AndroidHealthClinic

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gekookt of ongekookte rijst??

Ongekookt is dat nog maar een muizenhapje .... :eek:

Dat je daar op kan leven.... Oef... :o

Ongekookt, 2x per dag 50 gram rijst en 's ochtends 35 gram havermout. Nog wel een banaantje voor het trainen. Volgende week gaan de carbs verder omlaag, zit nu nog boven de 150 gram.

Neem wel ECA + blik monster voor het trainen, de training gaat dan prima. De rest van de dag word ik al een redelijke zombie. Collega's moeten nu geen discussies meer met mij aangaan, dan gaan het verkeerd ;).
 
Ongekookte rijst?? :haar:
 
Ongekookte rijst?? :haar:
Ja, geen tijd om te preppen, dus gewoon ongekookte rijst met rauwe diepvriesspinazie en rauwe kip, mjammjam ;). Werkt ook beter om vocht af te drijven ;).

Vandaag Leg-day, geen zin om hard te lopen, dus toch maar de fitness in. Een rustdag is niets voor mij.

Squats:
WU (20 x 20-40-60 kg)
21 x 80 kg
15 x 90 kg
13 x 90 kg
8 x 100 kg
7 x 100 kg, drop 12 x 60 kg
Ben geen goede squatter, voor mij is dit echt de max., ging aardig stuk al, incl. schreeuwen :D.

Leg Press:
4 x 90 kg @Skatermarvinstyle (1 set = 10 normal - 10 wide - 10 small - 10 high - 20 calf)
oef :fire:

Leg Curl:
1 x ?? x 65 kg
4 x ?? x 70 kg (max. 12 reps), drop ?? x 50 kg

Leg Extension:
1 x ?? x 65 kg
2 x ?? x 70 kg
2 x ?? x 60 kg met hold, drop ?? x 30 kg :fire::fire:

Rotary Calf:
4 Dropdownsets 60-55-40 kg x een hoop reps, niet geteld

Smith Calf:
4 sets (90 kg, 100 kg, 100 kg, 110 kg), eerst langzaam (stuk of 10-12), dan een hoop snelle

Bulgarian Split Squat (Smith):
3 x 12 x 30 kg, leeg

14 minuten abs killer! Gisteren ook al, dus goed branden vanaf het begin :fire:

24 minuten crosstrainer medium intensity, valt altijd zwaar na beentraining

Totale trainingstijd: 1 uur 57 minuten :D

15 minuten in de sauna geweest. Zou de sauna goed zijn voor vochtafdrijven trouwens? :rolleyes:

Nog twee weken, ga nu stiekem wel aftellen, zeker met die lage carbs.
 
Ja, geen tijd om te preppen, dus gewoon ongekookte rijst met rauwe diepvriesspinazie en rauwe kip, mjammjam ;). Werkt ook beter om vocht af te drijven ;).
:roflol: I see what you did there :toilet:

Leg Press:
4 x 90 kg @Skatermarvinstyle (1 set = 10 normal - 10 wide - 10 small - 10 high - 20 calf)
oef :fire:
:woot: Wat ook wel een leuke variatie is op de legpress is het volgende (geleerd van een bodybuilding coach).

Per set drie keer het volgende: 5 reps onderste deel van de press (Korte ROM, knie onder de 90 graden) / 5 reps bovenste deel van de press (Korte ROM, knie boven de 90 graden) / 5 reps full ROM

Dat is dus 45 (partial) reps per set...benen gegarandeerd in de fik:fire:
 
:roflol: I see what you did there :toilet:

:woot: Wat ook wel een leuke variatie is op de legpress is het volgende (geleerd van een bodybuilding coach).

Per set drie keer het volgende: 5 reps onderste deel van de press (Korte ROM, knie onder de 90 graden) / 5 reps bovenste deel van de press (Korte ROM, knie boven de 90 graden) / 5 reps full ROM

Dat is dus 45 (partial) reps per set...benen gegarandeerd in de fik:fire:
Ga ik ook nog eens proberen, bedankt voor de tip!

Net gewogen, 91,1 kg, meer dan 1 kg eraf weer in 1 week. Ik ga zeker onder de 90 kg komen, ik denk volgende week al, daarna vochtafdrijven, dus dan zeker.

Nu 40 gram havermout en een banaan, meeste carbs van vandaag voor de training. Zometeen een lekkere Push-training, net m'n horloge weer vol hardcore-playlists gezet, wordt knallen! ECA + blik Monster :D.
 
Ik verlies soms een kilo per dag..don 't worry ;)
 
Ik verlies soms een kilo per dag..don 't worry ;)
Snap ik, bij mij schommelt het ook iets, maar niet zo veel; ik denk omdat mijn voedingsschema heel steady is en ik altijd zaterdagochtend na de stoelgang weeg. Voor mij geen gemarvin, ook al vind ik 't knap dat je het zo goed weet je compenseren en toch een goede fysiek weet te krijgen :D.
 
Training van vandaag:

Hardlopen 5 km (2,5 km naar gym, 2,5 km terug)

Sommige oefeningen wat lager in de reps (meer zat er niet in), maar daarom wat meer sets gepakt. Geen reps geteld.

- Incline Bench (WU 20-40-60 kg; werksets 80, 80, 85, 85, 90, drop 60 kg)
- Flat DB Press (WU 30 kg; werksets 34, 34, 36, 36, 38, 40 kg)
- DB Arnold Press (4 sets, 20 kg)
- Savickas Press (40, 45, 50, 55, 55, 60, drop 40 kg)
- One-Arm Incline Lateral Raise (2 sets 12 kg, 2 sets 14 kg)
- Cable Bar Front Raise (4 sets, ?? kg)
- Incline Cable Flyes (4 sets, 23-27 kg)
- Seated Cable Upward Flyes (4 sets, ?? kg)
- One-Arm Cable Triceps Extension (Opzij, arm boven hoofd, geen idee hoe deze oefening heet, 4 sets)
- Cable Rope Triceps Pushdown ss Overhead Cable Rope Triceps Extension (4 sets + dropset)

Totale trainingstijd: 1 uur 46 minuten kracht + 28 minuten cardio = 2 uur 14 minuten :D.
 
Iemand nog etenstips? Ik ga zo boodschappen doen, en wil weleens wat anders kopen dan broccoli, spinazie, roerbakgroenten, kip, vis, kalkoen, eieren, noten etc. Afgelopen 12 weken altijd maar hetzelfde :P. Moet wel low-carb zijn nu. Ik heb in ieder geval avocado's gekocht om toch nog fruit te eten, maar low-carb te blijven :D. Bananen niet meer vanaf nu.
 
* zalmlasagna met courgette.

Pastasaus
gerookte zalm
courgette

Laagje pastasaus
laagje zalm
laagje courgette repen

en zo laagjes maken en als je wil afdekken met was geraspte kaas.
20 minuten in de oven.
Kan ook met witvis maar dan moet het langer in de oven.

* bouilabaise (vissoep)

Venkel / wortel / ui
visbouillontablet
zak zeevruchten (diepvries)

Groente snijden en bakken. Visbouillontablet erbij en even laten pruttelen
Op het laatste even ed zak zeevruchten erdoorheen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
* zalmlasagna met courgette.

Pastasaus
gerookte zalm
courgette

Laagje pastasaus
laagje zalm
laagje courgette repen

en zo laagjes maken en als je wil afdekken met was geraspte kaas.
20 minuten in de oven.
Kan ook met witvis maar dan moet het langer in de oven.

* bouilabaise (vissoep)

Venkel / wortel / ui
visbouillontablet
zak zeevruchten (diepvries)

Groente snijden en bakken. Visbouillontablet erbij en even laten pruttelen
Op het laatste even ed zak zeevruchten erdoorheen.
Wat een goede ideeën, Marina, thanks a lot! Ik denk gelijk dat ik dit ga kopen en maken drool:! Past ook prima aangezien ik mijn zoutinname nu iets omhoog wil gooien. Het enige is dat pastasauzen over het algemeen wel redelijk veel koolhydraten bevatten (en suikers), maar aangezien ik dan geen rijst of pasta eet, moet dat wel kunnen denk ik.
 
Je kan ook gezeefde tomaten nemen en er zelf wat kruiden bijgooien. Wordt het wel wat slapper van omdat het minder ingedikt is.

Er zijn zoveel lekkere recepten waar je gewoon simpelweg de carbs uit weg kan laten. :D

Courgette tagiatelle (ofetwel reepjes courgette) met vis of gerookte kip en een lepel rode of groene pesto is ook zalig. :D
Simpel en lekker en ook koud eet het makkelijk weg.

Simpele salades met een zooit komkommer/tomaat/ui/spercibonen of wat dan ook met gerookte kip erdoor en wat eenvoudige kruiden als kerrie of paprika is ook erg lekker. Wat blokjes fetah erdoorheen en smullen maar.
Je kan ook denken aan een salade gebaseerd op caprese. Dus met mozzzarella en groentes.

Je kan trouwens van groentes ook zalige curries maken.
Pompoen en bloemkool.... zit wel wat carbs in maar op zich valt het nog mee.

Pompoen/bloemkool/spercibonen/ paprika/ui/courgette/aubergine etc. Neem gewoon een zooi gemengde groentes.
Bak kip of ander vlees even kort aan. Voeg groentes erbij en dan 1 theelepel kaneel/1 theelepel komijnpoeder/peper en zout en dan stoven. Is echt zalig!
Overigens hetzelfde met kerriepoeder is ook zalig. Variatie genoeg hiermee.
Beiden kan je ook met vis doen. Alleen dan de laatste 5 minuten de vis er pas bij doen.
 
- 250-300 gram sla, tomaten, augurken, gebakken kipfiletblokjes, komkommer, beetje kwark met kruiden naar wens (bv komijn, paprika, chili of cayenne, knoflook)
- blikje tonijn op water (of 2), pesto of tapenade, gebakken aubergine, meegebakken tomaat, spinazie en evt champignons
- zelf pompoensoep maken (verspakket van de AH of even receptje op zoeken) & on the side wat vis/vlees
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nu ik PP post ^ lees.... eentje die wij vaak op de camping maakten...

gebakken tomaten met eieren :D

uien / tomaten bakken (eventueel andere groentes) en eieren erdoorheen scrambelen. Kan je tonijn/kip of ander vlees doorheen doen.
Wij aten het altijd met brood of rijst maar ook zonder is het zalig. :D
 
Nog ff doorzetten man.
Maak je niet te druk om de gewichten die achteruit gaan deze laatste 2 weken.
Zolang je intensiteit maar niet achteruit gaan.
 
Je kan ook gezeefde tomaten nemen en er zelf wat kruiden bijgooien. Wordt het wel wat slapper van omdat het minder ingedikt is.

Er zijn zoveel lekkere recepten waar je gewoon simpelweg de carbs uit weg kan laten. :D

Courgette tagiatelle (ofetwel reepjes courgette) met vis of gerookte kip en een lepel rode of groene pesto is ook zalig. :D
Simpel en lekker en ook koud eet het makkelijk weg.

Simpele salades met een zooit komkommer/tomaat/ui/spercibonen of wat dan ook met gerookte kip erdoor en wat eenvoudige kruiden als kerrie of paprika is ook erg lekker. Wat blokjes fetah erdoorheen en smullen maar.
Je kan ook denken aan een salade gebaseerd op caprese. Dus met mozzzarella en groentes.

Je kan trouwens van groentes ook zalige curries maken.
Pompoen en bloemkool.... zit wel wat carbs in maar op zich valt het nog mee.

Pompoen/bloemkool/spercibonen/ paprika/ui/courgette/aubergine etc. Neem gewoon een zooi gemengde groentes.
Bak kip of ander vlees even kort aan. Voeg groentes erbij en dan 1 theelepel kaneel/1 theelepel komijnpoeder/peper en zout en dan stoven. Is echt zalig!
Overigens hetzelfde met kerriepoeder is ook zalig. Variatie genoeg hiermee.
Beiden kan je ook met vis doen. Alleen dan de laatste 5 minuten de vis er pas bij doen.

