- Waardering
- 622
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 90kg
maandag
MP
Side raises 3
Dips 5
Pushdown 3
Dinsdag
Deadlift
Lockouts 5
Pull ups 5
dumbbell row 5
Buik 5
Donderdag
bench
Incline bench 5
Barbell curls 5
Vrijdag
Squat
Squat 5
Leg extensions 5
Mijn doel met dit schema is meer spieren en meer kracht.
Ik denk dat de meeste kritiek van mijn voorgangers te maken hebben met het doel van assistance oefeningen. De naam op zich suggereert al dat die oefeningen dienen ter ondersteuning van de compounds. M.a.w. die oefeningen doe je met als doel de prestatie op de compounds te verbeteren. Dat wil nog niet zeggen dat je ze ook zo moet invullen, ik geloof niet dat Wendler je verplicht om ze als zodanig te behandelen; in principe geeft hij als een van de opties om assistance invulling te geven om ze gewoon helemaal niet te doen.
Dat gezegd hebbende, is de hoofddoelstelling van Wendler's 531 natuurlijk om de compounds te versterken. Als je daar je assistance niet op richt laat je daar een kans liggen. Je krijgt op deze manier een soort hybride KT/BB training, compounds KT-, bijoefeningen BB-sT. Dit kan een bewuste keuze zijn natuurlijk, maar het is wel een klassiek trekje van BB-ers die de prestatie op de compounds willen versterken, maar de BB oefeningen maar niet kunnen loslaten omdat ze bang zijn dat ze dan iets gaan missen.
Even over je schema:
* De intensiteit is slecht verdeeld, maandag is easy, dinsdag is naar de klote;
* Lockouts lijken me zinloos tenzij het het begin van je DL makkelijk gaat terwijl de lockout consequent failt;
* Ik zou de pullups of de DB rows verplaatsen naar dag 3. Vier trekoefeningen na elkaar? Die DBs houd je niet meer vast
;* Je zou nog een hamoefening in kunnen lassen, bijv. ham raises, good mornings. Die zou ik dan op de DL doen.

helemaal kapot