die al langer golfen dan Tiger Woods, maar toch minder goed zijn. Als iemand een positie heeft verworven (niet dat Charlotte dat heeft, mijn CV is indrukwekkender) dan is het logisch dat je er eerder geneigd bent om er naar luisteren dan naar een doorsnee persoon. Maar iemand in die positie zou juist heel makkelijk zijn standpunten moeten kunnen onderbouwen met wetenschappelijke bronnen, de onderbouwing zou niet moeten zijn ''ik verdiep me al heel lang in dit onderwerp''.

Wederom, jij baseerd je geloof in Gerson op haar 'authoriteit'. ''Ze heeft een boek geschreven dus ze zal het wel snappen''. Je moet begrijpen dat dit geen goede logica is. Er zijn oneindig veel boeken over kanker die iets totaal anders zeggen, en die schrijvers hebben dus ook boeken geschreven en zullen dus ook wel weten waar ze het over hebben. Dus dat botst dan een beetje niet?

Verder heeft de Gerson therapy 0,0 bewijs dat het werkt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Gerson

Warez, volgens mij heb jij mijn bovenstaande post niet helemaal gelezen of niet begrepen. Ik ga het nog eens proberen.

Dat die mensen 'al langer bezig waren met kankeronderzoek voordat ik geboren was' zegt absoluut niet dat ze dus zomaar gelijk hebben. Er zijn genoeg mensen die al langer golfen dan Tiger Woods, maar toch minder goed zijn. Als iemand een positie heeft verworven (niet dat Charlotte dat heeft, mijn CV is indrukwekkender) dan is het logisch dat je er eerder geneigd bent om er naar luisteren dan naar een doorsnee persoon. Maar iemand in die positie zou juist heel makkelijk zijn standpunten moeten kunnen onderbouwen met wetenschappelijke bronnen, de onderbouwing zou niet moeten zijn ''ik verdiep me al heel lang in dit onderwerp''.

Wederom, jij baseerd je geloof in Gerson op haar 'authoriteit'. ''Ze heeft een boek geschreven dus ze zal het wel snappen''. Je moet begrijpen dat dit geen goede logica is. Er zijn oneindig veel boeken over kanker die iets totaal anders zeggen, en die schrijvers hebben dus ook boeken geschreven en zullen dus ook wel weten waar ze het over hebben. Dus dat botst dan een beetje niet?

Verder heeft de Gerson therapy 0,0 bewijs dat het werkt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Gerson

Het je The Beautiful Truth gezien? Zijn genoeg bewijzen over, als ik die film mag geloven. en als ik het over Gerson heb.... bedoel ik het verband tussen eten en kanker.
En Charlotte is de dochter van.... Dus niet de gene die er ooit mee begonnen is.
En Wikipedia is geen goed info bron omdat iedereen dat kan aanpassen als je wil.
Trouwens Gerson kliniek in Mexico bestaat nog steeds, Als het niet zou werken denk je dat het nu na 60 jaar nog zou bestaan?

Weet jij voor de rest nog mensen die onderzoek hebben gedaan over kanker en eten? Zou het graag eens door willen lezen.

PS CV zegt niks... Einstein had ook niet echt een dikke CV voor dat hij bekend werd. Was nog dyslectisch ook! ;)

Laatst bewerkt:
gooi er anders saus overheen ofzo
kom op he, wordt eens volwassen of eet je ook nog witte boterhammetjes hagelslag met een liga

Terug
Naar boven