Fitness Seller

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Net vet laten meten, fucking kut: 10,5%.

Gelijk gebleven t.o.v. 2,5 week geleden. Ik snap er geen f**k van. Ik ben wel 2,5 kg verloren maar m'n vet daalt gewoon NIET.
:treuren:

Elke dag hard trainen; kracht en 20-30 minuten cardio. Elke dag clean eten.

Misschien moet ik toch anders trainen en/of eten, maar ik heb geen idee wat ik aan moet aanpassen. Zit nu op 40 eiwit - 40 kh - 20 vet, 2600 kcal.

Iemand advies? Ik denk dat ik maar eens een goede coach ga zoeken.
Less = more!

Misschien doe je wel teveel. En ervaart je lichaam stress = hoog cortisol = vocht vasthouden (wat resulteert in hogere vetmeting..)

Doe je niet perongeluk aan onderrapportage? Of reken je bijvoorbeeld met gekookte rijst ipv ongekookt of vice versa? (Gastblog Jan Willem: Goede voornemens voor het komende jaar!)

• Topic Starter Topic Starter
Less = more!

Misschien doe je wel teveel. En ervaart je lichaam stress = hoog cortisol = vocht vasthouden (wat resulteert in hogere vetmeting..)

Doe je niet perongeluk aan onderrapportage? Of reken je bijvoorbeeld met gekookte rijst ipv ongekookt of vice versa? (Gastblog Jan Willem: Goede voornemens voor het komende jaar!)
Bedankt voor je reactie. Stress heb ik niet echt, het ging juist lekker. Verder eet/train ik nu 8 weken ongewijzigd, dus zou ik m.i. nu niet ineens meer vocht vasthouden. Ik denk dat ik juist in de eerste paar weken vocht heb verloren. Ik weeg rijst altijd tot op de gram ongewogen. Het feit dat ik 1 kg per week verliest geeft toch ook aan dat ik ca. 1000 kcal beneden onderhoud eet. Feit is: ik verlies gewicht, maar vetpercentage blijft gelijk. Mijn conclusie: ik verlies dus spiermass en eventueel nog wat vocht, maar dat blijft niet doorgaan.

Bedankt voor je reactie. Stress heb ik niet echt, het ging juist lekker. Verder eet/train ik nu 8 weken ongewijzigd, dus zou ik m.i. nu niet ineens meer vocht vasthouden. Ik denk dat ik juist in de eerste paar weken vocht heb verloren. Ik weeg rijst altijd tot op de gram ongewogen. Het feit dat ik 1 kg per week verliest geeft toch ook aan dat ik ca. 1000 kcal beneden onderhoud eet. Feit is: ik verlies gewicht, maar vetpercentage blijft gelijk. Mijn conclusie: ik verlies dus spiermass en eventueel nog wat vocht, maar dat blijft niet doorgaan.
Meet je ook behalve vetpercentage bepaalde omtrekken? Been, kuit, arm, borst, buik/taille?

En wat zegt de spiegel (ook niet onbelangrijk)?

Edit: Vetpercentage wel door dezelfde persoon gemeten?

Meet je ook behalve vetpercentage bepaalde omtrekken? Been, kuit, arm, borst, buik/taille?

En wat zegt de spiegel (ook niet onbelangrijk)?

Edit: Vetpercentage wel door dezelfde persoon gemeten?
Ik zal vanavond omvang eens meten; goede tip. Heb ik voor de cut wel gedaan, daarna enkel armen (gelijk gebleven). Kracht in benen en borst is wel minder.

De spiegel zegt dat ik iets droger ben maar dat m'n buik maar niet droger wordt.

Vetpercentage door ervaren iemand; elke keer zelfde punten zelfde moment (dat laatste zou niet moeten boeien).

Wie is je coach?

Toch weer gewoon getraind net. Probeerde het van me af te zet en gewoon weer hard te trainen. Het eerste is niet gelukt, het tweede gelukkig wel. Heb niet gelogd, wilde geen afleiding tussendoor. Volgende oefeningen gedaan (rug + rear delt + traps):

- Deadlift
- BOR
- Lat Pull Down V-Grip
- Lat Pull Down breed
- One-Arm Cable Row
- Straight Arm Cable Pulldowns (op de knietjes)
- Bent Over Lateral Raise
- Shrugs

Cardio: 15 minuten crosstrainer. Maar 15 minuten? Ja, inderdaad; i.v.m. bovenstaande; ik verlies alleen maar massa, maar geen vet; vet balen :mad:.

Lekker getraind, maar ben toch nog een beetje sjaggie.

Ik ga toch maar begeleiding zoeken want weet niet wat ik verkeerd doe. Ga nu kcals iets ophogen: 2800 i.p.v. 2600. Vanaf nu weer melk door de havermout. Ik weet ook niet wat ik aan moet passen om vet te verliezen, aangezien m'n massa wel zakt en ik al van 220 naar 250 gram eiwit was gegaan.

Ik twijfel of ik überhaupt nog door blijf gaan met cutten en met deze contest. Als ik alleen maar spiermassa inlever en m'n vet niet omlaag wil, werk ik mezelf alleen maar tegen en doe ik moeite voor niets.

Loop jezelf nou niet zo gek te maken.

Je bent zelf nu je ergste vijand ;)
Ga bijvoorbeeld ff 2 dagen op onderhoud eten of doe 1 dag refeed.

Daarna weer verder met cutten.

1kg per week afvallen vind ik persoonlijk ook teveel als je al een tijdje bezig bent..

• Like
Waarderingen: BB_
Je meetmethode is gewoon niet nauwkeurig genoeg om te zeggen dat je geen vet verliest. En je zal zeker geen kilos spieren verloren zijn.

Laat je niet gekmaken door mindfuck. Je weet dat als het schema goed is en je eet en traint consistent dat het de goede kant op MOET gaan. Dus een tegenvallende tussen meting even niet te zwaar laten wegen.

• Like
Bedankt voor de motivaties! Ik ga ook verder en voel me verder goed, misschien even een dagje op onderhoud. Volgende week zit ik 2,5 dag in Parijs voor het werk en ontkom ik niet aan het restaurant (i.i.g. 1,5 dag), dus kan ik sowieso niet volgens schema eten en waarschijnlijk ook niet trainen. Toch vind ik het raar dat er geen verschil in vet% gemeten wordt, maar m'n gewicht wel daalt.

Op zelfde moment van de dag laten meten door iemand die er veel ervaring mee heeft?

Vandaag armen getraind, ging lekker. Ik heb niet gelogd tijdens de training, maar dit globaal wat ik heb gedaan:

Spider Curls (Preacher bankje verticaal gezet):
4 x 12 x 33 kg + dropset 28 kg

Arnold Curls:
4 x 12 x 20-22 kg

Cable Rope Biceps Curls ss met Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x 12 - 4 x 12 + 2 dropsets (gewicht weet ik niet meer, volgens mij 25-30 kg - 27,5-32,5 kg)

Verzwaarde Dips tussen 2 bankjes:
4 dropsets
BW + 60 kg - BW + 40 kg - BW + 20 kg - BW
4 x 12 - 6 - 6 - 6

Cable Overhead Triceps Extensions (Bar):
3 x 12 x 35 kg
Cable Overhead Triceps Extensions (Rope):
3 x 12 x 27,5 kg + na laatste 3 drop sets om het af te maken totdat m'n triceps ontploften :fire::fire:

Om het af te maken:
Fletcher Biceps Gauntlets:
20 x 4 kg - 6 kg - 8 kg - 10 kg - 12 kg - 12 kg - 10 kg - 8 kg - 6 kg - 4 kg
:fire::fire::fire:

15-20 minuten abs, goede motivatie en energie om extra diep te gaan :fire::fire::fire:

20 minuten crosstrainer

Cijfer: 8,5 / 10 :D

Doel: check die pics van @CoolBuilder :bow:

Als je gewicht verliest zal je ook wel vet verliezen. Staar je niet blind op dat getalletje, is ook niet zo betrouwbaar natuurlijk.

• Like
Vandaag lekker de benen getraind:

2,5 km hardlopen

Squats:
Warming up: 20 x 20, 20 x 40, 20 x 60
Geconcentreerd en dieper dan normaal:
13 x 80
12 x 80
11 x 85
8 x 90