als zijn schepping perfect was, en wij zijn onderdeel van zijn schepping, hoe kunnen wij dan dingen vernken?
De schepping was perfect....totdat Adam en Eva aan de verboden vrucht zaten

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als zijn schepping perfect was, en wij zijn onderdeel van zijn schepping, hoe kunnen wij dan dingen vernken?

precies zoals je het al zei.............als zijn schepping perfect was......
de enige die de verzoekingen van de satan kon weerstaan was Jezus zelf!
![]()
ja, waarom vertonen deze dieren foutjes als de evolutie alles beter maakt en alles ten goede van elk dier evolueert?
Wrong en een duidelijk teken van gebrek aan inzicht. Er is nooit geclaimd dat de evolutie voor perfecte wezens zorgt, hooguit dat er een mogelijkheid is voor de sterksten van de soort om te overleven. Maar bij kleine populaties is dat principe ondergeschikt aan genetische drift waarbij er een kans ontstaat dat juist de zwakkeren de overhand krijgen.
Evolutie is niet perfect en zal dat ook nooit worden.
Wrong en een duidelijk teken van gebrek aan inzicht. Er is nooit geclaimd dat de evolutie voor perfecte wezens zorgt, hooguit dat er een mogelijkheid is voor de sterksten van de soort om te overleven. Maar bij kleine populaties is dat principe ondergeschikt aan genetische drift waarbij er een kans ontstaat dat juist de zwakkeren de overhand krijgen.

precies!
want waarom zijn er nog apen als de mens ervan afstamt?
![]()
Zoiets heet natuurlijke selectie.. oftewel evolutie.. hun tijd komt nog wel..

Zoiets heet natuurlijke selectie.. oftewel evolutie.. hun tijd komt nog wel..

ja, waarom vertonen deze dieren foutjes als de evolutie alles beter maakt en alles ten goede van elk dier evolueert?
Geen gebrek aan inzicht maar gewoon eens even zijn manier van vragen stellen overnemen. Dan zie je hoe irritant dat kan zijn
precies!
![]()
precies!
![]()
Eric geeft het antwoord al. Het doel van evolutie is niet perfectie maar overleving.
Nu jij weer. Als wij geschapen zijn door een "opperwezen", vanwaar de foutjes in het ontwerp?
Ik wil niet irritant zijn, ik ben oprecht geinteresseerd.
Omdat zij nog bomen hebben om in te leven misschien?
Haal de bomen plotseling weg en de apen zullen verdwijnen. Laat het geleidelijk gebeuren en de apen zullen zich wellicht aan passen om te overleven. Rechtop gaan staan om een beter overzicht te hebben over de savanne en voila, we krijgen iets dat al begint te lijken op de huidige mens!
precies!
![]()

precies!
![]()
misschien wil ik niet eens naar Eric luisteren............of eigenlijk wel, maar hij spreekt mijn taal niet!
Haha, hoe dat je met zo'n citaat komt na het lezen van EricR's post. Ik denk dat je het een 2de keer moet lezen of in ieder geval zoveel mogelijk tot je precies begrjpt wat ie bedoelt![]()

Wij hadden die bomen toch ook, waarom zijn wij dan wel verder ontwikkeld en de apen niet? dit zijn dingen die ik dan niet snap. En op welke foutjes bij dieren doel je dan?
misschien wil ik niet eens naar Eric luisteren............of eigenlijk wel, maar hij spreekt mijn taal niet!
![]()
Jouw manier van discussieren blijft werkelijk fenomenaal!
In je eigen topic over vergeven kom je tenminste niet iedere keer met dit soort onzinnige, "grappige" one-liners.