- Waardering
- 699
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lekker kleurtje toch?Goed gedaan, maar dat wist je al!
Edit: ik vond het echt superleuk vandaag! Leuke sfeer, leuk om mee te maken en heerlijk weer!
Mooie prestatie Jacco. Voor een leek lijkt die cabertoss je verdomd makkelijk af te gaan.
ja jacco ik had graag emer willen zien.. en ik wou na je toe komen maaar toe nbegon eht eerste onderdeel ik denk wacht maar effe.. ondertussen ef een broodje frikandel gaan halen.. ik na jullie plaats gelopen.. maar toen was je met die steen bezig.. en toen wilde me vriend gaan.. dus zodeonde
Zon grote paal was wel wennen voor jou Jacco?
Goed gedaan kerel!

nice lekker beziggefeliciteerd
ga je nu door naar A-klasse?
Highland game in Brunssum:
Ik geef maar een kort verslagje van mijn eigen prestaties want Stahmixson zal vast nog wel een uitgebreid verslag schrijven.
Op zich heb ik wel een goede wedstrijd gedraaid want ik ben winnaar geworden in de B-klasse. Helaas heb ik niet mijn belofte waar kunnen maken dat ik drie wedstrijd-PR's wilde gooien.
Waar dat precies aan lag weet ik niet. Misschien de warmte, de lang autorit, wie zal het zeggen?
Ik was gewoon lekker ontspannen dus daar lag het zeker niet aan maar de trainingsafstanden wilden er niet uitkomen vandaag.
Btw: Sorry voor de spuuglelijke groene sponsorshirts!
- Hamerslingeren (zwaar, 10kg) 18.25m (1e)
![]()
- Weight for distance (licht, 12,5kg) 14.63m (2e)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
- Braemar stone (zwaar, 10kg) weet ik niet meer (3e)
![]()
- Hooggooien 20kg 4.20m (4.40m had er makkelijk ingezeten maar gooide 3x hard tegen de lat) (1e)
![]()
- Caber toss (lichte 4.00m) 12 uur, (zware 4.00m) 80 graden (2e)
![]()

10kg = zwaar en ik maar goooien met mn stone van 17kg
) toch ook los van de grond? Ik begrijp dat verschil tussen stoten en gooien niet zo... 
Tnx! Nee, zo eenvoudig werkt dat niet bij de highland games. Je kunt er niet voor kiezen in welke klasse je uitkomt zoals bij strongman.
Aan het eind van het seizoen wordt er volgens een bepaald systeem aan de hand van je prestaties berekent hoe je ervoor staat. Als je 3000 punten of meer hebt dan ga je door naar de A-klasse.
Knappe filmpjes Beest!
Maar jij komt bij de braemar stone (10kg = zwaar en ik maar goooien met mn stone van 17kg
) toch ook los van de grond? Ik begrijp dat verschil tussen stoten en gooien niet zo...
![]()

en hoeveel punten pak je dan met zon eerste plaats die je gister had?
opzich totaal niet verkeerd zon systeem...

Tnx! Ik begreep die 17kg van jou dan ook niet zo goed.
Ik kom idd los van de grond maar wat ik doe wordt "omspringen" genoemd en is toegestaan. Als je goed kijkt naar het filmpje (tis moeilijk te zien hoor) dan zie je dat ik eerst de steen stoot en dan omspring met mijn benen. Hierbij volg je de steen en kun je meer kracht/snelheid overbrengen.
Het verschil tussen gooien en stoten heeft meer met de positie van je elleboog te maken. Als je de beweging inzet en je elleboog komt omlaag en naar voren dan is het gooien. Blijft je elleboog achter de steen en volgt deze zijn baan dan is het stoten.
Zie het maar als het verschil hoe jij een directe stoot uitdeelt en de beweging die je arm maakt als je een tennisbal weggooid.
De manier waarop jou achterste voet loskwam van de grond wijst op het laatste.
Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is.

Je kan af en toe wel met die van 17kg gooien maar ik raad je toch aan om er een van 10kg (zwaar) en 6kg (licht) te zoeken ook in veband met het plaatsen van de steen in je nek.
Kewl, weer iemand besmet met het beruchte HG-virus!![]()
elke boom die ik tegenkom check ik al op hun caberpotentieel 
6-10kg stenen zijn nog best moeilijk te vinden in winkels... Hier in NL i.i.g. Beste jat je ze gewoon uit iemand's tuin.Ok, ik zal eens zoeken, in een vijver/tuin winkel zal ik dat wel vinden dan
Jah manelke boom die ik tegenkom check ik al op hun caberpotentieel
![]()

6-10kg stenen zijn nog best moeilijk te vinden in winkels... Hier in NL i.i.g. Beste jat je ze gewoon uit iemand's tuin.![]()