Fitness Seller

What da fuq?! Kwark van Aldi, tegenwoordig 8,9g eiwit per 100g?!

Geloven jullie echt dat die waarden op de verpakking tot op de gram correct zijn?

Ik zou die verschillende kwarkjes wel eens in hetzelfde lab op dezelfde dag door dezelfde analyst op dezelfde apparatuur geanalyseerd willen zien en de resultaten vergelijken.

Ik denk dat daar wel eens verrassing uit zouden kunnen komen.

Die van de Jumbo heeft; EKV: 9.5/2.4/0.3 (en kost dacht ik 60 ct). Scheelt in suikers wel wat

95caa56d-78fc-47de-886c-9bb27c34f188.jpg

Geloven jullie echt dat die waarden op de verpakking tot op de gram correct zijn?

Ik zou die verschillende kwarkjes wel eens in hetzelfde lab op dezelfde dag door dezelfde analyst op dezelfde apparatuur geanalyseerd willen zien en de resultaten vergelijken.

Ik denk dat daar wel eens verrassing uit zouden kunnen komen.

Géén enkele verpakking kan de precieze voedingswaarde vermelden.
Vandaar dat er ook altijd "Gemiddelde voedingswaarde" op staat.
Zelfs bij pure suiker (100g koolhydraten / 100g) is de voedingswaarde niet altijd 400kcal.
Dat verschil wordt veroorzaakt door de humiditeit van het product.

Blijven oefenen ;)

OT: ik wissel af met de bio kwark van Delhaize, die heeft 9,7gr eiwit. Soit, die paar grammen maken het verschil niet, het komt er op aan wat je het lekkerst vindt.

denk jij dat het veel kwaad kan als ik gewoon bij een caseine shakes blijf 's avonds ? ipv kwark

Eet altijd kwark van het merk galaxi, let eigenlijk nooit op hoeveel eiwitten er in zitten :p al merk ik wel dat deze de ene keer zeer lopend/waterig is, en de andere keer dik & romig. Iemand een idee waardoor dit komt?

Ik heb dezelfde. Je moet de helft van je kwark maar eens in een kommetje doen, dan ga je zien dat er in het midden vocht in zit. Laat dat er gewoon uitlopen en dan blijft hij dik en romig, tenzij je het lopend wil hebben.

hier in limburg(Belgie):
Milsani volle verse kaas: eiwit 9.3, k 3.5, vet 9.8
Milsani magere verse kaas: eiwit 11.1, k 3.9, vet <1.0

klik->
8636916.jpg

Voor de mensen die kijken naar die paar eiwitjes die er minder in zitten tegenover vroeger...

Ik zie dat de meeste mensen 500 gr kwark eten savonds. Zou zeggen doe je kwark in een kommetje en weeg het eens, je komt trouwens nooit aan 500 gr...maximum 490 gr...WEER EIWITTEN MINDER!!!

ervan uitgaande dat je een potje per dag eet, krijg je met de nieuwe versie 7 gram eiwit minder binnen. Volgens je stats heb je 68 kg VVM en als ik ervan uitga dat je 3 g eiwit per kg VVM eet, eet je 204 g eiwit per dag. Als je nu nieuwe kwark eet i.p.v. oude kom je dus

3,5% eiwit tekort

Bij Albert Heijn hebben ze jaren geleden een dergelijke actie uitgehaald en toen voelde ik me ook genaaid. Maar uiteindelijk valt het wel mee; zelfs voor je portemonnee. Je kunt het vast wel ergens anders vandaag halen.
Of verhuis naar België.

ik heb liever een kwark dat ''eetbaar'' is met minder eiwitten.

Met dit topic toch maar eens men kwark nader bekeken.

Voedingswaarden(100g);
eiwit:7.1g
khy:4.4g
waarvan suikers: 4.4g
vetten: 3g

Zijn dit goeie waarden voor een magere kwark? Vind hem echt heerlijk maar net daarom begin ik te twijfelen :p
Deze is het trouwens:
DANONE%20magere%20verse%20kaas%20500%20g.jpg

Dat zijn eerder de stats voor halfvolle kwark...

Met dit topic toch maar eens men kwark nader bekeken.

Voedingswaarden(100g);
eiwit:7.1g
khy:4.4g
waarvan suikers: 4.4g
vetten: 3g

Zijn dit goeie waarden voor een magere kwark? Vind hem echt heerlijk maar net daarom begin ik te twijfelen :p
Deze is het trouwens:
DANONE%20magere%20verse%20kaas%20500%20g.jpg

Suiker en vet erbij gedaan, en minder eiwit, en wie weet welke smaakstoffen nog. Die dure merken doen er alles aan om het lekker te maken maar dan krijg je dus ook geen zuivere magere kwark.

Andere kwark dus.. K*t die is echt lekker.

idd, je bent beter af met een goedkoper merk waarvan het eiwit gehalte hoger is, als de smaak niet optimaal is kun je achteraf altijd zelf bijdoen(weinig suiker, whey, fruit,...).

Hij is vrij dik van structuur moet je van houden, ik doe er altijd water bij en ook een smaakje, dan goed mengen. Zou ook geen andere willen.

Ik moet zeggen, het water toevoegen lijkt een gouden tip te zijn.
Thx ervoor, ik krijg hem nu opnieuw, met redelijk wat plezier binnen (kwark aldi).

Terug
Naar boven