XXL Nutrition

Welke vechtsport doe jij?

Peiling Peiling Welke Vechtsport doe jij?

• Kickboksen

Stemmen: 11 13,6%
  • Boksen

Stemmen: 14 17,3%
  • Kung Fu

Stemmen: 2 2,5%
  • Karate

Stemmen: 7 8,6%
  • Aikido

Stemmen: 6 7,4%
  • Judo

Stemmen: 2 2,5%
  • Jiu Jitsu

Stemmen: 7 8,6%
  • Worstelen

Stemmen: 3 3,7%
  • Muay Thai

Stemmen: 13 16,0%
  • Iets anders namelijk ...

Stemmen: 16 19,8%

• Totaal stemmers
    81
Pillow fight

kyokushin karate
en thaiboksen
Wil eigenlijk ook nog gaan worstelen maar dat komt nog wel

Al 9 jaar BJJ? Vet man 3 jaar geleden wist ik nog niet eens dat er zoiets bestond. Wel ruig welke band heb je dan als ik vragen mag?

Klopt, het begint nu pas populair te worden. Misschien dat ik je verbaas als ik zeg dat ik een paarse band ben. Maar ik zit bij de Rickson gracie Association, welke erom bekend staat de strengste maatstaven te hanteren. Voordeel is dat ik dan geen 'europesche' paarsebander ben, en daardoor alles in europa sloop:D

wel leuk om te zien dat de meeste mensen boksen...........Heb het idee dat ondanks de muay thai populariteit boksen ook wel weer wat begint op te komen in Nederland

Weinig vrouwen hier precies. Ik ga vanavond een aikido training bijwonen en dan als het mee valt in september beginnen met Aikido. Als mijn rug wat sterker is. Duim voor mij, ja?? Pleasee.

Armworstelen met pintjes bier

Moet leuk zijn vooral die pintjes bier dan.

Klopt, het begint nu pas populair te worden. Misschien dat ik je verbaas als ik zeg dat ik een paarse band ben. Maar ik zit bij de Rickson gracie Association, welke erom bekend staat de strengste maatstaven te hanteren. Voordeel is dat ik dan geen 'europesche' paarsebander ben, en daardoor alles in europa sloop:D

Dat verbaast me wel een beetje inderdaad. Na 9 jaar zou je wel wat hoger verwachten, maar op zich geen slechte zaak dat het niet te snel gaat. Ben pas vorig jaar in september begonnen dus iets minder dan een jaartje nu. Ben ook gewoon pas witte band, maar vind het echt jammer dat ik er nooit eerder mee ben begonnen.

ja guys ik zoek eigenlijk een freestyle-worstel/bjj school
voor mijn grapplin/groundskills. door thaiboksen en kyokushin kan ik stand-up redelijk mijn mannetje staan maar een 3d game is beter dan een 2d game he;)
wat zouden jullie kiezen als jullie voor de keuze stonden?

voor mijn grapplin/groundskills. door thaiboksen en kyokushin kan ik stand-up redelijk mijn mannetje staan maar een 3d game is beter dan een 2d game he;)

BJJ
Zelf ben ik ook redelijk vergevorderd in Muay Thay (B-klasse), en start vanaf september ook met BJJ lessen voor mijn vaardigheden in het grondvechten omdat ik ambitie hebt om in de toekomst MMA partijen te draaien.
Tot zover ik weet doen alle jongens die begonnen zijn met Muay Thai maar die ook willen grondvechten BJJ erbij. Bekende vechters als Melvin Manhoef, Gilbert Yvel, Alistair Overeen included.

Ik opteer ook voor BJJ (en nee niet alleen omdat ik het zelf doe). Als je echter de tijd hebt zou ik ook nog erbij gaan worstelen, omdat je hiermee ook meer de transitie van staand naar grond traint. Bij BJJ krijg je wel de basis van worpen en worstelen geleerd (zal ook een beetje aan de trainer liggen), maar als je echt ook iemand goed naar de grond wilt kunnen werken is worstelen erbij een super keuze. Als je maar tijd hebt voor 1 zou ik gewoon voor BJJ gaan is uiteindelijk tog de betere keuze aangezien je ermee ook de submissions traint die je nodig gaat hebben!

@ zeep:
Waar ga je BJJ trainen? en waarom begin je pas in september als ik vragen mag?

Ik heb 1 jaar kick boksen gedaan, ben later overgestapt op bb.

@ zeep:
Waar ga je BJJ trainen? en waarom begin je pas in september als ik vragen mag?

Ik heb ik augustus mijn eerst A-klasse partij en tot die tijd richt ik al mijn pijlen op die datum. Daarna wil ik inderdaad gaan beginnen met BJJ, maar wel rustig aan. Ik wil gewoon kennis maken met de sport en kijken of het mij ligt. Mede omdat ik ambities hebt om later MMA partijen de gaan draaien.
Ik ga trainen in Rotterdam, my hometown...

Ik heb ik augustus mijn eerst A-klasse partij en tot die tijd richt ik al mijn pijlen op die datum. Daarna wil ik inderdaad gaan beginnen met BJJ, maar wel rustig aan. Ik wil gewoon kennis maken met de sport en kijken of het mij ligt. Mede omdat ik ambities hebt om later MMA partijen de gaan draaien.
Ik ga trainen in Rotterdam, my hometown...

Ahzo ja dan is dat wel vrij logisch dat je je eerst daar op focust. Op welk gala heb je die partij dan? Succes in ieder geval! Als je ambities voor MMA hebt moet je wel BJJ trainen of grappling of iets dergelijks, omdat de meeste partijen toch wel naar de grond gaan uiteindelijk. Hopelijk ligt het je inderdaad een beetje en vind je het leuk.

jackie chan's,

Ik zoek een vechtsport die ik goed met krachttraining (massa bouwen) kan combineren, het liefst niet te veel conditie trainingen.

Iemand een vechtsport die goed aan te raden is, wat droger worden vind ik niet erg, maar (veel) massa verliezen wel.

Tips?

Terug
Naar boven