XXL Nutrition

Sticky Welke blessures heb jij gehad?

Ik heb ook een redelijk lang lijstje:

-sleutelbeen kan uit de kom bewegen bij het sternum
-linker schouder supraspinatus is gevoelig
-bovenrug, soort tintelend gevoel, zal wel niet erg zijn

-beide onderarmen deden pijn bij curlen (cured)
-linker elleboog deed pijn bij benchen (cured)
-rechter bicep aanhechting deed pijn bij chinnen (cured)
-knieen deden pijn bij squaten (cured)

Hallo iedereen die me kan helpen.

Ik was aan het nekpressen als laatste oefening van mijn schouder en bij de 8ste rep van de 10 voelde ik iets knappen of afscheuren in mijn linker bovenrug naast mijn schouderblad.
Toen ik ging slapen was de pijn niet meer te harden. De pijn straalde uit naar mijn linkerarm, mijn pink ringvinger en zijkant van mijn hand was half verdoofd + de kracht was ook gehalveerd in mijn arm en hand. Bloeddruk was 160/110
Ik had totaal geen kracht meer in mijn pink en nog een beetje in mijn ringvinger.
Ik dacht scheurtje, maar na 2 weken geen beterschap en mentaal dicht bij de afgrond, (2 weken amper anderhalf uur per dag geslapen) omdat ik niet op mijn rug of zij kon liggen omdat de pijn niet meer te verdragen was in mijn linkerarm. Dus in mijn bovenrug voelde ik bijna niks. Vreemd!
In die 2 weken wel lichte pijnstillers en hasj gaan roken wat ik nooit gedaan had maar dat werkte allemaal niet, ben ik naar de spoed gegaan in het ziekenhuis waar ze een rontgenfoto maakte terwijl ik nog zei dat er heus niks gebroken was, maar iets gescheurd of afgeknapt was, maar ze zeiden dat dat de manier was van het begin van het onderzoek. Na 3 uur kwam ik eindelijk aan bod en toen kwamen ze vertellen dat er op de rontgenfoto niks te zien was en vertelde me ook dat ze voor de rest niks konden doen die dag. Terwijl ik nog vroeg om een CT scan of een echo.
's Maandag direct contact opgenomen met het ziekenhuis in mijn eigen land (Belgie) bij de neuroloog geweest daarna een CT scan gemaakt daar was ook niks op te zien daarna een onderzoek laten doen met een naald in de zenuwen in mijn arm, mijn pink, ringvinger en duim maar na het onderzoek zei de neuroloog dat hij het ook niet wist en hij verwees mij door naar een orthopedist. Wat ik in principe altijd al wilde was dat ze de spieren in mijn bovenrug onderzochten wat hopelijk binnenkort zal plaatsvinden na de afspraak met de orthopedist. Ik heb wel in de 3e week 10 dagen tramadol 50mg geslikt wat in de eerste 5 dagen wel hielp tegen de pijn maar daarna steeds minder ging werken.
Na ruim 3 en een halve week was er ineens van de één op de andere dag 60 tot 70% verbetering qua pijn en kon ik eindelijk met een minimale pijn met een slaapmiddel weer in mijn bed slapen.
Ik ben een beetje radeloos geworden, misschien zijn er mensen die soortgelijke blessure hebben ervaren of dat er toch bij toeval een bekwame geneesheer dit leest en mij kan vertellen wat er aan de hand is.
Wat ik nog kwijt wil is dat ik onzettend teleurgesteld ben in de medici hoe langaam en onefficient zij mij onderzochten. Het enige wat nog positief was was de tramadol waar ik 10 dagen wel veel aan gehad heb. Ook geregeld bloeddruk 160/100 maar dat was volgens mij van de pijn. Wel overal doorgegeven maar niemand die daar aandacht aan bestede. In de derde week met de tramadol eerst pillen daarna druppel naam ik 40 druppel voor ik ging slapen en werd dan na 1,5 uur wakker van de pijn met bloeddruk 170/110 met hartslag 95 (normaal hartslag 64 bloeddruk 120/80)
Het is een lang ellendig verhaal, maar in afwachting van uw reacties alvast bedankt.

Ben je al bij een sportarts of sportfysio geweest ?

klinkt als verklote rotator cuff spieren met overbelaste wervel(s) gezien je klachten en oefening waarbij het gebeurd is. nekpressess moet ook wel goed uitgevoerd worden en nooit onder oorhoogte komen!

Ben je al bij een sportarts of sportfysio geweest ?

Nee ik ga 5 nov naar een orthopedist (doorverwezen door de neuroloog)
Ik heb mij laten vertellen dat hij voor de spieren staat en ook sporters begleid.
Ik moet nu wel zeggen op de 25st dag dat het ergste voorbij is en dat in nu mijn slaap heb van 8 uurtje en als ik wakker wordt dan heb ik nog wel pijn maar nu op de plaats waar ik iets afscheurde en nog een beetje in mijn linker tricep.
Mijn pink en ringvinger zijn ook nog wat verdoofd.

veel te veel, zit momenteel met 3 blessures. een hand die net uit et gips is en niet lekker aanvoelt nog, mn andere hand waar een peesontsteking zit of iets bij et bot [krijg uitslag van foto's nog] en een knie die niet goed is... weet alleen niet wat er aan is.

klinkt als verklote rotator cuff spieren met overbelaste wervel(s) gezien je klachten en oefening waarbij het gebeurd is. nekpressess moet ook wel goed uitgevoerd worden en nooit onder oorhoogte komen!

ja dat zou best kunnen want het is een vreemde blessure, er gebeurt iets in de bovenrug en de pijn straal uit naar de linkerarm plus mijn pink en ringvinger zijn half verdoofd, vreemd voor mij en zeker dat de pijn niet te verdragen was in mijn linkerarm als ik op mijn rug laag met al die pijnstiller die de pijn niet konden tegen houden, tramadol deed dat 1,5 tot 2 uur en daarna was het weer niet te verdragen als ik in bed laag.

Nee ik ga 5 nov naar een orthopedist (doorverwezen door de neuroloog)
Ik heb mij laten vertellen dat hij voor de spieren staat en ook sporters begleid.
Ik moet nu wel zeggen op de 25st dag dat het ergste voorbij is en dat in nu mijn slaap heb van 8 uurtje en als ik wakker wordt dan heb ik nog wel pijn maar nu op de plaats waar ik iets afscheurde en nog een beetje in mijn linker tricep.
Mijn pink en ringvinger zijn ook nog wat verdoofd.

Als er echt iets afgescheurd is dan is er veel te laat ingegrepen echt slecht dat je nu pas hulp gaat krijgen :S

Als er echt iets afgescheurd is dan is er veel te laat ingegrepen echt slecht dat je nu pas hulp gaat krijgen :S

Ja dat klopt, heb ik ook verteld in mijn verhaal dat ik onzetten teleurgesteld ben in de medici, het eerste wat ik zei was MRI of ego daar kan je het spierweefsel op zien maar drie verschillende medici luisterde er niet naar.
Ik heb wel het gevoel nu dat het na 25 dagen wel van zichzelf zal verder genezen maar de pijn was niet te beschrijven als ik op mijn rug ging liggen, ik denk zelf dat ik er een halve trama aan overgehouden heb maar dat komt wel door het weinig slapen (30 uurs in de eerste 15 dagen).

Ik hoop nog wel te weten te komen wat voor blessure het is.

Ja dat klopt, heb ik ook verteld in mijn verhaal dat ik onzetten teleurgesteld ben in de medici, het eerste wat ik zei was MRI of ego daar kan je het spierweefsel op zien maar drie verschillende medici luisterde er niet naar.
Ik heb wel het gevoel nu dat het na 25 dagen wel van zichzelf zal verder genezen maar de pijn was niet te beschrijven als ik op mijn rug ging liggen, ik denk zelf dat ik er een halve trama aan overgehouden heb maar dat komt wel door het weinig slapen (30 uurs in de eerste 15 dagen).

Ik hoop nog wel te weten te komen wat voor blessure het is.

Heb je nog dezelfde bewegings mogelijkheid en kracht als hiervoor ?

nee, de kracht was met 50% weg in arm en vooral in de hand, bewegingsmogelijkheid was eigenlijk nog bijna 100% alleen een beetje bang voor pijnscheuten.
Dat is volgens mij ook de moeilijkheid geweest voor de medici en dachten het bewegen is nog redelijk oke het zal wel niet erg zijn. Toch ben ik zeker dat het zeer ernstig is.

Scouder blessure al 5 jaar :( ik wordt er gek van :mad:

in de korte tijd dat ik train nogal veel blessures gehad vooral de afgelopen tijd:

-pols
-elleboog
-heup(nog steeds last)
-onderrug (nog steeds last)

blessures zijn het k*tste wat je kan hebben als bb'er/powerlifter!! Hoop dat iedereeen lekker kan gaan trainen zonder wat voor soort blessure dan ook:thumb:

middenhands beentje gebroken
ontsteking aan de linker pols
drie knie operatie's
ribben gekneusd en gebroken
enkels gekneusd
diverse spieren verrekt
diverse keren door mijn rug gegaan
onstekingen in mijn rechter schouder blad gehad vanaf mijn 17de jaar waardoor mijn schouder instabiel werd het gevolg daar van is dat er een spier is uitgevallen, daar zijn ze twee jaar geleden achter gekomen. weet nu dat ik het weer sterk kan krijgen maar is raar dat je met een bepaalde beweging maar twee kilo weg krijg
o en bij de laatste knie operatie is mij verteld dat ze me nog een keer terug zien om een nieuwe knie te zetten want mijn kraakbeen is van slechte kwaliteit ,wat ik ook merk aan mijn vingers en ellebogen vandaar dat ik ook glucosamine slik om het te remmen.
en vingers uit de kom

EINDELIJK BEN IK VAN EEN k*tBLESSURE AAN MIJN KNIE AF! :rocknana: :banana:
3tal maand niks - nul komma nul - lower body training kunnen doen... gevolg:

Muay Thai J is nu een beachboy met een bovenlichaam dat totaal niet in verhouding is met zijn luciferstokjesachtige benen...
Ik benchpress nu een pak meer dan dat ik squat :(

Welke blessures hebben jullie al gehad die je training negatief beinvloedden? Hoelang? ...?

Een scheenbeenontsteking bij taekwondo, al 4 maanden lang. De eerste 2 maanden dacht ik gewoon dat het af zou lopen, toen ben ik naar de therapeut geweest. Nieuwe zolen gekregen, 3 weken gerust, langzaam begonnen, en heb nu ergere blessure als ooit tevoren...

Ik heb geen tijd om 3 maanden te rusten! Dan kan ik net zo goed helemaal stoppen met sport, maar ik voel het alleen bij het rennen! Het is echt een k*tblessure

Gewrichten : Schouders (nog steeds), knieen, ellebogen, pols
dit alles uit "the good old days" toen ik het gevoel had me zelf met (te) zware gewichten uittesloven.

meniscus operatie (6 of 7jaar geleden)
Spondylolyse (20weken ofzo geleden)

Nu terug alles in orde buiten een onsteking aan mijn knie maja das nikske e.

Pols gekneust
Rotator Cuff NOK (bij alle schouder en borst oefeningen enorm pijn in schouderholte)

Maar de ergste was vorig jaar juni de gescheurde voorste kruisband...

3 maand geleden reconstructie laten doen dmv hamstringpees dus zit nu nog middenin de revalidatie die best wel goed gaat (squat terug op 120kg, legpress 160kg, Deadlift 200kg, 30min cardio,..)

Als m'n chirurg dat moest zien schiet ie me af :rolleyes::D

Vandaag nog bloedlip en bloedneus bij het kickboksen :(

welke blessures ik heb gehad door bb'en:

aanhechtingen van borst, schouders en armen, onderrug, hamstrings en bekken..

huidige blessures: verdraaiing bovenrug rechts (sinds een half jaar, niet van bb'en. gelukkig kan ik volledig presteren mits ik op mijn houding let) en mijn rechter schouderkop (sinds zaterdag, waarschijnlijk wél van bb'en. maar we gaan gewoon door)

Terug
Naar boven