- 250-300 gram sla, tomaten, augurken, gebakken kipfiletblokjes, komkommer, beetje kwark met kruiden naar wens (bv komijn, paprika, chili of cayenne, knoflook)
- blikje tonijn op water (of 2), pesto of tapenade, gebakken aubergine, meegebakken tomaat, spinazie en evt champignons
- zelf pompoensoep maken (verspakket van de AH of even receptje op zoeken) & on the side wat vis/vlees

Nu ik PP post ^ lees.... eentje die wij vaak op de camping maakten...

gebakken tomaten met eieren :D

uien / tomaten bakken (eventueel andere groentes) en eieren erdoorheen scrambelen. Kan je tonijn/kip of ander vlees doorheen doen.
Wij aten het altijd met brood of rijst maar ook zonder is het zalig. :D

marina1975 ProudPizza bedankt voor de geweldige tips, nu moet ik gelijk weer denken aan vorig jaar toen ik een maand ketogeen at, dat was overigens hoog in vet! Jullie ideeën zijn erg goed; echter omdat ik nu in zo'n deficit zit wil ik niet teveel kazen, vette vis en pesto etc. eten (en kwark bijv. eet ik ook niet meer), omdat dat zo snel aantikt in kcals. Afgelopen maanden was easy, gewoon elke dag rijst/kip/groenten en dat vond ik altijd best, kostte ook weinig tijd. Ik ga zeker nog wat lekkere recepten maken met jullie tips. :D

Nog ff doorzetten man.
Maak je niet te druk om de gewichten die achteruit gaan deze laatste 2 weken.
Zolang je intensiteit maar niet achteruit gaan.
Gaat ook prima, maar voel me nu wel erg leeg. Komt omdat ik nu pas 1150 kcals op heb, vandaag dus nu goed avondeten. Training vanochtend ging wel prima en elke dag cardio! Het lijkt echter wel alsof anderen hier veel gemakkelijker dalen in vetpercentage. Ik heb nu 12 weken gecut met eigenlijk geen cheats. Tot een week terug vrijwel elke dag 2600 kcal en enkel clean voedsel. Afgelopen week 2400 kcals. Carbs afgelopen ma t/m do 200 gram. Vrijdag 160 gram en vandaag maar 120 gram. Komende week blijf ik denk ik rond de 150 gram carbs en dan de laatste week afbouwen tot 0.

Heb het recept van marina1975 gemaakt: courgette/zalmlasagne. drool: Pics volgen.
 
Laatst bewerkt:
marina1975 ProudPizza bedankt voor de geweldige tips, nu moet ik gelijk weer denken aan vorig jaar toen ik een maand ketogeen at, dat was overigens hoog in vet! Jullie ideeën zijn erg goed; echter omdat ik nu in zo'n deficit zit wil ik niet teveel kazen, vette vis en pesto etc. eten (en kwark bijv. eet ik ook niet meer), omdat dat zo snel aantikt in kcals. Afgelopen maanden was easy, gewoon elke dag rijst/kip/groenten en dat vond ik altijd best, kostte ook weinig tijd. Ik ga zeker nog wat lekkere recepten maken met jullie tips. :D
Heb het recept van marina1975 gemaakt: courgette/zalmlasagne. drool: Pics volgen.
Wil je niet teveel kaas/vet.... wat zwitserse kaas doet wonderen. Sterk in smaak ook dus niet veel van nodig.
Pesto kan je qua smaak ook zelf maken.. gewoon basilicum en wat andere kruiden door de hakselaar... prima kruidig en geen olie ;)
Ik werk zelf vooral veel met kruiden. Erg lekker en je kan er veel kanten mee op. Gedroogde basilicum/bieslook/peterselie en dingen als kriudenmixen grieks / mexicaans etc.

Ook een hele simpele... je hebt van Duijvis van die dipsaus zakjes. Zijn zakjes kruiden die je normaal met mayo oid aanmaakt. Die kan je ook perfect gewoon als kruidenmix door je eten mikken :D en veel smaken van ook. En omdat je dan alleen ed kruiden gebruikt ook nog bijna geen kcals... dus gunstig voor jou. Die smaken trouwens ook heerlijk door de rijst. Gewoon zo door je gekookte rijst roeren.
Dips

Je moet gewoon een beetje vindingrijk worden. Zo ken ik nog wel heel veel meer tips hoor. :)

Ben benieuwd naar de foto's!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven