Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Dankje!
Dank. Qua kcals zit ik constant op 2500/2600, vanaf het begin van de cut, dus dat is niet gewijzigd. Ik merk echter toch verschil met de eerste weken t.o.v. nu qua vermoeidheid na het trainen en energieniveaus. Ik blijf nu nog even op dezelfde voeding zitten, ga denk ik enkel iets omlaag in de carbs en omhoog in de eiwitten (en misschien ook vetten).Je bent erg diep gegaan zo te zien... die cut gaat nu tellen
Pas op dat je geen spiermassa gaat verbranden als je zo laag gaat!
Why? Misschien haalt het fysiek niet veel meer uit, maar het voelt alsof ik dan pas echt het maximale eruit heb gehaald. Voor de squats vind ik 't wel lekker omdat ik extra diep kan zakken en daardoor m'n quads beter voel. Voor spiergroepen als triceps en kuiten zijn ze wel degelijk effectief:
Want?
Oneens...Laat ik het anders zeggen ,dropsets is imo nutteloos in de cut als natty, zou wel eens meningen willen van anderen.
Nou... je reserve capaciteit is minder. En als je zo diep gaat dat je bloedsuiker onderuit gaat, en vetafbraak kan niet voldoende energie leveren op korte termijn, kan je eiwitten gaan afbreken.Oneens...
Je hoeft IMO niet anders te trainen in de cut..
Neem niet aan dat TS een uur of drie in de gym zit...je bent niet zomaar door je voorraden heen.Nou... je reserve capaciteit is minder. En als je zo diep gaat dat je bloedsuiker onderuit gaat, en vetafbraak kan niet voldoende energie leveren op korte termijn, kan je eiwitten gaan afbreken.
Nou... je reserve capaciteit is minder. En als je zo diep gaat dat je bloedsuiker onderuit gaat, en vetafbraak kan niet voldoende energie leveren op korte termijn, kan je eiwitten gaan afbreken.
Inderdaad, op je glycogeenvoorraden kun je echt wel even krachttraining doen. Duursport tot 1,5 uur gaat ook prima (en dan heb ik het niet over duursport op vetverbranding, maar op wedstrijdtempo) en dan verbrand je echt wel meer en ligt je hartslag een stuk hoger. Als je voor je training voldoende eiwitten en carbs neemt is er niets aan de hand lijkt mij. Nu train ik wel richting de 2 uur inclusief cardio, maar dan nog. Overigens weet ik wel wat het is om spiermassa te verliezen. Tijdens m'n hardloopperiode heb ik ook wat eetproblemen/-stoornis gehad en dat heeft me heel wat kilo's gekost (heb beneden de 80 gewogen). April vorig jaar op de marathon zat ik ook nog beneden de 85 kg, maar had ik wel een redelijk atletische bouw nog voor een duurloper aangezien ik 3-4 x p/w krachttraining ben blijven doen.Neem niet aan dat TS een uur of drie in de gym zit...je bent niet zomaar door je voorraden heen.
Echter herstel je vaak wel iets minder en zul je mogelijk iets spaarzamer met je lichaam om moeten gaan. Ik train wat dat betreft op gevoel...kan er meer, dan doe ik meer..

Nette dalende trend! Benieuwd naar de bijbehorende vetpercentages!![]()
Volgende week met vetpercentage op de secondary axis erbij.