Een echte training vermindert je spierdefinitie waarschijnlijk, alleen oppompen geeft het beste resultaat.
Je hebt ook gelijk, daarom ga ik eerst foto's maken. Daarna wil ik wel weer m'n training oppakken. Ik denk dat ik UB-training doe + kuiten, 2 sets per oefening bijv. Als ik het trekt nog steeds niet drinken (misschien iets van zoetigheid) en dan na de training nog eens foto's maken om het verschil te bekijken. Ik maak de foto's toch zelf thuis.
Jezusmina wat een verschil vergeleken met de foto in je openingspost! Fantastisch!

Heel erg bedankt voor dit compliment. Ik ben wel wat kracht verloren, maar dat is logisch met 14 kg afvallen

. Laatste weken merk ik dat ik echt droger wordt. Nu vind ik mezelf zelfs wat schriel ogen

.
Goede bicep piek!
Thanks; ziet er alleen uit of de foto gemaakt is met een aardappel, volgende keer toch m'n telefoon wat stiller houden.
Vandaag lekker vrij. 08:00 uur uit bed. Ik had goeie energie en heb het halve huis schoongemaakt. daarna gaan trainen.
Voor de training:
- 1 kop brandnetelthee
- PWO: ECA/T5 + scoop Jack3d oude formule
- Verder vitaminen, kalium, paardenbloem (vochtafdrijven!)
Tijdens de training:
- 0,5 L water + 1 scoop BCAA
Net pas mijn eerste maaltijd op:
- 1 ei
- 300 gram broccoli
- 200 gram kipfilet
- 2 pecannoten
Vanavond:
- 1 ei
- 300 gram spinazie
- 200 gram kipfilet
Verder nog een paar noten, caseïne-eiwit en misschien asperges (vochtafdrijven!)
Ik blijf vandaag i.i.g. beneden de 1500 kcal en neem zo'n 20 gram carbs

.
Morgen carbs laden en 0,5 L drinken.
Wat ik mij wel afvraag:
Brandnetel werkt vochtafdrijvend. Wat betekent dit voor een kop brandnetelthee. Stel dat dit 200 ml is, moet ik dan wel deze volledige 200 ml rekenen of minder omdat het ook weer vochtafdrijvend werkt. Anders gezegd: het feit dat ik vochtafdrijvende middelen neem (paardenbloem, brandnetelthee, broccoli, asperges), betekent dat ook dat ik daardoor wel iets meer kan drinken omdat het netto vocht dat ik vasthoud minder is. En hoe zit het met koffie (ontrekt vocht, dus wel of niet meerekenen)? Misschien weten
@Galen of
@3XL hier een zinnig antwoord op. In ieder geval bedankt voor eventuele reacties.
Training vanochtend: armen/kuiten/abs, depletion training 4/4:
- Triceps Dips (verzwaard, tussen 2 bankjes):
5 (drop)sets (1 sets is ongeveer: 12a15 x BW + 60 kg - 5 x BW + 40 kg - 5 x BW + 20 kg - 5 x BW. Dit is ongeveer, gewoon elke x tot falen en dan gewicht droppen).
- Close-Grip Dumbbell Triceps Press:
5 x 17a20 x 20 kg
- Mike O'Hearn style DB Triceps Extension:
4 x 20 x 16 kg + 1 dropset (weet niet zeker, 4 of 5 sets)
- Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x 20 x ?? kg + 2 dropsets
- Chest Supported Spider Curl (schuine bank, EZ-bar, armen vrij):
5 x 15a20 x 30 kg
- Seated DB Biceps Curl (ellebogen in zij, handen/armen naar buiten):
4 x 20 x 10 kg + 1 dropset
- Seated DB Hammer Curl:
4 x 20 x ?? kg (12 kg ofzo, geen idee)
- CT Fletcher Biceps Gauntlet:
20 x 4 kg - 6 kg - 8 kg - 10 kg - 12 kg en weer terug 12-10-8-6-4 kg. Niet goed in m'n ritme, want DB's werden constant weggekaapt. Daarom om toch een goed gevoel over te houden:
- Reverse Biceps Curl EZ-bar:
3 x 15a20 x 30 kg
- Seated Calf Raise:
4 sets met dropdown na laatste
- Hanging Leg Raise
- Ab Roller
- Aantal kleinere abs oefeningen (penguins, V-Ups, sit-ups, scissors etc. 1 set)
- 30 minuten hardlopen (5,5 km)
Totale trainingstijd: 2 uur 15 minuten

Happy nu, dit was de laatste training. Vandaag lekker weinig eten en drinken.