Fitness Seller

Weinig tot geen verandering...

Radium

Novice
Waardering
0
Ik ben nu al bijna 3 weken bezig met droog trainen.
Doe vijf dagen in de week fitness + cardio.
(s’avonds 3 kwartier tot een uur fitness en daarna 20 minuten cardio)

Voordat ik hiermee begon heb ik mijn vetpercentage nog laten opmeten door middel van een huidplooimeting. Mijn gewicht zat toen op 80 kg met 15.8 %. Mijn lengte is 1.86 m.
Uitgerekend komt dit op zo’n 2300 kcal.

Mijn verloop van de 3 weken:

Week 1: 79,7 kg.
Week 2: 79,7 kg.
Week 3: 79,6 kg.

Dit is mijn [Link niet meer beschikbaar]

Zit nu in een kleine dip…
Ben nu al zeker een jaar bezig met het vergaren van informatie (veel gehaald uit BFFM)
En nu het eindelijk eens toegepast te hebben, geen resultaat te zien krijgen. Erg frustrerend.

Heb hier zojuist over gesproken met Frenkpie. Hij gaf me als advies om de KH’s te verlagen, aangezien ik niet precies weet wat de voedingswaarde van waldcornbrood is (heb hier volkorenbrood voor in de plaats gepakt)
Daarnaast raadde Frenkpie mij aan om minstens 1 x per week een refeed dag te nemen.

Ook doe ik altijd wat curry bij de kip en tonijn wat ik erg lekker vind. Ik weet niet of dit erg veel impact heeft? Als iemand nog meer tips en adviezen heeft? Ik hoor het graag…

volgens mij slaat een nieuw voedingsschemapas na 21 dagen aan. en je bent nog maar 21 dagen bezig.

luppie zei:
volgens mij slaat een nieuw voedingsschemapas na 21 dagen aan. en je bent nog maar 21 dagen bezig.

geduld is ook belangrijk. ik ben ook bezig met cutten ok ongeveer 21dagen en ben geen gram lichter. maakt nix uit komt vanzelf

ik ben in de cut en ik val goed af.. maar ik doe dan ook een uur cardio na mn KT.. mn vetpercentage is aanzienlijk gedaald en ik oog stukken groter..

ik bedoel.. als jij op onderhoud gaat zitten in de cut.. dan betekend dat dat je alleen afvalt van je cardio.. en dan is 20 minuten echt niks..

• Topic Starter Topic Starter
Mijn onderhoud zou bijna 2800 kcal moeten zijn. 20% daarvan genomen is ongeveer 2300 kcal.

2300 : 6 = 383 per maaltijd.

Een aantal maaltijden komen daar nog bovenuit (428, 402, 406).
En aangezien ik de voedingswaarde van het brood niet precies weet, krijg ik misschien nog wel meer binnen. Zou dat misschien het probleem kunnen zijn?

probeer eens wat langer te cardio'en op een laag tempo ( hartslag van +- 135)

ik zou idd ook wat langer gaan cardio'en.. probeer eens hoe een half uur of 3 kwartier het gaat doen :)

3 weken zonder refeed. Je stofwisseling is dan al stil gaan staan.

dat gezeik over een refeed allemaal leuk en aardig maar als je inderdaad op onderhoud eet en daarnaast na elke training 30 tot 45 min cardio doet dan gaat je stofwisseling echt niet omlaag hoor. Zeker niet als je pas zo'n korte tijd bezig bent. Daarbij komt nog eens dat je pas echt vanaf week 3 a 4 vet gaat verbranden. Dus imo verhoog iets je cardio en kijk hoe dat invloed heeft alvorens je gaat liggen sleutelen aan je kcal.

Probeer namelijk je kcal zo hoog mogelijk te houden om je stofwisseling hoog te houden ;)

Smoothmold zei:
dat gezeik over een refeed allemaal leuk en aardig maar als je inderdaad op onderhoud eet en daarnaast na elke training 30 tot 45 min cardio doet dan gaat je stofwisseling echt niet omlaag hoor. Zeker niet als je pas zo'n korte tijd bezig bent. Daarbij komt nog eens dat je pas echt vanaf week 3 a 4 vet gaat verbranden. Dus imo verhoog iets je cardio en kijk hoe dat invloed heeft alvorens je gaat liggen sleutelen aan je kcal.

Probeer namelijk je kcal zo hoog mogelijk te houden om je stofwisseling hoog te houden ;)

en zo is het en niet anders:D

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit al op zo'n 20 % van mijn onderhoud, namelijk 2300 kcal...

Wel heb ik al een tijdje steeds vaker een honger gevoel.
Dus na het eten heb ik nog zin om bij te pakken. (doe dit overigens niet)
En tussen de maaltijden door heb ik ook steeds vaker een honger gevoel.
Is dit een goed of slecht teken?

men zegt hier van na uw kt ongeveer een uur cardio te doen,ik vertrouw het niet zo goed gaat ge dan niet terug wat spieren verbranden want ge hebt daar voor kt gedaan.Ik wil toch wel eens te goei weten wat er dan gebeurt verbrandt ge uw spieren terug of alleen uw vet.

Geduld, geduld, geduld. Het komt uiteindelijk vanzelf goed. Neem voldoende rust ook tijdens de cut.

Ik kom op 2610 Cal uit.

239 gram eiwit,
284 gram KH
55 gram vet

(bron: eetmeter 2002)

10 snee brood en 250 gram aardappellen is best wel veel voor in de cut eigenlijk. en 55 gram vet is wel wat weinig. Als je er een beter schema van wilt maken wellicht minder KH en meet vet.

Neem je ook nog pre- post workout voeding -shakes of energie drinks of andere vormen van drinken anders dan koffie, thee en water ?

En hoe lang train je eigenlijk al, als je een echte beginner bent (wat niet zo vreemd is met 80 kilo bij 186 en 15% vet) kun je zelfs "beginners-gains" maken.. dus vet verbranden en tegelijkertijd spier winnen waardoor je gewicht wel op hetzelfde niveau blijft.

@Luppie, pas na 21 dagen slaat een voedingsschema aan ... waar haal je die "kennis" vandaan ?

@Ieleh, Alhoewel ik niet precies je post begrijp wordt cardio door veel mensen gedaan na de krachttraining. Mensen denken dat je vet moet verbranden tijdens training om vet te verliezen. Dit is niet per se waar. Als je dezelfde cardio doet op een ander moment krijg je dezelfde resultaten. post-krachttraining voeding is best wel belangrijk dus wellicht is er iets voor te zeggen om het uit elkaar te trekken. Maar dan moet je weer 2 keer naar het sportcentrum en cardio die je doet is nog altijd beter dan cardio die je niet doet.

Ik doe ook op onderhoud eten en ik merk ook niet echt veel (twee weken bezig). Ik doe 45 minuten per dag op de treadmill op hartslag, waarbij dat apparaat de helling constant aanpast. Ik merk ook nog niet echt veel, maar ik moet dus gewoon doorgaan?

Ik eet trouwens als lunch 2 sneden volkorenbrood met 100 g zalm. Kan ik dat beter vervangen door rijst met zalm?

Of maakt dat allemaal verder niet uit (ik ben geen endo)?

Na 2 weken hoef je echt nog niet veel te verwachten. Heb je de calorieen rustig aan teruggeschroefd? 250 per keer?

Trek voor een cut maar 2 tot 3 maanden uit zou ik zeggen......

nope, ik eet gewoon op onderhoud. Ik ben liever meer tijd kwijt met het verbranden dmv cardio, dan dat ik spiermassa moet gaan inleveren.

Ik denk dat je meer spierverlies hebt met al die cardio dan met een beetje minder eten.

Terug
Naar boven