MuscleMeat

SP's road to bigger AND better!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.382
Ik zou vandaag mijn recovery / fullbody dag doen maar nu wil mn broertje mee trainen :p Had t beloofd dus ik zal wel het 1 en ander moeten aanpassen. Ik heb 2 broertjes, 1 traint inmiddels alweer 5 jaar maar mn jongste broertje heeft nog nooit gesport. Een hele uitdaging dus!

Hij zal dus vanavond voor het eerst in zijn leven gaan squaten, benchen en rdl-en. Ik zorg natuurlijk wel dat alles super licht is. Lijkt me super leuk om hem te begeleiden mits hij ook echt gemotiveerd is.

• #1.383
Voeding van de afgelopen 26 dagen (wat boven de 3200 uit komt is niet ingevoerd (dat zijn over het algemeen verjaardagen en feestdagen).

Ik heb zondag nog wel ingevoerd en bleek eigenlijk mee te vallen. Ik kwam op 3200 uit, dikke prima!

voedingslog tot 12 jan.png

Als je Pl wedstrijd wil doen kun je dan niet al beter aan de techniek van die oefeningen gaan werken? Dan echt Pl gericht zeg maar.

• #1.385
Als je Pl wedstrijd wil doen kun je dan niet al beter aan de techniek van die oefeningen gaan werken? Dan echt Pl gericht zeg maar.
Ja dat sowieso! Heb al heen en weer gemaild voor een begeleide training. Eerst weer ff weer rustig opbouwen tot ik weer beetje op t punt ben van voor de operatie. Ik ken mijzelf, ik loop al snel te hard van stapel. Sowieso wil ik mijn lifts laten filmen.

• #1.386
Fullbody training van gisteren. Alles lekker licht en vooral op techniek. Vandaag weer een rustdag en morgen lekker knallen weer:D

Zoals ook verwacht duurde de training idioot lang omdat ik alles uit moest leggen. Het is niets voor niets dat je in de meeste sportscholen op toestellen word gezet:p
Ondanks dat ik weinig geduld heb heb ik toch mn best gedaan om het hem te leren. Soms vergeet je hoe moeilijk het voor sommige beginners is om te squaten.
Ik besloot (omdat hij niet met zijn kont naar achteren kon zitten) om er een box sq van te maken. Hoppa probleem opgelost. SQ zag er al veel netter uit. RDL was gewoon niet te leren in een kort tijdsbestek, dus heb m in de tussentijd op de leg extension gezet zodat ik mn setjes kon doen. Bench press deed hij bijzonder netjes na een paar tips.

SQ op circa 70%
opgewarmd tijdens het uitleggen
10 x 40
8 x 50
8 x 50
8 x 50
ging heel mooi netjes! Vooral op techniek deze sets gedaan.

RDL
8 x 60
8 x 60
8 x 60
Lekker licht, ook op techniek

BP op circa 70%
10 x 30
8 x 40
8 x 40
12 x 40 amrap tot rpe 9 (1 rep in de tank)

Low seated vbar rows
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Reardelt facepull seated
15 x 14
14 x 14
15 x 14

Tricep rope pushdown
x 23
x 23
x 23

Preacher curl
?
?
?

V crunch (ding was anders ingesteld, nu veel zwaarder)
20
20
20?

Laatst bewerkt:
Vind het sinds een aantal weken regelmatig wel lekker op juist wat lichter te trainen en focus geheel op techniek te leggen.. Zo heb je tijdens het uitleggen zelf ook absoluut meerwaarde aan de training!
Moet wel lonend voelen wanneer je iemand fatsoenlijk kunt leren squatten, beter dan diegene maar aan te laten kutten..

• #1.388
Vind het sinds een aantal weken regelmatig wel lekker op juist wat lichter te trainen en focus geheel op techniek te leggen.. Zo heb je tijdens het uitleggen zelf ook absoluut meerwaarde aan de training!
Moet wel lonend voelen wanneer je iemand fatsoenlijk kunt leren squatten, beter dan diegene maar aan te laten kutten..
Ik train eigenlijk altijd vrij netjes, maar soms alleen wat explosiever (vind ik ook lekker!), dan kun je net wat zwaarder. Ligt ook een beetje aan mn mood:) Ik gebruik sowieso de warming-ups om aan mn techniek te werken of eigenlijk ben ik dan heel bewust bezig met alle cues. De sets erna zit ik meestal wel in de flow.

Geeft indd een goed gevoel als je iemand wat kan leren. Ik heb vorig jaar nog bij een sportschool gewerkt en dat vond ik ook het leukste!

• #1.389
--

Laatst bewerkt:
  • #1.390
Zo besloten om dit topic weer nieuw leven in te blazen. Ook wel leuk om wat oude berichten terug te zien!

Mijn eeuwig durende bulk van circa 2 jaar is voorbij (wel tussendoor enkele mini cuts gedaan en mee gedaan aan het forum contest dus nu wel stuk droger al). Ik heb nu besloten om eerst stabiel te blijven om vervolgens nog ietsje in vet te zakken.

Ik wil hier mijn voeding/gewicht/trainingen weer gaan bijhouden. Ik tel geen macro's, maar ik vind het wel fijn om een stok achter de deur te hebben om goed te eten (relatief gezond).

Pl gerelateerde info hou ik mooi in mn pl log:)

Voeding van vandaag (tot dusver, vul ik later verder aan)
3 sportpannekoeken b&f (75 g) + kokosolie
2 witte vezel bollen + 2 plakken katenspek + 2 omega 3 eieren
1 wheyshake 40 g + 5 g pindakaas
1 mueslibol ah
1 zakje propercorn 14 g
2 stuks wilde perzik
1 bloemkoolpizza + gerookte kip + 30+ kaas + paprika/champignons + 2 plakjes salami
Handje krokante mais
2 ons ovenfriet
Wheyshake (40 g whey + 5 g pindakaas)

Laatst bewerkt:
  • #1.391
Train van gisteren (UPPER)

LAT PULLDOWN WIDEGRIP
(Was liever met bench begonnen, maar lang bezet:/)
10 x 41
10 x 45
10 x 45
10 x 45 @ 7.5

BENCH WIDERGRIP
6 x 50
6 x 55
6 x 55
6 x 55 @ 9

CHINS GYM BW 72.8
4 x 72.8
4 x 72.8
4 x 72.8 @ 9

LATERAL RAISE SEATED
10 x 2 x 8
10 x 2 x 8
10 x 2 x 8
10 x 2 x 8 @ 10

UPRIGHT ROW (ROPE)
10 x 36
10 x 36
10 x 36 @ 9

TRICEP PUSHDOWN / BICEP CABLE CURL
15 x 41 / 12 x 27
15 x 41 / 12 x 27
15 x 41 @10 / 12 x 27 @ 10

Tricep/bi cable curl ga ik verzwaren

Upright cable row is terug van weg geweest, ook de seated lateral raise (deed enkel nog rear delt flys).

Voor de rest wil ik eerst ff wat bijkomen van de vakantie voor ik weer strak op schema train. Nu aardig wat spierpijn ook:p

Chins voelde wat stroef, maar komt wel weer terug.

Gisteren niet top gegeten, weinig maaltijden ook
Bulgur (volkoren) salade + magere grillburger
1 wheyshake + 2 volkoren koekjes
1 bloemkoolpizza zoals hierboven beschreven
Zakje salmiaksnoepjes
Bak druiven
1 zakje propercorn 14 g
2 ons ovenfriet + wheyshake

Pl dieet zie ik :p

• #1.394
Vandaag weer gewogen
69.9 kg

Dikke prima!

Na het weekend (want 2 verjaardagen O.o) ga ik op en aan cutten. Dit heb ik al eerder gedaan en werkte prima! Simpelweg een hele korte cut gevolgd door een korte periode op onderhoud (of er licht boven).

Vandaag start mn nieuwe trainingsschema. Een aanloop op het NK, maar ik zit nog wel een tijd in het hypertrofieblok.

Hoelang houden je cut- en onderhoudsperiodes ongeveer aan? Zit eraan te denken zoiets in de toekomst ook eens te gaan doen, omdat lang cutten >4 weken (ookal zit je relatief niet laag) toch wel inhakt op kracht bij mij.

• #1.396
Hoelang houden je cut- en onderhoudsperiodes ongeveer aan? Zit eraan te denken zoiets in de toekomst ook eens te gaan doen, omdat lang cutten >4 weken (ookal zit je relatief niet laag) toch wel inhakt op kracht bij mij.
Ja hier net zo. Ik verlies meestal de eerste weken 1% per week en daarna kakt alles keihard in (kracht/energie/metabolisme). Met korte periodes op onderhoud krijgt je stofwisseling een flinke boost weer (en je kan meer kcal blijven eten tijdens de cut). Gelukkig past mn lijf de andere kant op ook snel aan, binnen no time loopt alles weer als een trein en blijf ik vrij makkelijk op gewicht. Volgens mij heb jij dit ook ofniet?

Ik heb hier alweer een hele tijd terug een studie over gezien, wat dat betreft verschilt het wel degelijk p.p Zal dit er eigenlijk ff weer bij moeten pakken.

Ik zit te denken aan 1 week op en af maar ben ff weer flink aan het inlezen (luisteren):) Ik heb al eens eerder 2 weken op en af gedaan en dat beviel me opzich ook goed.

Ja hier net zo. Ik verlies meestal de eerste weken 1% per week en daarna kakt alles keihard in (kracht/energie/metabolisme). Met korte periodes op onderhoud krijgt je stofwisseling een flinke boost weer (en je kan meer kcal blijven eten tijdens de cut). Gelukkig past mn lijf de andere kant op ook snel aan, binnen no time loopt alles weer als een trein en blijf ik vrij makkelijk op gewicht. Volgens mij heb jij dit ook ofniet?

Ik heb hier alweer een hele tijd terug een studie over gezien, wat dat betreft verschilt het wel degelijk p.p Zal dit er eigenlijk ff weer bij moeten pakken.

Ik zit te denken aan 1 week op en af maar ben ff weer flink aan het inlezen (luisteren):) Ik heb al eens eerder 2 weken op en af gedaan en dat beviel me opzich ook goed.

Ik herken het verloop maar al te goed inderdaad, beide kanten op. Dat maakt het lang cutten voor mij vervelend met PL-ambities nu, omdat kracht en energie echt goed moet zitten voor de trainingen.

Interessant dat je je hier nu bij aan het inlezen bent :) als je wat linkjes vindt, mag je ze altijd even posten. Dan lees ik graag mee!

Twee weken om en om klinkt wel goed. Eén week lijkt me persoonlijk weer te kort aangezien vetverlies bij mij ook zo een paar dagen stagneert voordat ik in gewicht en/of omtrek drop.

• #1.398
Ik herken het verloop maar al te goed inderdaad, beide kanten op. Dat maakt het lang cutten voor mij vervelend met PL-ambities nu, omdat kracht en energie echt goed moet zitten voor de trainingen.

Interessant dat je je hier nu bij aan het inlezen bent :) als je wat linkjes vindt, mag je ze altijd even posten. Dan lees ik graag mee!

Twee weken om en om klinkt wel goed. Eén week lijkt me persoonlijk weer te kort aangezien vetverlies bij mij ook zo een paar dagen stagneert voordat ik in gewicht en/of omtrek drop.
1 week op en af kan denk ik wel als je een extremer kcal verlies creert (-1000 kcal) en voornamelijk kh dropt om snel je glycogeen te depleten. In mijn geval (omdat ik zeer langzaam omlaag wil), denk ik dat 1-1 met een kleiner tekort wel kan.

Blijft een beetje experimenteren natuurlijk! Het is wat onconventioneel, maar daar heb ik geen problemen mee:)

• #1.399
Legtreen van gisteravond
CLOSE STANCE SQUATS (zonder belt/sleeves)
5 x 80
5 x 80
5 x 80

LEGPRESS 45 GRADEN nieuw!
8 x 190
8 x 190
8 x 190
(deze is sinds deze week nieuw in mn huidige gym).

HYPER EXTENSION
14 x
14 x
14 x

PULL THROUGH
13 x 45
13 x 45
13 x 45

HANGING KNEE RAISE
10 x
10 x
10 x

1 week op en af kan denk ik wel als je een extremer kcal verlies creert (-1000 kcal) en voornamelijk kh dropt om snel je glycogeen te depleten. In mijn geval (omdat ik zeer langzaam omlaag wil), denk ik dat 1-1 met een kleiner tekort wel kan.

Blijft een beetje experimenteren natuurlijk! Het is wat onconventioneel, maar daar heb ik geen problemen mee:)

Beetje onconventioneel zit mij ook niet dwars :p

Denk dat 2 week op -700 en dan 2 week onderhoud voor mij bijvoorbeeld ideaal zou zijn. Maar is een kwestie van proberen. Wie weet dropt gewicht wel vaker binnen een week met zo'n groot tekort.

Terug
Naar boven