MuscleMeat

What da fuq?! Kwark van Aldi, tegenwoordig 8,9g eiwit per 100g?!

WeekendWarrior

Advanced Bodybuilder
Waardering
51
Lengte
1m59
Massa
73kg
Vetpercentage
7%
Vroeger was het 10,3g ofzo per 100g, nu kijk ik op het bakkie en staat er verdomme 8,9g. Ik voel me opgelicht aangezien dit waarschijnlijk aan de gang is sinds de verpakking veranderd is en dat is al een tijd geleden gebeurd. Zijn er alternatieven? Of ben ik de lul?

eet 100 gram meer..?

Hier nog steeds 11,1 gram/100gr en de oude verpakking hopen dat het zo blijft. Hoe zien die nieuwe verpakkingen eruit?

• Topic Starter Topic Starter
Ook van de Aldi, Big T? En 100g meer eten kost me meteen ook 13 cent extra, vandaar dat ik zeg dat het oplichting is. Kan toch niet zo moeilijk zijn om het productieprocess zo te houden dat er zoveel mogelijk eiwit inzit. Denk niet dat er iemand is die het eet voor de 9 gram KHs. Edit: Uhm met een irritant bodempje ipv dat het vlak is zodat je het laatste er moeilijk uitkrijgt. Het plastic dekseltje is doorzichting ipv wit en uhm....de rest is nogal onduidelijk aangezien ik geen oud bakje heb om het mee te vergelijken.

Ben ik de enige die vermoed dat de producenten van magere kwark zeer waarschijnlijk weinig rekening houden (en ook weinig weet/vermoeden van) van de dieetwensen van bodybuilders?

Nogal vreemd aangezien BBers de enigen zijn die het kopen. Nog nooit iemand anders met kwark gezien bij de kassa. En dat pal naast een sportschool.

En Big T, hier heb ik dat bakje iig nog nooit gezien.

wat maakt het uit, iedereen zit toch iets van 2x boven zijn eiwitbehoefte te eten hier

• Like
Waarderingen: Guts
Kan toch niet zo moeilijk zijn om het productieprocess zo te houden dat er zoveel mogelijk eiwit inzit.
Tuurlijk niet, het gaat ws om bezuiniging. Geef de klant minder voor hetzelfde geld. Zo blijven zij de inflatie compenseren en hoeft de prijs per bakje niet omhoog. Jammer maar helaas houden zij zich niet bezig met het kleine % BB (landelijk zijn BB misschien 5% van clienteel ofzo) dat hoog eiwit belangrijk vindt. Als mijn vermoeden juist is dan maakt het ook niet uit of ze de prijs verhogen of het eiwit verlagen. Je gaat gewoon meer betalen voor je eiwit.

Normaal reageren of posts worden weggehaald. Hij wil gewoon informeren geen reden om daar kritiek op te geven.

Tuurlijk niet, het gaat ws om bezuiniging. Geef de klant minder voor hetzelfde geld. Zo blijven zij de inflatie compenseren en hoeft de prijs per bakje niet omhoog. Jammer maar helaas houden zij zich niet bezig met het kleine % BB (landelijk zijn BB misschien 5% van clienteel ofzo) dat hoog eiwit belangrijk vindt. Als mijn vermoeden juist is dan maakt het ook niet uit of ze de prijs verhogen of het eiwit verlagen. Je gaat gewoon meer betalen voor je eiwit.

Het maakt wel uit, en het is gewoon irritant omdat nu eigenlijk mijn enige optie weg is. Misschien dat ik ergens een Jumbo kan vinden, maar dat zal ff reizen worden. Het hele punt is dat het % eiwit omlaag is gegaan, als ik alleen cheap eiwit wil hebben kan ik gewoon bonen ofzo eten.

Ik snap (samen met anderen) echt niet wat nu eigenlijk je probleem is. Je kwark bevat minder eiwit, je moet dus meer kwark eten om aan dezelfde hoeveelheid eiwit te komen. Al zal die paar gram minder idd niet spierverlies betekenen. Heeft weinig zin om te blijven klagen, het is wat het is. En anders stuur je even een klacht naar Aldi.

• Like
Waarderingen: tl21
TS: Hoef je geen zorgen over te maken, je zal niet minder gainen om die paar eiwitten die je minder opneemt hoor.

die heb ik paar keer gegeten verf smaak:(

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 10:08 ----------

Het maakt wel uit, en het is gewoon irritant omdat nu eigenlijk mijn enige optie weg is. Misschien dat ik ergens een Jumbo kan vinden, maar dat zal ff reizen worden. Het hele punt is dat het % eiwit omlaag is gegaan, als ik alleen cheap eiwit wil hebben kan ik gewoon bonen ofzo eten.

30 km rijden om een pot kwark l0l

Net even gekeken, bij zit er 10.3gram in. Zijn van die ronde bakken van jogging.

Die ja!

Lol alsof je die paar gr verschil merkt ouwe.

Hoe duur is het bij de Aldi trouwens?

Terug
Naar boven