Migon
Cool Novice
- Waardering
- 5
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)
Ik blijf het net zo verwarrend vinden, ik snap het nog steeds niet. Hoe kun je menselijk lichaam nou onderverdelen in 3 type's da's toch veelste zwart wit?Vooral ecto-meso, niet zoveel endo.
Dit is altijd een begrip geweest waar veel misverstanden over bestaan. Grootste misverstand is dat men mengeling verward met puur. Soms zelfs mensen die denken dat ze meso zijn terwijl ze redelijk vet zijn en omgekeerd. En zelfs kwaad worden als je ze dan zegt dat ze meer endo dan meso zijn![]()
3 men in 10,000 are pure mesomorphs (the most common of the three pre types), while 2 in 10k are pure ectomorphs, and 1 in 10k is a pure endomorph. The most common somatotypes are 4-4-3, 3-4-4, and 3-5-3, at 60, 57, and 56 in 1000, respectively, and every somatotype with a frequency over 34 in 1000 has a 4 or a 5 for mesomorphic traits, meaning just about everyone can put on a decent amount of muscle. Likewise, your chances of being a 6 or a 7 in each somatotype are 33/1000 for endomorphic, 70/1000 mesomorphic, and 41/1000 for ectomorphic. So, chances are far likelier that you're mesomorphic than anything else.
Ik blijf het net zo verwarrend vinden, ik snap het nog steeds niet. Hoe kun je menselijk lichaam nou onderverdelen in 3 type's da's toch veelste zwart wit?
Ok, het klinkt wel heel logisch, en toch blijf ik het raar vinden. Zelf heb ik al jaren het probleem om vet rond m'n middel kwijt te raken, ik heb er met een zwaar ingevallen gezicht bij gelopen na eindeloos cardio'en, en dan toch nog love-handles aan m'n middel.Het gaat erom dat die mensen wel bestaan, maar juist de uitzondering zijn. En daartussen is het natuurlijk altijd een mengeling.
Dus je moet eigenlijk bijna altijd spreken over wat is dominant bij iemand en wat is minder dominant.
Het is gewoon een vaststelling gekoppeld aan bepaalde kenmerken, en het kan helpen om iemand een bepaald soort voeding of training voor te schrijven. Je gaat bijv. iemand met dominante endo eigenschappen wat meer cardio en striktere voeding moeten voorschrijven dan iemand met meer dominante ecto eigenschappen.
Ik merk dit constant in de persoonlijke begeleiding, het is dus helemaal geen 'horseshit' zoals die Amerikaan hierboven zegt in de quote.
Het gaat erom dat die mensen wel bestaan, maar juist de uitzondering zijn. En daartussen is het natuurlijk altijd een mengeling.
Dus je moet eigenlijk bijna altijd spreken over wat is dominant bij iemand en wat is minder dominant.
Het is gewoon een vaststelling gekoppeld aan bepaalde kenmerken, en het kan helpen om iemand een bepaald soort voeding of training voor te schrijven. Je gaat bijv. iemand met dominante endo eigenschappen wat meer cardio en striktere voeding moeten voorschrijven dan iemand met meer dominante ecto eigenschappen.
Ik merk dit constant in de persoonlijke begeleiding, het is dus helemaal geen 'horseshit' zoals die Amerikaan hierboven zegt in de quote.
Ok, het klinkt wel heel logisch, en toch blijf ik het raar vinden. Zelf heb ik al jaren het probleem om vet rond m'n middel kwijt te raken, ik heb er met een zwaar ingevallen gezicht bij gelopen na eindeloos cardio'en, en dan toch nog love-handles aan m'n middel.
Je vraagt je wel eens af of het er uberhaupt wel af wil / kan.