XXL Nutrition

welke manier van cardio beste voor vet verbranding

True story starx

Als iemand hiit totaal niet leuk vind hoe kan je dan verwachten dat diegene dit elke keer gaat doen als jij er niet bij bent.
Er zijn meerdere wegen naar Rome zeggen ze wel eens.

Ja klopt wel, doen wat je het prettigste vindt werkt soms ook wel het beste om het langer vol te houden en door te gaan.
Maar of dat het beste is voor het doel.........

Tja, blijft altijd lastig. Zeker gezien de meesten onder ons voornamelijk recreatief bezig zijn, zal de fun factor toch wel doorslaggevend zijn. Degenen die aan wedstrijden meedoen zullen het weer anders benaderen.

Doet me denken aan iets wat Lyle mcDonald eens in een YouTube interview zei: "Good advice not followed, is still bad advice." Zoiets was het. Hoort natuurlijk wel een context bij, maar vind het wel iets wat stof geeft tot nadenken. :)

Tja, blijft altijd lastig. Zeker gezien de meesten onder ons voornamelijk recreatief bezig zijn, zal de fun factor toch wel doorslaggevend zijn. Degenen die aan wedstrijden meedoen zullen het weer anders benaderen.

Doet me denken aan iets wat Lyle mcDonald eens in een YouTube interview zei: "Good advice not followed, is still bad advice." Zoiets was het. Hoort natuurlijk wel een context bij, maar vind het wel iets wat stof geeft tot nadenken. :)

Yep recreatief en competitief zijn verschillende werelden van beleving. In BB en ook in PL. Maar dan mag de info die gegeven wordt nog wel correct blijven toch?

Ja goed advies dat niet opgevolgd wordt is net zo goed als slecht advies.

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Is ondertussen niet echt een vraagstuk meer, toch? Kan wel stuk gaan typen maar Layne Norton legt het hier wel prima uit. Beetje te maken met mitochondria en oxidatieve capaciteit. Met andere woorden het vermogen van je lichaam om daadwerkelijk vet te verbranden:

http://www.youtube.com/watch?v=SLgNRg3mh6s

That being said, kan me voorstellen dat mensen er een hekel aan hebben. Hiit, als je het doet zoals het hoort, is slopend. Ook mentaal. Wilt overigens niet zeggen dat het niet op een andere manier kan.

ach ..... dit van een Dr. op basis van feiten zal ook gewoon weer afgedaan worden als Bro science en tunnelvisie. Je weet hoe het werkt.

Ja soms moet je inderdaad uit je comfortzone gaan.
Ik vergelijk het meestal hiermee:

Iemand die bij de elite van BV : marinier landmacht luchtmacht.
Gaan ze op het laatste door helweek hierin wordt je tot het uiterste getest zowel fysiek als mentaal.
Vinden ze dit leuk ? Dat betwijfel ik maar toch doen ze het.
Deze week breekt je of maakt je.

Dus ja soms doe je iets wat je minder leuk vind maar doe je het toch. Voor het uiteindelijke doel dus.

Yep recreatief en competitief zijn verschillende werelden van beleving. In BB en ook in PL. Maar dan mag de info die gegeven wordt nog wel correct blijven toch?

Ja goed advies dat niet opgevolgd wordt is net zo goed als slecht advies.

Uiteraard, daar zou ook geen verschil in moeten zitten. Het is aan de ontvanger om er wat mee te doen.

Uiteraard, daar zou ook geen verschil in moeten zitten. Het is aan de ontvanger om er wat mee te doen.

Yep.

Al zeg ik zelf altijd probeer alles. Alleen dan weet je of iets werkt of wat het doet voor jouw lichaam.
Door dingen uit te proberen kan je de voor jou persoonlijk beste weg vinden om je doelen te bereiken.

Als je altijd alleen maar luistert naar A en B, weet je nooit wat C en D voor je kunnen betekenen.

Ben zelf momenteel ook 'zoekende' om de ideale manier te vinden om vet te verbranden, met behoud cq opbouwen van spiermassa. Eet nu 5 weken gewoon schoon, 2 blikken tonijn, kwark, shakes, havermout, pasta, klein beetje brood, wil er nog gekookte kip bij gaan doen op den duur, 2 liter water. Geen rommel meer (snacks, alcohol, suikerhoudend materiaal). Woog 5 weken geleden, 119,6 kilo (192cm) weeg nu 116,7 (altijd op dezelfde weegschaal) Vet rond buik wordt minder, maar gaat langzaam, naar mijn zin. Heb er een halfjaar vooruit getrokken, om gewoon droog te staan, met behoud van deze kilo's. Train momenteel weer 6 dagen per week, plus minimaal elke dag 1 uur cardio. M'n calorie inname zal op den duur wel te weinig zijn, om massa erbij te krijgen, maar boek nu nog zat vooruitgang. Belangrijkste is om iig niet op te geven, als het ff wat minder lijkt te gaan. Geef je zelf de tijd om goed af te vallen.

Ben zelf momenteel ook 'zoekende' om de ideale manier te vinden om vet te verbranden, met behoud cq opbouwen van spiermassa. Eet nu 5 weken gewoon schoon, 2 blikken tonijn, kwark, shakes, havermout, pasta, klein beetje brood, wil er nog gekookte kip bij gaan doen op den duur, 2 liter water. Geen rommel meer (snacks, alcohol, suikerhoudend materiaal). Woog 5 weken geleden, 119,6 kilo (192cm) weeg nu 116,7 (altijd op dezelfde weegschaal) Vet rond buik wordt minder, maar gaat langzaam, naar mijn zin. Heb er een halfjaar vooruit getrokken, om gewoon droog te staan, met behoud van deze kilo's. Train momenteel weer 6 dagen per week, plus minimaal elke dag 1 uur cardio. M'n calorie inname zal op den duur wel te weinig zijn, om massa erbij te krijgen, maar boek nu nog zat vooruitgang. Belangrijkste is om iig niet op te geven, als het ff wat minder lijkt te gaan. Geef je zelf de tijd om goed af te vallen.

Goed bezig. 2.9 kilo in 5 weken is OK, maar ik vermoed dat je nog hoog zit in Kcal (is maar een vermoeden, ken je eetschema/trainingsschema/VP/lengte niet).

Terug
Naar boven