XXL Nutrition

Wel afgevallen in CM's maar gewicht zelfde.

Onin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
100kg
Hallo beste mensen,

Ik zou graag wat hulp willen hebben en een beetje informatie willen want ik ben ten einde raad :( ben al 4 weken bezig met afvallen me kleding past beter me colbertje kan probleemloos dicht, me overhemden zijn totaal niet meer strak zitten gewoon lekker, me spijkerbroeken zijn wijder en 4 weken geleden kon ik niet eens me colbert dicht krijgen, zaten me overhemden strak, en me broeken zaten net goed me buik is minder geworden, me benen, me onderkin, me wangen, me taille.. maar ik weeg nog steeds het zelfde :treuren:ik ben bezig met een dieet ik ben dus wel afgevallen me kleding past veel beter voel me fitter maar ik weeg nog steeds 100kilo zoals 4 weken geleden .

Kan iemand mij helpen? me motivatie valt zo echt weg :(

Ik loop veel, drink geen frisdrank alleen water, eiwitten, geen brood, wel groente en alles en niet gesnoept en toch
val ik niet af hoe kan dat nou moet ik geduld hebben?

Laatst bewerkt:
let niet zo veel op gewicht :)
er zijn zoveel dingen die bij gewicht een rol spelen. Kijk meer naar je vet percentage, als het omlaag gaat zit je goed.
Als je je beter voelt en je kleren beter gaan zitten, je taille kleiner is geworden bene/onderkin etc. waar maak je dan je zorgen om.

Ik heb liever dat ik eruit zie dat ik minder weeg, dan dat ik op weegschaal minder weeg.

Who gives a **** hoeveel je weegt, het gaat er toch om hoe je er uit ziet?

Als je zelf zegt dat je kleding veel beter zit, dan zal het wel zo zijn! ;)
Gewicht zegt niet helemaal niet veel?

En wat doe je om af te vallen? KT in combinatie met cardio?

• Topic Starter Topic Starter
let niet zo veel op gewicht :)
er zijn zoveel dingen die bij gewicht een rol spelen. Kijk meer naar je vet percentage, als het omlaag gaat zit je goed.
Als je je beter voelt en je kleren beter gaan zitten, je taille kleiner is geworden bene/onderkin etc. waar maak je dan je zorgen om.

Ik heb liever dat ik eruit zie dat ik minder weeg, dan dat ik op weegschaal minder weeg.

Me overhemden zitten niet meer strak maar ruim, mijn taille is smaller, me onderbruik is minder dik me benen zijn dunner alleen toen ik op mijn weegschaal stond zag ik 100kilo.. dus ik hoef me geen zorgen te maken?

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Who gives a **** hoeveel je weegt, het gaat er toch om hoe je er uit ziet?

U heeft gelijk maar is het niet ongezond dat ik dan 100kilo weeg maar niet dik ben? kan dat kwaad ivm met mijn lengte?

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:25 ----------

Als je zelf zegt dat je kleding veel beter zit, dan zal het wel zo zijn! ;)
Gewicht zegt niet helemaal niet veel?

En wat doe je om af te vallen? KT in combinatie met cardio?

Hier houd ik mijn al een tijdje keurig aan..
MAANDAG

Ontbijt

• 2 eieren (gekookt, roerei of gebakken zonder boter)
  • thee zonder suiker / koffie zonder suiker of melk
Lunch

• 2 eieren
  • tomaten (zoveel als je wilt)
Avond

• 2 eieren
  • gemengde salade
  • Optioneel: Type 1 groenten max 150 gram

DINSDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 2 eieren
  • komkommer (zoveel als je wilt)
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• Steak
  • komkommer & tomaten
  • salade

WOENSDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• Steak
  • komkommer-tomaten
  • salade

DONDERDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• 2 eieren
  • schaaltje magere yoghurt

VRIJDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 3 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• Vis (witte vissoorten)
  • salade
  • komkommer

ZATERDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• Steak
  • komkommer & tomaten

ZONDAG

Ontbijt

• 2 eieren
Lunch

• 3 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond

• Vis (Witte vissoorten)
  • gemengde salade
  • komkommer
  • tomaten

Dat is mijn dieet ik eet dus erg gezond.. ik loop erg veel op een dag en drink 2 liter water per dag. Deze zelfde dieet hebben veel mensen gebruikt en het hielp zonder jojo effect.. Dus ik meot gewoon volhouden??? en niet op weegschaal letten?

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

Klopt het trouwens ook dat ONDERBUIK het langzaamst afvalt?

Je eet echt veel en veel te weinig bro. Weet je hoeveel je per dag in mag nemen (TDEE)? Hoeveel kcal (+ k/e/v - verhouding) neem je nu per dag in? Minstens 6 maaltijden per dag, ook in de cut!

Voeding is inderdaad weinig, maar dat iedereen minstens 6 maaltijden per dag _moet_ eten is onzin.

Onin hoe lang ben je? Doe je ook krachttraining en cardio?

je eet wel heel weinig, ik ben juist bang dat je hier wel jojo effect krijgt.
bereken je onderhoud en ga iets onder zitten. Kun je uitrekenen met 1 van stickies bij voeding.
En als je zin hebt misschien in lezen in betere dieet technieken.
bijvoorbijbeeld carb cycling, boek daar zelf snel resultaat mee :) en heb geen problemen met eten, raak namelijk elke keer gewoon vol.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

^hier als je zin in hebt in iets anders.

En idd gewicht maakt niet zoveel uit omdat er zoveel factoren zijn waarin je gewicht op een bepaalde niveau blijft. Misschien train je pas net en kom je spier aan en verlies je gewicht tegelijk. waardoor je niet lichter word door enkel vet verlies.

Ik wil je motivatie niet naar beneden halen, maar als je zo weinig blijft eten, dan zal je lichaam na een tijd extra zuinig omgaan met energie, waardoor je minder snel afvalt en weer sneller aan zal komen zodra je eventjes wat meer eet.

Je eet wel ERG weinig. Het klinkt misschien stom, maar je behaalt betere en langdurigere resultaat als je wat meer gaat eten en daarbuiten wat meer gaat rennen. Dus ipv minder eten wat meer verbranden.

En ja, de onderbuik gaat het langzaamst weg bij de mannen.

Het kan btw ook geen kwaad als je daarbij ook nog wat krachtraining gaat doen, dan zal je extra spiermassa aanmaken. Dat oogt niet alleen beter, maar het zorgt er ook voor dat je lichaam overdag meer energie gebruikt voor het onderhouden van de spieren (metabolisme), waardoor je lichaam extra energie zal verbranden overdag en als je rent (en dus sneller afvalt). Even als indicatie, ongeveer 60-70% van je dagelijkse energie verbranding komt door het metabolisme en wordt onderandere beïnvloed door je spiermassa.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Voeding is inderdaad weinig, maar dat iedereen minstens 6 maaltijden per dag _moet_ eten is onzin.

Onin hoe lang ben je? Doe je ook krachttraining en cardio?

Ik ben 1.80 Breed van postuur bijna geen buik alleen nog nu nog een handjevol onderbuik rest is allemaal normaal.

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:25 ----------

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/37418-dieet-snel-5-kilo-afvallen-in-1-week.html

ik heb het hier vandaan heel veel mensen hebben er aan gedaan en geen jojo effect.
Verder heb ik nog een vraag misschien een domme vraag..

is bruin duits brood als ik daar 3 sneetjes neem op een dag dikmakend? en hoe zit het met chocolade mag je dat ook met mate hebben of is dat gelijk dik makend?

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:31 ----------

Laatst bewerkt:
Be happy dat je zelfde gewicht kan aanhouden :roflol:

Afgaande op je verhaal denk ik dat de feiten niet kloppen.. Bedenk je goed dat je lichaamsgewicht enkele kilo's kan fluctueren! Weeg je je altijd op het zelfde tijdstip onder zelfde omstandigheden (en nauwkeurige weegschaal?)
Afgezien daarvan is gewichtsverlies een verkeerde doelstelling omdat je met zo'n dieet sowieso veel 'gewicht' verliest in korte tijd, maar waar komt dat gewicht vandaan?
Je eet weinig koolhydraten, dit heeft normaliter in eerste instantie veel gewichtsverlies tot gevolg omdat je de suikers die normaal in je spieren opgeslagen zitten (glycogeen) niet aanvult, je houdt tevens minder vocht vast (koolhydraten binden aan water). Het is onmogelijk 5 kilo vet in één week te verliezen, en mensen die meer dan een halve kilo gewicht verliezen hebben dat te danken aan water en glycogeen (of bizar overgewicht om mee te beginnen)

Met het dieet wat je nu doet gebeurt het volgende: je lichaam gaat zeer zuinig omspringen met energie omdat het veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, je stofwisseling gaat daarom ontzettend vertragen. Als je dan na het dieet weer normaal gaat eten vullen eerst je glycogeendepots zich weer aan, je houdt meer vocht vast en op de koop toe sla je veel op als vet dankzij je vertraagde metabolisme, je bent dus alleen maar verder van huis. Ik kan echt niet inzien hoe dit dieet geen jojoeffect tot gevolg krijgt...

Als je op een juiste manier wil afvallen moet je je ten eerste doelstellen op VETverlies en spierbehoud. De weegschaal is niet zo belangrijk.

Lowcarb dieets kunnen heel effectief zijn, maar dan moet het wel op de juiste manier gedaan worden. Zoek maar eens op het keto dieet op dit forum. Andere aanrader is Burn the Fat Feed the Muscle, een iets toegankelijker dieet en alles staat haarfijn uitgelegd. (geen lowcarb dieet trouwens, maar wel heel effectief)

Verder is het zeer aan te raden met de gewichten aan de gang te gaan om je spieren te behouden, je spieren bepalen namelijk in de eerste plaats hoeveel calorieën je uberhaupt per dag verbrand! Elke kilo spier die je hebt heeft al een bepaald aantal calorieën nodig om te kunnen bestaan. Het betekent ongeveer dat als je 2kg gram spier extra hebt je al enkele kilo's puur vet op jaarbasis extra verbrand

Je laatste vraag:
Dikmakend voedsel is verkeerde benaming... Jij verbrand een bepaald aantal calorieen per dag, als je meer dan dat eet kom je aan, als je minder eet val je af. Of je die calorieën nou bij de McDonalds haalt, bruin brood of eieren maakt in de 1ste plaats niks uit. Er zijn natuurlijk wel zaken waar je rekening mee dient te houden bij de ratio's eiwit/koolhydraat/vet maar dit is echt de universele regel.

Laatst bewerkt:
Je eet te weinig, en niet frequent genoeg. Als je meer frequent eet gaat je metabolisme (stofwisseling) omhoog, waardoor je lichaam minder wil opslaan, omdat je lichaam 'weet' dat je regelmatig genoeg voedsel binnenkrijgt. Hierdoor ben je ook in staat om gemakkelijker vet te verbranden.

En train je wel?

Spieren zijn zwaarder dan vet, misschien heb je gewoon meer spiermassa erbij gekregen. Als je verder tevreden bent over je bouw en vetpercentage hoef je je verder geen zorgen te maken over je gewicht.

Terug
Naar boven