AndroidHealthClinic

Wie gelooft er hier?

Dat begrijp ik. Ik bedoelde meer: vraag je je niet af waarom je je zonder geloof onveilig voelt? Daar moet toch een reden voor zijn?

Daar kan ik geen antwoord op geven, omdat ik niet weet hoe het is om niet te geloven. Misschien voel ik me ook wel 'veilig' als ik ongelovig zou zijn geweest...wie weet

**** religie :)

Kijk, dat is een insteek waar ik helemaal geen problemen mee heb. Alleen: ben je niet nieuwgierig waarom geloof jouw leven makkelijker maakt? Daar je het toch al vergelijkt met een medicijn: pak je niet liever de oorzaak aan, dan je je hele leven te moeten mediceren?

je geeft je zelfvertrouwen een boost............daarmee wil ik niet zeggen dat alle gelovigen te weinig zelfvertrouwen hebben, maar men verlangt naar een hulp cq antwoord op hun vragen!

wij geloven dat, wanneer we bidden, God ons antwoord geeft en ons helpt in goede & slechte tijden.............het enige wat God van ons verlangt is dat we Hem blijven loven en prijzen!

wanneer iemand dus niet gelooft, valt het stuk " God" weg, en blijft ons zelfvertrouwen over ( ons ego)..........je vraagt jezelf toch ook weleens af waarom bepaalde dingen gebeuren zonder dat daar een directe aanwijsbare oorzaak aan ten grondslag ligt?
:cool:

Niet elke christen is hetzelfde.. als ik als wedergeboren christen naar de EO kijk, schaam ik me diep. Het is anti-reclame voor het geloof. Een vriend van mij zij ooit: als ik geld had, dan had ik de EO aangeklaagd wegens godslastering. Niet elke christen is bejaard, lelijk, ouderwets, bezeten en alles.
Inderdaad, ik kan jou nu geen bewijs leveren van het bestaan van God. Wel kan ik getuigen van zijn goedheid. En dat is wat ik doe, ik probeer vergelijkingen te maken om mijn keuze voor God begrijpbaar te maken voor een niet-christen.

Waarom negeer je mijn andere agumenten ? Probeer toch op alles te antwoorden pls.

wanneer iemand dus niet gelooft, valt het stuk " God" weg, en blijft ons zelfvertrouwen over ( ons ego)..........je vraagt jezelf toch ook weleens af waarom bepaalde dingen gebeuren zonder dat daar een directe aanwijsbare oorzaak aan ten grondslag ligt?

Nee, shit happens en daar heb je meestal geen invloed op. Het waarom is voor mij niet van belang, ik ben meestal pragmatisch genoeg om de problemen die ik tegenkom direct frontaal aan te pakken.

je geeft je zelfvertrouwen een boost............daarmee wil ik niet zeggen dat alle gelovigen te weinig zelfvertrouwen hebben, maar men verlangt naar een hulp cq antwoord op hun vragen!

Hoe kan je je zelfvertrouwen nu een boost geven met iets dat geheel buiten jezelf ligt?

wij geloven dat, wanneer we bidden, God ons antwoord geeft en ons helpt in goede & slechte tijden.............het enige wat God van ons verlangt is dat we Hem blijven loven en prijzen!

Loven en prijzen voor HIV, wormen die in ogen groeien en de uitroeing van 6 miljoen leden van 'zijn volk'?

Niets gebeurd zonder oorzaak. Al is die voor ons soms niet echt 'aantrekkelijk': sorry, uw dochter is zojuist overreden door een dronken automobilist en heeft het niet overleeft. God als mogelijke oorzaak: God heeft het zo gewild?

Of: er zijn zoveel miljoenen deelnemers aan het verkeer per dag en een aantal daarvan zijn dronken automobilisten, de kans dat het een keer gebeurt dat zo'n dronken ter***lijer iemand doodrijdt is nagenoeg één. Je weet niet waar een wanneer, maar het gebeurt.

Gelovigen werken dus beter aan de ontwikkeling van de mensheid en zijn minder bezig met het bevredigen van oerinstincten? Curieus.

Niet elke christen is hetzelfde.. als ik als wedergeboren christen naar de EO kijk, schaam ik me diep. Het is anti-reclame voor het geloof. Een vriend van mij zij ooit: als ik geld had, dan had ik de EO aangeklaagd wegens godslastering. Niet elke christen is bejaard, lelijk, ouderwets, bezeten en alles.
Inderdaad, ik kan jou nu geen bewijs leveren van het bestaan van God. Wel kan ik getuigen van zijn goedheid. En dat is wat ik doe, ik probeer vergelijkingen te maken om mijn keuze voor God begrijpbaar te maken voor een niet-christen.

AMEN!
:thumbs:

Geen geloof = geen problemen

zou iedereen moeten doen ;) :D

333651274_573ae03e43_o.jpg

Die zijn nu in bezit van het land ;):D Amen, aan Abraham beloofd en na lange tijd in deze eeuw terug in hun handen.
Door Abraham beloofd, natuurlijk. Scheelt dat ik in geen enkel boek geloof en kijk naar de misdaden die er begaan worden tegen de Palestijnse bevolking en dan durven klagen als er een Israeliër vermoord wordt.

Weg met dat uitschot daar en hun US symphatisanten die het financieren.

Door Abraham beloofd, natuurlijk. Scheelt dat ik in geen enkel boek geloof en kijk naar de misdaden die er begaan worden tegen de Palestijnse bevolking en dan durven klagen als er een Israeliër vermoord wordt.

Weg met dat uitschot daar en hun US symphatisanten die het financieren.

Dus als een belg na lange tijd terug Belgie in bezit krijgt is hij een bezetter? ??? strange.

Terug
Naar boven