MuscleMeat

Weinig tot geen verandering...

ik doe op het moment 20min cardio na hat krachttrainen en ben aan het cutten op onderhoud. wordt langzaam droger en gewicht blijft het zelfde dus er wordt ook een beetje gegaind in mijn cut

Probeer het brood te vervangen door rijstwafels/ musli!

brood en aardappels kicken imo. vervangen door pasta's (volkoren pasta, zo min mogelijk bewerkt!) leer over GI waardes, die van brood en aardappelen zijn over het algemeen niet heel gunstig.

en je bent voor het eerst aan het cutten. cutten is moeilijk. (denk ik :D) Het duurt gewoon een tijd voor je weet waar je lichaam op reageerd.

wacht ff gewoon volkorenbrood is nix mis mee. als je het daar maar bij laat

volkorenbrood heeft een betere GI dan witbrood en sommige soorten rijst volgens mij..

Als het brood van tarwebloem is gemaakt, scheelt het 1 punt in de GI (wit: 69, volkoren: 70)

basmati rijst zit op 58, volkoren pasta zit op 37

De GI van brood, rijst, pasta of aardappels heeft NIETS te maken met of je wel of niet af valt.

Het zijn de calorieen die het hem doen. Als je meer eet val je minder af (nou ja, tot op zekere hoogte dan)

En verder wijzigt de GI met wat je er bij eet. Doe je boter op je brood of kaas, dan daalt de GI al.

Radium zei:
Ik ben nu al bijna 3 weken bezig met droog trainen.
Doe vijf dagen in de week fitness + cardio.
(s’avonds 3 kwartier tot een uur fitness en daarna 20 minuten cardio)

Voordat ik hiermee begon heb ik mijn vetpercentage nog laten opmeten door middel van een huidplooimeting. Mijn gewicht zat toen op 80 kg met 15.8 %. Mijn lengte is 1.86 m.
Uitgerekend komt dit op zo’n 2300 kcal.

Mijn verloop van de 3 weken:

Week 1: 79,7 kg.
Week 2: 79,7 kg.
Week 3: 79,6 kg.

Dit is mijn [Link niet meer beschikbaar]

Zit nu in een kleine dip…
Ben nu al zeker een jaar bezig met het vergaren van informatie (veel gehaald uit BFFM)
En nu het eindelijk eens toegepast te hebben, geen resultaat te zien krijgen. Erg frustrerend.

Heb hier zojuist over gesproken met Frenkpie. Hij gaf me als advies om de KH’s te verlagen, aangezien ik niet precies weet wat de voedingswaarde van waldcornbrood is (heb hier volkorenbrood voor in de plaats gepakt)
Daarnaast raadde Frenkpie mij aan om minstens 1 x per week een refeed dag te nemen.

Ook doe ik altijd wat curry bij de kip en tonijn wat ik erg lekker vind. Ik weet niet of dit erg veel impact heeft? Als iemand nog meer tips en adviezen heeft? Ik hoor het graag…

Als je 2 weken op een strikt dieet zit en je houdt je aan tijden en hoeveelheden en je wilt cutten, moet je je dieet niet alleen aanpassen dmv lagere kh maar ook per week iets hogere ew. Daarnaast moet je je dieet opschonen, d.w.z. brood en melk produkten eruit en vervangen door bv rijst, appel ipv banaan. Je kunt dan heel laag in kh zitten (denk aan depleaten pro's verliezen geen massa dan omdat ze hoog in ew's zitten); kh's zijn puur energievoorziening en als je fruit, rozynen, ananas(eigen sap) erin gooit krijg je die kortdurende energievoorziening. Om je stofwisseling te trickeren, want je lijf is slim, kun je overgaan op 1 hoge dag, 1 lage dag en daarna zelfs 2 ld en 1 hd. Zorg dat je p/w er niet meer dan 500 kh uitgooit.
Cardio na kt is altijd goed, maar ik geloof niet in meer dan 45 min.
Succes!

Terug
Naar boven