XXL Nutrition

Sticky Welke blessures heb jij gehad?

Tot nu toe geen blessures gehad gelukkig :D maar ik train nog geen jaren dus ben bang dat dat nog komt.

Vooral elleboog blessure door combi boksen en borst. Hierdoor lopen mijn triceps imo achter en mijn borst qua kracht (gelukkig heb ik al snel grote borstspieren, ze tillen alleen niet veel)

Toen ik een jaar of 12 was kreeg ik met voetbal een achillespees blessure. Kon amper lopen, vervolgens heb ik steunzolen gekregen en heb ik nergens meer last van. Mijn voeten zijn niet standaard zegmaar :D ik heb lichte platvoeten en mijn rechtervoet is een hele maat kleiner. Soms wel vervelend met schoenen.

Toen ik 17 jaar was wilde ik bij een vriend van me op z'n rug springen. Zonder zijn toestemming dan he.. dus ik nam een 80 meter sprint en op het moment dat ik in de lucht zat en op hem af zoefde, zag hij mijn schaduw en draaide weg. Ik vloog er dus naast en kwam op mijn rechterbeen terecht en ben gedraaid. Je raad het al.. Knak..
*Kuitbeengewricht was uit-de-kom en weer in-de-kom geschoten.
*Knie zwaar gekneusd
*In plaats van dat me voorste kruisband was gescheurd, was het een bikkeltje. Hierdoor is niet mijn kruisband gescheurd, maar heeft de kruisband waar hij vast zit aan het bot zich gedeeltelijk losgetrokken icm bot.

Vervolgens ik naar het ziekenhuis.. nee er was niks gebroken.. ik had mazzel en met een steunkousje naar huis.. Na 2 weken was het nog steeds niet verbeterd. Dus toen naar de dokter, orthopeed en fysio.. Uiteindelijk heb ik een kijkoperatie gehad en hebben ze gelijk geopereerd. Nu is het een kwestie van de spieren rond me knie goed trainen, want anders heb ik meer speling. Ik voel hem wel soms, maar geen pijn en squatten gaat goed!

Onderrug....

Veel supraspinati blessures.. veel boxers e.d hier?

Rechterpols (nee, niet van je weet wel :p) en rechterschouder.

op het moment ben ik minimaal 6 weken uitgeschakelt door een breuk in de enkel :(

Ik heb ook een redelijk lang lijstje:

-sleutelbeen kan uit de kom bewegen bij het sternum
-linker schouder supraspinatus is gevoelig
-bovenrug, soort tintelend gevoel, zal wel niet erg zijn

-beide onderarmen deden pijn bij curlen (cured)
-linker elleboog deed pijn bij benchen (cured)
-rechter bicep aanhechting deed pijn bij chinnen (cured)
-knieen deden pijn bij squaten (cured)

En nu :
-nog steeds sleutelbeen dat uit de kom kan bewegen (niks aan te doen)
-nog steeds gevoelige linker schouder
-nog steeds tinteling in bovenrug
-weer last van me linker elleboog
-weer last van me linker knie

linkerknie ( door motorongeluk)
schouders ( chronisch) waarschijnlijk overbelasting maar kan gewoon trainen ermee.

Heb nu op dit moment last van mijn onderrug , halter opnemen van de vloer doet pijn , Deadlift moet ik op dit moment niet proberen en de stoelen op school zijn een marteling
Ben nu sinds een maandje genezen van een serieuse blessuren aan mijn miniscus na veel ziekenhuis bezoekjes en foto's laten maken en 19x kine is het toch beter nu maar het zal nooit meer 100% worden , spijtig :-(

Voetbal zou wat dat betreft verboden moeten worden voor jonge kinderen. Geen blessures behalve een ontsteking aan oud littekenweefsel op mijn spier dat door mijn lichaam opgeruimt werd. Gevolg: PIJN. Gewoon doorgetraint, en 't is genezen :)

sleutelbeenbreukdoor racefiets ongeluk

Wat me opvalt dat veel van de blessures hier door andere sporten dan bodybuilding komen.

Voetbal zou wat dat betreft verboden moeten worden voor jonge kinderen. Geen blessures behalve een ontsteking aan oud littekenweefsel op mijn spier dat door mijn lichaam opgeruimt werd. Gevolg: PIJN. Gewoon doorgetraint, en 't is genezen :)

Ja, doortraining is vaak ook het beste wat je kan doen, hetzij met een mindere intensiteit.

ooit kruisbanden gescheurd bij het voetballen, vandaar dat ik niet train op mijn benen, wegens problemen met kruisbanden en knien

2 maandjes geleden met knieschijf gebroken.. letterlijk in 2e.. nu nogal last met oppakken van squat en deadlift..

borstspier verrokken,
paar weken niet getraind, terugkomen en toch te veel ineens gepakt.
3 weken out geweest

Terug
Naar boven