Bijbel gedeelten om over na te denken
1. Een man die met zijn twijfel naar Jezus kwam.
Jezus zeide tot hem: Als Gij kunt! Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft. Terstond riep de vader van de knaap uit en zeide: Ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp!(Mar. 9:23-24)
2. Hoe Christus tegemoet kwam aan Tomas' twijfels.
Daarna zeide Hij tot Tomas: Breng uw vinger hier en zie mijn handen en breng uw hand en steek die in mijn zijde, en wees niet ongelovig, maar gelovig. Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God! Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, hebt gij geloofd? Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven. (Joh. 20:27-29)
3. Een gesprek met God kan twijfels omslaan in inzicht.
Toen antwoordde Job de HERE: Ik weet, dat Gij alles vermoogt,
en dat geen uwer plannen wordt verijdeld. „Hoor nu, en Ik zal spreken; Ik wil u ondervragen, opdat gij Mij onderricht.” Slechts van horen zeggen had ik van U vernomen, maar nu heeft mijn oog U aanschouwd. (Job 42:1-2, 4-5)
4. Wanneer je niet afrekent met twijfel, word je onrustig.
Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. (Jak. 1:6)
5. De Bijbel is het beste geneesmiddel tegen twijfel.
Zo is dan het geloof uit het horen, en het horen door het woord van Christus. (Rom. 10:17)
6. Twijfel ondermijnt je geloof.
Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden. (Mat. 21:21)
7. Alle twijfel verdwijnt, wanneer je het volgende beseft.
Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid. (Heb. 13:8)
Bron:
Het boekje:
Bemoedigingen uit de bijbel
Auteur:
Selwijn Hughes