AndroidHealthClinic

When a viking goes berserk......

Gaat lekker zo te zien, straks loop je nog een marathon !

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker zo te zien, straks loop je nog een marathon !

Mwah...ik mag niet klagen! Het is in het begin wel even afzien en soms kost het ook wel veel energie dus wordt je krachttraining wat zwaarder maar het went snel. Mijn benen doen nu ook geen pijn ofzo maar ze voelen nogal "gebruikt" aan. :D

Beestachtig:P

Ik doe mijn best Nielsie! ;)

Mwah...ik mag niet klagen! Het is in het begin wel even afzien en soms kost het ook wel veel energie dus wordt je krachttraining wat zwaarder maar het went snel. Mijn benen doen nu ook geen pijn ofzo maar ze voelen nogal "gebruikt" aan. :D
Voelen ze dat niet normaal ook al aan?:p

Lijkt me ook zwaarder omdat je minder misbruik kunt maken van je lichaamsgewicht.

Ja, dat klopt. Je kan natuurlijk wel extreem voorover gaan hangen met je gewicht tegen de auto maar dan heb je kans dat je heel snel straatstenen ligt te happen.
Op deze manier komt het echt alleen maar uit je benen.

Vanavond even totale rust en goed eten want de cardio van afgelopen week en met name van gisteren heeft best wel een grote impact op mijn lichaam.
Wat ik vooral merk is dat ik overdag tijdens mijn werk echt weinig energie heb en dat alles net iets meer moeite kost dan normaal. Mijn gewicht is nog steeds stabiel tot nu toe dus ik hoef niet bang te zijn voor krachtverlies. Dit blijkt ook wel uit de gewichten die ik tijdens de krachttraining verplaats.

Mijn benen waren vandaag dan ook echt stijf omdat ik elke dag wel iets heb gedaan met mijn benen maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Mijn hartslag in rust begint al te dalen en dat is dan wel weer positief.

Wat ook wel opvallend is is dat die carpush van gisteren zwaarder is dan wat voor cardiotoestel dan ook dus in dat opzicht ook geschikter voor het doel wat ik heb. De carpush (of soortgelijke dingen zoals sleddrag bijvoorbeeld) zal ik zeker ook met grote regelmaat in mijn training houden vanaf nu.

Mijn vriendin moet morgen werken en ik heb oppas voor de kinderen geregeld dus ik ga highland games events trainen. Dit zullen kogelstoten, weight for distance en hamerslingeren zijn. Ik ga morgen echt voor de afstanden gooien om te kijken waar ik nu precies sta voor het wedstrijdseizoen. Verslag volgt morgen.

Rust ze Beast :cool:

Highland games-training vanmiddag:

Ik zou vandaag echt voor de nmaximale afstanden gaan maar dat viel helaas wat tegen. Stijve spieren en een tekort aan energie waren de grote spelbreker. Daar kwam nog bij dat ik mijn meetlint vergeten was dus ik heb niet nauwkeurig kunnen meten.

Hamerslingeren:
- lichte hamer (7,25kg), 12 worpen, afstanden rond de 25,0-26,0m
- zware hamer (10kg), 8 worpen, afstanden rond de 19,0-20,0m

De zware hamer heb ik al te lang niet meer gebruikt en dat was te merken. Wat ook wel vervelend is is dat de steel vorig jaar gebroken is en vervangen door een nieuwe steel. Deze steel is nog minder veerkrachtig dan de vorige.

Weight for distance:
- lichte WFD (12,5kg), 10 worpen, afstanden 14,5-15,5m

Kogelstoten heb ik overgeslagen omdat mijn energiepeil zo erg begon in te kakken dat ik er zwaar humeurig van werd dus dat is voor mij dan een teken dat ik beter naar huis kan gaan.

Ik ken je afstanden niet zo van buiten, weet niet hoe goed of slecht deze training was...

Over dat energietekort, eet je nog wel genoeg? Of heb je gewoon een slechter/langer herstel nu je weer zo hard gaat?!

Ik ken je afstanden niet zo van buiten, weet niet hoe goed of slecht deze training was...

Over dat energietekort, eet je nog wel genoeg? Of heb je gewoon een slechter/langer herstel nu je weer zo hard gaat?!

De afstanden waren op zich niet slecht hoor want dit zijn een beetje de standaard afstanden die ik op een training gooi maar ik had stiekem wel op een PR gerekend en dat is niet gelukt.

Mijn voeding was vandaag idd niet helemaal optimaal maar het is toch voornamelijk het effect van de cardio denk ik waar mijn lichaam aan moet wennen.

Vandaag weer een rustdag (net als vrijdag) want ik heb nog steeds stijve spieren. Door het gooien van gisteren voel ik ook wel weer wat rugspieren.
Gelukkig is het een teken dat ik afgelopen week goed getrained heb.

Vandaag dan maar weer even opladen om er vanaf morgen weer hard tegen aan te kunnen.

Jazeker! Lekker rusten en niks doen, en je maagje voeden! :)

Terug
Naar boven