MuscleMeat

Welke oefeningen hebben voor jouw gevoel de meeste groei in spiermassa gegeven?

Buikspieroefeningen.

Voor mij zijn de duidelijkste squats. Altijd als ik de frequentie omhoog gooi, staan mijn benen er een stuk voller/beter bij. Voor UB zijn het vooral zware dips die me altijd voller laten ogen. Traps lijken op alles wat maar zwaar is te groeien.

Voor de rest lack ik na al die jaren nog steeds zichtbare mass op de show spieren, kan je dus helaas niet vertellen wat voor de biceps werkt.

DB kickbacks, DB row, DB pull-over.

• Topic Starter Topic Starter
Alhoewel ik een fan ben van compound oefeningen ben ik ok wel zo reeel te zeggen dat ze niet alle spieren zodanig belasten dat deze maximaal getraind worden..

Imo moet je ook voor voor kuiten en armen een gerichte oefening aan je schema toevoegen, maar kies dan wel voor een oefening die de gehele spier pakt en geen neuzeloefeningetjes, bv smaldrukken ipv kick backs, cheatcurl ipv concentrationcurl, enz.

Danku voor de eerlijke reactie! ik zie vaker dat compound movements de gouden standaard zijn voor massa groei van het hele lichaam, dus verassend om dit te horen :)

Helaas weinig groei te bespeuren.

Danku voor de eerlijke reactie! ik zie vaker dat compound movements de gouden standaard zijn voor massa groei van het hele lichaam, dus verassend om dit te horen :)

Dat zijn ze ook. Als je moet kiezen tussen wat isolatie oefeningen of compounds, zijn compounds de onbetwiste winnaar. Isolatie is prima om het effect van compounds aan te vullen om het maximale er uit te halen, of waar enkel compounds gewoon veelal niet voldoende zijn; armen/side delts.

Trekken:wanker:

chip ups for sure

Toch wel de squats en military press.

Omdat de racket de kracht dusdanig absorbeert dat deze geen voldoende belasting meer oplevert voor de armen. Voetbal en hardlopen daarentegen; de gainzzz!:cool:

Mijn racket is van voor de 1e wereld oorlog en voert krachten rechtstreeks door naar m'n armen.

naar de sportschool fietsen

Ik ben bijna jarig. Mischien kan je een inzameling op DBB organiseren voor een nieuwe racket :D

Terug
Naar boven