Fitness Seller

Gestopt Where there's a will, there's a way! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
laurencesterne1.jpg
 
Mooie training man.
Je went er zeker aan.
Het wordt nooit makkelijker, maar je wordt mentaal sterker wat het weer makkelijker maakt ;)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Terwijl jij wordt gemotiveerd door Pillz, motiveert jouw training mij weer. Nu al zin om dadelijk te gaan knallen op mijn legday!
 
Mooie training man.
Je went er zeker aan.
Het wordt nooit makkelijker, maar je wordt mentaal sterker wat het weer makkelijker maakt ;)
Bedankt, ik doe mijn best!

Terwijl jij wordt gemotiveerd door Pillz, motiveert jouw training mij weer. Nu al zin om dadelijk te gaan knallen op mijn legday!
En dat motiveert mij weer. Ik lees in oudere posts dat je in het verleden veel heb hardgelopen en herken mij wel in jouw verhaal. Ik ben half vorig jaar bijna geheel gestopt met lopen en mijn focus ligt nu op kracht. Veel mensen (loopmaatjes) begrepen het niet of raadden het af, maar als je een doel hebt, is veel haalbaar! Als anderen ergens niet in gevolgen, is het aan mij om het tegendeel te bewijzen.

Gisteren Push-day. Geen tijd gehad om te posten/loggen. Ik had nog maximaal spierpijn in de benen toen ik in de gym kwam. Ik had wel zin om te trainen, maar voelde me echt leeg. Ik heb geen depletiontraining gedaan, heb ook nog een week te gaan, dus wilde de training kort houden en niet teveel doen. Na twee setjes dumbbell drukken ging het niet echt lekker, en kwam de gedachte op om m'n training snel af te raffelen. Ik zei echter tegen mezelf: "Wil je nou met een goed gevoel de gym uitlopen of niet? Wil je nou echt wat bereiken of ben je een aansteller?" Toen heb ik de knop omgezet, de focus en energie gekregen en ben ik weer gaan knallen, met het idee: "Misschien haal ik dan wel niet de gewichten en reps, maar ik ga gewoon maximaal. Na elke set wil ik zeker weten dat ik niet nog een halve rep meer had kunnen doen. Met die instelling getraind.

Globaal het volgende gedaan, meeste oefeningen op 8-12 reps en na de laatste set een dropset:

- Incline DB Press ss met Incline DB Flyes (4 sets + 1 dropset)
- Flat DB Press ss met push-ups tot failure (5 sets + 1 dropset)
- Seated DB Shoulder Press ss met Seated DB Lateral Raise (voorovergebogen lateral raises, DB's onder benen) (4 sets + 1 dropset)
- Seated DB Arnold Press ss met Alternating DB Front Raise (4 sets + dropset, na iedere Front Raise set gewicht droppen en met beide armen tegelijk tot failure)
- Triceps Dips (4 sets)
- One-Arm Cable Triceps Pushdowns (3 sets) gevolgd door Cable Rope Triceps Pushdowns (3 sets + 2 dropsets)
- Close Grip DB Press (triceps) (4 sets + 1 dropset)
- 17 minuten crosstrainer ondanks spierpijn in benen :D :fire:
Totale trainingstijd: 1 uur 40 minuten

En toen met een goed gevoel de gym uitgelopen. Ik heb mezelf redelijk door de training heen geschreeuwd (letterlijk, hetgeen anderen deed lachen, I don't care).
:D
 
En zo motiveren we elkaar! Ik blijf het minderen van cardio overigens nog steeds moeilijk vinden. In 2016 heb ik nauwelijks gerend, maar stiekem toch best veel tijd doorgebracht op hometrainer en crosstrainer (en gelukkig ook in het krachthonk). Inmiddels heb ik het rennen weer opgepakt. Ik vind het gewoon de beste manier om mijn hoofd leeg te maken en ik merk dat ik na een hardlooprondje in de ochtend de hele dag een stuk productiever ben. Momenteel heb ik een modus gevonden waarbij ik in de ochtend cardio doe en tussen de middag of in de avond kracht. En daar voel ik me eigenlijk best goed bij.

Succes met de contest! Ik lees in ieder geval met plezier je log.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
En zo motiveren we elkaar! Ik blijf het minderen van cardio overigens nog steeds moeilijk vinden. In 2016 heb ik nauwelijks gerend, maar stiekem toch best veel tijd doorgebracht op hometrainer en crosstrainer (en gelukkig ook in het krachthonk). Inmiddels heb ik het rennen weer opgepakt. Ik vind het gewoon de beste manier om mijn hoofd leeg te maken en ik merk dat ik na een hardlooprondje in de ochtend de hele dag een stuk productiever ben. Momenteel heb ik een modus gevonden waarbij ik in de ochtend cardio doe en tussen de middag of in de avond kracht. En daar voel ik me eigenlijk best goed bij.

Succes met de contest! Ik lees in ieder geval met plezier je log.
Ik herken dat wel. Mooi dat je nu een modus hebt gevonden waar je je goed bij voelt. Uiteindelijk moet je datgene doen wat je leuk vindt en waar je het meeste voldoening uit haalt. :D

Bij deze maak ik even gebruik om (deels) mij levensverhaal te delen; ik weet niet waarom, maar soms geeft het gewoon een goed gevoel als je dit soort dingen kan delen, ook al kunnen de lezers hier er misschien niets mee:

Ik het verleden (dan spreek ik over 8-10 jaar geleden) deed ik ook/al aan krachttraining en woog ik 90 kg met een laag vetpercentage. Het was niet zo serieus, aangezien ik voornamelijk borst/armen/schouders trainde (4x per week trainen), maar ik ging er wel altijd maximaal voor. Compounds te weinig: squats/deadlifts etc. zeiden mij niets:roflol:. Toen ben ik gestart met hardlopen en ook lid geworden van een atletiekvereniging. De eerste jaren nog steeds krachttraining gedaan, maar daarna kreeg het lopen toch meer de overhand. Op een gegeven moment ging ik meer lopen om meer te kunnen eten en als ik een keer een eetbui had gehad, voelde ik mij schuldig en moest dit er weer aflopen. Hierin ben ik toen een beetje doorgeslagen, wat erin resulteerde dat ik veel was afgevallen en spiermassa had verloren. Ik denk dat het een beetje een eetstoornis was of 'bewegingsverslaving'; in ieder geval had ik wel trekjes die neigen naar OCD/OCS. Ik ben mij later wel gaan realiseren dat meer niet altijd beter is (in de zin van lopen) en dat goed en genoeg eten belangrijk blijft. Nu kan ik dingen wel wat meer loslaten, maar een beetje autistisch ben en blijf ik wel. Wellicht is dat ook de reden dat ik nooit een relatie heb gehad. In ieder geval heb ik ik 2015 en 2016 de marathon gelopen (Rotterdam), met veel plezier, en ik was tevreden met het resultaat (2 uur 49 minuten, beide keren). Vorig jaar was ik echter een beetje klaar met lopen en wilde mij toch weer meer gaan focussen op de kracht. Ik was altijd wel krachttraining naast het lopen blijven doen, maar liep mijn spiermassa er daardoor weer af en was niet 'sterk' in mijn benen (lastig te combineren). Nu doe ik nog wel kort cardio na de krachttraining, maar het lopen heb ik een beetje laten varen om mij serieus op mijn beentrainingen te kunnen focussen. Tevens ben ik een jaar geleden weer vis en vlees gaan eten, na ruim 3 jaar vegetariër te zijn geweest. O.a. mijn ijzergehalte was niet op orde en ik merk dat voor krachttraining dierlijke eiwitten en vetten toch een grote impact hebben (althans, voor mij persoonlijk; ik denk dat ieder lichaam ook anders reageert, dus er zullen genoeg mensen zijn die een vegetarische levensstijl prima met BB'en kunnen combineren).

Mijn autistische trekjes en perfectionisme maken dingen wel makkelijker, maar aan de andere kant maak ik het mijzelf soms ook wel lastig. Het heeft er in ieder geval in geresulteerd dat anderen mij als gedisciplineerd beschouwen, maar het voor mij als normaal wordt beschouwd. Als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor. Of het nou studie is (met goede resultaten VWO, TU (Master Aerospace Engineering / Lucht- en Ruimtevaarttechniek) en KMA (Koninklijke Militaire Academie)) voltooid; daarnaast in een mooie tijd (als ik dat zo mag stellen zonder verwaand over te komen) de marathon gelopen en nu hoop ik over ca. een jaar aan een BB-wedstrijd mee te doen. Ik wil altijd doelen blijven houden en mezelf blijven ontwikkelen/verbeteren (op sportief gebied, op gebied van kennis, competenties, werk, vaardigheden etc.).

De positieve ontwikkeling die ik heb doorgemaakt, ook enigszins noodgedwongen, is dat ik beter objectief naar mezelf kan kijken en zelfreflectie kan toepassen en mij bewust ben van mijn zwakke punten (en hieraan probeer te werken). Vroeger was ik erg onzeker, mede doordat ik als kind wel gepest en buitengesloten ben. Dat heeft er toen toe geleid dat ik mezelf vaak minder vond dan anderen en bevestiging nodig had (voortkomend uit de onzekerheid). Doordat ik merkte dat ik bepaalde dingen wel kon (goed studeren, bepaalde sporten) heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en sta ik een stuk beter in het leven.

Dankzij mijn levensstijl en karakter(ontwikkeling), heb ik voor deze contest zonder moeite afgelopen 13 weken gecut zonder überhaupt te cheaten. Een gezonde levensstijl vind ik sowieso belangrijk, maar af en toe een wijntje of stukje chocola vind ik zeker ook lekker. Nu al 13 weken niet gedaan, want als ik ergens voor ga, wil ik het ook goed doen en niet afwijken. Ik kijk wel uit naar volgend weekend, als ik voor het eerst in maanden de touwtjes even ga laten vieren. Al zeg ik het zelf, mag dat ook wel, want ik ben nu 12 kg afgevallen en schat mijzelf op 7% vet maximaal. Nu nog even strikt cutten en komende dagen depleten, t/m woensdag. Donderdag voor het eerst carb loaden, nog nooit gedaan :D.

Dit was mijn verhaal; de meeste mensen zullen het teveel moeite vinden om te lezen of geen tijd/interesse hebben, en dat snap ik volkomen. Voor degenen die wel de moeite hebben genomen, tof dat jullie zoveel interesse in je medemens tonen, ook al kennen jullie mij niet. Voor mensen die er dingen in herkennen, besef dat je niet de enige bent met sommige worstelingen of issues; meer mensen hebben psychische 'issues' waar ze mee worstelen, maar lang niet iedereen loopt ermee te koop. Probeer je beperkingen of 'zwakkere' punten om te zetten in sterke punten, en dan blijkt dat je veel meer kunt bereiken dan je jaren geleden voor mogelijk had gehouden! :thumb:

Tot slot: ik blijf mij altijd realiseren hoe goed ik/wij het wel niet hebben. Er zijn zat mensen op de wereld die geen werk, eten, geld etc. hebben of ernstig ziek zijn. Haal altijd het maximale uit jezelf en laat beperkingen je doelen niet in de weg zitten, ook al gaat het eens wat minder. Verder sluit ik mij geheel aan bij de woorden van Pillz.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat jij 100% geeft met alles.

School kon me vroeger nooit veel interesseren.
Alles was lang leve de lol.
Havo met 2 vingers in de neus gehaald.
Had veel beter vwo kunnen doen natuurlijk.
HBO haalde ik ook gewoon me P met heel veel drank/drugs/bitches :P
pas paar jaar erna kwam BB en ik veranderde echt alleen maar ten goede.

Ik geloof heilig dat alles wat je in BB toepast je ook voor dagelijks leven kan gebruiken.
En dan bedoel ik dat positief.

Is gewoon gweldige sport :D
 
Tof dat je dit deelt.
Herken er veel in en fijn dat ik dus niet de enige ben.
Vooral dat 100% voor dingen gaan wat neigt naar OCD/autistische trekjes en doe bewegingsdrang zijn heel herkenbaar.
Ook goed dat je de zelfreflectie hebt om dit zelf in te zien, dat is vgm altijd het belangrijkste dat je kritisch naar je eigen gedrag kunt kijken.
Ik moet zeggen dat dit wel een leuke log was en dat ik hoop dat je tevreden bent met het resultaat.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik had het al gelezen maar reageren op mijn telefoon is niet echt handig. :)

Maar veel in je verhaal komt me maar al te bekend voor...
Het 100% ervoor gaan.. beetje altijd alles 100% goed willen en een flink stuk perfectionisme.
En vooral dat laatste kan je soms ook wel eens goed in de weg zitten.... is mijn ervaring... maar het maakt ook dat je wel altijd voor je doelen gaat en ze haalt. Ook al zorgt het er soms voor dat andere dingen dan té ver naar de achtergrond gaan.

Maar ik haal erg veel inspiratie uit hetgeen je verteld en heb veel respect voor je groei. Ik hoop dat ik met de tijd ook eens zo een zelfreflexie kan geven.
Er zijn maar weinig mensen die dat echt kunnen en er hun sterke en zwakke punten in aanhalen. Respect hoor! En zeker ook voor wat je nu bereikt hebt!

Ik hoop dat je met een tevreden gevoel terugkijkt op dit log en de afgelopen weken.
Succes de laatste week!
 
Mooi verhaal man, en goed om de persoon achter Cool novice te begrijpen. Hoop dingen herken ik wel, alleen niet het prestatie-gerichte, dat heb ik nooit zo gehad, maar de autistische trekjes hebben een heel groot deel van de DBBers wel. Anders waren we goddome wel volleybal of korfbal gaan doen ipv deze puur op jezelf gerichte sport.
Ben benieuwd naar je foto serie :) Succes met de laatste week!
 
Mooi verhaal! Fijn dat je alles voor jezelf zo hebt kunnen neerpennen denk ik. Je kent jezelf erg goed zo te lezen en dat kan je alleen maar helpen in de sport, en in het dagelijks leven.

Veel succes met de laatste loodjes! Ben benieuwd naar je eindresultaat :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mooi dat jij 100% geeft met alles.

School kon me vroeger nooit veel interesseren.
Alles was lang leve de lol.
Havo met 2 vingers in de neus gehaald.
Had veel beter vwo kunnen doen natuurlijk.
HBO haalde ik ook gewoon me P met heel veel drank/drugs/bitches :P
pas paar jaar erna kwam BB en ik veranderde echt alleen maar ten goede.

Ik geloof heilig dat alles wat je in BB toepast je ook voor dagelijks leven kan gebruiken.
En dan bedoel ik dat positief.

Is gewoon gweldige sport :D
Tnx! Ik moet zeggen, op de middelbare school interesseerde ook niet alles mij en heb ik ook genoeg gefeest in de klas, maar ik deed wel altijd mijn best en de resultaten waren goed. Pas op latere leeftijd (Masterstudie naast m'n werk gedaan) zag ik studie als een interesse i.p.v. enkel het halen van een cijfer omdat het moet.

Tof dat je dit deelt.
Herken er veel in en fijn dat ik dus niet de enige ben.
Vooral dat 100% voor dingen gaan wat neigt naar OCD/autistische trekjes en doe bewegingsdrang zijn heel herkenbaar.
Ook goed dat je de zelfreflectie hebt om dit zelf in te zien, dat is vgm altijd het belangrijkste dat je kritisch naar je eigen gedrag kunt kijken.
Ik moet zeggen dat dit wel een leuke log was en dat ik hoop dat je tevreden bent met het resultaat.
Dank, het mooie aan dit soort fora is dat je dergelijke ervaringen beter kan delen en 'lotgenoten' kan vinden, want op straat ga je hier niet zomaar mee te koop lopen.

Ik had het al gelezen maar reageren op mijn telefoon is niet echt handig. :)

Maar veel in je verhaal komt me maar al te bekend voor...
Het 100% ervoor gaan.. beetje altijd alles 100% goed willen en een flink stuk perfectionisme.
En vooral dat laatste kan je soms ook wel eens goed in de weg zitten.... is mijn ervaring... maar het maakt ook dat je wel altijd voor je doelen gaat en ze haalt. Ook al zorgt het er soms voor dat andere dingen dan té ver naar de achtergrond gaan.

Maar ik haal erg veel inspiratie uit hetgeen je verteld en heb veel respect voor je groei. Ik hoop dat ik met de tijd ook eens zo een zelfreflexie kan geven.
Er zijn maar weinig mensen die dat echt kunnen en er hun sterke en zwakke punten in aanhalen. Respect hoor! En zeker ook voor wat je nu bereikt hebt!

Ik hoop dat je met een tevreden gevoel terugkijkt op dit log en de afgelopen weken.
Succes de laatste week!
Bedankt! Ik heb ook veel bewondering voor jou, zoals ik in jouw log had gepost. :thumbup: Jij hebt heel wat grotere hindernissen moeten overwinnen en vervelende dingen meegemaakt. Mijn 'problemen' en strubbelingen heb ik eigenlijk mezelf alleen maar aangepraat.

Mooi verhaal! Fijn dat je alles voor jezelf zo hebt kunnen neerpennen denk ik. Je kent jezelf erg goed zo te lezen en dat kan je alleen maar helpen in de sport, en in het dagelijks leven.

Veel succes met de laatste loodjes! Ben benieuwd naar je eindresultaat :)

Bedankt voor je reactie, 'k vind het tof dat je zo actief m'n log volgt.

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en motiverende woorden! :)

Ik heb afgelopen dagen even niet gelogd, maar gisteren heb ik een reguliere Pullday gevolgd en vandaag Legday (met regulier bedoel ik niet 'een beetje m'n ding doen' zoals de meesten in de gym, maar gewoon maximaal knallen). Omdat ik nog steeds m'n quads van woensdag een beetje voelde, heb ik de focus meer op hams gelegd vandaag. Al met al gisteren én vandaag meer dan 2 uur getraind incl. cardio (per dag), dus weer prima. :D

De spierpijn na die high-rep training van woensdag was echter niet te overtreffen, maar komende week de taak om dit toch te overtreffen :P.

Motivatie is hoog. Afgelopen dagen 2300 kcal gegeten. Dit weekend ongeveer hetzelfde (2200-2300) en ma-di-wo afbouwen < 2000; carbs ook afbouwen. Ik merk wel dat de energie overdag wat minder, en train nu ook echt op cafeïne en PWO's, waar ik een prima boost en focus van krijg. Op zich vind ik dat prima, want als ik weer op onderhoud eet heb ik genoeg energie om zonder 'middelen' te trainen. Ma-di-wo depletion training. Donderdag laden en niet trainen; vrijdag foto's schieten (gewoon zelf, thuis).

Verder zoals gebruikelijk vocht nu nog hoog en laatste dagen laag. Daarnaast ook bezig met zout en kalium, beetje volgens het boekje. Ik heb nog nooit eerder gecut of geprept, dus het is vooral een test waar ik van kan leren voor de toekomst. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het uitpakt, maar ik zal niet het niveau van anderen in de contest halen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi levensverhaal!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Succes komende week! Komt goed kerel!!:cheer:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mooi verhaal man!

Laatste loodjes voordat je weer aan een andere fase kan gaan werken!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vanochtend gewogen trouwens: 90,5 kg (-0,6 kg). Na het depleten ga ik sowieso ruim beneden de 90 kg duiken; komende week elke dag wegen om te kijken wat het verloop is, maar ga me in deze fase hier niet meer door laten beïnvloeden. Momenteel 25x per dag zeiken en 's nachts 2 a 3 keer eruit; wat ben ik blij dat ze in de supermarkten tegenwoordig niet moeilijk doen als je van het toilet gebruik wil maken. :toilet:
 
Wanneer ga je nou pic schieten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven