MuscleMeat

When a viking goes berserk......

woensdag kerel;)
goede training voor mij goede winst voor jou!!:D

oude man....jij doet volgende week in hoeksewaard weer mee toch?
Gaat u weer mt 2 auto's of gaat u met vrouwlief en de kids gezamenlijk in uw koekblik afreizen naar het strijdtoneel?

aka kan ik meerijden of niet ? :P

Ik denk dat je de mist al in ging toen je begon met 'oude man'. :p

hij weet wie het zegt :P
Ga jij toevallig ook kijken nadia?

Had er nog niet over nagedacht, ik denk het niet nee... Het is ook in de eerste schoolweek dus dat kan ik eigenlijk niet missen. Stom dat het op een woensdag is. :s

jammer maar school gaat voor

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.886
oude man....jij doet volgende week in hoeksewaard weer mee toch?
Gaat u weer mt 2 auto's of gaat u met vrouwlief en de kids gezamenlijk in uw koekblik afreizen naar het strijdtoneel?

aka kan ik meerijden of niet ? :P

TRIPLEFAIL!!!!! :D

Het probleem is dat ik niet meer mee doe in de Hoeksewaard. Onderdelen zoals conan's wheel en wheelflip zijn gewoon nog niet mogelijk met mijn arm.
Als ik de punten niet nodig had zou ik waarschijnlijk ook niet meedoen aan de games in Belgie dit weekend (waar ik linkshandig ga hooggooien en de caber zelfs misschien moet overslaan.).

woensdag kerel;)
goede training voor mij goede winst voor jou!!:D

Goede training voor jou en voor de rest zie hierboven.

Ik denk dat je de mist al in ging toen je begon met 'oude man'. :p

Yep.

TRIPLEFAIL!!!!! :D

Het probleem is dat ik niet meer mee doe in de Hoeksewaard. Onderdelen zoals conan's wheel en wheelflip zijn gewoon nog niet mogelijk met mijn arm.
Als ik de punten niet nodig had zou ik waarschijnlijk ook niet meedoen aan de games in Belgie dit weekend (waar ik linkshandig ga hooggooien en de caber zelfs misschien moet overslaan.).

Goede training voor jou en voor de rest zie hierboven.

Yep.

Knudde hoelang is het nu geleden?

• #1.888
Knudde hoelang is het nu geleden?

Tja, het is wel balen maar ik heb me er al bij neergelegd dat dit een blessure- en ziektejaar is.

Het is nu 6 weken geleden en de hersteltijd is 8 weken. Het gaat ook wel steeds beter maar ik denk dat een wheelflip nog iets teveel van het goede is.

succes dit weekend hopelijk gaat het je lukken

Heel blijven roeleert!

• #1.892

Zeker weten, haha. Ik heb nu niet echt zin om een wedstrijdverslag te typen want ik ben echt verrot (en net thuis) maar het is vandaag redelijk gegaan.
De zware WFD en de caber waren natuurlijk weer de risicoonderdelen maar bij de WFD heb ik toch 2 beurten gedaan en toen besloten om het zo te laten. De caber heb ik helemaal overgeslagen omdat ik het niet nog een keer aandurfde.
Op dit moment voel ik een lichte irritatie in mijn arm maar het is allemaal heel gebleven en daar ging het me dit weekend om.

Best jammer dat je de caber hebt overgeslaan, is nou net het enige onderdeel dat ik gezien heb (bij mannen en vrouwen) :( Maar wellicht de verstandigste keuze.

• #1.895

Gelukkig wel.

Best jammer dat je de caber hebt overgeslaan, is nou net het enige onderdeel dat ik gezien heb (bij mannen en vrouwen) :( Maar wellicht de verstandigste keuze.

Dat is idd jammer. Ik heb juist de caber overgeslagen omdat de fysio vertelde dat hij toch goed kon voelen dat ik 2 spierscheurtjes had en dat ze nog niet helemaal genezen zijn. 1 in in onderarm en 1 in mijn bicep.

Gisteren heb ik de caber wel gedaan maar toen durfde ik ook niet echt kracht te zetten om hem te tossen. Het oppakken ging wel probleemloos. Vandaag heb ik hem overgeslagen omdat ik gewoon nog niet teveel van mijn arm wil vragen.

• #1.896
Wedstrijdverslag tweedaagse highland game Destelbergen:

Zaterdag:

Op zich voelde ik me goed en ik wist al dat er een fysio aanwezig zou zijn en ik kreeg dan ook van Tommy en Wout het advies om mijn arm in te laten tapen. Voor de wedstrijd dus gelijk naar de fysio gegaan en die voelde dus nog duidelijk waar de twee spierscheurtjes hebben gezeten (of nog zitten) en hij vertelde dat het zeker nog wel 2 weken zal duren voor dat het helemaal genezen zal zijn.
Hij heeft mijn arm over de hele lengte aan de binnenzijde getaped. Hierover heb ik eerst een elastische band gedaan en vervolgens nog een heel strakke band hieroverheen gedaan.

Hamerslingeren (zwaar):
Dit ging goed en ik heb met 20,40m een nieuw PR gegooid met deze hamer. Ik heb nog een hoger PR staan maar dat was met een andere hamer die we maar 1x gebruikt hebben bij een wedstrijd. Deze afstand was in ieder geval goed voor een 3e plaats op dit onderdeel

Weight for distance (licht):
Hier was ik natuurlijk bang voor want met dit onderdeel heb ik mijn blessure opgelopen. Gelukkig ging het goed en heb ik alledrie mijn beurten pijnvrij kunnen gooien. Helaas durfde ik nog niet echt kracht te zetten en gooide ik dus niet de normale afstanden. Op dit onderdeel eindigde ik als 7e.

Steenstoten (zwaar):
Dit onderdeel mocht geen problemen opleveren en dat deed het dus ook niet.
Er werd uit stand gestoten en ik haalde een afstand van 8,93m wat goed was voor een nieuw PR en een 2e plaats:

Cabertoss:
Ik wist vantevoren al dat dit moeilijk zou worden dus ik verwachtte niet al eveel. Wel gewoon 3x de caber op kunnen pakken en gooien maar ook hier durfde ik nog geen kracht te zetten om hem harder te gooien. Geen scoren en een 8e plaats dus.

Hooggooien (20kg):
Ik had vantevoren al besloten om dit linkshandig te gaan doen om mijn rechterarm te ontzien ook al heb ik hier nooit op getraind.
Iedereen stond dan ook verbaasd te kijken dat het me lukte om het gewicht uiteindelijk in 1x over de 4,35m te gooien. De 4,50m lukte helaas net niet want daar gooide ik hem 3x tegen de lat. Wel jammer want anders zou ik met links 10cm minder gegooid hebben dan mijn PR met rechts.
In ieder geval een hoop spektakel en een 2e plaats op dit onderdeel.

Omdat ik op de WFD en de caber zulke slechte scores had zakte ik jammer genoeg terug naar een 4e plaats maar gelukkig heb ik alle onderdelen pijnvrij kunnen doen en dat was mijn doel (naast het het zorgen dat de concurrentie niet echt uit kon lopen in het klassement en dat is ook gelukt.)
Volgens de fysio was mijn arm niet verslechterd door de wedstrijd en dat was natuurlijk ook goed nieuws.

Zondag:

Dit houd ik kort want deze telt niet mee voor het B-klassement omdat we met de A-klassers meegooiden.
Het wedstrijdverloop ging voor mij ongeveer hetzelfde als op zaterdag.

Hamerslingeren (zwaar):
Ging ook weer goed maar iets minder ver dan op zaterdag door stijve spieren.

Weight for distance (zwaar):
Dit was met 25kg en ook hier durfde ik geen kracht te zetten. Na mijn 2e beurt heb ik opgegeven omdat ik het risico te groot vond.

Steenstoten:
Hetzelfde als zaterdag maar ook weer minder ver door stijfheid.

Cabertoss:
Dit was met een langere caber maar ik had al besloten om dit onderdeel over te slaan want mijn arm voelde niet 100% (geen pijn overigens).

Hooggooien (25kg):
Dit onderdeel heb ik weer linkshandig gedaan en van de B-klassers heb ik gewonnen door hem over de 3,70m te gooien (mijn PR met rechts is 4,10m).
Helaas gooien de A-klassers een stuk hoger.

Ook na de 2e dag was mijn arm nog heel en ben ik dus met een goed gevoel naar huis gegaan.
Nu heb ik nog 2 weken voor de volgende wedstrijd en om ervoor te zorgen dat ik weer op volle kracht kan gooien en mijn puntenachterstand in te lopen.

Nee, respect ouwe,vooral je WFH met links was indrukwekkend...:)

• #1.899
Hahaha, toch nog vette prestaties Beast!!! :thumbs:

Terug
Naar boven