Fitness Seller

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd veel focus / toewijding hier !

Nice

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag Leg-day:

PWO: Jack3d oude formule

Squats:
Warming Up sets 0 - 20 - 40 - 60 - 80 kg
3 x 10 x 90 kg
2 x 6 x 100 kg
4 x 110 kg
2 x 120 kg, deze waren zo lelijk en niet diep genoeg dat ze eigenlijk niet tellen
dus nog maar 1 set 110 kg gedaan, slecht 3 reps,
drop 6 x 80 kg diep zakken, 11 x 60 kg zo diep mogelijk zakken
Knieën krijgen de neiging naar binnen te knikken.

Leg Press:
17 x 100 kg
12 x 120 kg
12 x 130 kg
8 x 140 kg
6 x 150 kg, drop ? x 80 kg (7 ofzo, was echt leeg)
Deze kostte me echt heel veel moeite, letterlijk eruit geschreeuwd, nooit zo diep gedaan (ben gewoon slecht in benen, al moet ik zeggen dat ik in fitness elders de plate loaded leg press veel zwaarder kan pakken, deze hier is gewoon klote).

Leg Curl superset met Leg Extension:
4 x 10-12 x 70 kg ss 4 x 10-12 x 75 kg,
na laatste set dropset -20 kg

Voor de eerste keer Jefferson Squat geprobeerd. Ik moet nog een keer goed naar de uitvoering kijken wat ik kreeg de uitvoering niet goed onder controle, was ook al vrij leeg. Daarom overgegaan op Walking Lunges:
? x 28 kg
2 x ? x 38 kg
Niet geteld, gewoon tot falen heen en weer lopen

Seated Calf Machine (Rotary) ss met Standing Calf Smith:
Veel reps 50-60 kg ss met veel reps 100-120 kg
Niet geteld, gewoon tot falen, eerst rustig en geconcentreerd en daarna overgaan op snelle totdat m'n kuiten fikken en volgelopen zijn.

12 minuten abs

20 minuten cardio op de crosstrainer low medium intensity gestart en een paar kleine intervallen op 't eind, was te leeg.

Na afloop voldaan, maar bizar leeg en lusteloos. Begin het effect van voeding en cutten steeds meer te merken, maar ook te zien gelukkig :D.

Totale trainingstijd: ca. 2 uur

Moet nu nog eten, beretrek.

Je bent erg diep gegaan zo te zien... die cut gaat nu tellen :eek:
Pas op dat je geen spiermassa gaat verbranden als je zo laag gaat!

• Like
Idd veel focus / toewijding hier !

Nice
Dankje!

Je bent erg diep gegaan zo te zien... die cut gaat nu tellen :eek:
Pas op dat je geen spiermassa gaat verbranden als je zo laag gaat!
Dank. Qua kcals zit ik constant op 2500/2600, vanaf het begin van de cut, dus dat is niet gewijzigd. Ik merk echter toch verschil met de eerste weken t.o.v. nu qua vermoeidheid na het trainen en energieniveaus. Ik blijf nu nog even op dezelfde voeding zitten, ga denk ik enkel iets omlaag in de carbs en omhoog in de eiwitten (en misschien ook vetten).

Voldoende eiwitten nemen is zeker wel verstandig...

Stop nou eens met die dropsets, compleet nutteloos:P

Stop nou eens met die dropsets, compleet nutteloos:P
Why? Misschien haalt het fysiek niet veel meer uit, maar het voelt alsof ik dan pas echt het maximale eruit heb gehaald. Voor de squats vind ik 't wel lekker omdat ik extra diep kan zakken en daardoor m'n quads beter voel. Voor spiergroepen als triceps en kuiten zijn ze wel degelijk effectief:

John Hansen - Natural Bodybuilding:
upload_2017-6-10_9-45-59.png

Tip: Do Drop Sets for Size Gains | T Nation

Hier een bewijs (misschien niet heel hard) dat met een single drop-set meer effect zou kunnen worden bereikt t.o.v. 3 conventionele sets (dit is overigens niet hoe ik train, dus de vraag is om mijn manier echt effectiever is, alhoewel die extra dropsets wellicht wel een positief effect op m'n verbranding hebben):
Effects of drop set resistance training on acute stress indicators and long-term muscle hypertrophy and strength. - PubMed - NCBI

Laat ik het anders zeggen ,dropsets is imo nutteloos in de cut als natty, zou wel eens meningen willen van anderen.

Oneens...

Je hoeft IMO niet anders te trainen in de cut..
Nou... je reserve capaciteit is minder. En als je zo diep gaat dat je bloedsuiker onderuit gaat, en vetafbraak kan niet voldoende energie leveren op korte termijn, kan je eiwitten gaan afbreken.

Nou... je reserve capaciteit is minder. En als je zo diep gaat dat je bloedsuiker onderuit gaat, en vetafbraak kan niet voldoende energie leveren op korte termijn, kan je eiwitten gaan afbreken.
Neem niet aan dat TS een uur of drie in de gym zit...je bent niet zomaar door je voorraden heen.

Echter herstel je vaak wel iets minder en zul je mogelijk iets spaarzamer met je lichaam om moeten gaan. Ik train wat dat betreft op gevoel...kan er meer, dan doe ik meer..

Neem niet aan dat TS een uur of drie in de gym zit...je bent niet zomaar door je voorraden heen.

Echter herstel je vaak wel iets minder en zul je mogelijk iets spaarzamer met je lichaam om moeten gaan. Ik train wat dat betreft op gevoel...kan er meer, dan doe ik meer..
Inderdaad, op je glycogeenvoorraden kun je echt wel even krachttraining doen. Duursport tot 1,5 uur gaat ook prima (en dan heb ik het niet over duursport op vetverbranding, maar op wedstrijdtempo) en dan verbrand je echt wel meer en ligt je hartslag een stuk hoger. Als je voor je training voldoende eiwitten en carbs neemt is er niets aan de hand lijkt mij. Nu train ik wel richting de 2 uur inclusief cardio, maar dan nog. Overigens weet ik wel wat het is om spiermassa te verliezen. Tijdens m'n hardloopperiode heb ik ook wat eetproblemen/-stoornis gehad en dat heeft me heel wat kilo's gekost (heb beneden de 80 gewogen). April vorig jaar op de marathon zat ik ook nog beneden de 85 kg, maar had ik wel een redelijk atletische bouw nog voor een duurloper aangezien ik 3-4 x p/w krachttraining ben blijven doen.

Desalniettemin dank voor de goede zorgen. Daarnaast neemt ik tijdens m'n training BCAA + zeer vertakte dextrine (enkel nu in de cut).

Today: Chest + Delts (even geen complete pushen, armen op een aparte dag):

Bench Press:
Opwarmen 20 - 40 - 60 kg
15 x 80 kg
11 x 90 kg
8 x 100 kg, toen had ik hulp nodig, zat vast met de stang op m'n borst, wtf, voelde ik even niet aankomen
8 x 100 kg, laatste net aan
10 x 90 kg
9 x 90 kg

Incline Dumbbell Press:
19 x 30 kg
12 x 36 kg
8 x 38 kg, grrr:mad:
9 x 38 kg
6 x 40 kg, pfff, waardeloos, drop ? x 30 kg

Unilatiral Dumbbell Shoulder Press:
16 x 16 kg
12 x 20 kg
12 x 20 kg
10 x 20 kg
8 x 22 kg

Savickas press:
9 x 40 kg, wtf
8 x 30 kg
7 x 40 kg
6 x 40 kg, flikkerde achterover
5 x 40 kg

Bayesian Lateral Raises:
4 x 12 x 14 kg

Cable Front Raises (Single Arm):
4 x ca 12 x 14 kg

Cable Flyes (Flat), langzaam en geconcentreerd (squeeze)
9 x 27 kg
12 x 23 kg
11 x 23 kg
Incline:
11 x 23 kg
8 x 23 kg
9 x 20 kg
Staand van boven naar beneden:
15 x 23 kg
14 x 27 kg
9 x 32 kg
6 x 36 kg

2 x 2,5 km hardlopen (van/naar gym)

1u45 min KT
25 min cardio
Totaal: 2 uur 10 minuten

Post WO meal, even wat anders dan normaal:

Gemarineerde garnalenspiesen, ananas, champignons:
2017-06-10 14.16.10.jpg

Vanochtend gewogen:
94,6 kg (-1,1 t.o.v. vorige week za) :D

upload_2017-6-10_14-53-17.png

Volgende week met vetpercentage op de secondary axis erbij:).

Goed bezig! Mooie training ook, doe zo verder

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven