XXL Nutrition

Gestopt Where there's a will, there's a way!

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 526
  • Weergaven 39K
  • Volgers 24

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
Zo, eindelijk thuis. Ik heb de rest van de week lekker vrij genomen (en a.s. maandag ook), want heb nog een berg aan verlofuren staan (en ben morgen te humeurig voor mijn collega's :cool:). Daardoor wilde ik vandaag nog wel wat werk afkrijgen en heel de middag kwam er van alles tussendoor, vragen van collega's, een niet-geplande vergadering etc., dus wat later klaar dan normaal. Na het werk ECA + blik Monster Zero genomen en gaan trainen. Depletion training 3 van de 4: rug + abs. Ik weet niet alle gewichten meer, maar dit is wat ik globaal heb gedaan:

Lat Pulldowns V-Grip (WU 1 x 25; 4 x 20 + 1 dropset)
Lat Pulldowns Breed (3 x 20 naar borst, 3 x 20 behind the neck + 1 dropset)
T-Bar Rows (5 x 20 + 1 dropset)
One-Arm Cable Rows (staand) (4 x 20 per arm)
Straight Arm Lat Pulldowns Breed (4 x 20)
Bent-Over Lateral Cable Raises (4 x 20 + 1 dropset)
Smith Shrugs (4 supersets front - back, ca. 4 x 30 reps)
20 minuten abs non-stop :fire::fire:
24 minuten crosstrainer (ca. 3 x 3-4 minuten interval)

Totale trainingstijd: 1 uur 50-55 minuten

Vandaag een kleine 1800 kcals en een kleine 40 gram carbs.
Morgen beide nog minder :D.

Morgenochtend beetje proberen uit te slapen en dan op een lege maag trainen (enkel PWO): armen/abs/cardio. Morgen zout eruit en weinig drinken, dus als ik morgen overleg zit het goed. Donderdag laden en heel weinig drinken (niet trainen). Vrijdag foto's voor én na de training, de beste uitkiezen. Morgenmiddag even lekker huis schoonmaken (zonder energie) en dan boodschappen doen: goed inkopen doen voor donderdag-vrijdag-zaterdag, als ik even lekker ga eten na de cut. Verder morgen vroeg slapen denk ik, nu al zin in :D.

Vandaag vet laten meten door ervaren collega, 4-puntsmeting. Kwam uit tussen 6 en 7% (ik kan wel een cijfer achter de komma noemen, maar 1 mm meer of minder maakt al een half procent verschil; gemeten was 17 mm, wat 6,2 zou betekenen, 18 mm zou 6,8 zijn volgens mij, dus zit sowieso onder de 7% :D).
 
Huh vrijdag nog trainen?
 
IMG_20170725_191144.jpg
IMG_20170725_191036.jpg
 
Huh vrijdag nog trainen?
Ja, maar ik maak eerst wel foto´s hoor. Ik houd donderdag al een rustdag voor de shoot. Als ik twee dagen achter elkaar niet sport, wordt ik gek, één dag is al uitzonderlijk. :P

Na de shoot kan ik toch prima weer trainen. Omdat ik weet dat ik na een training vaak opgepompter ben, maak ik gewoon nog eens foto´s en selecteer de beste.
 
Een echte training vermindert je spierdefinitie waarschijnlijk, alleen oppompen geeft het beste resultaat.
 
Jezusmina wat een verschil vergeleken met de foto in je openingspost! Fantastisch! :bow2::thumbup:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Een echte training vermindert je spierdefinitie waarschijnlijk, alleen oppompen geeft het beste resultaat.
Je hebt ook gelijk, daarom ga ik eerst foto's maken. Daarna wil ik wel weer m'n training oppakken. Ik denk dat ik UB-training doe + kuiten, 2 sets per oefening bijv. Als ik het trekt nog steeds niet drinken (misschien iets van zoetigheid) en dan na de training nog eens foto's maken om het verschil te bekijken. Ik maak de foto's toch zelf thuis.
Jezusmina wat een verschil vergeleken met de foto in je openingspost! Fantastisch! :bow2::thumbup:
Heel erg bedankt voor dit compliment. Ik ben wel wat kracht verloren, maar dat is logisch met 14 kg afvallen :D. Laatste weken merk ik dat ik echt droger wordt. Nu vind ik mezelf zelfs wat schriel ogen :P.

Goede bicep piek!:flexbiceps:
Thanks; ziet er alleen uit of de foto gemaakt is met een aardappel, volgende keer toch m'n telefoon wat stiller houden.

Vandaag lekker vrij. 08:00 uur uit bed. Ik had goeie energie en heb het halve huis schoongemaakt. daarna gaan trainen.
Voor de training:
- 1 kop brandnetelthee
- PWO: ECA/T5 + scoop Jack3d oude formule
- Verder vitaminen, kalium, paardenbloem (vochtafdrijven!)
Tijdens de training:
- 0,5 L water + 1 scoop BCAA

Net pas mijn eerste maaltijd op:
- 1 ei
- 300 gram broccoli
- 200 gram kipfilet
- 2 pecannoten

Vanavond:
- 1 ei
- 300 gram spinazie
- 200 gram kipfilet

Verder nog een paar noten, caseïne-eiwit en misschien asperges (vochtafdrijven!)

Ik blijf vandaag i.i.g. beneden de 1500 kcal en neem zo'n 20 gram carbs :).

Morgen carbs laden en 0,5 L drinken.

Wat ik mij wel afvraag:
Brandnetel werkt vochtafdrijvend. Wat betekent dit voor een kop brandnetelthee. Stel dat dit 200 ml is, moet ik dan wel deze volledige 200 ml rekenen of minder omdat het ook weer vochtafdrijvend werkt. Anders gezegd: het feit dat ik vochtafdrijvende middelen neem (paardenbloem, brandnetelthee, broccoli, asperges), betekent dat ook dat ik daardoor wel iets meer kan drinken omdat het netto vocht dat ik vasthoud minder is. En hoe zit het met koffie (ontrekt vocht, dus wel of niet meerekenen)? Misschien weten Galen of 3XL hier een zinnig antwoord op. In ieder geval bedankt voor eventuele reacties.

Training vanochtend: armen/kuiten/abs, depletion training 4/4:

- Triceps Dips (verzwaard, tussen 2 bankjes):
5 (drop)sets (1 sets is ongeveer: 12a15 x BW + 60 kg - 5 x BW + 40 kg - 5 x BW + 20 kg - 5 x BW. Dit is ongeveer, gewoon elke x tot falen en dan gewicht droppen).
- Close-Grip Dumbbell Triceps Press:
5 x 17a20 x 20 kg
- Mike O'Hearn style DB Triceps Extension:
4 x 20 x 16 kg + 1 dropset (weet niet zeker, 4 of 5 sets)
- Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x 20 x ?? kg + 2 dropsets
- Chest Supported Spider Curl (schuine bank, EZ-bar, armen vrij):
5 x 15a20 x 30 kg
- Seated DB Biceps Curl (ellebogen in zij, handen/armen naar buiten):
4 x 20 x 10 kg + 1 dropset
- Seated DB Hammer Curl:
4 x 20 x ?? kg (12 kg ofzo, geen idee)
- CT Fletcher Biceps Gauntlet:
20 x 4 kg - 6 kg - 8 kg - 10 kg - 12 kg en weer terug 12-10-8-6-4 kg. Niet goed in m'n ritme, want DB's werden constant weggekaapt. Daarom om toch een goed gevoel over te houden:
- Reverse Biceps Curl EZ-bar:
3 x 15a20 x 30 kg
- Seated Calf Raise:
4 sets met dropdown na laatste
- Hanging Leg Raise
- Ab Roller
- Aantal kleinere abs oefeningen (penguins, V-Ups, sit-ups, scissors etc. 1 set)
- 30 minuten hardlopen (5,5 km)

Totale trainingstijd: 2 uur 15 minuten

:D:D
Happy nu, dit was de laatste training. Vandaag lekker weinig eten en drinken. :cheer:
 
Het is afhankelijk van hoe het precies vochtafdrijvend werkt. De vochtafdrijvende werking van de cafeïne in koffie wordt echter eenvoudig overschreden door andere factoren. In rust is deze daardoor gering, en bij fysieke inspanning (en eigenlijk wanneer je jezelf ook maar enigszins begint uit te drogen) is het effect nihil. Zie ook pagina 95 van m'n supplementenboek.
 
Het is afhankelijk van hoe het precies vochtafdrijvend werkt. De vochtafdrijvende werking van de cafeïne in koffie wordt echter eenvoudig overschreden door andere factoren. In rust is deze daardoor gering, en bij fysieke inspanning (en eigenlijk wanneer je jezelf ook maar enigszins begint uit te drogen) is het effect nihil. Zie ook pagina 95 van m'n supplementenboek.
Dank voor de snelle reactie, duidelijk! Weinig blijven drinken is dus het devies :). Pagina 95, bedankt, daar was ik nog niet; het gaat niet zo snel, je gebruikt teveel lastige termen ;).
 
Cafeïne onttrekt geen extra vocht,. Het verhoogd alleen de "drang"
 
Cafeïne onttrekt geen extra vocht,. Het verhoogd alleen de "drang"
Oke, bedankt, weer een mooi fabeltje dus...
---

Nu mijn tweede maaltijd van de dag (zit nog te eten), tussendoor alleen whey + avocado op.

200 gram kip, 300 gram spinazie, 250 gram champignons, 2 eieren, knoflookje en kruiden, ziet er goed uit voor een depletion dag :D:
IMG_20170726_205848.jpg

Na avondeten pas 1225 kcal. Voor het slapen gaan nog caseïne en pindakaas of paar nootjes, en dan blijf ik mooi op 1400-1500 kcals :).

Onlangs een tweedehands wielrenfietsje op de kop getikt via een collega (wiens zwager een goeie en erkende winkel heeft, dus betrouwbaar). Net even 'gear' gekocht wat ik nog niet had: klikpedalen + schoenen + nieuwe helm. Ik heb gelijk zin om morgen te fietsen, maar morgen is mijn laaddag, dus weet niet of dat slim is. Weet iemand (uit ervaring of kennis) of het verstandig is morgenochtend nog even op een lege maag te fietsen en zweten om extra vocht af te drijven (en te depleten) en direct daarna te beginnen met laden?? :thinking:Zou cardio ten koste van mijn 'shape' gaan als ik vrijdag foto's wil nemen.

Vandaag heb ik ruim 1,5 L gedronken, morgen wil ik op 0,5 L blijven.

Voorproefje voor morgen, gebak en chocoladepasta is voor mij zeker 2 a 3 jaar geleden, dus wordt smullen:
IMG_20170726_202242.jpg

Verder heb ik baklava liggen, rijstwafels, pasta, genoeg keus. Ik wil het morgen wel binnen de perken houden, zit te denken aan 500 gram carbs.
 
Je gaat morgen al met suikers laden?
 
Je gaat morgen al met suikers laden?
Euh, wellicht. Zou jij dit pas op de dag van je foto's doen? Pannenkoeken met zoet beleg is toch goed :D. Mijn coach geeft als richtlijn, meteen na mijn laatste depletion training gaan laden met simpele carbs (appeltaart, muffin etc.). Ik zie hier in de contest meer mensen dat doen; ik heb zelf geen ervaring met laden, langzame carbs vind ik ook prima, maar advies van mijn coach zal niets voor niets zijn.

E.e.a. is ook voor na de shoot hoor, komend weekend gewoon even lekkere dingen eten.
 
Ow je hebt morgen nog een deplete training?
 
Ow je hebt morgen nog een deplete training?
In principe niet, maar ik twijfel er nu over om cardio te doen (bewegingsdrang, ik kan niet een dag stilzitten en zeker niet als ik aan de carbs ga). Maar de dag voor de shoot simpele carbs laden is toch niet verkeerd? Nam jij geen simpele carbs dan of pas op je fotodag?
 
Ik at donderdags na mn laatste training wel snelle carbs maar dag erna vooral complexe en zaterdags snelle voor de fotos, maar sprak iemand die alleen maar complexe carbs at. Het is denk ik ook beetje proberen waar jou lichaam op reageert, als je maar niet teveel vetten eet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven