XXL Nutrition

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik at donderdags na mn laatste training wel snelle carbs maar dag erna vooral complexe en zaterdags snelle voor de fotos, maar sprak iemand die alleen maar complexe carbs at. Het is denk ik ook beetje proberen waar jou lichaam op reageert, als je maar niet teveel vetten eet.
Denk ik ook; iedereen reageert anders. Een goede test in ieder geval om te kijken hoe ik reageer. Ik beperk de vetten, maar een pannenkoek met Nutella en 1 zo'n aardbeientaartje moet kunnen. Pannenkoeken zijn meergranen en verder eet ik rijstwafels, een banaantje. Dus mix van simpele en complexe carbs. Nu al zin in, alleen ik drink niets meer morgen (max. 0,5 L). Ik denk dat ik morgen nog even warm gekleed ga fietsen om wat vocht te verliezen.

Dat weinig drinken is vooral een hel, heb wel tig keer mn mond gespoeld.

• Like
Waarderingen: BB_
Dat weinig drinken is vooral een hel, heb wel tig keer mn mond gespoeld.
Man, vertel mij wat. Wat minder geslapen, vandaag helemaal uitdrogen.

In de ochtend nog niets gegeten en gedronken, had nog e.e.a. te doen. Daarna 35 minuten de spinningfiets gezeten met shirt, trui en lange broek. Nog even wat extra gezweten. Ik heb besloten het carb-loaden niet te overdrijven, ben bang dat het verkeerd uitpakt.

Tot nu toe op:
- 5 speltwafels (zoutloos)
- 1 tomaat
- 150 gram asperges en courgette
- 1 puntpaprika
Lekker wat groenten dus.

Nu toch even echt lekkere carbs (en ja, wel wat suikers). Net pannnekoeken gebakken, hier mijn eerste:

IMG_20170727_153439.jpg

Met Nutella en banaan :drool:
Zo meteen nog een met soort jam. Even kijken hoeveel ik er dan nog eet. Het voel zo tegenstrijdig nu ik afgelopen dagen zo weinig heb gegeten nu meer (en carbs) moet eten; alsof ik bang ben bloated te worden.

Vanavond denk ik gewoon rijst/kip/groenten.

Pannenkoek smaakt goed, maar waar ik nog meer naar verlangde:
IMG_20170727_153601.jpg

Kopje thee, mijn eerste drinken van vandaag.

Ik moet nog even kijken hoeveel carbs ik totaal neem vandaag en of ik nog meer drink. Wat betreft drinken wellicht enkel mijn Nigh Protein vanavond met een beetje water en verder niets.

Morgenochtend foto's maken en dan een lichte pomptraining en daarna nog eens foto's maken. Tussendoor wel wat (snelle) carbs. En niet drinken tot na de foto's.

Ik heb gemerkt dat ik er weinig problemen mee heb mijzelf uit te hongeren, maar helemaal niet mogen drinken zorgt wel echt voor een dorstig gevoel. Gelukkig heb ik geen last van koppijn of het gevoel dat ik een zouttekort heb. Vanochtend en gisteren wel een aantal momenten gehad dat het duizelde, maar dat is nu na die pannenkoek met suikers wel over. :D

Gisterochtend trouwens 88,7 kg, vanochtend 88,0. Ben bijna weer terug bij mijn marathongewicht april vorig jaar, dus hoop dat ik niet al mijn opgebouwde kracht heb vergooid. Ben benieuwd of ik morgen zwaarder ben door de carbs of niet, ik heb immers nauwelijks gedronken en blijf pissen.

Maar dan met meer spiermassa! Don't worry!:woot:
:D Thanks.

Trouwens, jij nam de dag voor de shoot toch ook wel wat snelle carbs? Ik ben er niet over uit of het beter is enkel complexe carbs te nemen of dat suikers ook prima zijn. Pannenkoeken was trouwens een erg goed idee van je!

:D Thanks.

Trouwens, jij nam de dag voor de shoot toch ook wel wat snelle carbs? Ik ben er niet over uit of het beter is enkel complexe carbs te nemen of dat suikers ook prima zijn. Pannenkoeken was trouwens een erg goed idee van je!
Ik heb beide gedaan inderdaad. Moet bekennen na de shoot aardig wat snoep gegeten te hebben en dat resulteerde in een flink buffe look de dag erna...een dag te laat:roflol:

Vind het wel moeilijk wat dat betreft advies te geven, maar zou uit kijken met laden van producten die je lichaam al lange tijd niet heeft gezien. Pannenkoek, rijst, rijstwafels e.d zijn wat mij betreft redelijk safe. De laatste dag heb ik zoveel mogelijk 'droge carbs*' geladen om mijn water inname nog meer te beperken

* rijstwafels met honing, pure chocolade en twee uur voor de shoot een broodje met flink zout beleg.

• Like
Waarderingen: BB_
Mocht het morgen mislukken, heb vanochtend voor de zekerheid koud uit bed paar foto's gemaakt. Gisteren al redelijke vocht verloren, maar vandaag helemaal en vandaag pas gaan laden, dus ik hoop er morgen beter bij te staan. Toch vind ik de foto's niet slecht aangezien ik nu op mijn leegst/platst ben:
P1030342.JPG
P1030347.JPG

Ik heb beide gedaan inderdaad. Moet bekennen na de shoot aardig wat snoep gegeten te hebben en dat resulteerde in een flink buffe look de dag erna...een dag te laat:roflol:

Vind het wel moeilijk wat dat betreft advies te geven, maar zou uit kijken met laden van producten die je lichaam al lange tijd niet heeft gezien. Pannenkoek, rijst, rijstwafels e.d zijn wat mij betreft redelijk safe. De laatste dag heb ik zoveel mogelijk 'droge carbs*' geladen om mijn water inname nog meer te beperken

* rijstwafels met honing, pure chocolade en twee uur voor de shoot een broodje met flink zout beleg.
Dat zijn nuttige tips, bedankt! Gebak enzo heeft mijn lichaam al 3 jaar niet gezien :roflol:. Ik heb afgelopen jaren redelijk gezond geleefd en weinig suikers genomen. Rijst, rijstwafels, groenten en fruit neem ik sowieso wel, maar even wat lekkers is ook niet verkeerd. Het voelt wel een beetje als een shock om ineens Nutella enzo te eten, maar mjam mjam, wel lekker.

Je hebt zoveel tijd en moeite in de training en preparatie gestoken, vind je het niet zonde om alleen een stel selfies te maken?
Hoewel die eerste foto zeker prima is!

Je hebt zoveel tijd en moeite in de training en preparatie gestoken, vind je het niet zonde om alleen een stel selfies te maken?
Hoewel die eerste foto zeker prima is!
Beetje wel, maar ik ga geen 200 euro neerleggen voor een professionele fotoshoot. Ik hoop morgen wat betere foto's te kunnen nemen. Ik zou niemand weten wie foto's kan maken, ik kan moeilijk bij mijn buurvrouw van 70 aankloppen. Mijn familie is op vakantie en verder ken ik niet echt mensen uit de BB-wereld. Als ik mijn fototoestel goed positioneer, moet het wel redelijk lukken.

Ook zonder professionele fotograaf kan je best goeie foto's maken hoor.
Misschien een kennis. Iemand in de gym?

Eens met het bovenstaande,
Je hebt zo hard gewerkt, hebt een mooi fysieke vooruitgang gemaakt en hebt ook een leuke log bijgehouden. Deze foto's doen dan geen recht.
Kan je echt niet gewoon iemand vragen?

Ook zonder professionele fotograaf kan je best goeie foto's maken hoor.
Misschien een kennis. Iemand in de gym?
Maakt niet uit, ik kom er zelf wel uit. Mijn gym is niet zo serieus en in mijn omgeving is niemand echt fanatiek met bb bezig. Ik hoop dat ik er morgen beter bij sta, ik heb niet ontzettend veel carbs op (beneden de 400 gram), ben toch bang dat het verkeerd uitpakt, ook al zegt de ervaring van anderen genoeg dat carbs laden werkt. Vandaag 1 kopje thee gedronken, verder alleen door veel groenten denk ik toch wat vocht binnen gekregen.

En die buurvrouw wil echt wel een halfnaakte jongeman zien :p

400 is echt te weinig man, ik heb 500 geladen en weeg een stuk minder dan jij.

400 is echt te weinig man, ik heb 500 geladen en weeg een stuk minder dan jij.
Morgenochtend ga ik nog wel carbs nemen om te kijken wat het doet. Misschien sta jij nog wat droger en kan je daardoor meer hebben. Ik kan altijd zaterdag nog foto's nemen, alleen het nadeel is dat ik dan weer gedronken heb (althans, ik kan ook nog een dag niet drinken, maar dat was eigenlijk niet het plan :P).

Heb je wel nog een dag om iemand te vinden die foto's kan maken....
Ik zou het doen maar het is jouw keuze natuurlijk

Ach, laat die jongen. Als hij zelf de foto's wilt maken dan gewoon doen. Hij heeft vast zijn reden of voormeur hiervoor.

Ot: ik had eerste dag met 500gr carbs geladen en tweedde dag met 650gr. Tweede dag niet zo slim omdat ik in de avond keihard bij stond dan de dag erna.
Zou eerder dag 1 450gr carbs nemen en tweede dag 550gr carbs. Voor de shoot nog snelle varbs en evt zout.

Mijn tip is neem puur chocolade rozijnen (bij de AH). Snelle suikers en zout erin :)

Heb je wel nog een dag om iemand te vinden die foto's kan maken....
Ik zou het doen maar het is jouw keuze natuurlijk
Ik snap je advies en waardeer het ook, maar 1 of 2 dagen gaat voor mij niets veranderen, ik vind echt niet opeens iemand en zou niemand weten. Ben ik de gym een beetje een einzelganger en ken niet echt iemand goed die dat last-minuten even zou kunnen doen.

Ach, laat die jongen. Als hij zelf de foto's wilt maken dan gewoon doen. Hij heeft vast zijn reden of voormeur hiervoor.

Ot: ik had eerste dag met 500gr carbs geladen en tweedde dag met 650gr. Tweede dag niet zo slim omdat ik in de avond keihard bij stond dan de dag erna.
Zou eerder dag 1 450gr carbs nemen en tweede dag 550gr carbs. Voor de shoot nog snelle varbs en evt zout.

Mijn tip is neem puur chocolade rozijnen (bij de AH). Snelle suikers en zout erin :)
Bedankt voor de adviezen. Ik zie alleen [Link niet meer beschikbaar], maar daar zitten geen suikers in. Lijkt me wel lekker. Ik heb net een gezouten broodje filet americain op en neem verder nog een pannenkoek met suikers en eventueel chocola.

Ik bedank eenieder hier voor zijn/haar adviezen en weet dat ik misschien iets meer had moeten laden. Aangezien ik nu 2 dagen amper heb gedronken lijkt het mij niet verstandig om nog een dag langer te wachten. Bovendien heb ik nu niet het gevoel dat ik er beter bij sta dan gisteren, misschien iets voller, maar minder gedefinieerd. Ik werd vanochtend met een opgeblazen gevoel wakker, alsof mijn lichaam zich verzet tegen die carbs. Ik had van tevoren gedacht dat ik erg dorst zou hebben en echt blij zou zijn als ik na de shoot lekker kan eten wat ik wil, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Niet bijzonder veel dorst/trek en helemaal geen zin in suikers. Toch ga ik nu nog wel wat laden en ook zout nemen. Zo meteen in de gym een beetje oppompen en hopen dat ik er daarna beter bij sta.

Uiteindelijk doe ik het toch voor mijzelf, de foto's ook. Dat de foto's dan niet super en zelf genomen zijn, is jammer dan. Ik heb in ieder geval genoeg bereikt en geleerd deze contest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven