AndroidHealthClinic

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

• Topic Starter Topic Starter
ME UB Week 1

fatbar floor press comp grip reversed -30kg
60*8
80*8
100*5
120*2 PR
Black catapult
140*1
150*1 PR
160*0

Pinky grip bench feet up
80*8*3

Yates Row
80*10*5

rear delt met KB SS BB Shrugs
25*10*2 SS 80* 15 *2

Calbe row triangle grip
40*20 *2

lying plate ext
20kg plate *20
plate + hoop chains (30kg fzo) *15
idem *12

overhead band ext SS plate curl
Blue *12 *2 SS 10kg plate *20 *2

10 min fietsen pre en post workout

Laatst bewerkt:
DE LB Week1

Speed squat tight briefs + 45 kg chains
120*2*10

Speed pulls + 25 kg chains
conv 100*2*5
sumo 100*2*5

Mid stance squats
80*5 *5

KB swings
25*20 *2

abs

10min fietsen pre en 10min post workout

Waarom doe je die mid stance squats zo licht? Haalt toch niet veel uit.. zou als degelijke assistance toch eerder 120 ophangen?

I'm back bitches!

hervé, willem, binnenkort nog eens allemaal samen trainen bij marnix of bij mij?

volgende week zaterdag? Max Deadlift party!!! Deze zaterdag gaat ook, maar dan kan Willem niet dacht ik.

Veel lifters verkiezen om op die manier op de box te zitten, dan wordt het moeilijker om terug omhoog te komen zoals bij paused squats. Die spanning verliezen op hams en glutes is ongeveer de bedoeling bij box squats. Mijn rug blijft wel arched.
Zal volgende keer eens proberen zonder te "rollen" op mn bekken.
Ik ben er zeker van dat het dit is op de box: Stay Tight. Don't relax your muscles, it can cause back injuries. Keep all your muscles tight on the box.
Spanning verliezen zorgt juist voor dat rollen en onderrug problemen. Bij een paused squat hou je toch ook juist spanning?

****. Ik denk er net aan dat ik op zaterdagen werk. Daarom train ik bijna nooit in de weekends :D

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 09:08 ----------

Ik ben er zeker van dat het dit is op de box: Stay Tight. Don't relax your muscles, it can cause back injuries. Keep all your muscles tight on the box.
Spanning verliezen zorgt juist voor dat rollen en onderrug problemen. Bij een paused squat hou je toch ook juist spanning?

Voor mij is dit ook the rule of thumb. Maar toch zijn de meningen hieromtrent verdeeld;

-de ene helft zegt dat je spanning moet houden zodat je dan ook weer krachtiger naar omhoog kan (en je evt door de opgebouwde spanning explosiviteit en snelheid kan genereren)

-de andere helft zegt dat je de spanning moet laten varen omdat het dan eens zo moeilijk wordt. Je zou dan sterker worden op de gewone squat omdat je de boxsquat zo moeilijk maakt.

Je moet geen diploma in fysiotherapie hebben om te zien dat de het lossen van spanning gevaren met zich meebrengt.

****. Ik denk er net aan dat ik op zaterdagen werk. Daarom train ik bijna nooit in de weekends :D

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 09:08 ----------

Voor mij is dit ook the rule of thumb. Maar toch zijn de meningen hieromtrent verdeeld;

-de ene helft zegt dat je spanning moet houden zodat je dan ook weer krachtiger naar omhoog kan (en je evt door de opgebouwde spanning explosiviteit en snelheid kan genereren)

-de andere helft zegt dat je de spanning moet laten varen omdat het dan eens zo moeilijk wordt. Je zou dan sterker worden op de gewone squat omdat je de boxsquat zo moeilijk maakt.

Je moet geen diploma in fysiotherapie hebben om te zien dat de het lossen van spanning gevaren met zich meebrengt.

Je dropt geen spanning op je abs en boven en onderrug, maar wel op je hams en glutes op de box. Anderk kan je evengoed pauzed squatten.

Vraag dan eens op een zondag 2 uurtjes vrij aan de vriendin. :p Dan kunnen we nog eens meeten met iedereen!

Het is niet alleen de vriendin. Probeer m'n vader ook te zien op zondag. Dat is niet altijd zo simpel.

Druk schema heb je, ga je eigenlijk nog naar de HUB of skip je alles?

Ik ga nog sporadisch naar de les, maar ben er wel af en toe voor groepswerken van bedrijfsproject of kwantitatieve methode. grts

De UB

Speed bench pauzed
80*3*3 op 3grepen.

Pushups op BB feet elevated
BW*20 *3

MP
40*8
50*8
60*5
40*8

Hammer grip pulldown
80*8*4

T-bar row pauzed op grond
45*12*3

Rope pushdown
20*15
30*8*4
20*15

Hammer curl
40pds*10
45pds*10

Upright row
BB*20*2

Zeer ****ed omstandigheden om te trainen vandaag. De laatste 3 dagen had k al wat hoofdpijn en was ik zeer wazig en futloos. Deze morgen was ik compleet wazig en had ik een constante ruizende koppijn. Blijkt dat mijn bloeddruk 12/5 is wat normaal tussen 13/7 en 12/8 moet zijn en ook is.
Ik heb niet dadelijk een direct idee waar het door komt, mogelijk door te weinig carbs te eten door de week en zeer onregelmatig te eten (en 2 meals bij elkaar te nemen en dan 6 uur niets eten). Deze week meer slaap en beter eten.
Mogelijk heb ik wat elektrolyten tekort ook.

Maar de laatste high box squat van de prep stond op het programma en die ging ik niet overslaan.
ME LB week 1
Box squat 2-3cm boven par (net het punt waar de briefs veel pop verliezen en dus veel steun wegvalt)
+ lights (+25kg onder & +45kg boven) +
chains 45kg
(chains zijn dikker als bij gerre dus voelen way zwaarder en ze durven je nogal eens naar voren en achter trekken doorheen de beweging)
eerst alleen bands
55*5
75*5
105*3
belt en chains erbij
125*1
tight briefs
145*1 onstabiel en mn linker been knikte wat naar binnen
155*1

180kg onder op de box is nog wel cava, maar vooral de combo van chains en bands maakt de beweging zwaar en moeilijk zeker om de techniek goed te houden, 245kg (ongeveer) on top is best nice in briefs only. Zeker met het constante gevoel dat ik op elk moment flauw kon vallen. kon wsl nog wel wat bij als k in vorm was, maar /care.
Nog een note (srry) ik hebt al een paar keer gemerkt dat het moeilijker is om met deze briefs van een box te komen dan met mn lossere briefs. Reason, no idea. Freesquat gaat dan wel beter met deze.

Conv DL
70*5
120*5
150*5
170*3
170*3 belt
170*3 terug zonder belt.
VPR denk ik

Reverse hyper
90*20*3

ongeveer 2uur en half over gedaan, veel zitten en rusten tussen de sets om niet kapot te gaan.

Terug
Naar boven