AndroidHealthClinic

Welke internetprovider, nieuwsgroepen?

Juniormob

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
357
Lengte
1m85
Massa
140kg
Vetpercentage
5%
Hallo allen,

Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen en hiermee ook gelijk over te stappen naar een andere internetprovider.

Mijn belangrijkste argument hiervoor is dat @Home niet echt kwaliteit biedt rondom nieuwsgroepen.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die erg tevreden zijn over hun internetprovider omdat de nieuwsgroepen:

- erg snel werken
- hoge retentie hebben
- compleet zijn

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Greetz

geen enkele provider biedt goeie ondersteuning voor usenet.
Gewoon provider pakken die 20Mbit ondersteund (orange?) en payserver erbij voor de nieuwsgroepen(bijvoorbeeld eweka)...

Maar hou er wel rekening mee dat als je tot 20mbit wilt downloaden van usenet, dat je dan weer een aparte moet nemen. Standaard usenet shizzle gaat tot 10mbit geloof ik.

Maar hou er wel rekening mee dat als je tot 20mbit wilt downloaden van usenet, dat je dan weer een aparte moet nemen. Standaard usenet shizzle gaat tot 10mbit geloof ik.

Hitnews kan je gewoon voor 6,95 op je max downloaden. Haalde daar 15 mbit/s via mijn Casema-aansluiting.

Ik heb zelf @home, en heb een payserver(Eweka). Ik download hier gewoon met de volle snelheid. (2335 KB/s)

edit: Eweka kost 7,50 per maand. Maar je mag vanaf meerdere IP-adressen gebruik maken. Dus je zou de kosten kunnen delen. Verder heeft Eweka momenteel 120 dagen retentie.

tweaknet?

Ik heb Planet, en ben over de nieuwsgroepen wel redelijk tevreden. Het is niet super snel (300kb/sec), en de retentie is niet super (4 dagen ongeveer), maar goed, voor een niet payserver is het toch wel netjes. Compleetheid is trouwens bijna altijd 100%. Maar ik ben aan het kijken om over te stappen naar een andere internetprovider, omdat Planet toch wel érg prijzig is. Ik denk dat je het beste een relatief goedkoop internetabbonement kan nemen, en dan een payserver (hitnews of eweka) erbij kan nemen. Ik geloof dat de Xs4all nieuwsgroepen ook goed zijn, maar goed, Xs4all is ook een van de duurdere providers. Ik weet in ieder geval dat Tele2 zeer k*t is mbt nieuwsgroepen, die knijpen hem op 10kb/sec ofzo.

Terug
Naar boven